Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+~+~+ ENSIKOT viikoilla 13-14 +~+~+

25.03.2007 |

[color=00868B]Haaveilemme ensimmäisestä ikiomasta vauvasta, mutta jostakin syystä Täti Punaisen sijaan Herra Haikara on eksynyt matkalla ja tarvitsee nyt vähän apua! Tutkimuksiin ja hoitoihin on siis tiemme käynyt.

[color=00C5CD]Mukaan mukavaan joukkoomme saavat liittyä kaikki halukkaat esikoistaan toivovat, oli sitten hoitopolkusi vasta alussa tai olet ehtinyt jo sitä pidemmälle kulkemaan!

[color=00868B]Esittelethän itsesi vastaamalla tähän viestiin. Jos

esittelyssäsi on myöhemmin lisättävää tai muutettavaa, vastaa taas, niin päivitämme tietosi.

[color=00E5EE][b][size=2]Ensikot:[/b][/size][/color]

[color=FF69B4]Adette

[color=CD1076] Ikä: Molemmat 27 vuotiaita

Yritystä takana: Syyskuusta 2005

Hoidot: clomit+terolutit. munatorvien aukiolo tutkimus joka ok. verikokeita liuta otettu musta josta löytyi vika keskenmenoille (2 keskenmenoa 8/2006 ja 10/2006 ) verenhyytymistekijöissä häiriö. Viimeistään kesäkuussa 2007 jatkuu tutkimukset/hoidot.

[color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]Afternoon

[color=CD1076]Ikä: molemmat vuosimallia -73

Kotipaikka: Etelä-Pohjanmaa

Virallinen yritys aloitettu 07/05, pillerit jätetty pois 04/05

Tutkimukset: verikokeet, simppatesti, aukiolotutkimus, useita ultria, 4

kiertoa clomifenia, 2 inssiä tehty tuloksettomina. Siirrytään yksityiselle

hoitoihin 17.1. lähtien. Vikana ilmeisesti ovuloimattomuus, muuta syytä ei tiedossa.

[color=FF69B4]amalia78

[color=CD1076]Eli mulla ikää 27v, mies samaa vuosimallia

Kotipaikka: pohjosen tyttöjä olen

Yritys aloitettu 04/05

Tutkimukset: miehen simpat tutkittu, hitaita ovat, mutta muuten ok. Laparoskopia tehty ja siellä kaikki hyvin. Ensimmäinen inssi 02/07.

[color=FF69B4]_apila_

[color=CD1076]Ikä: minä 84 ja mies 83

Asuinpaikka: pohjanmaalla asustellaan

Yritystä takana: tammikuusta 06

Hoidot: gyne käynnillä ei näkynyt mitään normaalista poikkeavaa. Tarkempia tutkimuksia tehdään loppuvuodesta.

[color=FF69B4]Buumi73

[color=CD1076] Ikä: kumpikin 33v.

Kotipaikka: Pääkaupunkiseutu

Pillerit jätetty pois 01/06

Tutkimukset: verikokeita, ultria, simppatesti. Oma kierto olematon, sitä käynnistämään Terolut-kuuri ja eilen ensimmäinen Puregon-piikki, maanantaina ultraan...

[color=FF69B4]Brooke73

[color=CD1076]Ikä: minä 33, mies yli 40-v.

Mistä kotoisin: Kaakkois-Suomesta

Koska yritys aloitettu: kesäkuussa -05

Mitä tutkimuksia tehty: Tutkimukset aloitettu yksityisellä tammikuussa -07 (jollon yritystä takana reilut 1,5 vuotta) ja vika löytyi miehen simpoista. Elävien ja liikkuvien simppojen määrä vähäinen ja lisäksi vasta-aineita. IVF suunnitteilla helmi-maaliskuulle.

[color=FF69B4]desejo, yleensä vaan dese

[color=CD1076]Ikä: sekä minä että mieheni 28v.

Yritys aloitettu 09/05

Tutkimukset: Perusverikokeet otettu 04/06, kaikki ok. 06/06 ultrattu

pco-tyyppiset munasarjat, gyneltä lugesteronia kiertoja tasoittamaan. 09/09 gyne totesi, ettei ovista taida tapahtua luomusti kuin silloin tällöin

sattumalta ja sain sitten clomit. Resepti odottelee vielä kaapissa, mutta

eiköhän apteekkireissu ole edessä jo ensi viikolla. Miehellä on lähete

simppatutkimuksiin, mutta hidasteena on aikataulusta johtuvia

järjestelyongelmia. Ehkäpä sekin saadaan vielä hoidettua.

[color=FF69B4]-Diina-

[color=CD1076] Ikä: minä 26, mies 27

Asuinpaikka: Etelä-Suomi

Yritys aloitettu: 10/05

Tutkimukset: Tutkimuksissa selvisi, että en ovuloi ainakaan joka kuukausi, joten tilannetta korjaamaan määrättiin Clomit 02/07. Eka Clomikierto ei auttanut, nyt annos tuplattu. Kiertoa säännöllistämään sain Terot. Aukiolotutkimus ok. Mieheltä otettu 2 x näyte, tulos normaalin rajoissa, hieman hitautta. Ensimmäistä inssiä odotellaan.

[color=FF69B4]ElisaDay tai pelkkä ED

[color=CD1076] Ikä: 29 v., mies 31

Mistä kotoisin: pk-seudulta

Koska yritys aloitettu: 02/05

Mitä tutkimuksia tehty: miehellä siittiöitä vähän & hitaita, minulla ei

ainakaan kierronkartoituksessa ovulaatiota. Jonotellaan ICSI:in julkisella

puolella.

[color=FF69B4]Jessica

[color=CD1076]Ikä: Minä 31, mies 34

Kotipaikka: Turun seutu

Yritys aloitettu: 05/05

Tutkimukset aloitettu 09/06, perusverijutut ok, aukiolotutkimusta odotellaan (aika 7.11.06), ollaan tyksin hoivissa. Simpoissa pientä häikkää (vaikka lääkärin mukaan määrä korvaakin laadun). Tulokseton inssi tehty 12/06.

[color=FF69B4]Kathy@

[color=CD1076]Ikä: minä vm.-79, mies vm.-78

Kotipaikka: Jyväskylän maalaiskunta

Yritys aloitettu 09/05

Tutkimukset ovat vasta aluillaan, mulla todettu PCO 05/06, miehen

simppatestissä todettiin, että epänormaaleja siittiöitä normaalia enemmän. Lääkityksenä on ollut nyt terolut. Eka lapsettomuuspolilla käynti on helmikuun alussa ja sillon tietää jatkosta enemmän.

[color=FF69B4]Keiju

[color=CD1076]Ikä: 29v. (mies 28v.)

Kotipaikka: Itä-Suomi

Yritys aloitettu: pillerit jätettiin pois 8/2005. " Tositoimiin" ryhdyttiin

2/2006. Terolut aloitettu 5/2006. Teroista huolimatta kierto muuttunut taas epäsäännölliseksi. Clomit aloitettu 01/07. Siemenneste erinomaista.

[color=FF69B4]Killa

[color=CD1076]Ikä: molemmat 31v

Kotipaikka: Helsinki

Yritys aloitettu: 8/05

Perustutkimukset tehty. Vikaa ei löytynyt. Inssiä suositeltiin

hoidoksi. Hoidot aloitetaan huhtikuussa.

[color=FF69B4]kille75

[color=CD1076]Ika: kumpikin vuonna -75 syntyneita

yritysta takana reilu vuosi (enaa ei itsekaan muista tarkalleen)

tutkimukset: Mitaan syyta lapsettomuuteen ei ole loytynyt. Nyt 11/06 kolme inssia takana ja neljas ensi viikolla. Tammikuussa olisi tarkoitus menna ivf:aan.

[color=FF69B4]-marge-

[color=CD1076]Ikä: olen 25v. ja mieheni 26

Kotipaikka: hämeessä asustellaan.

Yritys aloitettu 05/06

Tutkimukset: co-tyyppiset munasarjat todettu 11/06. Simpat ok, kierronkartoitus mahdollisimman pian. Clomit ja puregon kokeiltu, ei sopineet (sekoittivat tuotannon täysin). 02/07 lähete ivf-jonoon julkiselle puolelle, yksityisen vastausta odotellaan. [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]Naksu

[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 26-v.

Kotipaikka: Tampereella asustellaan

Yritys aloitettu: Yritys on aloitettu 9/2005

Tutkimukset: tutkimukset on tehty, mitään vikaa ei löytynyt, inssi 12/06

nega, ivf suunnitteilla syksyksi...

[color=FF69B4]-ninnuli1-

[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 27v.

Mistä päin: Kaakkois-suomi

Yritys aloitettu: 04/05

Tutkimukset: Aloitettu elokuussa 06. Miehen simpat, verikokeita, ultra.

Muuten kaikki ok, paitsi pco-epäily. Aukiolotutkimus ok, Metforem-lääkitys ovulaation tukena tällä hetkellä ja maalis-huhtikuussa alkaa " oikeat" hoidot.

[color=FF69B4]-piggeliina

[color=CD1076]Ikä: minä 32v ja mies 31v.

Kotoisin Etelä-Suomesta

Yritys alkanut: pillerit jätetty pois 09/01

Tutkimukset: clomit+terot 3kk 07/02 tuloksetta

02/06 hoitoihin yksityiselle, verikokeet, ultrat, munatorvien

aukiolotutkimus tehty ja kaikki ok, mieheltä otettu 2x simppakoe joista

ensimmäinen oli normaali ja toinen oli normaalin rajoissa, uus clomikuuri 06/06 tuloksetta edessä inssi ens keväänä ja sitten mahdollisesti IVF.

[color=FF69B4]Rouwa

[color=CD1076] Ikä: minä 24v. ja ukko 25v.

Kotipaikka: Pirkanmaa

Yritys aloitettu: 06/06

Taustaa: 2003 endo epäily, 08/06 PCO, minulla ei ole spontaaneja menkkoja enkä myöskään luomusti ovuloi

Tutkimukset: Miehen simpat tutkittu, jotka ovat hyvät, ultria tehty,

clomeja+teroja kokeiltu (eivät sopineet ja käyttö kiellettiin :( ). Vuoden

lopusta saadaan lähete TAYS lapsettomuuspolille. Sitä ennen ei tehdä enää mitään.

[color=FF69B4]s-a-a-r-a, saara vaan;)

[color=CD1076]Ikä:minä22v, mies 23

Mistä kotoisin: tampereen lähikunta...

Koska yritys aloitettu:09/04 on pillerit jätetty pois

Mitä tutkimuksia tehty:mieheltä on tutkittu simpat, niissä vähän häikkää, eli määrä hiukan pienempi kun olis suotavaa ja myös epämuodostuneita on niistä osa. testosteronitaso myös hiukan matala. tosin näiden kummankaan asian ei kuulemma pitäisi ratkaisevasti lapsettomuuteen vaikuttaa...? sitten vielä joku kromosomitutkimus on otettu, mutta tulokset ei ole vielä tulleet. itelle tehty jotain verikokeita...en muista tarkalleen mitä, jotain hormoneja niistäkin mitattiin,niissä kaikki ok. ja myös sokerirasitustesti, kuu-lemma varmuuden vuoksi että jos olis jotain sokerihäikkää joka estäis

ovuloimasta.kaikki kuitenkin ok. munanjohtimien aukiolotutkimus myös

takana,sekin ok. kaks tuloksetonta inssiä takana, nyt on mies

clomifen-kuurilla, ja tää kierto on taukoa, ja sit joulukuussa taas uusi

yritys.

[color=FF69B4]sannuli-80

[color=CD1076]Ikä: Minä 26 ja mies vuoden vanhempi

Kotipaikka: Olemme lounais-suomesta

Yritys aloitettu: pillerit lopetettu alkuvuodesta 2004, tehokkaasti aloitettu yritys elokuussa 2004

Tutkimukset: Siemenneste todella hyvä, ovuloin normaalisti.

Aukiolotutkimuksessa munajohtimet todettiin tukkeessa oleviksi ja niitä yritettiin laparoskopiassa avata siinä kuitenkaan ilmeisesti onnistumattta ja eka ivf hoito nyt ohitse ja mäkeen meni se yritys ja nyt viikolla 7-8 toivottavasti päästään PAS hoitoon. Mulla myös pco toisessa munasarjassa,toinen munasarja onkin vähän niinkuin nuukahtanut..edes stimuloimalla siihen ei saatu potkua. Hoidossa olemme käyneet ensin tyksissä ja nyttemmin turun ava-klinikalla.

[color=FF69B4]Tuiskutiusku

[color=CD1076]Ikä: 24 v. ja miehellä 28 v.

Mistä päin: Itä-Suomi

Yritys aloitettu: 08/05

Tutkimukset: verikokeet (tauteja ei ja hormoonit molemmilla kunnossa), simppatestejä 2 (ekassa normaaleja 0%, tokassa1%), aukiolotutkimus (vasen kunnossa, oikea vähän ahtautunut), ultrassa kaikki ok, miehen ultrassa kaikki ok. Odotellaan pääsyä keskussairaalaan jatkotutkimuksiin ja hoidonsuunnitteluun.

[color=FF69B4]trixie2

[color=CD1076]Ikä: Minä 27 ja mies 24v

Kotipaikka: Olemme pohjanmaalta.

Yritys aloitettu: Pillerit jätetty 05/05.

Tutkimukset: Simppatesti ok. Labrat ok. Aukiolotutkimus ok. Kaikki ok.

Eka ivf takana. Pakkaseen 6 alkiota ja siirtoon 1. Tulos nega. Seuraavaan kiertoon zumenon ja luge ja siirtoon 1 tai 2.

[color=FF69B4]Vannis

[color=CD1076]Ikä: 25, mies 26

yritys aloitettu: 3/05

tutkimukset: verikokeet kaikki ok, SSG normaali, 10/06 todettu PCO, simpat melko ok (epämuodostuneita paljon, mutta kokonaismäärä hyvä)

hoidot: clomeja 3 kk/2006, 1. IVF 1/07, 2. IVF tulossa 4/07 [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]VihervaaranAnna

[color=CD1076]Ikä 28, mies 25.

Paikka: Lounais-Suomi

Taustat: ekat PCO-epäilyt 3/2006, nyt diagnoosi varmentunut.

Lääkitys: E-pillerit jätin 11/2005, mutta ehkäisy pois kokonaan vasta

5/2006, Terolutit sain jo 3/2006 ja Clomifenit aloitin yhdellä tbl/pvä

10/2006. Mies simppatesteissä 11/06, jatkotutkimukset ja mahdollisesti ICSI edessä. Hoitojonossa olemme julkiselle puolelle. (Jonoon 12/06.) Clomit lopetettu.

[color=FF69B4]YksityinenAsia

[color=CD1076]Ikä: Minä -71 ja mies -69 (siis patavanhoja molemmat)

Sijainti: Yhdysvallat

Yritystä: vähän on ja off vuodesta -97 (siis vuosiin ei olla yritettykään)

Hoitoja: ei vielä mitään, menossa ollaan kyllä

[color=FFC0CB]*********************************************************

[color=00E5EE][b][size=2]Plussanneet Ensikot:[/color][/b][/size]

[color=FFC0CB]*********************************************************

[color=CD1076]milka1

[color=FF69B4]Ikä: 32

Mistä kotoisin: pk-seutu

Koska yritys aloitettu: klinikalla eka käynti tammikuussa 06

Mitä tutkimuksia tehty: aukiolot, progesteronit ym hormonit, kilpirauhaset, toistaiseksi ei syytä löytynyt miksi ei toimi, takana 5 inseminaatiota luonnonkierrolla, 1 hormoneilla joka johti raskauteen, josta km rv8. Uusi raskaus seuraavasta inssistä.

[color=CD1076]EmmaEmilia eli lyhyesti EE

[color=FF69B4] Ikä: minä ja mies molemmat vuosimallia -79

Kotoisin: Pohjois-Suomesta

Yritys aloitettu: tammikuussa 2005

Tutkimukset: miehen simppatesteistä paljastui karu totuus eli omia siittiöitä ei ole lainkaan. Tilannetta yritettiin korjata kahdella hormonikuurilla, mutta se ei valitettavasti auttanut. Itselleni ei ole juuri tutkimuksia tehty paria verikoetta lukuun ottamatta.

Hoitohistoria: syksyllä 2006 tehtiin yhteensä 4 inssiä lahjasiittiöillä (1. luomukiertoon, 2. clomit+pregnyl, 3. clomit+pregnyl, 4. clomit+menopur+pregnyl) ja kaikista puhdasta negaa. Ensimmäinen IVF tammikuussa 2007, tuloksena 8 top-alkiota, joista 7 pakkaseen ja yksi siirrettiin. Tuosta tuoresiirrosta siis elämäni ensimmäinen plussa :)

LA (jos toivottavasti sinne asti päästään) olisi lokakuun puolivälissä¿

[color=CD1076]Bianco

[color=FF69B4] Ikä: minä 30, mies 32

Kotipaikka: pk-seutu

Yritys aloitettu 03/05

Perustutkimukset tehty loka-marraskuussa ja kaikki periaatteessa ok.

Ensimmäinen inssi 12/06, negaa. Toisesta, tammikuun 07 lopussa tehdystä inssistä siis tärppäsi, la on 23.10.07

[color=CD1076]Tuittu78

[color=FF69B4]Ikä: 28 ja mies 30

Kotipaikka: Espoo

Yritystä 12/04 alkaen ja hoitoihin hakeuduttiin 2/06. Kilpirauhasarvot saatiin kuntoon 12/06 ja elämäni ensimmäinen plussa tuli toisesta inssistä 2/07. LA olisi näillä näkymin 6.11, tosin todennäköisesti vielä muuttuu raskauden edetessä.

Kommentit (94)

Vierailija
21/94 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Vannis: toivotaan ettei kasva liikaa muniksia. Ja varmasti punktio menee yhtä kivuttomasti ku viimeksi. Kaipa ne munikset voivat irrota itsekseen, jos kasvavat isoiksi.

Brooke: varmasti sairausloman pituus riippuu monestakin seikasta. Minäkään en ollut kovin sairas, mutta punktion jälkeen sain/pyysin 4 päivää. Luulen, että sairasloma on hyvä, että varmasti ottaa sitten rauhallisesti eikä tartte heti hönkiä töihin. Ja toisethan voivat olla oikeasti tosi kipeitä ja hyperinkin vaara on olemassa ja siihen nimenomaan auttaa lepo. Tsemppiä ivf:ään ja tulevaan ekaan ultraan. Ja mies saa tarvittaessa sairasloman punktiopäiväksi.

Ja mulla punktio oli ihan helppo eikä koskenut oikeastaan ollenkaan. Hyvät kipu- ja rauhotuslääkkeet auttavat kyllä asiaa.

Ja vielä sairauslomatodistuksesta, mulla oli siinä vain koodi eikä lukenut mitään. Lähetin sen suoraan palkkatoimistoon etten edes antanut sitä pomolle. Koodi oli muistaakseni 90.9 ja googletin koodin ja se oli jotain naisen selittämätön hedelmättömyys.... :-O

AnnaLeenalle tervetuloa joukkoon mukaan!! Täällä on ihan mahtavaa porukkaa. ja peukut piinailuun!

Buumi: toivottavasti se täti älyäis löytää tien sun luo. Kumma kun sitä toivoo, niin ei näy mailla eikä halmeilla.

Ja sitten omaan napaan: tämän päiväinen siirto meni hyvin. Kiitos kaikille myötä elämisestä!!!! Sulatettiin yksi, joka selvisi hyvin ja siirrettiin sitten se yksi 2-alkioinen. Luget aloitan tänään illalla 2 kapselia 2 kertaa päivässä. Nyt vaan toivotaan, että älyäisi tarrata kiinni ja pysyä siellä myös.

Ja aivan ihanaa, kun on mielettömät kevätpäivät!!

Kille

Vierailija
22/94 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että aina on kiire.. :)

Vielä pitäis viikko piinailla. Testin saa tehdä 4.4... Tilasin aconin erittäin herkkiä testejä.. Sit katsotaan mitä näyttää.. Mut pitää testata parin päivän päästä siitä uusiks.. Ollaan varattu ensi kevääksi 2 erirotuista koiran pentua.. Saas nähdä.. :)

Nyt täytyy rientää.. Ostoksille kokkolaan..

Ainut vapaa päivä.. :)

Aurinkoisia päivän jatkoja..

Palailen taas... :)

Trixie

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/94 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä sairauslomasta, sain just klinikan kirjallisen ohjeen, jossa lukee, että punktiopäivä on aina saikkua ja sitä voidaan jatkaa tarvittaessa. Eli lääkäri varmaan kysyy aina, että paljonko haluaa.

Brooke ja Buumi, ihanaa että saitte ymmärrystä ystäviltänne! Sellaiset ystävät on ihan mittaamattoman arvokkaita.

Dese, hienoa, että perheesi suhtautui niin hyvin. On varmasti helpottunut olo.

Buumi, kysyit Puregonin ja Menopurin erosta. Puregon on pelkkää FSH-hormonia, mutta Menopurissa on sekä FSH:ta että LH:ta. Lääkärin mukaan ei ole pystytty osoittamaan, kuka tarvitsee vain FSH:ta ja kuka myös LH:ta, ja siksi niitä pitää vaan kokeilla. Näiden kahden IU-määriä ei voi verrata keskenään. Lääkärini sanoi, että on tehty tutkimuksia, joiden mukaan 100 IU Puregonia voisi vastata 150 IU Menopuria. No mulla ei ole ollut kyllä ihan näin, koska kyllä tuo 150 IU Menopuria on tehonnut paljon ärhäkämmin kuin 100 IU Puregonia. Käytännön kannalta erona on se, että Puregon on helposti kynässä, kun taas Menopur pitää sekoittaa itse ruiskuun. Menopurit on 75 IU:n puteleissa, eli sitä voi ottaa aina vaan 75 IU tai 150 IU tai 225 IU jne. Puregonin annostustahan pystyy säätämään paremmin. Tämän verran on mulla tietoa :)

Mikäs on Keijulla tilanne?

Tervetuloa mukaan, AnnaLeena! Mua heti kiinnostaa tuo IVF, eli paljonko sulla oli niitä rakkuloita ja munasoluja? Kysyy eräs joka kasvattelee kokonaista komppaniaa ;) No ei sentään, joukkue taitaa olla lähempänä totuutta. Voi kun teillä tärppäiskin nyt heti ja pääsisit lyhyellä visiitillä tälle palstalle! Vaikka onhan täällä kyllä hyvää seuraa :)

Kille, hieno homma että siirto meni hyvin! Tarkoitit varmaan, että alkio oli 2-soluinen.

Trixielle tsemppiä piinailuun ja mukavaa shoppailupäivää!

ON: Eilen nousi vähän pelonsekaiset fiilikset, kun olin tosi kipee illalla. Maha on tosi turvonnut ja olo tuskainen. Ultrassa tänään kaikki näytti vähän liiankin samalta kuin edellisessä ivf:ssä. Eli rakkuloita oli ainakin sen 30 yhteensä, niistä riittävän isoja alle 10. Ne keskikokoiset aiheuttaa melkoisesti harmia siis, kun niissä ei todennäköisesti ole kypsiä soluja. Tänään pistän Pregnyliä 10 000 IU, jotta varmasti irtoaa kaikki ja perjantaina keräys. Toiveikkain mielin olen kaikesta huolimatta sinne menossa!

Vilkutus kaikille!

Vannis

Vierailija
24/94 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kiirettä pukkaa, mutta piipahdan silti toivottelemassa ANNALEENAN tervetulleeksi! Käyntisihän saattaa parhaassa tapauksessa jäädä tosi lyhyeksi jos hyvin käy, toivotaan niin!

TRIXIEllä piina jatkuu, peukkuja sinnekin!

KEIJUn uutisia odotellaan malttamattomina!

Vilkutuksia myös kaikille muille!

Brooke

Vierailija
25/94 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

¿.työt kun kutsuu ennen lomaa ja sata asiaa pitäis olla viikon päästä valmiina..

Mutta munkin puolesta ANNALEENALLE tervetuloa ja sitä samaa myös täältä, että toivottavasti sun visiitti ei oo pitkäaikainen. Meillä kans suurinpiirtein yhtä monta vuotta yritystä takana kuin teillä. Meillä vaan on hoidot ollu ¿pausissa¿ koko talven miehen ulkomaantyön takia, mut nyt sitten on viikot vähissä ja hoidot odottaa ihan kulman takana :o)

KEIJUUUU: jännitys senkuin kasvaa¿

DIINA: kiva kun oot noin pirteällä tuulella ja aktiivinen *vilkuttaa*

BROOKE ja BUUMI: kiva lukea, että teille on tullu parempi mieli kun ootte rohkaistunu kertomaan näistä asioista läheiselle ystävälle ja saanu sitä tarvittavaa tukea ja ymmärrystä. Mä oon kans kokenu asiasta kertomisen pelkästään positiivisena ja huomannu, kuinka moni on turvautunu lääkärin apuun. Sitä jotekin tuntee, että on ¿ainoo¿ jolla on vaikeeta, mutta sitten tuleekin ilmi, että eihän se niin olekaan.

KILLE: no niin, nyt sitten toivotaan, että kaikki menee hyvin ja alkio pysyy matkassa bdbdb

TRIXIE: sullakin on sitten jännät paikat¿ voi kun nyt se plussa tulis bdbd

VANNIS: sullahan on hurja määrä noita rakkuloita ja en osaa edes kuvitella mikä olo masussa.. onnee perjantaille.

Margelle, Naksulle, Deselle, Killalle ja kaikille muillekin Enskoille keskiviikkovilkutuksia!

toivottelee Iloinen Piggeliina

Vierailija
26/94 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..omaa napaa, sitten on riennettävä koiruuksien kanssa lenkille.

Kp 37 menossa. Tätiä ei näy, mutta päivällä töissä mahassa pahaenteisiä tuntemuksia. En uskalla testata, kun se nega pistää mielen niin matalaksi.

Joku oli kysellyt, että piinailenko luomusti. Clomeilla mennään toista kiertoa. Siitähän ne plussatoiveet ovatkin saaneet tuulta purjeisiin. Ekassa clomi-kierrossa bongasin selvän plussan ovistestiin ja limat myös. Limat havaitsin samaan aikaan tässäkin kierrossa, mutta täysin vahvaa plussaa en testiin saanut. Edellinen kierto oli vaan 30 päivän mittainen. Kyllä tämä on kummallista. Onko muilla clomisteilla millaisia kokemuksia, pysyikö kierrot saman mittaisina?

-Keiju kp 37

Vierailija
27/94 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana sää taas ulkona, joten tästäkin tulee nopea piipahdus - sitten kirmataan töistä ulkoilemaan!

Kille: kiva kuulla, että siirto meni hyvin :) Toivotaan myös että ne kyytiläisetkin pysy siellä missä pitääkin!!

Trixie: myös mun kaveri, jolle siis vastikään kerroin tästä meidän projektista, mainitsi nimenomaan nuo Aconin testit - ovat kuulemma hänen tietojensa mukaan parhaimmasta päästä. Minkä rotuisia koiruuksia olette muuten hankkimassa?

Vannis: Suurkiitokset Puregon/Menopur infosta! Kääks tuo sekoittaminen...toivottavasti en tiputtele jauheita hermostuksissani pitkin olkkarin lattiaa. Taitaa olla varmempi, että pyydän miehen sekoittelupuuhiin ;-) Hittolainen vaan kun sulla on kökkö olo. Toivottavasti kuitenkin huomenna helpottaa kun joukkue on kerätty ;-)

Vilutuksia *vilkuttaa* myös kaikille muille Enskoille!

-Buumi

Vierailija
28/94 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, kun te olette olleen niin aktiivisia, että mitenhän tässä ehtii kaikille kommentoida?! ;) No katotaan miten hyvin tää nykyisin kovasti pätkivä nettiyhteys pelaa...

[color=1C86EE]Jessis[/color]: voihan kurjuus, ettei sitten insseillä onnistunut! :( Toivottavasti heti eka IVF toisi toivotun tuloksen!

[color=1C86EE]Brooke[/color]: sinnekin pahoittelut tätsästä! On se vaan kova paikka tunnustaa, ettei sitten oikeesti luomusti sitä vauvaa saa! Sulle jaksamista hoitoon!

[color=1C86EE]Dese[/color]: " ihania" reaktiota sun sukulaisilla! Kovasti tekee täälläkin mieli kertoa äidille, mutta taidan odottaa että hoidot käynnistyy. Mun velihän tietääkin, kun oon jutellut sen vaimon kanssa asiasta, mutta se on niin jäykkänä ettei oo osannut asiaa kommentoida mitenkään.

[color=1C86EE]Pigge[/color]: kiva kun oot hyvillä mielin! :)

[color=1C86EE]Marge[/color]: mukavaa, että sä jaksat etsiä positiivisia puolia tästä tilanteesta! Ja upeeta ettei teillä tämä lapsettomuus hierrä suhdetta, niin kuin voisi hyvin myös olla!

[color=1C86EE]Kille[/color]: täällä on peukut pystyssä seuraavat 2 viikkoa, jotta kaikki menisi hyvin! *bd*

[color=1C86EE]Vannis[/color]: siis hyviä ja vähän huonompia uutisia! Toivotaan parasta! Mainio tuo " rakkula-armeija" ! :D Jos saisivat punktoitua 11, niin teillähän olisi siinä vaikka jalkapallojoukkue! ;)

[color=1C86EE]AnnaLeena[/color]: tervetuloa mukaan ja kuten muutkin, toivon että visiittisiä jää mahdollisimman lyhyeksi! ;) Laittaisitko itsestäsi jonkinlaisen esittelyn, niin lisään sut seuraavalle listalle!

[color=1C86EE]Keiju[/color]: koska sulla se ovis oli?! Sori jos on mennyt ohi... Kun kyllähän tuo nyt tosi lupaavalta kuulostaa! (Clomeista ei valitettavasti tiedä mitään.)

[color=1C86EE]Buumi[/color]: johan on pirullista, ettei tuu plussaa EIKÄ tätsää! :S Toivotaan, että Menopur olisi se " sun" lääke!

[color=1C86EE]ON[/color]: tasan viikon kuluttua on lääkärissä käyty ja saatu kuulla alkaa hoidot seuraavaan kiertoon! Jännittää! Toivottavasti nyt menkat alkaa niin kuin mä oon " suunnitellu" . Vähän myöhässä ne täti-oireet on, kun yleensä alkaneet jo aiemmin, joten toivotaan ettei kierto veny!

Huiskutukset vielä kaikille muillekin Enskoille! :)

Killa kp 27/31?

Vierailija
29/94 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettepa ihanasti ottanut minut vastaan...kaunis kiitos siitä! Eli, olen 28 v, mies 31, asustellaan etelä-suomessa. Esikoista ollaan yritetty nyt viitisen vuotta, ja ilman mitään tuloksia. Meillä vika miehen simpoissa, vasta-aineita, yms.., hoitohistoria meillä on sellainen, että meidät laitettiin suoraan ivf:n, eli meille ei siis ole tehty inssejä. Lääkäri sitä mieltä, ettei niistä olisi tulosta tullut. Nyt siis ensimmäinen ivf takana. Vannis kyseli rakkuloista. Viimeisessä ultrassa niitä oli yli 30, olin tosi turvoksissa ja sen takia mut laitettiinkin sairaslomalle jo ennen punktiota. Punktiossa sitten niitä munasoluja löytyi 14, joista vaan 3 hedelmöittyi! Lääkäri oli sitä mieltä että vika oli edelleen simpoissa. nyt on yksi matkassa ja 2 pakkasessa. Harmittaa kyllä ettei alkioita saatu enempää, mutta minkäs teet..! Jos seuraavaa hoitoa tarvitaan, meille tehdään suoraan icsi, siitä kullemma meidän tapauksessa paremmat tulokset. Nyt ei sitten muu auta kun odotella ensi viikkoon, kun vaan malttais olla testailematta! Aurinkoa ja plussa-onnea kaikille!

AnnaLeena ja hippu pp8

Vierailija
30/94 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vaan sanomaan heipat kaikille, nyt tulee sitten viikon palstailutauko kun lähden reissun päälle, Lappi kutsuu!! :D Joten tehkäähän valtava pino sinä aikana, niin saan oikein urakalla lukea kuulumisia! Kaikille tsemppiä ja toivottavasti ois ilouutisia luettavana kunhan palaan!!!

Huiskuti huiskuti!!!

Vierailija
31/94 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täti pahanen tuhrutteli paikalle. Se siitä sitten. Itkut on itketty. Huomenna soitan gynelle ja pyydän lähetteen tutkimuksiin. Voi olla, että pysyn muutaman päivän poissa täältä, jotta saan tunteet taas tasottumaan.

Nyt lähden sauvakävelemään yksin ja selvittämään päätä. Kyllä elämä on rankkaa. Tädin saapuminen on aina rankkaa, mutta miksei se pirulainen edes voisi tulla säännöllisesti, eikä antaa turhia toiveita.

Mur *vihainen tädille*,

Keiju

Vierailija
32/94 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että Kille siirto onnistui, vaikka ensiksi vähän harras vastaan! Nyt pidän peukkuja kyytiläiselle, että tarrautuu tiukasti!

Vannis oli kasvatellut oikein koko armeijan muniksia. Toivottavasti punktio sujuu kivuttomasti ja saatte talteen useita =)

Teillä oli ollut puhetta tuosta ivf:än sairasloman pituudesta ja mitä kirjoitetaan todistukseen! Noita samoja asioita olen pyöritellyt päässäni ja miettinyt. Kiitos vain, sain arvokasta tietoa, sitten kun mekin sinne asti päästäisiin¿

Naksu ja Buumi olen hurahtanut ihan täydellisesti juoksuun! Kuulostaa tylsältä, mutta ai, että nautin! :) Kyllä siinä pää tuulettuu ja hiki lentää, kun rullaa menemään¿Naksulle hyvää lomaa, vaikka taidat olla jo matkalla =) Buumille vilkutuksia! Toivottavasti nyt menopur auttaa, mutta saisi se täti pyyhältää paikalle, jos se on tullakseen, että pääsette taas toimiin!

Killa, kyllä nämä positiiviset asiat auttaa kovasti jaksamaan ja onneksi niitä on. Kun saimme tietää tulevista hoidoista, oli oli kuin hakattu, mutta niin sitä on vaan päässyt eteenpäin ja huomannut, että ei tilanne niin toivoton ole. Tietty sitä jaksaa ihmetellä, että miksei meille voi tulla sitä aarretta helpommin, mutta kaikki kai aikanaan :)

Annaleena, oikein paljon tervetuloa minunkin puolestani! Toivottavasti käyt vain kääntymässä täällä :)

Keijulle halirutistuksia täältä, oikein roppakaupalla!

ON; Täällä mennään etananraivolla eteenpäin¿verikokeissa käytiin ti ja nyt molemmat kädet mustelmilla! Ihme tunari se hoitaja, otettiinkin ihan 9 putkiloa, yöks! Nyt vaan infektio ja muutama hormonijuttu. Täällä olen metästänyt ovista, mutta en usko sitä olleen tässä kierrossa¿Kauheasti en siis piinaile tai jännäile. Tämä kk menee päätä lepuuttaessa =)

Paljon vilkutuksia kaikille ihanuuksille! Nautitaan oikein kunnolla auringosta :)

-marge-

Vierailija
33/94 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksis täällä ¿yövuorossa¿ tervehtää... siellä kello jotain aamuviiden nurkilla ja täällä on vasta raahauduttu töistä kotiin... bussikuskikin onnellisesti eksyi matkalla ja tarvitse sitten vähän ylimääräistä helppiä löytääkseen perille (ei mitenkään poikkeuksellista täkäläisessä joukkoliikenteessä) On ollut tosi, tosi kiirettä tällä viikolla töissä ja siitä tämä ¿palstalakko¿ ¿ en ole ehtinyt kuin pikaisesti käydä lukaisemassa aamulla ja illalla olen kuuluntu pesäpallojoukkue ¿Lopen Uupuneisiin¿ ja kaatunut suoraan sänkyyn...

Keiju: Halaus *halaa* ja pahoittelut tädin kurjasta vierailusta...

Marge: Olehan varovainen ettei moinen yhdeksän putkilon verenhukka rupea heikottamaan... ja on se kyllä kumma ettei nuo ammatikseen ihmisiä pistelevät löydä suonia jättämättä hirveitä mustelmia jälkeensä...

Naksu: Myöhästyneet hyvän loman toivotukset... nautihan keväthangista!

AnnaLeena: Tervetuloa joukkoon rattoisaan, toivottavasti visiittisi jää lyhyeksi!

Kille: *pitää peukkuja pystyssä* Toivottavasti tuo nyt tajuaa takertua lujasti kiinni ja pysyy matkassa!

Trixie: *peukut pystyssä* rattoisaa piinailua! (jos se nyt voi rattoisaa olla)

Vannis: Toivottavasti saisitte tusinan täyteen!

Piggeliina: Hyvää Lomaa! Nautiskele!

Dese: Mäkin haluaisin sun sukulaiset! Kyllä ne on ihanan ymmärtäväisiä!

Brooke: Pahoittelut tätsästä! Aika ihanaa kun löytää ystävän joka ymmärtää... Ehkä mäkin vaan kuvittelen että kaikki meidän kaverit saa lapsia tostavaan ¿ vaan en taida kuvitella... on ne niin sopivasti kaikki syntyneet.

Buumi: Onnea Tädin metsästykseen... Tätsää odotellaan täälläkin ¿ ei tosin ole niin tärkeää vielä tässä vaiheessa, mutta meillä tuo Täti on ollut aina vähän arvaamaton ja saatta yllättäen pysyä pitkiäkin aikoja poissa...

Vilkutuksia kaikille täältä kaukaa! * vilkuttaa*

Yksis

Vierailija
34/94 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=olive]...kohti uutta kiertoa.

Sain soittoajan lääkärille ensi tiistaiksi. Hän varmaan sitten laittaa lähetteen tutkimuksiin.

Jos jollakulla on clomeista ja sen vaikutuksista kierron pituuteen kokemuksia, niin ottaisin ilolla vastaan. Itsellä siis kaksi clomikiertoa takana, toinen pituudelta 30, toinen 37.

Aurinkoista loppuviikkoa kaikille,

Keiju (kp 1)[/color]

Vierailija
35/94 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikille enskaystäville tasapuolisesti! Pikaisesti kirjoittelen kuulumisia, yritän ehtiä enemmän seuraavalla kerralla.

Keijulle suuren suuri lohtuhali! Ikävää, että tämä päättyi taas näin ja varsinkin kun tilanne oli poikkeavan lupaava.

Itse olen clomeja popsinut edelliset neljä kiertoa, mutta oma tilanteeni ei ole ihan vertailukelpoinen. Mullahan on loppukierron ajaksi luget, jotka " takaavat" tädin tulemisen parin päivän päästä niiden lopettamisesta. Ellei siis se suuri ihme ole tapahtunut. Omat clomikierrot eivät kuitenkaan ole olleet keskenään mitenkään samanlaisia, koska oviskaan ei aina samana kp:nä ilmaannu. Clomikierrot ovat olleet 31-37. Omituista tämä naisen elämä!

Vyöhyketerapiaa miettiville pieni kannustus ja toivonkipinä seuraavaksi. Kävin tällä viikolla hierojallani, joka on siis myös vyöyketerapeutti. Hän kertoi eräästä asiakkaastaan, joka oli ilmoittanut onnellisesta plussauutisesta pari kuukautta sitten. Tämä nainen oli käynyt vyöhyketerapiassa useamman kuukauden ajan, säännöllisesti n. kerran viikossa, jotta täti saataisiin tulemaan ilman hormonihoitoa. Hänellä ei siis ollut luonnollista kiertoa ollenkaan. Noin puolen vuoden hoidolla kierto saatiin hoidettua kuntoon ja siitä parin kuukauden päästä tikkuun ilmeistyi kaksi viivaa. Ihmeitä voi siis tapahtua! Tällä hetkellä usko on ainakin kova ja odotan innolla muutaman viikon päästä alkavaa terapiajaksoa. Pitäisi kaiketi vaan lotota ennen sitä, ei ole ihan ilmaista lystiä sekään. Mutta mikäpä tässä maailmassa olisi.

Vilkutuksia kaikille! Naksu se on pakannut kamansa ja suunnistanut pohjoiseen. Nautitaan me muut ihan tästä kotiolosta ja elämästä ylipäätänsäkin. On meillä varmasti niin paljon hyviäkin asioita elämässämme!

~dese (Kp:t on laskettu ja kalenteri näyttää 14/31-37, mutta ovistikku ei siitä huolimatta näytä vielä oikein mitään)

Vierailija
36/94 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan nopeesti vastaan sun kyssäriin, kun pitää lähtee jumpalle :o)

Mulla clomit ei lyhentäny kiertoo yhtään, vaikka niin luuli lääkäri. Menkathan pitäis alkaa tietyn ajan kuluttua viimeisestä clomitabletista, mutta mulla ei tää juttu toiminu ollenkaan.

Söin siis clomeja kaks kiertoo, enkä ylireagoinut kasvattamalla liikaa munarakkuloita ja ovis oli ihan normaali kummassakin kierrossa ultrien ja verikokeitten mukaan.

Eka kierto oli 38 päivää ja toinen kierto oli 54 päivää. Mulla kun siis ei oo vikaa ovulaatiossa, vaan just noissa kiertojen pituuksissa, niin ei ollu clomit oikee lääke mulle kiertoo tasoittamaan.

Toivottavasti sait jotain tolkkua. Nää jutut kun on niin yksilöllisiä; välttämättä se mikä toimii itellä, ei toimi toisella tai toisinpäin. Voi kun se oliskin niin helppoo...

Vilkutuksia myös kaikille muille ihanille Ensikkonaisille!!

terkuin Piggeliina joka on lähdössä hikoilemaan :o)

Vierailija
37/94 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekoanko diagnoosi pliis??? :)

Istuessa tuntuu ku navan alapuolella joku painais mahaan(sisäpuolelta) tai vaikea selittää mut ehkä tuo on selvintä.. Mikään ei saa puristaa.. Aamulla ja illalla paha olo..Jännää kutina tunnetta mahassa.. Jos maha pääsee tyhjäksi tulee tosi huono olo.. Onko jollain kokemuksia samanlaisista tuntemuksista?Vai olenko ihan seko? :)

Piinailu ei mitenkään kauhealta tunnu.. Vajaa viikko enää.. :)

Aurinkoista illan jatkoa!!

Trixie

Vierailija
38/94 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui kauheeta, miten uskaltaisin tänne kirjoittaa...

Jokin aika sitten kyselin siitä Terolutista, ja vanhat ihanat palstakamut riensi heti apuun (((kiitos))). Päätin kuitenkin, että en ala syömään teroja, kun mulla on niin pitkä kierto, että mahdollinen luomuovis vois jäädä sitten kokonaan pois....

Viime kierrossa niin ei kuitenkaan käynyt, vaan tapahtui ihmeellinen ihme. Pikku-quusta tulee isoveli! Tänään käytiin alkuraskauden ultrassa, ja siellä sykki pieni vahva sydän. Ei tätä voi uskoa todeksi. Viikkoja on 7+2, joten mitä tahansa voi toki vielä tapahtua. Silti jo tämä on todellinen ihme, ja olen siitä onnellinen.

Olen tiennyt uutiset jo muutaman viikon, mutta en yksinkertaisesti uskaltanut tulla kertomaan aikaisemmin. Raukkamaista - tiedän - mutta tuntuu niin pahalta teidän rakkaiden ystävien puolesta! Jotenkin uutiset oli kuitenkin jo saavuttanut moolin, joten ajattelin, että on aika kertoa myös teille, että ette pahastu, kun en yhtäkkiä enää vaan tulekaan kirjoittelemaan...

Vaikka te ette sitä varmasti uskokaan, itse uskon ymmärtäväni ainakin hitusen, miltä lapsettomuus tuntuu. Meillä on käynyt uskomaton ONNI, mutta jo pelkästään ne taannoiset surkeat tutkimustulokset ja tietoisuus mahdollisesta pitkästä tai kenties lopullisesta lapsettomuudesta on jättänyt muhun syvät jäljet.

Voin vain lähettää halauksia teille kaikille! Poistun nyt kirjoittelemasta tältä puolelta, koska en missään nimessä halua aiheuttaa kellekään mielipahaa. Mutta Killa, Naksuliini, jessis, brooke ja muut vanhat tutut, muistakaa, että täällä taustalla on aina yksi Q, joka toivoo sydämestään teille kaikkea hyvää ja sitä ikiomaa pientä nyyttiä!

(((((((Halauksin)))))))

-Q-

Vierailija
39/94 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein lämmin onnitteluhalaus sulle! Ihana onni on sua potkaissut, eikä sun (teidän) puolesta voi kuin iloita!

Arvaan kyllä, että oli vaikeaa tulla meille kertomaan, varsinkin kun täällä on just viime aikoina puhuttu noista kateuden ja katkeruuden tunteista! Tosi mukavaa kuitenkin, että kerroit meillekin tuon uutisen ja omasta puolestani täytyy sanoa, että itku meinasi päästä kun luin viestiäsi. En oikein tiedä miksi, kai siinä pieni pisto sydämeen meinasi iskeä ja hetki piti sulatella sitä, mutta en kuitenkaan voi sanoa katkera tai kateellinen sulle olevani, vaan kyllä mä olen ihan aidosti onnellinen sun puolesta! :)

Olen lähiaikoina kuullut pari muutakin tapausta, joissa ensimmäistä lasta on yritetty pitkään ja hartaasti ja vähän lääkärienkin avulla, mutta seuraava raskaus onkin alkanut melkein itsestään! Eli siis toivoa on, että kunhan nyt onnistuisi kerran raskaaksi tulemaan, niin ehkä seuraava kerta olisi jo helpompi. ;)

Niin ja kyllä mä ainakin uskon, että sä ymmärrät kyllä tätä lapsettomuutta, kun teillä sentään oli ne surkeat tutkimustulokset takana ja se hirveä järkytys, kun saitte niistä kuulla! Itseään on vieläkin vähän vaikea ajatella lapsettomana, kun kerran mitään vikaa ei ole löytynyt.

Kovasti onnea vielä loppuraskauteenkin! Täytyykin sitten tulla kurkkimaan sun kuulumisia vauva/odotuspuolelle, jos et kerran enää tänne raportoi. Täytyy ottaa tavoitteeksi ehtiä sinne o-puolelle nyt edes tän sun raskauden aikana, kun ei edelliseen ehtinyt! ;)

Voi hyvin ja ja terkut vielä pikku-q:lle! :)

Killa

Vierailija
40/94 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kurvasi täti punainen tänään paikalle ja oikein kunnolla...siihen loppui meidän piinapäivät! Soitin sairaalaan, ja testiin ei tarvi maanantaina mennä, luget saan siirtää kaapin perälle odottamaan toukokuista passia..kyllä harmittaa, odotukset oli tosi korkeella, mutta olihan se tiedossa että näin voi käydä. En aio jäädä tätä murehtimaan, häntä pystyyn ja kohti seuraavaa hoitoa, niin on mielestäni paras! Toivon teille kaikille kovasti paljon parempaa onnea hoitoihin, ja käyn täälä varmasti lukemassa teidän kuulumisia. Nyt otan muutaman siiderin ja nollaan ajatuksia...aurinkoista ja ihanaa viikonloppua kaikille!

AnnaLeena kp1

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme