Torissa ei mene enää edes annetaan ilmaiseksi
Olen laittanut toriin annetaan ilmaiseksi osioon lasten vaatteita ja lasten muita tarvikkeita. Sijainti on pääkaupunkiseudulla eli helppo hakea. Kuvat on hyviä, kuvaan samoin kuin isomman rahan myynti-ilmoituksia varten kuvaan eli kuvat on hyviä. Asialliset tarkat tekstit kunnosta. Kaikki kunnoltaan vielä ihan käyttökuntoisia ja tietenkin puhtaita, joku juttu jopa uudenveroinen. Savuton koti ja sellaiset asiat kunnossa. Ei yhtään viestiä moneen viikkoon. Yhdestäkään niistä. Otin sitten kokonaan pois torista, kun ei kerran reiluun kuukauteen kelpaa edes ilmaiseksi kenellekään. Mikä on kun ei mene vaikka saa ilmaiseksi?
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeile fb:n vähävaraisten ryhmiä, oon aina saanu sitä kautta annettua eteenpäin jos ei vintedissä ole mennyt kaupaksi
Eikö ne samat vähävaraiset ole torissa jo?
t. Eri
Ei välttämättä, en mä itsekään toria käytä vaikka ihan rahalla ostan asioita. Kaikki myy ja ostaa vintedissä nykyään.
Ei vintedissä mene yhtään paremmin kaupaksi. Toki kannattaa myydä molemmissa, niin tavoittaa suuremman yleisön.
Ai jaa, kyllä mulla menee koko ajan tasaisesti. Myyn joka viikko 2-5 tuotetta vintedissä.
Kuinka paljon tavaraa sulla on jos noin usein myyt?
Tosi paljon. Mulla vaihtuu vaatekaapin sisältö koko ajan, uutta sisään ja vanhaa ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeile fb:n vähävaraisten ryhmiä, oon aina saanu sitä kautta annettua eteenpäin jos ei vintedissä ole mennyt kaupaksi
Eikö ne samat vähävaraiset ole torissa jo?
t. Eri
Ei välttämättä, en mä itsekään toria käytä vaikka ihan rahalla ostan asioita. Kaikki myy ja ostaa vintedissä nykyään.
Ei vintedissä mene yhtään paremmin kaupaksi. Toki kannattaa myydä molemmissa, niin tavoittaa suuremman yleisön.
Ai jaa, kyllä mulla menee koko ajan tasaisesti. Myyn joka viikko 2-5 tuotetta vintedissä.
Näkisin Googlella joo. Mutta kysyn kumminkin. Miten postikulut tuo
Mä en tiedä yhtään, ainoastaan myyn enkä osta. Ostajahan ne maksaa.
Olen huomannut saman. Minä tarvitsisin jämä lautaa toki pitää olla noin vähintään reilun metrin mittaista eli ei ihan pätkää mieluiten pari metristä. Tarvisin myös isoja kukkaruukkuja tai jotain sen kokoisia astioita joista voin itse tehdä ja tuunata kukkaruukkua . Löydy mistään pilkkahinnalla tai ilmaiseksi. Toisaalta minulla olisi paljon hyväkuntoisia mattoja verhoja jonkin verran aikuisten vaatteita pelejä astioita joita myisin ihan eurolla parilla mutta hyvin vähän on ollut kysyntää. Jotenkin tuntuu että halpojen tavaroiden myyjät ja tarvitsijat eivät kohtaa. En kuulu Facebookiin ja silloin kun vielä kuulin niin en päässyt mukaan mihinkään myynti tai vaihto ryhmää joten se ei ole vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kohta ne tavarat on taas Torissa myynnissä, kun "vähävaraiset" jobbarit käy Mersuillaan hakemassa ne.
Mitä sitten? Eikö tarkoitus ollu päästä eroon?
Samalla laillahan joku hakee torista ilmaisen ja lisää sen sinne myyntiin? :D ei sun jutussa nyt ollu mitään pointtia, sori.
Vierailija kirjoitti:
Kellään ei ole enää omaa autoa, millä sitä roinaa haettais nurkistas.
Kukketuspalveluita saa ihan sieltä torista, oon itsekin käyttänyt
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei halua laittaa lapselleen edes ilmatteeksi saatavia kulahtaneitä, virttyneitä, moneen kertaan pestyjä, likatahraisia vaatteita jotka eivät ole pesussa lähteneet.
Mistä keksit, että toriin laittanani vaatteet ja tavarat olisi likatahraisia? Ei ne ole. Jos jossain vaatteessa on likaa, joka ei pesussa lähde niin laitan sen vaatteen roskiin, en toriin. Ap
Köyhyys ja pienituloisuus, kyllä sitä on, mutta Helsinkiin tulee matkaa liikaa lähteä hakemaan mitään. Suomi on pitkien etäisyyksien maa.
Olen antanut paljon pois lastenvaatteita ja kaikki on kelvannut eteenpäin alueella, jossa on paljon lapsiperheitä.
Torin uudistus taisi olla todella epäonnistunut, tuntuu että kauppa käy paljon huonommin.
Vaikea ymmärtää näitä yhdestä tahrasta valittajia, lapset kasvavat koko ajan ja sotkevat koko ajan. Vaate pysyy uutena silmänräpäyksen. Sitten tietysti on näitä ihmisiä, jotka sättivät lapsiaan lakkaamatta kun päällä niin hienot vaatteet, ettei elämää kestä. Melko vastuutonta jatkuva uuden ostaminen, kun vähän käytettyjä vaatteita vaikka kuinka paljon.
Mulla on huutonetissä toistatuhatta tavaraa myynnissä. Kuukaudessa on ostettu 3. Ei ole milloinkaan 15 vuoden aikana ollut näin jumissa kaupankäynti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kohta ne tavarat on taas Torissa myynnissä, kun "vähävaraiset" jobbarit käy Mersuillaan hakemassa ne.
Mitä sitten? Eikö tarkoitus ollu päästä eroon?
Samalla laillahan joku hakee torista ilmaisen ja lisää sen sinne myyntiin? :D ei sun jutussa nyt ollu mitään pointtia, sori.
No tottakai oli pointtia.
Jatkuvasti valitetaan miten on niin kurjaa, leikataan, millään ei tule toimeen, edes ruokaa ole. Joku voisi ajatella, että näin voisi ainakin auttaa jotain lapsiperheitä, pienesti toki mutta tarpeeseen.
Itsekin annan mielelläni suoraan tarvitsijoille, en välikäsille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse laittanut suoraan roskiin jos ei ole kenelekkään kelvannut. Puiset jutut sahalla palasiksi ja pikkuhiljaa roskiin. Sähköhärpäkkeet niiden keräykseen.
On vain sääli laittaa roskiin täysin käyttökelpoista ja siistiä tavaraa. Yksikin niistä kaikista mitä olen yrittänyt antaa lasten vaatteista, on maksanut uutena yli satasen. Vain yksi lapsi käyttänyt, ostettu vuosi sitten mutta jäi pieneksi. Onhan se toki käytetty kunto mutta vielä käyttökelpoinen. Yritin ensin myydä sitä alle kympillä, mutta ei mennyt vaikka laitoin että voi tarjota ja hyväksyn kaikki tarjoukset. Sitten laitoin annetaan puolelle eikä mennyt sielläkään. Ap
Tilaa sellpy-kassi ja lähetä sinne.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on huutonetissä toistatuhatta tavaraa myynnissä. Kuukaudessa on ostettu 3. Ei ole milloinkaan 15 vuoden aikana ollut näin jumissa kaupankäynti.
😆
Nykyään valitetaan, että lapsiperheissä nähdään nälkää. Ilmeisesti ne nälkäiset lapset kuitenkin puetaan uusiin merkkivaatteisiin :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annetaan ilmaiseksi ei mene ikinä koska ihmiset ajattelevat että halutaan vain käyttökelvottomasta roskasta eroon. Jos laitat hinnaksi vaikka 1-5€ menee paljon paremmin.
Minä ole huomannut saman. Nostin kaikkien tuotteiden hintoja, jolloin sain niihin tykkäyksiä ja sen myötä muutaman myynninkin.
Kuulostaa uskomattomalta, mutta moni haluaa maksaa mieluummin enemmän kuin vähemmän. Näin, vaikka tekstissä lukee, että yhdellä lapsella ollut vähäisellä käytöllä.
Tämä. Jos tuote on ns. epäilyttävän halpa, tulee helposti ajatus että siinä on pakko olla jotain vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Millaista tavaraa sinulla on myynnissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse laittanut suoraan roskiin jos ei ole kenelekkään kelvannut. Puiset jutut sahalla palasiksi ja pikkuhiljaa roskiin. Sähköhärpäkkeet niiden keräykseen.
On vain sääli laittaa roskiin täysin käyttökelpoista ja siistiä tavaraa. Yksikin niistä kaikista mitä olen yrittänyt antaa lasten vaatteista, on maksanut uutena yli satasen. Vain yksi lapsi käyttänyt, ostettu vuosi sitten mutta jäi pieneksi. Onhan se toki käytetty kunto mutta vielä käyttökelpoinen. Yritin ensin myydä sitä alle kympillä, mutta ei mennyt vaikka laitoin että voi tarjota ja hyväksyn kaikki tarjoukset. Sitten laitoin annetaan puolelle eikä mennyt sielläkään. Ap
Mikset laita pöytäkirppikselle tai Vintediin? Niissä moni tuttu lähiaikoina saanut hyvin myytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset laita pöytäkirppikselle tai Vintediin? Niissä moni tuttu lähiaikoina saanut hyvin myytyä.
Pöytäkirppis maksaa 55 euroa/viikko. Pitäisi olla melkoinen myynti, että tuon saa kuitattua ja itsellekin edes vähän.
Vinted vaatii postituksen, on todella työläs (kokemusta on).
-ohis-
Pystytkö viemään esim kierrätyskeskukseen tai Hopelle?Tosiaan sääli hyvää tavaraa roskiin laittaa.Vielä vuosi sitten meni hyvin kaupaksi ja annetaan tavara meni heti...mitähän on tapahtunut?
Ai. Just lahjoitin sohvan ja sitä kysyi tunnin sisään kahdeksan ihmistä, eka kysyjä haki samana iltana pois.