Torissa ei mene enää edes annetaan ilmaiseksi
Olen laittanut toriin annetaan ilmaiseksi osioon lasten vaatteita ja lasten muita tarvikkeita. Sijainti on pääkaupunkiseudulla eli helppo hakea. Kuvat on hyviä, kuvaan samoin kuin isomman rahan myynti-ilmoituksia varten kuvaan eli kuvat on hyviä. Asialliset tarkat tekstit kunnosta. Kaikki kunnoltaan vielä ihan käyttökuntoisia ja tietenkin puhtaita, joku juttu jopa uudenveroinen. Savuton koti ja sellaiset asiat kunnossa. Ei yhtään viestiä moneen viikkoon. Yhdestäkään niistä. Otin sitten kokonaan pois torista, kun ei kerran reiluun kuukauteen kelpaa edes ilmaiseksi kenellekään. Mikä on kun ei mene vaikka saa ilmaiseksi?
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeile fb:n vähävaraisten ryhmiä, oon aina saanu sitä kautta annettua eteenpäin jos ei vintedissä ole mennyt kaupaksi
Eikö ne samat vähävaraiset ole torissa jo?
t. Eri
Ei välttämättä, en mä itsekään toria käytä vaikka ihan rahalla ostan asioita. Kaikki myy ja ostaa vintedissä nykyään.
Ei vintedissä mene yhtään paremmin kaupaksi. Toki kannattaa myydä molemmissa, niin tavoittaa suuremman yleisön.
Ai jaa, kyllä mulla menee koko ajan tasaisesti. Myyn joka viikko 2-5 tuotetta vintedissä.
Kesäisin on katu- ja torikirppareita, joissa käy paljon perheellisiä ihmisiä. Varmasti menevät edulliset hyväkuntoiset lastenvaatteet kaupaksi.
Vierailija kirjoitti:
Itse taas vihaan ylimääräistä tavaraa, joten vaikka joku tyrkyttää jotain ilmaiseksi niin en ota, koska harvemmin sillä on käyttöä.
Ei kukaan sitä haluakaan. Kyllähän noilla alustoilla etsitään tavaroille niitä ostajia ja ottajia, joille kyseinen tavara on tarpeellinen.
Miksi koitat lahjoittaa vanhoja, luteisia, koinsyömiä tavaroita muille? Vie itse ne rojusi kaatopaikalle. Olet varsinainen mulkku.
Vierailija kirjoitti:
Kesäisin on katu- ja torikirppareita, joissa käy paljon perheellisiä ihmisiä. Varmasti menevät edulliset hyväkuntoiset lastenvaatteet kaupaksi.
Kävin juuri pk-seudulla yhdessä perhetapahtumassa, jossa oli myös kirppisosio. Siellä ei ollut kuin kaksi myyjää ja niilläkin ihan roskaa vain eli rikkinäisiä muovileluja ja todella huonokuntoisia vaatteita. Ja menin heti tapahtuman alussa ettei olleet myyneet vielä mitään. Mitä katselin niin ei heillä kauppa käynyt ollenkaan enkä ihmettele.
Vierailija kirjoitti:
Menevät, jos ovat nykyaikaisia ja mieluiten tietyiltä merkeiltä. Ei tarvitse siis olla mikään varsinainen MERKKIvaate, vaan ihan vaikka Lindex tai Newbie, mutta esim. Tokmannin Peuhut tai Prisman Cirafit eivät pahemmin liiku.
Olin viime kesänä kahdesti Ikean kirppiksellä myymässä lastenvaatteita ja -leluja, lelut ja kirjat kävivät hyvin kaupaksi, mutta sellainen perus merkitön sisävaate, jota meillä pääasiassa tuppaa olemaan, ei kyllä liikkunut juuri ollenkaan.
kierräytyskeskuksen boksiin, näitä on viime vuosina ilmestynyt moniin lähikauppoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeile fb:n vähävaraisten ryhmiä, oon aina saanu sitä kautta annettua eteenpäin jos ei vintedissä ole mennyt kaupaksi
t. Eri
Ei välttämättä, en mä itsekään toria käytä vaikka ihan rahalla ostan asioita. Kaikki myy ja ostaa vintedissä nykyään.
Ei vintedissä mene yhtään paremmin kaupaksi. Toki kannattaa myydä molemmissa, niin tavoittaa suuremman yleisön.
Ai jaa, kyllä mulla menee koko ajan tasaisesti. Myyn joka viikko 2-5 tuotetta vintedissä.
Näkisin Googlella joo. Mutta kysyn kumminkin. Miten postikulut tuolla vintedissä, onko halvempi kun normaalisti postin taksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. Eri
Ehkä sinulla on kysytympää tavaraa myynnissä. Itselläni on eniten lastenvaatteita, jotka eivät tosiaan tunnu liikkuvan. Muu myynnissä ollut tavara tuntuu menevän sähäkämmin. Miehen vanhat paidat menivät hyvin.
Mitä kokemuksia muilla on, mikä tavara liikkuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. Eri
Ehkä sinulla on kysytympää tavaraa myynnissä. Itselläni on eniten lastenva
Lastenvaatteissa liikkuu tietyt merkit, jos on hyvää tavaraa ja hinta edullinen. Lindex, Newbie, Name It, Polarn o pyret ainakin sellaisia merkkejä, joiden tuotteilla on jonkinlaista jälleenmyyntiarvoa. Mutta varsin vähäistä sekin on, oikein hyväkuntoisesta Lindexin bodysta ollaan kokemukseni mukaan valmiita maksamaan se 3,00 e myyjälle, jolloin ostaja maksaa 3,85 e + 1,99 e postit. Vajaan viidenneksen hinnasta siis saa takaisin. Popin vaatteista pari euroa enemmän, mutta niiden hinta uutenakin on sitten selkeästi kalliimpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse laittanut suoraan roskiin jos ei ole kenelekkään kelvannut. Puiset jutut sahalla palasiksi ja pikkuhiljaa roskiin. Sähköhärpäkkeet niiden keräykseen.
On vain sääli laittaa roskiin täysin käyttökelpoista ja siistiä tavaraa. Yksikin niistä kaikista mitä olen yrittänyt antaa lasten vaatteista, on maksanut uutena yli satasen. Vain yksi lapsi käyttänyt, ostettu vuosi sitten mutta jäi pieneksi. Onhan se toki käytetty kunto mutta vielä käyttökelpoinen. Yritin ensin myydä sitä alle kympillä, mutta ei mennyt vaikka laitoin että voi tarjota ja hyväksyn kaikki tarjoukset. Sitten laitoin annetaan puolelle eikä mennyt sielläkään. Ap
Lahjoittakaa kirpputoreille, keräyksiin yms. - niistä vähävaraiset hankkivat tuotteensa. Säästää luontoakin.
Pelastusarmeijan, Fidan tms. kirpputorit hakevat ainakin joillakin paikkakunnilla suuremmat tavarat ilmaiseksi, joten saa kanto- ja kuljetusapuakin samalla. Jotkut kirpit jakavat huonommat tavarat ilmaiseksi, jos kukaan ei osta.
Myyn vintedissä kaikenlaista. Uudenveroiset lastenvaatteet ei mene edes eurolla. Isojen lasten ja aikuisten uudenveroiset kumisaappaat on menneet hyvin, samoin Marimekko. Mutta lastenvaatteissa ei tule edes katseluita kuin yksi tai kaksi. Kuvat minullakin hyviä ja tekstit myös.
Vierailija kirjoitti:
Ja kohta ne tavarat on taas Torissa myynnissä, kun "vähävaraiset" jobbarit käy Mersuillaan hakemassa ne.
Minä laitoin yhden lasten tarvikkeen annetaan ilmoituksella. Vastaavista pyydetään noin 40-50 euroa.
Ei mennyt kuin pari minuuttia ilmoituksen julkaisusta, niin tuli tylyhkö viesti: onko vielä
Varmaan oli joku, joka kyttää kaikkea ilmaista kiimassa ja myy eteenpäin. Odottelin, jos tulisi asiallisempi kysely ja tulihan se, tuote meni.
Katsoin, että nopeimmin minulla on myynyt miesten turvakengät, partiopaidat ja naisten tennarit.
Yksi mikä voi vaikuttaa myyntiin/ilmaiseksi ottajiin on se, jos kuvista tulee vahvasti vibat, että ollaan jossain sisäilmakohteessa. Eihän tämä mihinkään vahvaan näyttöön perustu, vaan ihan vaan ostajan mielikuviin, mutta jos jossain kämpässä on vaikka sellainen vanhannäköinen rintamamiestalon panelointi seinässä, niin mun nenään tulee siitä sen verran homeen hajua, että en lähde kokeilemaan.
Kellään ei ole enää omaa autoa, millä sitä roinaa haettais nurkistas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse laittanut suoraan roskiin jos ei ole kenelekkään kelvannut. Puiset jutut sahalla palasiksi ja pikkuhiljaa roskiin. Sähköhärpäkkeet niiden keräykseen.
On vain sääli laittaa roskiin täysin käyttökelpoista ja siistiä tavaraa. Yksikin niistä kaikista mitä olen yrittänyt antaa lasten vaatteista, on maksanut uutena yli satasen. Vain yksi lapsi käyttänyt, ostettu vuosi sitten mutta jäi pieneksi. Onhan se toki käytetty kunto mutta vielä käyttökelpoinen. Yritin ensin myydä sitä alle kympillä, mutta ei mennyt vaikka laitoin että voi tarjota ja hyväksyn kaikki tarjoukset. Sitten laitoin annetaan puolelle eikä mennyt sielläkään. Ap
Onko mahdollista, että se sun käsitys hyvästä käytetystä kunnosta ei vastaa muiden käsitystä?
Kierrätyskeskukseen vaan. Mua ei ainakaan enää huvita käydä yksiäkään Tori-kauppoja.
Viime kesänä laitoin soutuveneen lahjoitetaan osioon. Kukaan ei viikkoon kysynyt. Poistin ja laitoin hinnaksi 125€, heti löytyi tinkainen ostaja. Tarjosi 100€ ja haki pois