Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt ne pilasi Duolingon!

Vierailija
17.06.2025 |

Mulla on luku yli 770 päivää. Ilmaiseksi olen tehnyt, ne pakolliset mainokset katsonut. Nyt tänään ilmestyi joku ihme voimapatreri, jota pitää täyttää. Minilatauksen saa mainoksella. Mutta kun sillä ei saa suoritettua mitään, vaikka oikein menisikin. Eli aina tipahtaa alkuun. Loppui sitten tämäkin päivittäinen hupi. Kiva on ollut kieliä pitää yllä. 

Kommentit (43)

21/43 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä siis maksullinen? Kaverilla sitten oli joku muu.

Vierailija
22/43 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monihan on hylännyt duolingon jo sen myötä kun alkoivat käyttämään käännöksissään tekoälyä oikeiden ihmisten sijasta. Jos itse tulet vähän harvinaisemmalta kielialueelta, tuon laatu alkaa olemaan google-kääntäjä tasoa.

Juuri olin tulossa huomauttamaan samaa. Itselläni tuo sinetöi päätöksen lopettaa käyttö, vaikka vähän jo alkoivat vetämään takaisin päin asiaa.

Tekoälykäännökset erilaisissa somepalveluissa ovat osoittautuneet jo pahimmillaan vaarallisiksi, joten ihan periaatteesta jo boikoitoin, että tällainen toteutetaan nimenomaa kielenoppimista varten kehitetyssä sovelluksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siriina kirjoitti:

Voi sitä pelata maksuttakin, mutta sitten on paljon rajoituksia. 

Vierailija
24/43 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan maksaisi Duolingosta? :D

Miksi kukaan maksaisi mistään harrastuksesta? Käyn ranskan tunneilla, ja katson Netflixistä ym ranskankielisiä ohjelmia. Luen lehtiä ja kirjoja. Siihen puoli tuntia duolingoa päivässä, niin tukee oppimista hienosti. Minusta on ollut tehokas. 

Pointti on, että Duolingoa voi harrastaa kuukausikaupalla maksamatta. Kuten minäkin teen. 

Vierailija
25/43 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan maksaisi mistään harrastuksesta? Käyn ranskan tunneilla, ja katson Netflixistä ym ranskankielisiä ohjelmia. Luen lehtiä ja kirjoja. Siihen puoli tuntia duolingoa päivässä, niin tukee oppimista hienosti. Minusta on ollut tehokas. 

Kumpi on susta ollut tehokkaampaa: tunnit vai Duolingo? Tai jos toisesta pitäisi luopua, niin kumpi jäisi?

Vierailija
26/43 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpi on susta ollut tehokkaampaa: tunnit vai Duolingo? Tai jos toisesta pitäisi luopua, niin kumpi jäisi?

Duolingo on ollut tehokkaampaa, ehdottomasti. Tunneilla on höttöaikaa aina, ja Duolingo aika pian löytää itselle sen juuri oikean tason. 

Vierailija
27/43 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siriina kirjoitti:

Minä olen käyttänyt kohta kaksi vuotta ilmaisversiota. Sen verran tökkii välillä oudot käännökset ja ärsyttävän turhat opit (tyyliin vaaleanpunainen siili ei aja autolla vaan polkupyörällä), että en tuosta maksaisi. Olen käyttänyt Duolingoa siihen, että ennen reissuja olen opetellut maan kieltä edes jonkun verran. Esim. puolaksi osaan nyt kertoa vaikka mitä elefantista tai vanhempieni ammateista ja yhteiskuntaluokasta, mutta en tiedä, mikä on lentokenttä. Kaipaisin siis enemmän käytännön kieltä, peruskeskustelua, matkailusanastoa. Duolingo ei kaikissa kielissä ainakaan toimi tuohon. Esim. portugalin version on tehnyt joku miehiin pettynyt vanhapiika. Sen verran hyvin osaan nyt luetella vikoja ja vaaroja miehistä. 

Vierailija
28/43 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aloittanut Duolingossa japanin opiskelun ja mä ymmärrän, että se kieli on vaikea, mutta siinä kuvaile ihmisiä osiossa taisi olla kuusi sanaa, joita tahkottiin läpi uudestaan ja uudestaan: juristi, opettaja, lääkäri, oppilas, siisti ja kiva.

Vierailija
29/43 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mistä te saatte niitä kömpelöitä käännöksiä duolingoon? Onko sitä mahdollista käyttää suomeksi?

Ihan alkeet voi olla jankkaamista, mutta kyllä b2 tasolla on tarinoita, kuunneltavia juttuja, monipuolisia kielioppitehtäviä jne. Riippuu kielestä toki. 

Vierailija
30/43 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun Duolingo paskenee entisestään, suosittelen Memrise-nimistä opiskelusivua/sovellusta. Voi tehdä ilmaisena tai maksaa, kuulee oikeiden ihmisten puhuvan kieltä, ja treenata voi niin paljon kuin haluaa

Vierailija
31/43 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siriina kirjoitti:

Ei kyllä tänään onnistunut kuin hetken. Ei anna riittävästi virtaa tehdä koko harjoitusta loppuun pisteisiin asti. Niinpä pitää alkaa alusta. Siis sanat harjoitukset vaikka maailman tappiin. Niinpä ei onnistu enää. Harmi. 

Vierailija
32/43 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku kuvailla tämän uuden ominaisuuden niin, että muutkin ymmärtäisi? minulle ei siis vielä ole tullut sitä ja haluaisin hahmottaa, mistä on kyse.

33/43 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siriina kirjoitti:

Millasia rajoitteita? 

Vierailija
34/43 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Temun mainoksia! Tod rasittavia.

Vierailija
35/43 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duolingon vuosijäsenyys ilman mitään perhekytkyjä on kuudenkympin luokkaa (kun kyttää sovelluksen usein tyrkyttämää tarjousta), ei todellakaan paha hinta siitä että saa tehdä virheitä niin paljon kuin lystää eikä tarvitse toljottaa mainoksia.

Vierailija
36/43 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajoituksia: pitää katsoa mainoksia joka välissä, virheistä menee sydämiä (eli elämiä) ja niiden loppuessa pitää joko ostaa lisää tai katsoa lisää mainoksia (ilman sydämiä ei enää voi opiskella). Erikoisharjoituksista pitää maksaa timanteilla.

Vierailija
37/43 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rajoituksia: pitää katsoa mainoksia joka välissä, virheistä menee sydämiä (eli elämiä) ja niiden loppuessa pitää joko ostaa lisää tai katsoa lisää mainoksia (ilman sydämiä ei enää voi opiskella). Erikoisharjoituksista pitää maksaa timanteilla.

Miten paljon teillä tavallisesti tulee niitä virheitä, joista menee sydämiä? Mä olen käyttänyt Duolingoa jo yli kuukauden ja saan melkein kaikki oppitunnit virheettöminä läpi. Pari kertaa yhdessä harjoituksessa on tullut kolme virhettä, joka käsittääkseni on se sydämien määrä? Onko sydämet päivä- vai oppituntikohtaisia? Mulla on maksullinen versio, niin en tiedä. Pelasin pari päivää maksuttomalla kunnes ne mainokset alkoi häiritsemään, mutta en muista, että mulla olisi ollut ongelmia sydänten kanssa.

Vierailija
38/43 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten paljon teillä tavallisesti tulee niitä virheitä, joista menee sydämiä? Mä olen käyttänyt Duolingoa jo yli kuukauden ja saan melkein kaikki oppitunnit virheettöminä läpi. Pari kertaa yhdessä harjoituksessa on tullut kolme virhettä, joka käsittääkseni on se sydämien määrä? Onko sydämet päivä- vai oppituntikohtaisia? Mulla on maksullinen versio, niin en tiedä. Pelasin pari päivää maksuttomalla kunnes ne mainokset alkoi häiritsemään, mutta en muista, että mulla olisi ollut ongelmia sydänten kanssa.

Vai että jo yli kuukauden. :D

Palataan virheettömien oppituntien kanssa asiaan muutaman vuoden päästä.

Vierailija
39/43 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai että jo yli kuukau

No mä silloin puuaikoina mä suoritin koko ruotsin enkä mä silloinkaan muista, että ne harjoitukset olisivat varsinaisesti vaikeita olleet, mutta asiat ovat voineet muuttua.

Vierailija
40/43 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaisversiossa yhdestä virheestä menee yksi sydän ja sydämiä on kaikkiaan viisi. Jos ei itse hanki lisää, Duolingo antaa yhden uuden sydämen muistaakseni joka 5. tunti. Eivät ole oppituntikohtaisia, eli jos sydämet loppuvat espanjaa tehdessä, ne on edelleen loppu jos siirryt toiseen kieleen. Maksuversiossa virheitä saa tehdä rajattomasti, ainakin kun muutaman kerran olen saanut kolme päivää Superia ilmaiseksi jonkun etapin suorittamisesta. 

terv. yli 5 vuotta Duolingossa, 1945 päivän putki

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi