Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+~+~+ ENSIKOT viikoilla 13-14 +~+~+

25.03.2007 |

[color=00868B]Haaveilemme ensimmäisestä ikiomasta vauvasta, mutta jostakin syystä Täti Punaisen sijaan Herra Haikara on eksynyt matkalla ja tarvitsee nyt vähän apua! Tutkimuksiin ja hoitoihin on siis tiemme käynyt.

[color=00C5CD]Mukaan mukavaan joukkoomme saavat liittyä kaikki halukkaat esikoistaan toivovat, oli sitten hoitopolkusi vasta alussa tai olet ehtinyt jo sitä pidemmälle kulkemaan!

[color=00868B]Esittelethän itsesi vastaamalla tähän viestiin. Jos

esittelyssäsi on myöhemmin lisättävää tai muutettavaa, vastaa taas, niin päivitämme tietosi.

[color=00E5EE][b][size=2]Ensikot:[/b][/size][/color]

[color=FF69B4]Adette

[color=CD1076] Ikä: Molemmat 27 vuotiaita

Yritystä takana: Syyskuusta 2005

Hoidot: clomit+terolutit. munatorvien aukiolo tutkimus joka ok. verikokeita liuta otettu musta josta löytyi vika keskenmenoille (2 keskenmenoa 8/2006 ja 10/2006 ) verenhyytymistekijöissä häiriö. Viimeistään kesäkuussa 2007 jatkuu tutkimukset/hoidot.

[color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]Afternoon

[color=CD1076]Ikä: molemmat vuosimallia -73

Kotipaikka: Etelä-Pohjanmaa

Virallinen yritys aloitettu 07/05, pillerit jätetty pois 04/05

Tutkimukset: verikokeet, simppatesti, aukiolotutkimus, useita ultria, 4

kiertoa clomifenia, 2 inssiä tehty tuloksettomina. Siirrytään yksityiselle

hoitoihin 17.1. lähtien. Vikana ilmeisesti ovuloimattomuus, muuta syytä ei tiedossa.

[color=FF69B4]amalia78

[color=CD1076]Eli mulla ikää 27v, mies samaa vuosimallia

Kotipaikka: pohjosen tyttöjä olen

Yritys aloitettu 04/05

Tutkimukset: miehen simpat tutkittu, hitaita ovat, mutta muuten ok. Laparoskopia tehty ja siellä kaikki hyvin. Ensimmäinen inssi 02/07.

[color=FF69B4]_apila_

[color=CD1076]Ikä: minä 84 ja mies 83

Asuinpaikka: pohjanmaalla asustellaan

Yritystä takana: tammikuusta 06

Hoidot: gyne käynnillä ei näkynyt mitään normaalista poikkeavaa. Tarkempia tutkimuksia tehdään loppuvuodesta.

[color=FF69B4]Buumi73

[color=CD1076] Ikä: kumpikin 33v.

Kotipaikka: Pääkaupunkiseutu

Pillerit jätetty pois 01/06

Tutkimukset: verikokeita, ultria, simppatesti. Oma kierto olematon, sitä käynnistämään Terolut-kuuri ja eilen ensimmäinen Puregon-piikki, maanantaina ultraan...

[color=FF69B4]Brooke73

[color=CD1076]Ikä: minä 33, mies yli 40-v.

Mistä kotoisin: Kaakkois-Suomesta

Koska yritys aloitettu: kesäkuussa -05

Mitä tutkimuksia tehty: Tutkimukset aloitettu yksityisellä tammikuussa -07 (jollon yritystä takana reilut 1,5 vuotta) ja vika löytyi miehen simpoista. Elävien ja liikkuvien simppojen määrä vähäinen ja lisäksi vasta-aineita. IVF suunnitteilla helmi-maaliskuulle.

[color=FF69B4]desejo, yleensä vaan dese

[color=CD1076]Ikä: sekä minä että mieheni 28v.

Yritys aloitettu 09/05

Tutkimukset: Perusverikokeet otettu 04/06, kaikki ok. 06/06 ultrattu

pco-tyyppiset munasarjat, gyneltä lugesteronia kiertoja tasoittamaan. 09/09 gyne totesi, ettei ovista taida tapahtua luomusti kuin silloin tällöin

sattumalta ja sain sitten clomit. Resepti odottelee vielä kaapissa, mutta

eiköhän apteekkireissu ole edessä jo ensi viikolla. Miehellä on lähete

simppatutkimuksiin, mutta hidasteena on aikataulusta johtuvia

järjestelyongelmia. Ehkäpä sekin saadaan vielä hoidettua.

