Torissa ei mene enää edes annetaan ilmaiseksi
Olen laittanut toriin annetaan ilmaiseksi osioon lasten vaatteita ja lasten muita tarvikkeita. Sijainti on pääkaupunkiseudulla eli helppo hakea. Kuvat on hyviä, kuvaan samoin kuin isomman rahan myynti-ilmoituksia varten kuvaan eli kuvat on hyviä. Asialliset tarkat tekstit kunnosta. Kaikki kunnoltaan vielä ihan käyttökuntoisia ja tietenkin puhtaita, joku juttu jopa uudenveroinen. Savuton koti ja sellaiset asiat kunnossa. Ei yhtään viestiä moneen viikkoon. Yhdestäkään niistä. Otin sitten kokonaan pois torista, kun ei kerran reiluun kuukauteen kelpaa edes ilmaiseksi kenellekään. Mikä on kun ei mene vaikka saa ilmaiseksi?
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse laittanut suoraan roskiin jos ei ole kenelekkään kelvannut. Puiset jutut sahalla palasiksi ja pikkuhiljaa roskiin. Sähköhärpäkkeet niiden keräykseen.
On vain sääli laittaa roskiin täysin käyttökelpoista ja siistiä tavaraa. Yksikin niistä kaikista mitä olen yrittänyt antaa lasten vaatteista, on maksanut uutena yli satasen. Vain yksi lapsi käyttänyt, ostettu vuosi sitten mutta jäi pieneksi. Onhan se toki käytetty kunto mutta vielä käyttökelpoinen. Yritin ensin myydä sitä alle kympillä, mutta ei mennyt vaikka laitoin että voi tarjota ja hyväksyn kaikki tarjoukset. Sitten laitoin annetaan puolelle eikä mennyt sielläkään. Ap
Onko mahdollista, että se sun käsitys hyvästä käytetystä kunnosta ei vastaa muiden käsitystä?
Tämäkin on ihan mahdollista. Olen miettinyt, kun Vintedissä välillä näkyy myynnissä kurahaalareita, jotka on muuten mahtavassa kunnossa, mitä nyt polvissa reikää. Kurahaalarin AINOA tehtävä on kuitenkin pitää lapsi lämpimänä ja kuivana, joten reikäiset polvet tekevät siitä valitettavasti aivan turhakkeen. Ja joo, on noita vedenpitäväksi mainostettuja tarrapaikkojakin tietysti, mutta miten hyvin ne sitten oikeasti pysyvät lapsen kovassa käytössä. Ja että maksaako sitä mieluummin kympin siitä reikäisestä kurahaalarista ja ostaa siihen kympillä tarrapaikan, vai 25 euroa ehjästä haalarista... kas siinä pulma.
Enkä ole yhtään sitä mieltä, että olisi jotenkin kiva asia, kun vaatteet ovat roskaa yhden virheen myötä, mutta tuossa kuravaatteiden kategoriassa se vähän tuppaa niin olemaan.
Tasan puolet myymistäni tuotteista on ollut lastenvaatteita, vaikka ilmoituksistani suurin osa on näitä. Toinen puoli myynneistä on leluja, kenkiä, kodin tarvikkeita ja aikuisten vaatteita, vaikka näitä ilmoituksia minulla on vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse laittanut suoraan roskiin jos ei ole kenelekkään kelvannut. Puiset jutut sahalla palasiksi ja pikkuhiljaa roskiin. Sähköhärpäkkeet niiden keräykseen.
On vain sääli laittaa roskiin täysin käyttökelpoista ja siistiä tavaraa. Yksikin niistä kaikista mitä olen yrittänyt antaa lasten vaatteista, on maksanut uutena yli satasen. Vain yksi lapsi käyttänyt, ostettu vuosi sitten mutta jäi pieneksi. Onhan se toki käytetty kunto mutta vielä käyttökelpoinen. Yritin ensin myydä sitä alle kympillä, mutta ei mennyt vaikka laitoin että voi tarjota ja hyväksyn kaikki tarjoukset. Sitten laitoin annetaan puolelle eikä mennyt sielläkään. Ap
Onko mahdollista, että se sun käsitys hyvästä käytetystä kunnosta ei vastaa muiden käsitystä?
