HS: Poliisi kohtaa nyt itsetuhoisia ihmisiä enemmän kuin koskaan
"Se, mistä pahoinvoinnin määrän kasvu johtuu, on vaikea kysymys. Kokeneen poliisin mukaan yhteisöllisyys on vähentynyt ja yksinäisyyttä on paljon. Viime vuonna tällaisia tehtäviä koko maassa oli yli 18400. Se on keskimäärin 50 tehtävää vuorokaudessa."
Kommentit (192)
Jossain vaiheessa joku päättää viedä mukanansa poliitikkoja. Sitä ennen ei nykyinen hallitus välitä mistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minut poliisi ohjasi hoitoon kun romahdin. Muuten ei olisi itse tullut hakeneeksi apua, koska oletin että sitä on vaikea saada. Nyt päivä paistaa jo risukasaan. Romahdushetkellä toivoin olevani järvenpohjassa.
Järjestelmän pitäisi olla sellainen että ihmiset saisi apua matalalla kynnyksellä ilman että joutuu vaatimalla vaatimaan hoitoa.
Kaikkea hyvää sinulle, onneksi poliisit tekivät tehtävänsä oikein.
Yleensä poliisit on osa ongelmaa.
Niin, sitten kun ne väsyy ja kyynistyy.
Vierailija kirjoitti:
"Anteeksi, kolme ensimmäistä. Se on nääs 99% vs 1%, ei oikeisto vs vasemmisto."
Luepahan mitä oikeisto- ja vasemmistopolitiikka on. Lue mitä kommunismi, siis oikea kommunismi, ei mikään hemmetin neukkuversio psykopaattijohtajineen, on. Sitten selvitä, mitä kapitalismi on. Tuo mitä sanoit, eli 99% vs. 1% on nimenomaan vasemmistolaisajatus ja tulee esim. Marxin ajatuksista. Ja olet siinä oikeassa, se nimenomaan on me kaikki muut näitä rikkaita pohattoja vastaan, joita myös porvareiksi tai kapitalisteiksi kutsutaan. Älä sekota jenkkien demokraatit vs. republikaanit -keskustelua tähän asiaan, koska siellä demokraatit ei ole vasemmistoa nähneetkään. Ne on molemmat kapitalisti- eli oikeistolaispuolueita.
Älä opeta isääs panemaan. I said what I said.
Ovat todennäköisesti vassareita joten tällä on positiivinen vaikutus Suomen tulevaisuudelle.
Vierailija kirjoitti:
Jossain vaiheessa joku päättää viedä mukanansa poliitikkoja. Sitä ennen ei nykyinen hallitus välitä mistään.
Sitähän ne haluaa. Se olisi oikeutus totaalikontrollille.
Hyvä kysymys. Tänään viimeksi tuli kielteinen tt-päätös koska ollaan liian rikkaita. Ollaan jo menetetty asunto, perhe sijoitettu alkoholistien asuntolaan (leikisti tämä on hostelli). Jään ilman puhelinta ja tietokonetta. En pysty kohta hoitamaan asioita. Laskuja ei ole varaa maksaa. Mut hyvä et on Kela joka välittää!
Ruotsissa oli tutkimus, että lapsena sosiaalihuollon kanssa tekemisissä olleet ovat alttiimpia esimerkiksi tekemään rikoksia ja muutenkin joutuivat hankaluuksiin jo nuorena.
Vanhempien soisi olevan sellaisia, jotka pystyvät ja haluavat hoitaa hyvin lapsiaan. Tietysti nyt on liikkeellä kaikenlaisia periytyviä tautejakin, jotka voi aiheuttaa sopeutumisvaikeuksia nuorille. Lisäksi lapsia ei hoidettu korona-aikaan lainkaan, niin sitäkin aivosumua voi monella olla.
Luultavasti sekin on ongelma, kun ei enää oikein ole ydinperheitä ja jollain vuoroviikkisysteemillä ei ehkä koeta kotia turvalliseksi paikaksi. Ei omatkaan vanhempani olleet mitään mallivanhempia, mutta aina oli koti, minne mennä, eikä tarvinnut koulun jälkeen katoa kännykästä ,että missäs minä nyt asunkaan tämän viikon.
Eikä muutenkaan näytä ihmiskunnan tulevaisuus juuri nyt kovin valoisalta.
VAikka kuinka jotkut painostavat lisääntymään, niin on fiksua ymmärtää, onko itsestä hoitamaan lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Anteeksi, kolme ensimmäistä. Se on nääs 99% vs 1%, ei oikeisto vs vasemmisto."
Luepahan mitä oikeisto- ja vasemmistopolitiikka on. Lue mitä kommunismi, siis oikea kommunismi, ei mikään hemmetin neukkuversio psykopaattijohtajineen, on. Sitten selvitä, mitä kapitalismi on. Tuo mitä sanoit, eli 99% vs. 1% on nimenomaan vasemmistolaisajatus ja tulee esim. Marxin ajatuksista. Ja olet siinä oikeassa, se nimenomaan on me kaikki muut näitä rikkaita pohattoja vastaan, joita myös porvareiksi tai kapitalisteiksi kutsutaan. Älä sekota jenkkien demokraatit vs. republikaanit -keskustelua tähän asiaan, koska siellä demokraatit ei ole vasemmistoa nähneetkään. Ne on molemmat kapitalisti- eli oikeistolaispuolueita.
Älä opeta isääs panemaan. I said what I said.
Isäni panotaidoista en tiedä mitään, mutta politiikasta sitäkin enemmän. Sanoit mitä sanoit ja olit vaan väärässä. Ihan faktuaalisesti.
Vierailija kirjoitti:
"Se, mistä pahoinvoinnin määrän kasvu johtuu, on vaikea kysymys."
Maassa, jossa "empatia ei kuulu politiikaan" äimistellään naama peruslukemilla mistä pahoinvoinnin määrän kasvu johtuu. Myötähäpeän tunne alkaa olla murskaava.
Voit pahoin koska et viitsi mennä töihin. Minä voin pahoin koska joudun työlläni elättää sinut.
Toivon että olet mahdollisimman itsetuhoinen koska se tulee minulle halvemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kysymys. Tänään viimeksi tuli kielteinen tt-päätös koska ollaan liian rikkaita. Ollaan jo menetetty asunto, perhe sijoitettu alkoholistien asuntolaan (leikisti tämä on hostelli). Jään ilman puhelinta ja tietokonetta. En pysty kohta hoitamaan asioita. Laskuja ei ole varaa maksaa. Mut hyvä et on Kela joka välittää!
Mene töihin.
Just se yhteisöllisyyden pakottaminen ahdistaa. Sellainen on suomalainen.
https://www.rapport.fi/jani-kaaro/terveytta-tasa-arvosta-miksi-syrjinta…
"Poliittiset päätökset voivat joskus tuottaa enemmän terveyttä kuin mikään rahasumma, mikä laitetaan suoraan terveydenhuoltoon. Katsokaa esimerkiksi mitä tapahtui homoseksuaalien terveydelle sen jälkeen, kun homoavioliitot laillistettiin osassa Yhdysvaltain osavaltioita. Massachusettsissa, jossa homoliiitot laillistettiin vuonna 2004, homoseksuaalien verenpaine laski 18 prosenttia, masennusdiagnoosit 14 prosenttia ja terveydenhuollon kustannukset 15 prosenttia.
Sama päti toki myös toisinkin päin. Osavaltioissa, joissa homoliitot kiellettiin, vaikutukset homoseksuaalien terveyteen olivat erittäin negatiiviset. Yalen yliopiston tutkimuksessa, jossa vertailtiin psykiatristen ongelmien esiintyvyyttä homoseksuaaleilla ennen ja jälkeen homoliittojen kieltämisen, psykiatriset ongelmat lisääntyivät kiellon jälkeen selvästi: mielialahäiriöt 36 prosenttia, ahdistushäiriöt 248 prosenttia ja päihdeongelmat 41 prosenttia."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maassa, jossa "empatia ei kuulu politiikaan" äimistellään naama peruslukemilla mistä pahoinvoinnin määrän kasvu johtuu. Myötähäpeän tunne alkaa olla murskaava.
Voit pahoin koska et viitsi mennä töihin. Minä voin pahoin koska joudun työlläni elättää sinut.
Toivon että olet mahdollisimman itsetuhoinen koska se tulee minulle halvemmaksi.
Kuulepas psykopaatti, mitä enemmän ihmiset alkaa ymmärtää persoonallisuushäiriöitä ja miten tuhoisia sellaiset tyypit on työpaikoille ja yhteiskunnalle, sitä epätodennäköisemmältä sinun urakehityksesi vaikuttaa. Se parhaiten nauraa, joka viimeksi nauraa, ja se on harvoin psykopaatti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haista sinä yleistävä kokoomuslainen vaan p*ska.
Vierailija kirjoitti:
Perus-Suomi kuuluu vain isänmaallisille, työssäkäyville, iloisille arjalaisille ! Itsetuhoinen rupusakki joutaa perustettaviin gulakeihin uudelleenkoulutettavaksi, mieliä myrkyttävät punikit kaasutetaan.
Siinä syyllinen ilmoittautuikin eikä edes häpeä. Toivottavasti saa itse karmean lopun.
Itsetuhoinen olen minäkin, ja miettinyt elämäni lopettamista jo tovin aikaa. Olen ihan sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi voi, tuollaisen paskiaisen päätäkö pitäisi nyt vielä silitellä. Toivottavasti joudut itse työttömäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan muu yllättynyt, kuin Orpo?
Hallitus on tyytyväinen. Velkalaiva kevenee kun heikot hyppää pois.
Tarkoitat varmaan "heitetään laidan yli"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin.
Ei pysty. Petteri tuhos työmarkkinat.
Huh aika hurjaa uutisointia! Uudet hyvinvointialueet vissiin ollut aikalailla virhe jonkun mielestä. Rahastuksen ja ahneuden aikakausi on täällä tai sitten on täysin feikki uutinen.