[color=FF69B4]-Diina-

[color=CD1076] Ikä: minä 26, mies 27

Asuinpaikka: Etelä-Suomi

Yritys aloitettu: 10/05

Tutkimukset: Tutkimuksissa selvisi, että en ovuloi ainakaan joka kuukausi, joten tilannetta korjaamaan määrättiin Clomit 02/07. Eka Clomikierto ei auttanut, nyt annos tuplattu. Kiertoa säännöllistämään sain Terot. Aukiolotutkimus ok. Mieheltä otettu 2 x näyte, tulos normaalin rajoissa, hieman hitautta. Ensimmäistä inssiä odotellaan.

[color=FF69B4]ElisaDay tai pelkkä ED

[color=CD1076] Ikä: 29 v., mies 31

Mistä kotoisin: pk-seudulta

Koska yritys aloitettu: 02/05

Mitä tutkimuksia tehty: miehellä siittiöitä vähän & hitaita, minulla ei

ainakaan kierronkartoituksessa ovulaatiota. Jonotellaan ICSI:in julkisella

puolella.

[color=FF69B4]Jessica

[color=CD1076]Ikä: Minä 31, mies 34

Kotipaikka: Turun seutu

Yritys aloitettu: 05/05

Tutkimukset aloitettu 09/06, perusverijutut ok, aukiolotutkimusta odotellaan (aika 7.11.06), ollaan tyksin hoivissa. Simpoissa pientä häikkää (vaikka lääkärin mukaan määrä korvaakin laadun). Tulokseton inssi tehty 12/06.

[color=FF69B4]Kathy@

[color=CD1076]Ikä: minä vm.-79, mies vm.-78

Kotipaikka: Jyväskylän maalaiskunta

Yritys aloitettu 09/05

Tutkimukset ovat vasta aluillaan, mulla todettu PCO 05/06, miehen

simppatestissä todettiin, että epänormaaleja siittiöitä normaalia enemmän. Lääkityksenä on ollut nyt terolut. Eka lapsettomuuspolilla käynti on helmikuun alussa ja sillon tietää jatkosta enemmän.

[color=FF69B4]Keiju

[color=CD1076]Ikä: 29v. (mies 28v.)

Kotipaikka: Itä-Suomi

Yritys aloitettu: pillerit jätettiin pois 8/2005. " Tositoimiin" ryhdyttiin

2/2006. Terolut aloitettu 5/2006. Teroista huolimatta kierto muuttunut taas epäsäännölliseksi. Clomit aloitettu 01/07. Siemenneste erinomaista.

[color=FF69B4]Killa

[color=CD1076]Ikä: molemmat 31v

Kotipaikka: Helsinki

Yritys aloitettu: 8/05

Perustutkimukset tehty. Vikaa ei löytynyt. Inssiä suositeltiin

hoidoksi. Hoidot aloitetaan huhtikuussa.

[color=FF69B4]kille75

[color=CD1076]Ika: kumpikin vuonna -75 syntyneita

yritysta takana reilu vuosi (enaa ei itsekaan muista tarkalleen)

tutkimukset: Mitaan syyta lapsettomuuteen ei ole loytynyt. Nyt 11/06 kolme inssia takana ja neljas ensi viikolla. Tammikuussa olisi tarkoitus menna ivf:aan.

[color=FF69B4]-marge-

[color=CD1076]Ikä: olen 25v. ja mieheni 26

Kotipaikka: hämeessä asustellaan.

Yritys aloitettu 05/06

Tutkimukset: co-tyyppiset munasarjat todettu 11/06. Simpat ok, kierronkartoitus mahdollisimman pian. Clomit ja puregon kokeiltu, ei sopineet (sekoittivat tuotannon täysin). 02/07 lähete ivf-jonoon julkiselle puolelle, yksityisen vastausta odotellaan. [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]Naksu

[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 26-v.

Kotipaikka: Tampereella asustellaan

Yritys aloitettu: Yritys on aloitettu 9/2005

Tutkimukset: tutkimukset on tehty, mitään vikaa ei löytynyt, inssi 12/06

nega, ivf suunnitteilla syksyksi...

[color=FF69B4]-ninnuli1-

[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 27v.

Mistä päin: Kaakkois-suomi

Yritys aloitettu: 04/05

Tutkimukset: Aloitettu elokuussa 06. Miehen simpat, verikokeita, ultra.

Muuten kaikki ok, paitsi pco-epäily. Aukiolotutkimus ok, Metforem-lääkitys ovulaation tukena tällä hetkellä ja maalis-huhtikuussa alkaa " oikeat" hoidot.

[color=FF69B4]-piggeliina

[color=CD1076]Ikä: minä 32v ja mies 31v.

Kotoisin Etelä-Suomesta

Yritys alkanut: pillerit jätetty pois 09/01

Tutkimukset: clomit+terot 3kk 07/02 tuloksetta

02/06 hoitoihin yksityiselle, verikokeet, ultrat, munatorvien

aukiolotutkimus tehty ja kaikki ok, mieheltä otettu 2x simppakoe joista

ensimmäinen oli normaali ja toinen oli normaalin rajoissa, uus clomikuuri 06/06 tuloksetta edessä inssi ens keväänä ja sitten mahdollisesti IVF.

[color=FF69B4]Rouwa

[color=CD1076] Ikä: minä 24v. ja ukko 25v.

Kotipaikka: Pirkanmaa

Yritys aloitettu: 06/06

Taustaa: 2003 endo epäily, 08/06 PCO, minulla ei ole spontaaneja menkkoja enkä myöskään luomusti ovuloi

Tutkimukset: Miehen simpat tutkittu, jotka ovat hyvät, ultria tehty,

clomeja+teroja kokeiltu (eivät sopineet ja käyttö kiellettiin :( ). Vuoden

lopusta saadaan lähete TAYS lapsettomuuspolille. Sitä ennen ei tehdä enää mitään.

[color=FF69B4]s-a-a-r-a, saara vaan;)

[color=CD1076]Ikä:minä22v, mies 23

Mistä kotoisin: tampereen lähikunta...

Koska yritys aloitettu:09/04 on pillerit jätetty pois

Mitä tutkimuksia tehty:mieheltä on tutkittu simpat, niissä vähän häikkää, eli määrä hiukan pienempi kun olis suotavaa ja myös epämuodostuneita on niistä osa. testosteronitaso myös hiukan matala. tosin näiden kummankaan asian ei kuulemma pitäisi ratkaisevasti lapsettomuuteen vaikuttaa...? sitten vielä joku kromosomitutkimus on otettu, mutta tulokset ei ole vielä tulleet. itelle tehty jotain verikokeita...en muista tarkalleen mitä, jotain hormoneja niistäkin mitattiin,niissä kaikki ok. ja myös sokerirasitustesti, kuu-lemma varmuuden vuoksi että jos olis jotain sokerihäikkää joka estäis

ovuloimasta.kaikki kuitenkin ok. munanjohtimien aukiolotutkimus myös

takana,sekin ok. kaks tuloksetonta inssiä takana, nyt on mies

clomifen-kuurilla, ja tää kierto on taukoa, ja sit joulukuussa taas uusi

yritys.

[color=FF69B4]sannuli-80

[color=CD1076]Ikä: Minä 26 ja mies vuoden vanhempi

Kotipaikka: Olemme lounais-suomesta

Yritys aloitettu: pillerit lopetettu alkuvuodesta 2004, tehokkaasti aloitettu yritys elokuussa 2004

Tutkimukset: Siemenneste todella hyvä, ovuloin normaalisti.

Aukiolotutkimuksessa munajohtimet todettiin tukkeessa oleviksi ja niitä yritettiin laparoskopiassa avata siinä kuitenkaan ilmeisesti onnistumattta ja eka ivf hoito nyt ohitse ja mäkeen meni se yritys ja nyt viikolla 7-8 toivottavasti päästään PAS hoitoon. Mulla myös pco toisessa munasarjassa,toinen munasarja onkin vähän niinkuin nuukahtanut..edes stimuloimalla siihen ei saatu potkua. Hoidossa olemme käyneet ensin tyksissä ja nyttemmin turun ava-klinikalla.

[color=FF69B4]Tuiskutiusku

[color=CD1076]Ikä: 24 v. ja miehellä 28 v.

Mistä päin: Itä-Suomi

Yritys aloitettu: 08/05

Tutkimukset: verikokeet (tauteja ei ja hormoonit molemmilla kunnossa), simppatestejä 2 (ekassa normaaleja 0%, tokassa1%), aukiolotutkimus (vasen kunnossa, oikea vähän ahtautunut), ultrassa kaikki ok, miehen ultrassa kaikki ok. Odotellaan pääsyä keskussairaalaan jatkotutkimuksiin ja hoidonsuunnitteluun.

[color=FF69B4]trixie2

[color=CD1076]Ikä: Minä 27 ja mies 24v

Kotipaikka: Olemme pohjanmaalta.

Yritys aloitettu: Pillerit jätetty 05/05.

Tutkimukset: Simppatesti ok. Labrat ok. Aukiolotutkimus ok. Kaikki ok.

Eka ivf takana. Pakkaseen 6 alkiota ja siirtoon 1. Tulos nega. Seuraavaan kiertoon zumenon ja luge ja siirtoon 1 tai 2.

[color=FF69B4]Vannis

[color=CD1076]Ikä: 25, mies 26

yritys aloitettu: 3/05

tutkimukset: verikokeet kaikki ok, SSG normaali, 10/06 todettu PCO, simpat melko ok (epämuodostuneita paljon, mutta kokonaismäärä hyvä)

hoidot: clomeja 3 kk/2006, 1. IVF 1/07, 2. IVF tulossa 4/07 [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]VihervaaranAnna

[color=CD1076]Ikä 28, mies 25.

Paikka: Lounais-Suomi

Taustat: ekat PCO-epäilyt 3/2006, nyt diagnoosi varmentunut.

Lääkitys: E-pillerit jätin 11/2005, mutta ehkäisy pois kokonaan vasta

5/2006, Terolutit sain jo 3/2006 ja Clomifenit aloitin yhdellä tbl/pvä

10/2006. Mies simppatesteissä 11/06, jatkotutkimukset ja mahdollisesti ICSI edessä. Hoitojonossa olemme julkiselle puolelle. (Jonoon 12/06.) Clomit lopetettu.

[color=FF69B4]YksityinenAsia

[color=CD1076]Ikä: Minä -71 ja mies -69 (siis patavanhoja molemmat)

Sijainti: Yhdysvallat

Yritystä: vähän on ja off vuodesta -97 (siis vuosiin ei olla yritettykään)

Hoitoja: ei vielä mitään, menossa ollaan kyllä

[color=FFC0CB]*********************************************************

[color=00E5EE][b][size=2]Plussanneet Ensikot:[/color][/b][/size]

[color=FFC0CB]*********************************************************

[color=CD1076]milka1

[color=FF69B4]Ikä: 32

Mistä kotoisin: pk-seutu

Koska yritys aloitettu: klinikalla eka käynti tammikuussa 06

Mitä tutkimuksia tehty: aukiolot, progesteronit ym hormonit, kilpirauhaset, toistaiseksi ei syytä löytynyt miksi ei toimi, takana 5 inseminaatiota luonnonkierrolla, 1 hormoneilla joka johti raskauteen, josta km rv8. Uusi raskaus seuraavasta inssistä.

[color=CD1076]EmmaEmilia eli lyhyesti EE

[color=FF69B4] Ikä: minä ja mies molemmat vuosimallia -79

Kotoisin: Pohjois-Suomesta

Yritys aloitettu: tammikuussa 2005

Tutkimukset: miehen simppatesteistä paljastui karu totuus eli omia siittiöitä ei ole lainkaan. Tilannetta yritettiin korjata kahdella hormonikuurilla, mutta se ei valitettavasti auttanut. Itselleni ei ole juuri tutkimuksia tehty paria verikoetta lukuun ottamatta.

Hoitohistoria: syksyllä 2006 tehtiin yhteensä 4 inssiä lahjasiittiöillä (1. luomukiertoon, 2. clomit+pregnyl, 3. clomit+pregnyl, 4. clomit+menopur+pregnyl) ja kaikista puhdasta negaa. Ensimmäinen IVF tammikuussa 2007, tuloksena 8 top-alkiota, joista 7 pakkaseen ja yksi siirrettiin. Tuosta tuoresiirrosta siis elämäni ensimmäinen plussa :)

LA (jos toivottavasti sinne asti päästään) olisi lokakuun puolivälissä¿

[color=CD1076]Bianco

[color=FF69B4] Ikä: minä 30, mies 32

Kotipaikka: pk-seutu

Yritys aloitettu 03/05

Perustutkimukset tehty loka-marraskuussa ja kaikki periaatteessa ok.

Ensimmäinen inssi 12/06, negaa. Toisesta, tammikuun 07 lopussa tehdystä inssistä siis tärppäsi, la on 23.10.07

[color=CD1076]Tuittu78

[color=FF69B4]Ikä: 28 ja mies 30

Kotipaikka: Espoo

Yritystä 12/04 alkaen ja hoitoihin hakeuduttiin 2/06. Kilpirauhasarvot saatiin kuntoon 12/06 ja elämäni ensimmäinen plussa tuli toisesta inssistä 2/07. LA olisi näillä näkymin 6.11, tosin todennäköisesti vielä muuttuu raskauden edetessä.

Kommentit (94)

Vierailija
81/94 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheltä selvisi vastaus tuohon pohdintaani onnistumisprosenteista: se on siis aina 12% per kaikki hoidot eli aika huono?! No katotaan, kuinka meidän käy...

Vierailija
82/94 |
08.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja NINNULIlle suuren suuret onnittelut! Mahtavaa, että joku nappaa sen luomuplussankin!

Mulla on tässä juuri oviksen aika käsillä (kp 18/33) eli meilläkin on sittenkin vielä yksi mahdollisuus luomuplussaan. Sumuttelut ja piikittelythän aloitan vasta seuraavien menkkojen alettua. Ja toivoa sopii, ettäjos ei luomuplussa yllätä niin ne nyt sitten alkavat ajallaan ettei enää tarvitse odotella!

KILLA miten pistäminen meni? Mä olen ymmärtänyt tuon onnistumisprosentin toisella tavalla, ainakin tuolta meidän klinikan sivuilta kun lukee niin saa sen käsityksen että ainakin IVF ja ICSI hoidoissa prosentti nousee kun hoitoja toistetaan, siellä sanotaan että kuudenteen yrityskertaan asti onnistumisen todennäköisyys paranee. Tosin siitä en ole ihan varma koskeeko se myös inssejä. Tuolla sanotaan inssien onnistumisprosentiksi 5-15 % ja IVF/ICSI hoitojen 25-35 %. Eri lähteissä taitaa nuo prosentit olla hieman erilaisia. Mutta aika pieni se tuossa inssissä tosiaan on! Mutta eihän se silti tarkoita etteikö juuri teillä voisi tärpätä heti ekalla kerralla! Peukut on pystyssä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/94 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä saa päivän laiskotella kotona ennen töihin menoa! Ajatus konttorille menosta tuntuu äärimmäisen nihkeältä, hieman pidempi loma olisi kyllä ihan poikaa...onneksi lyhyempi vappuviikko jo häämöttää...

Naksu on taas maisemissa reissun jälkeen! Tekee varmaan ihan hyvää päästä välillä pois kaikesta, saa muuta ajateltavaa :)

Kille: Mites siellä, piinailujen viime hetket käsillä...?

Ja Ninnuli bongasi luomuplussan, vau! Iiiiisot onnittelut sinne! Nythän tähän pinoon puhaltelee plussatuulia vähän joka suunnasta...! Josko ne osuisi myös meihin muihin :)

Killa: Mites pistämiset ovat sujuneet? Minä olen tuon onnistumis-% suhteen samoilla linjoilla kuin Brooke, eli mielestäni olen jostakin esitteestä lukenut, että hoitoja toistettaessa myös onnistumisen mahdollisuus nousee!

ON kuulumisia sen verran, että täti tuhrutteli - toivotusti - paikalle tänään kiitos Primolut-kuurin, eli huomenissa pääsen tilailemaan aikaa ultraan ja suunnittelemaan jatkoja :) Eli edellisellä kerrallahan mulla oli Puregon/Pregnyl käytössä ja nyt olisi tarkoitus tehdä uusi yritys Menopur/Pregnyl-yhdistelmällä.

Osaako kukaan muuten sanoa, miten nopeasti ensimmäiseen inssiin pääsee? Mietin vaan josko uskaltaisin sitä kysäistä...vai olenkohan liian hanakka kun tämä on vasta meidän " toinen kierros" pistosten suhteen...

Nyt lähdetään miehen kanssa ulos pihalle puuhastelemaan :-o - siis haravoimaan ;-) Pihatyöt eivät kyllä kuulu minun suosikkeihini, mutta ulkona on sen verran kiva ilma ettei sitä sisälläkään viitsisi oleskella.

Terkkuja & ihanaa maanantaita myös kaikille muille Enskalaisille!

-Buumi

Vierailija
84/94 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nähtävästi pääsiäisen vietossa ovat Enskat, kun hiljaista on ollut!

Kiitos kysymästä, Brooke ja Buumi, hyvin on pistäminen sujunut! Se Puregon-kynän neula on niin olematon, ettei sitä neulan pistoa edes huomaa. En ole mitenkään pistoskammoinen, mutta kyllähän se eka kerta jännitti. Varsinkin kun jouduin tekemään se kauheessa kiireessä, kun vieraita oli just tulossa. Tänään joudunkin sitten tekemään sen julkisella paikalla kun oon illalla liikenteessä. Täytyy varmaan hakeutua johonkin kahvilan vessaan tuikkaamaan tuo. Onneksi tosiaan se kynä on niin helppo, ettei ole ongelma tehdä sitä missä vain.

Toivottavasti tuo onnistumisprosentti tosiaan ois tuollai kumuloituva! Miehen kanssa sitä laskeskeltiin, että jos sitä vertaisi esim. lotto-arvontaan, niin eihän siinäkään voiton todennäköisyys lisäänny, vaikka laittaisit 10 viikkoa kestona... Mun mielestä 12% on aika pieni prosentti, vaikka se oiskin joku keskiarvo. Kun ajattelee, että se on vaan noin 1/10! No katellaan miten meidän käy...

Unohdin aiemmin huiskuttaa Nuutille, joten korjataas nyt tilanne! o/ Täällä ei ole rapua, mutta oikullinen oinas löytyy! ;) Toivotaan, että teillä tärppäisikin sitten ennen kuin oikein hoitoihin joudutte! bd Se voi tosiaan olla kova paikka miehelle sen näytteen " purkittaminen" , ja luulisin että tuloskin voi pelottaa miestä jopa enemmän kuin naisia. Kai miehet kuitenkin usein kokee sen uhaksi miehisyydelleen, jos jotain vikaa simpoista löytyisikin! No kuten sanottu, toivotaan parasta! :)

Buumi: siis nyt pitää ihan tarkistaa, että sullako on pistettävät hormonit käytössä, mutta ei inssiä tehdä kuitenkaan?! Missäs te olettekaan hoidossa? Kun mulle lekuri sanoi, että kun ne pistettävät otetaan käyttöön, niin lähdetään samantien tekemään myös inssejä jo ihan senkin takia, että lääkkeet ovat sen verran kalliit että kannattaa inssikin tehdä, kun siinä kuitenkin on parempi mahdollisuus raskauden alkaa, kuin " perinteisellä menetelmällä" . Sinuna kysyisin tuota asiaa ihan heti! Niin ja pahoittelut vielä ettei tullut tulosta! :(

Sit taas vilkutukset kaikille kivoille Enska-kamuille!

Killa

Vierailija
85/94 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti haravoinnin jälkeen (onnistuin jo saamaan ihan kivat rakot käsiin...auts!!!) tulla nettiin maksamaan pari laskua - ja tietty piipahtaa täällä ;-)

Killa: Juups, pistettävät metodit on käytössä ja nyt siis toista kertaa - lääke vaan vaihtuu Puregonista Menopuriin, mutta ihan perinteistä kautta yritettiin ekalla kerralla eikä inssistä ole ollut mitään puhetta...Ihan ensimmäisellä kerralla kun käytiin miehen kanssa vastaanotolla, niin lääkäri sanoi, että meidän kohdalla raskauden mahdollisuuden pitäisi olla suuri, kunhan vaan saadaan lääkkeillä munasarjat aktiivisiksi + ovulaatio aikaiseksi. Näemmä hän oli sitä mieltä koska miehen simpat ovat priimatavaraa eikä minussakaan pitäisi olla muuta vikaa kuin " pelkkä" syömishäiriö taustalla. Pitänee tosiaan sitten kysäistä siitä inssistä ensi kerralla - tottahan se on, että lääkkeet eivät ole mitään ihan ilmaisia...

Niin, ja hoidoissa ollaan Naistenklinikalla täällä Helsingissä.

Aurinkoista päivän jatkoa kaikille ihanille Enskattarille!

-Buumi

Vierailija
86/94 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti omaan napaan: huomenna meen aamulla veritestiin, mutta koska mies lähti reissuun tänään, niin rohkaistuin ja tein Apteekin oman raskaustestin...... nyt en tiedä mitä ajatella..... Ruutuun ilmesty hailakka viiva, minkä mieskin näki ja sen näkee kyllä ilman suurempaa tiirausta.... silti on epävarma olo. Uskaltan vasta uskoa huomisen verikokeen jälkeen.

Näin pitkälle ei olla koskaan päästy, että sekin on jo plussaa. Oireita ei mitään ja välillä lorahtelut pöksyihin pelästyttää, mutta toistaiseksi ne on ollu vaan lugeja. Mitenhän sitä jaksais huomiseen iltapäivään odottaa??? Pliis pitäkää peukkuja!

Ja sitten muiden kuulumisiin, jotka pääsivät nyt osittain jo unohtumaan..... sori! Mutta Ninnulille onnittelut luomuplussasta!!!! Nyt vaan liimaa peliin!

Killa kyselit onnistumisprosenteista ja sen kertaantumisesta insseissä. Mielestäni onnistumisprosentit on aina samat ja 3-4 kertaa kannattaa yrittää, mutta sen jälkeen todennäköisyys raskautumiseen laskee. IVF:ssä onnistuminen yhtä kokonaista ivf-hoitoa ml. pas:t kohti kasvaa, kun tehdään pas:ja. Äh miten sen nyt selittäis, mutta toivottavasi ymmärsit. Miehesi on ilmeisesti nyt ihan messissä näissä hoidoissa, jos pohtii onnistumisprosentteja kanssasi. Hyvä hyvä! Niin ja Killa moni on myös onnistunut insseissä, että yhtä hyvin tekin voitte onnistua. Ja mulla on sellanen aavistus ettei teidän tarttee kovempiin hoitoihin lähteäk!

Mitähän muuta piti kommentoida..... Pää ihan aamuisesta testistä sekaisin, vaikka kuinka yrittää ottaa iisisti.... ;-)

Palaan huomenna taas asiaan! Aurinkoista maanantaita kaikille!

Kille

Vierailija
87/94 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mahtavaa, Kille! :) Onnea tuhannesti! Plussa se on haamukin! Hirveet peukutukset on täällä päällä, otat oikein komeat, korkeat, lukemat veritestistä huomenna! bdbdbdbdbdbdbd

Inssien onnistumisprosenteista: yhdessä lähteessä (TAYS) luki, että " useissa tutkimuksissa todetaan parhaat raskausluvut 1. syklin jälkeen ja tulokset laskevat joka syklin kohdalla ja selvimmin 3-4. syklin jälkeen" .

Vierailija
88/94 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vautsivau! Plussajunaan on näköjään paikkoja varattu paljon tälle enskaporukalle. Huikean Paljon ONNEA Ninnulille ja Killelle :) Kevät taitaa laittaa hormonitkin uuteen uskoon, kun myös luomuna onnistuu :) Nyt vaan muutkin junaan kyytiin. Kukas tällä hetkellä piinailee? Äh, kun on huono muisti...

Pistämisestä oli keskustelua. Itseäni ihan yllätti, miten helppoa se kuitenkin oli. Olen siis vasta yhden piikin mahaani tökkäissyt :) Huomenna selviää, että uinuvatko ne munikset ja saanko aloittaa varsinaisen pistelyn.

Kyllä menee aika nopeasti :) Pääsiäinen tuli itselleni hyvään saumaan. On sen verran tämä vaihdevuosiaika vaikuttanut, ettei töissä olisi jaksanut kuunnella toisten huolia ja murheita (sosiaalialan hommissa kun olen). Kuumia aaltoja ja kiukkuilua esiintynyt harvoin, mutta ihan tarpeeksi tukalia tullessaan ;)

Tuisku

Vierailija
89/94 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, mikä plussa-aalto meidänkin porukkaa on vihdoin kohdannut! Kille, kyllä se ihan varmasti on " aito" plussa : ) Onnea kovasti!

Ja Ninnulille vielä kanssa iso onnitteluhali!

Nää onnistumiset kyllä antaa toivoa, tosi hienoa! Nyt voi hyvillä fiiliksillä aloitella oman piinailun ; ) Luomuna tosi vahva ovis bongattu toissapäivänä, ja nyt vaan odotellaan (tänään kp18/28-32).

Sorry, en taaskaan ehdi kauheasti kommentoida muille; kaikille vaan kauhean iso keväthuiskutus! Pakko syöksyä kohta alkavaan palaveriin...

t. Jessica

Vierailija
90/94 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahtavaa KILLE, onnittelut täältäkin! Kyllä tämä kevät taitaa saada hedelmällisyyden heräämään, toivottavasti se koskee meitä kaikkia ja saadaan siirtää koko pinomme plussanneitten puolelle!

KILLA jos ja kun laitat uuden pinon niin mun tietoja voisi taas päivitellä. Eli vaikka: Yritystä kesäkuusta -05, tutkimukset aloitettu tammikuussa -07. Vikaa löytyi molemmista: miehellä huonot siittiöt ja vasta-aineita, minulla hormonihäikkää. Mies saanut lääkitystä joka auttoi vähän mutta ei ratkaisevasti. Hoitona meillä ICSI, ja ensimmäinen yritys on huhti-toukokuun vaihteessa.

Nyt pitää tämänkin enskan keskittyä töihinsä, mukavaa keväistä viikkoa kaikille!

Vierailija
91/94 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, arki koittaa jälleen! Mitenköhän ikinä saan teidän asioista taas kiinni, oon tipahtanut täysin kärryiltä! Joten älkäähän loukkaantuko jos en ihan kaikkea muista kommentoida, jookosta?

Ninnuli: ONNEAAAAAAAA! Todella upeeta, kyllä tuntuu kivalta kuulla että voi vielä olla luomuplussaankin mahkut vaikka ei aina niin toiveikkaalta näyttäiskään! Nauti nyt raskaudesta täysin rinnoin, se on ansaittua!!!

Kille: Ja heti perään toiset onnittelut, upea juttu!!! Samaten myös sulle nautinnollista odotusaikaa, kyllä se ¿haamukin¿ vaan plussa on!! Mikä oli muuten veritestin tulos?

Marge oli ainakin taas kuullut lähipiiristä vauvauutisia... Iloisiahan noitten pitäisi olla mutta meidän ¿onnettomien¿ kohdalla se ei ikävä kyllä aina ole niin. Joten ymmärrän kyllä miltä nyt tuntuu, koitahan jaksaa!!!

Killa se piikittelee menemään! ;) Ja joo, tulipa tuossa taannoin perehdyttyä noihin onnistumisprosentteihin ja kyllä te miehuksen kanssa oikein olitte järkeilleet, ei se onnistumisprosentti ainakaan nouse kiertojen kertyessä. Ja sulla taitaa olla sama lähde ku mullakin (laitoin sillon sen Taysin lähteen linkkinä tännekin jollekin palstalle), kuulosti niin samalta nuo ¿ennusteet¿. Ikäväähän noita lukuja on katsella, mutta toivotaan, että ne ei merkkaa teidän kohdalla mitään vaan onnistuminen on 100%:sta heti alkuunsa!!!!! bd bd

Buumi: Heti vaan kyselemään inssien perään, sanon minä! ;) On kuitenkin niin pieni toimenpide että kannattaa niitä mahkuja maksimoida kun kerran piikittelytkin on aloitettu!!

Nyt kyllä pitää vielä toivoa, että tuo loistavasti alkanut plussa-aalto valtaa koko meidän pinon ja vie meidät kaikki onnen autuuteen - oksentelujen turvotustenkin kanssa vaikka sitten! ;) Täällä elellään yrityksen suhteen vielä suvantovaihetta, ensi kiertoon ois sitten kai tarkoitus tehdä se kolmas inssi... Mutta nyt on kp20 (?) ja odottelua on siis ainakin vielä se viikko ennen kuin voin ottaa yhteyttä lääkäriin... Hyvää on kyllä pikku tauko tehnyt, vaikka välillä tuntuikin turhauttavalta!

Nyt meen miehen avuksi kokoomaan tuota grilliä, päästään illalla sitten kärtsäämään makkaraa tuliterällä vehkeellä!!!

Vierailija
92/94 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan mahtavaa! Olen ollut muutaman päivän pois koneen ääreltä ja tälläisen plussaaallon olette saaneet aikaiseksi! Pitäisiköhän mun olla useamminkin poissa ;)

Niin kuin Naksu taisi tuossa edellä sanoa, olette saaneet niin pitkän pinon aikaiseksi ettei mitenkään osaa kaikille enää kommentoida. Olette kuitenkin olleet mielessani ja huiskutuksia sinne jokaisen enskan näyttöpäätteen ääreen.

Omassa navassa tapahtuu seuraavaa: Kp 32/28-30. Nyt siellä jo joku vetää henkeä innosta, mutta ei kannata. Testasin negan eilen ihan sen luomuihmeen varalta. Jos siellä jossain on ei-toivottu täti, niin sen voisi lähettää tänne. Harmittaa ihan kamalasti jos kiertoo venyy, ollaan nimittäin varattu matka 2 viikon päähän, jonka oli tarkoitus olla myös inssin jälkeistä rentoutumista varten. Nyt sitten näyttää käyvän niin että koko inssin ajankohta siirtyy just sinne loman aikaan. Lennot ja hotellit on maksettu, eikä niitä oikein voisi peruuttaa. Piikit ja lääkkeetkin odottaa kaapissa, piti aloittaa ekan kerran sen menopurin piikitys.

Huoh, tulipa tästä heti oikein kunnon ON-tilitys...

-Diina-

Vierailija
93/94 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry etten ehtinyt tulla aiemmin raportoimaan. Siis suoraan itseasiaan..... hcg oli 104 eli raskaana ollaan. Oon tainnut nähdä suurempiakin arvoja, mutta hoitajan mukaan hyvältä näyttää. Ja eka ultra on heti vapun jälkeen, sitten viimestään varmistu, että kaveri on vielä oikeassa paikassa..... Jee, tuntuu mahtavalta!!!!!!

Tää oli siis eka pas enkä todellakaan ole ollut rentoutunut viimesten parin viikon ajan vaan joka sekunti ajatellut vain ainoastaan yhtä asiaa..... oireita ei oo mitään ehkä vähän menkkamaisia.

Toivottavasi tää antaa myös teille kaikille toivoa, että kyllä tässä hommassa voi onnistuakin. Ja hassua, että just eilen aattelin, että on mennyt jo vuosi ja 8 kk, 4 inssiä ja yksi tuoresiirto ja nyt onnisti. Ja nyt oon päättänyt olla murehtimatta ja nauttia tästä!!! (saas nähdä kuin onnistuu)

Kiitokset teille kaikille tsemppauksesta ja tuesta! Tosin en ehkä ihan heti poistu täältä.....

Diina: lähetän tätille sun osoitteen ja määrään sen tulemaan heti paikalle ettei kaikki mene läskiksi.

Naksu: se siellä kasailee grilliä. mekin ollaan jo pari kertaa grillailtu... nam!

Kaikille tsemppiä hoitoihin ja toivon sydämestäni, että tuutte pian perässä. Oon varannut teille jo paikkaliputkin!!!

Kille, joka ei ymmärrä edes vielä mitä on tapahtunut

Vierailija
94/94 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mielellään vielä muita mukaan plussa junaan kans! :)

Kille: Koska ultra? Mulla on 2.5 klo 18. Olisin saanut mennä jo edellisellä viikolla mutta ollaan lapissa. Mulla on aika neuvolan tädille tiistaina 17.4. Kun pitää saada reseptit uusittua. Oireet lisääntyy.. Ällö olo koko ajan, vääääsyyyyttttääää kauheasti ja rinnat tosi arat ja turpeat...

Sen kummempia ei täällä.. Nalle puh tapetti on seinillä.. Olis sinne tullu joka tapauksessa. Vieläkään muut kun te ystäväiseni ei tiedä...

Aurinkoista viikonloppua.. Lauantaina vaasaan kv näyttelyyn koirien kanssa.. Palailen taas!

Trixie

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi