Juhannusbudjetti 42 euroa. Mitä tekisit tuolla summalla?
Kommentit (70)
Oon niin kyrsiintynyt tähän juhannukseen että varmaan maksaisin lainaa vaan pois.
Jos olisi parempi vuosi niin varmaan juotavaa ja jotain kevyttä syötävää. Itse tehtyä perunasalaattia (ei sitä majoneesimössöä), kasviksia ja joku uunissa/grillissä tehty liha.
Niukka viikonlopun ruokabudjetti yhdelle. Ei tuolla kuuhun lennetä.
Mansikoita, kermavaahtoa, jäätelöä. Lettuainekset. Salaattiainekset. Jotain uuniin tai grilliin, jos on sellainen.
Ehkä bussilippu, jos haluaa käydä jossain.
Luonnosta kukkia kimppuun.
Ehkä maksutta löytyy kirja tai äänikirja. Viltti.
Monella kylällä ja kirkolla on avoin juhannusjuhla.
Suomenlinnaankin pääsee HSLn lipulla.
Vierailija kirjoitti:
Älä kuuntele tuota alkoholistia. Tuoreita sipuleita ja tomaattia, niistä salaatti. Vesimelonin. Lempileipääsi. Lohta tarjouksesta. Uusia perunoita. Voita.
Älä kuuntele tuota läskiä! Se vaan syö ja syö itsensä porsaaksi.
Sillä saa ihan hyvät sapuskat ja kaljat yhdelle. Normijuhannus siis.
Vierailija kirjoitti:
Älä kuuntele tuota alkoholistia. Tuoreita sipuleita ja tomaattia, niistä salaatti. Vesimelonin. Lempileipääsi. Lohta tarjouksesta. Uusia perunoita. Voita.
Karmea juhannus, ainoastaan joku salaatti, perunoita ja leipää 🥶
Vierailija kirjoitti:
tekisin kiljua..
Vähån myöhässä, että saisi kunnollista juhannussimaa aikaiseksi.
Minun juhannus budjetti on 26 euroa. Muutama siideri ja tupakka-aski löytyy kaapin perältä. Myös vaahtokarkjeja ja grillimakkaraa löytyy jo. Pakkasessa on ulkofileepihvit. Eiköhän näillä aineksilla jonkinlaisen juhannuksen saa aikaiseksi
Vierailija kirjoitti:
Vetelisin käteen
Ja maksat siitä 42 euroa? Mahtava juhannusidea.
Tuolla saa juuri sen lohifileen, jonka ostan kalakaupasta.
Hakisin ravintolasta hyvää noutoruokaa, lisäksi sipsiä ja karkkia kaupasta. Jonkin suoratoistopalvelun voi ottaa viihteeksi, jos maksuttomissa ei satu olemaan mitään kiinnostavaa.
Aion ottaa ilon irti ylimääräisestä arkivapaasta, mennään siivoamaan entinen kämppä ennen avainten luovutusta, sitten käyn moikkaamassa iskää, joka sai just tiedon, että syöpä on uusinut, sitten varmaan kotiin joku nopee iltapala ja seuraavana päivänä appivanhempia moikkaamaan ja siitä äitiä moikkaamaan, jos hyvä tuuri käy ehditään tavata minun ja puolisoni sisaruksia siinä samalla.
Ei ole mitään hehkeetä juhannusta nyt tulossa, mutta tärkeintä, että pääsisi nyt edes tärkeimmät ihmiset tapaamaan ja sitten vaan lepoa ja unta palloon, että jaksaa taas seuraavan viikon painaa töissä kaiken tämän keskellä.
Emi downsiftaan nyt tämän juhannuksen ja keskityn tärkeimpiin asioihin ilman mitään painetta varsinaisen juhannuksen vietosta.
Ostaisin purkin vaseliinia sekä polvisuojat ja menisin polvilleni homojen käyttämälle polulle.
Ostan herkkuja ja tilaan Disney plus ilmaiskokeilu jakson ja katson good American family, sairas koukuttava tositarina.
Varmaan ensin keirtäisin muailmoo ja sitten ostaisin ison kivitalon järvenrannalta. Lopun antaisin hyväntekeväisyyteen.
Paketti makkaraa ja jauhelihaa, mieluiten punalaputettuja, ja lopulla rahalla halvinta kaljaa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvää ruokaa. Mistä ite tykkäät. Mutta viinaan ei kannata laittaa.
Joo, ei viinaa. Verotuksen takia kaupan oluessa on parempi hintakolahdus suhde. Jos olisi ollut viikon aikaisemmin liikenteessä, niin halvalla olisi saanut tehtyä sangollisen simaa sellaisella 5%:n potkulla. Hyvää kylmänä, kun jälkikäyttää pullossa hiilihapot.
Kirjaimellisesti mun juhannussuunnitelmia. Lepään ja nautin.