On toki. Mutta olen kuitenkin luetellut mahdolliset viat (esim. vaatteen pinnassa pesunukkaa, lastentarvikkeen pinnassa naarmu tms) ja valokuvannut nämä eli viat näkyy ja on selvillä. Eikä ne ole mitään sellaisia vikoja jotka estäisi käyttöä. Tietenkään niistä ei olla valmiita maksamaan isoja rahoja, mutta en sitä pyydäkään kun yritän antaa ilmaiseksi. Siis oikeasti ilmaiseksi, ei mitään sellaista että annetaan ilmaiseksi kahvipakettia vastaan. Ap
Lastenvaatteissa menee tietyt merkit. Rahalla ja ilmaiseksi. Gugguu, Villervalla, Newbie ja vastaavat. muu ei mene. Ei vaikka kunto uusi ja hinta kaksi euroa. Usein ei edes ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeile fb:n vähävaraisten ryhmiä, oon aina saanu sitä kautta annettua eteenpäin jos ei vintedissä ole mennyt kaupaksi
Eikö ne samat vähävaraiset ole torissa jo?
t. Eri
Ei välttämättä, en mä itsekään toria käytä vaikka ihan rahalla ostan asioita. Kaikki myy ja ostaa vintedissä nykyään.
Ei vintedissä mene yhtään paremmin kaupaksi. Toki kannattaa myydä molemmissa, niin tavoittaa suuremman yleisön.
Ai jaa, kyllä mulla menee koko ajan tasaisesti. Myyn joka viikko 2-5 tuotetta vintedissä.
Kuinka paljon tavaraa sulla on jos noin usein myyt?
En ole lainaamasi, mutta minulla on myynnissä yli 50 tuotetta, ja enintään kerran viikossa menee jotain.
Terv. Yksi edellä kommentoineista.
Viime viikolla sain myytyä pari aikuisten ulkoiluvaatetta Torissa, aiemmin keväällä ko. tuotteet eivät menneet. Nyt ihme kyllä menivät päivässä. Laadukkaat kuvat, merkkituotteet ja riittävä kuvaus miksi myyn, paljonko käytetty ja minkälaisesta huushollista. Jotkut kun eivät voi ostaa esim. koirataloudessa olleita tuotteita. Paljon on myös jäänyt vuosien varrella tavaraa myymättä, mutta siitä oppinut mitä kannattaa kaupitella. Vähän käytetyt merkkivaatteet ja huonekalut menevät parhaiten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta olen jo karsinut ennen myyntiä kaikki vialliset roskikseen. Vain täysin ehjät ja tahrattomat ovat myynnissä. Silti menekki on vähäistä.
Ehkä olisi parempi vaan hyväksyä se tosiasia ettei kukaan halua pukea lastaan pesunukkaisiin vaatteisiin vaikka ilmaiseksi saisi. Jollain muulla tavalla kannattaa koittaa päästä kuluneista vaatteista eroon ja sitten siirtyä elämässä eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä olisi parempi vaan hyväksyä se tosiasia ettei kukaan halua pukea lastaan pesunukkaisiin vaatteisiin vaikka ilmaiseksi saisi. Jollain muulla tavalla kannattaa koittaa päästä kuluneista vaatteista eroon ja sitten siirtyä elämässä eteenpäin.
Eli kaikilla on rahaa ostaa uusia koko ajan? Tiedätkö, että lapset kasvaa nopeasti ja tarvitsee koko ajan uutta vaatetta. Vaikka ostaisi vain Prismasta, niin jos vain uusi kelpaa niin siihen menee yli 1000 euroa vuodessa, helposti 2000. Pelkkä talvihaalarikin maksaa satasen. Sitten vielä kengät, niihin menee helposti 500 vuodessa jos ostaa vain uutta.
Vierailija kirjoitti:
Aika huono ympäristön kannalta. Kierrätys säästäisi luontoa.
Asun Tampereella ja kyllä menee ja haetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annetaan ilmaiseksi ei mene ikinä koska ihmiset ajattelevat että halutaan vain käyttökelvottomasta roskasta eroon. Jos laitat hinnaksi vaikka 1-5€ menee paljon paremmin.
Viime kesänä laitoin soutuveneen lahjoitetaan osioon. Kukaan ei viikkoon kysynyt. Poistin ja laitoin hinnaksi 125€, heti löytyi tinkainen ostaja. Tarjosi 100€ ja haki pois
Johtuu siitä että ne ketkä etsii ilmaista niin niillä ei ole autoa eikä mitään muutakaan millä kuskata iso tavara pois. Tämän olen itsekkin huomannut.
Uffiin, fidaan, pelastakaa lapset, spr, pelastusarmeija, lumppukeräys. Näihin voi aina laittaa ilman stressiä ja myyntirumbaa.
Temu ym. kiinakrääsä ja myrkyistä varoittelu on myös ymmärrettävästi voinut saada ihmiset varovaisemmiksi ilmaisen tavaran suhteen. Enää ei tiedä varsinkaan kuvien perusteella, mistä ne on peräisin ja siksi ei välttämättä uskalla ottaa edes ilmaiseksi. Erityisen riskialtista on ottaa vastaan mahdollisesti Temusta peräisin olevia vaatteita, elektroniikkaa, leluja ym. ihokosketukseen tulevaa. En väitä että AP näin tekisi, mutta tämä voi selittää osaltaan torimyynnin laskua. Ja toisaalta ne köyhät ihmiset, joita ei myrkyt tai huono laatu pelota, tilaavat sieltä puoli-ilmaiseksi kaiken mikä korvaa kirppiksellä kiertelyn tarpeen, valitettavasti.
Joku valopää ehdotti myös ylempänä tukien laskemista tämän lastenvaatteiden ylitarjonnan perusteella, mutta ei tarvitse kauhean perillä olla maailmantilasta ymmärtääkseen että halvan tavaran puute ei ole vähävaraisuuden ydintä enää meillä Suomessa. Käytettyjä vaatteita ja turhaa tavaraa löytää kuka tahansa köyhäkin nurkat täyteen niin halutessaan, mutta se ei ratkaise esim. ruoan, lääkkeiden ja asumisen hintaa, palveluiden kallistumista ja laadukkaan tavaran puutetta. Aivojen käyttö on edelleen sallittu.
Piti oikein katsoa Tori Tampere annetaan niin kaameaa tavaraa annetaan. Ihme ettei kelpaa. Suoraan sanoen oksettaa.
Vierailija kirjoitti:
Eihän nyt tuosta ole kysymys. Vaan kerran pesty, uudenveroinen vaate ei mene kympillä eikä sen paremmin kahdella eurollakaan.
Vie kirpparille. Jos ei kukaan sieltä osta, laittavat jätteisiin. Tai säilytä, jos sinulla on tilaa. Eihän koskaan tiedä, milloin tarvitaan. Näinhän sota-ajan kokeneet lähes aina opettivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän nyt tuosta ole kysymys. Vaan kerran pesty, uudenveroinen vaate ei mene kympillä eikä sen paremmin kahdella eurollakaan.
Hm, nykyään lapsia syntyy pääasiassa rikkaille ja uusväestölle. Kummatkaan heistä eivät huoli käytettyjä vaatteita mistään hinnasta.
Kukaan ei halua laittaa lapselleen edes ilmatteeksi saatavia kulahtaneitä, virttyneitä, moneen kertaan pestyjä, likatahraisia vaatteita jotka eivät ole pesussa lähteneet.
Kuinka paljon tavaraa sulla on jos noin usein myyt?