Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Tarratoimikunnan" häirintä Suviseuroissa, poliisi puuttuu tarvittaessa

Vierailija
17.06.2025 |

Riski saada rikosmerkintä uskonrauhan rikkomisesta. Mieti kahdesti, ennen kuin osallistut toimintaan

Kommentit (784)

Vierailija
341/784 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen hylkääminen seksuaalisen suuntautumisen tai sukupuolen muutosprosessin takia on inhimillisesti julmaa ja passé. 

Yhteisö on itse aiheuttanut ilmiön, joka sitä näin kovin häiritsee. 

Ei yhteisöä voi syyttää yksittäisten psykoperheiden tekemisistä. Tuollainen hylkääminen ei nimittäin ole mikään normi, enkä itse tunne ketään joka olisi hylätty seksuaalisen suuntautumisen vuoksi. 

Edelleen, missä ovat lestadiolaiset mies- ja naisparit, lestadiolaiset transihmiset, lestadiolaiset sateenkaariperheet?

Miksei yhteisö ota julkisesti kantaa seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen puolesta, jos asia on kuten väität?

Mitä missä ovat? Ei lestadiolaisen uskon mukaan ole sallittua elää noin, joten ei tietenkään ole lestadiol

Eivät he ole lähteneet, vaan ovat uskossa. Yhteisö haluaa sulkea heidät ulos, eikä suostu edes myöntämään tätä. Ei ihme, että tarrat pelottavat valtaapitäviä. 

Vierailija
342/784 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

346/346

En usko että kovinkaan montaa on varsinaisesti helvetillä peloteltu.

Silloin kun itse aloin kulkea seuroissa, toki helvetistä/ kadotuksesta mainittiin ja varoitettiin seurapuheissa. Täysin raamatullista.

Tämä lause ei jättänyt minua rauhaan. Uskovainen pappi totesi, että joka parannuksen teon siirtää huomiseen, hän vuoteensa helvettiin rakentaa. Minusta tuo on tosi ok. Ilmeisesti tuo on Martti Lutherin lause, mutta en ole täysin varma.

Yritin karistaa lauseen mielestäni, mutta aina se palasi mieleeni.

Jälkeen päin olen ollut vain kiitollinen.

Muutaman vuoden kuluttua jouduin tilanteeseen, että oli vähällä mennä henki.

Tapahtui muutakin raskasta, että oli pakko alkaa ajatella ikuisuusasioita. 

Olen niin kovapäinen pässi, että Jumalan täytyi puuttua elämääni kovalla kädellä.

Minuun ei tehonnut mikään päänsilittely.

Minä tunnen raamattuvyöhykkeellä kasvaneita ihmisiä, joita vl-opettaja pelotteli lapsena koulussa, vaikka eivät edes kuuluneet liikkeeseen. Opettaja uhkaili koko luokkaa helvetin tulimerellä. Tapaus paljastui, kun pelokkaiden lasten oireilun syitä alettiin selvittää. 

Sellainen liike on kyseessä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/784 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole myöskään itse vl-lapsuuden eläneenä koskaan törmännyt sellaiseen ohjeistukseen, että lapsia pitäisi tai edes saisi hylätä mistään syystä. Päinvastoin opetus on ollut, että lapsia pitää rakastaa, vaikka he tekisivät omia valintojaan. 

Miksi seksuaali- ja sukupuolivähemmistöt eivät siis saa näkyä Suviseuroissa?

Miksi niiden pitäisi näkyä sellaisen yhteisön tapahtumassa, jonka oppeihin kuuluu homouden toteuttamisen pitäminen syntinä? Eli heidän mielestään ihminen ei voi valita sitä minkälaiseksi syntyy, mutta jos haluaa elää kuten vl, niin homoutta ei saa toteuttaa. 

On erilaisia elämäntapoja, uskomuksia ja arvoja, ja itselleni ainakin on selvää, ettei kaiken näyttäminen sovi kaikkialle. Jos haluan toteuttaa tiettyjä asioita elämässäni, niin vl-yhteisö ei ole s

Eihän siellä seuroissa kukaan olisi homoilemassa, vaan haluaisivat olla mukana uskomassa omina itseinään. 

Tämän puheenvuoron perusteella on pötypuhetta, etteivät vl:t hylkisi vähemmistöjä. 

Vierailija
344/784 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita yläpeukku jos olet yrittänyt poistaa tarraliiman joltakin pinnalta.

Minä olen. Olen varsin tehokas ja tarkka kun siivoan.

Täytyy sanoa että tarraliiman poistaminen ei ole kovin helppoa.

Vierailija
345/784 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sairasta porukkaahan nuo ovat

Niin. Sairasta mennä häiritsemään sen porukan kesäjuhlaa (joka ennen kaikkea tärkeä monelle lapselle ja nuorelle), joka ei todellakaan ole itse mennyt levittelemään Pridelle omia pamflettejaan

Tietty porukka siitä nuorisosta on homoja ja lesboja.

Ei ole. In your dreams only...

Todista se.

Jokaisessa riittävän kokoisessa satunnaisessa  ihmispopulaatiossa on saman verran seksuaaliväemmistöihin kuuluvia, noin 10%.

Katsopa esim. eduskuntaa. Kaikki tosin eivät ole tulleet kaapista.

Teissä inceleissä on paljon kaappihomoja. Ette hyväksy sitä itsessänne ja kiukuttelette naisille, vaikka on ihan ok tykätä pojista.

Vierailija
346/784 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku väitti että uskovaisiin perheisiin syntyy koko ajan translapsia ja homoja.

Mistä te sen tiedätte? Alatteko te kuulustelemaan jokaista lasta alapääasioista?

Älkää.

Antakaa lasten olla rauhassa lapsia. Kaikkialla.

Tietenkin syntyy. Heitä syntyy kaikkialle, mutta vain tukahduttavissa uskonyhteisöissä he joutuvat kuuntelemaan vihaa. 

Te yritätte hämärtää sitä, että kritiikki kumpuaa yhteisönne sisältä. Se ei tule onnistumaan. Se taitaa pelottaa vanhoja vallasta humaltuneita ukkoja. 

Vierailija
347/784 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun siitä Raamatusta ei voi valkata vain itselleen sovivia juttuja, vaan koko Jumalan ilmoitus (uuden liiton aika) pitäisi yrittää uskoa todeksi. 

Eli ei voi sanoa olevansa Raamatun mukaisessa uskossa, jos elää homoutta toteuttaen. 

Toki voi uskoa omalla tavallaan.

Vierailija
348/784 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä te sen tiedätte? Alatteko te kuulustelemaan jokaista lasta alapääasioista?

Älkää.

Se on ihan statistinen fakta, että seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen jäseniä syntyy jokaiseen yhteisöön.

Vierailija
349/784 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaan, että aiheesta on käyty keskustelua mm. Päivämiehen instassa. Aika moni uskova on saanut tarpeekseen vihantäyteisistä asenteista. 

En usko, että vaientaminen toimii enää kauaa.

Mikä ihmeen vaientaminen?? Täällä esitetään välillä aivan ihmeellisiä väittämiä. Kenet on yritetty vaientaa? Vai puhutko nyt näistä tarra-aktiiveista, joiden toimintaan halutaan puuttua hyvissä ajoin ensi sijassa sotkemisen vuoksi?

Ensi sijassa sotkemisen vuoksi? Eikö kyse siis olekaan uskonrauhan rikkomisesta?

Vierailija
350/784 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää.

Matemaattisesti voi perustella ihan tilastojen valossa. Jos tietty prosentti ihmisistä on homoja, se koskee myös vl-perheitä. Jos vaikka 10% ihmisistä on homoja, niin jokaisessa 10 lapsen perheessä olisi yksi homo. Jos se luku on vaikka 5%, useassa perheessä on todennäköisesti edelleen homoja, koska lapsia on niin paljon. En jaksa tarkistaa oikeita prosentteja.

Vierailija
351/784 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse rakastan rokkia ja tanssimista, myös skumppa maistuu. Myös esiaviollinen seksi on mielestäni jees.

Pitäisikö minun alkaa häiriköimään asialla perhettä ja koko heidän uskonnollista yhteisöä? Että teidän pitää hyväksyä nämä minulle tärkeät asiat ja lopettaa niiden pitäminen syntinä! Vai jatkanko kuten ennenkin, etten tuo nuita asioita esille silloin kun olen perheeni kans

---

Tämä.

Tätä minäkin ihmettelen.

Kuten aiemmin kerroin, synnyin epäuskoiseen kotiin ja sain myöhemmin parannuksen armon.

Jos menettäisin uskoni, palaisin juuri entiseen jumalattomasn elämääni missä rokki soi jne.

Kiertäisin Suviseurat ja kaikki uskonnolliset tilaisuudet kaukaa.

Minusta olisi todella väärin ja röyhkeää vaatia, että uskovaiset ihmiset alkaisivat elämään

Sinä olet saanut kasvaa vailla helvetillä pelottelua ja vihan ilmapiiriä. Vl-kotiin syntyvä lapsi joutuu kuuntelemaan pelottelun ja vihan täyteisiä saarnoja. Se on lapsiin kohdistuvaa hengellistä väkivaltaa.

"vihantäyteisiä saarnoja". 

T. Asiantuntija, joka ei ole ainoatakaan saarnaa elämässään kuullut. 

Vierailija
352/784 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-l kuuli vielä sellasia saarnoja, että sisko istu uutena vuotena saunassa peläten maailmanloppua, oli aika pieni sillon mut sen verran iso, että ymmärsi asioita. Ei näillä kaikilla puhujilla ihan putkeen ole mennyt, ei tainnut kuulua puheessa hyvän paimenen ääni. 

Vierailija
353/784 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää.

Matemaattisesti voi perustella ihan tilastojen valossa. Jos tietty prosentti ihmisistä on homoja, se koskee myös vl-perheitä. Jos vaikka 10% ihmisistä on homoja, niin jokaisessa 10 lapsen perheessä olisi yksi homo. Jos se luku on vaikka 5%, useassa perheessä on todennäköisesti edelleen homoja, koska lapsia on niin paljon. En jaksa tarkistaa oikeita prosentteja.

Ja nämä vl-perheen rakkaat lapset saavat olla omia itsejään homoina ja lesboina, kunhan eivät näytä tai toteuta tätä, taikka puhu tästä. Suviksillekin ovat tervetulleita sellaisina kuin ovat, kunhan ovat kaapissa.

Ja jos joku haluaa parantua, hän saa rukousapua ja tarvittavaa hoitoa.

Vierailija
354/784 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää.

Tietenkin syntyy. Heitä syntyy kaikkialle, mutta vain tukahduttavissa uskonyhteisöissä he joutuvat kuuntelemaan vihaa. 

Te yritätte hämärtää sitä, että kritiikki kumpuaa yhteisönne sisältä. Se ei tule onnistumaan.

---

Älä puhu mitä sattuu. Itse olen havainnut esim. vanhoja mummoja jotka ovat lähinnä itkeneet ja surreet sitä, että he eivät ole pystyneet puhumaan mitään omille epäuskoisille lapsilleen uskonasioista.

Eivät sanaakaan.

Minulle kaikki ihmiset ovat yhtä arvokkaita. Rukoilen joka ilta kaikkien ihmisten puolesta maapallolla, että he käsittäisivät parannuksen armon.

Ajattele sinäkin kuolematonta sieluasi.

Elämä on tosi lyhyt ikuisuuden rinnalla 

Se on pelkkä kämmenen leveys.

Vierailija
355/784 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää.

Te yritätte hämärtää sitä, että kritiikki kumpuaa yhteisönne sisältä. Se ei tule onnistumaan.

---

Älä puhu mitä sattuu. Itse olen havainnut esim. vanhoja mummoja jotka ovat lähinnä itkeneet ja surreet sitä, että he eivät ole pystyneet puhumaan mitään omille epäuskoisille lapsilleen uskonasioista.

Eivät sanaakaan.

Minulle kaikki ihmiset ovat yhtä arvokkaita. Rukoilen joka ilta kai

Eipä näytä tuo rukoilusi toimivan. 

Vierailija
356/784 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

368/373

Minä uskon että taivas ja helvetti ovat olemassa.

Sen olen havainnut, että vl - usko on täysin raamatullinen usko.

Jos puhutaan luterilaisesta uskosta, vl on nimenomaan se luterilainen usko. Lue vaikka Martti Lutherin kirjoja.

Sitä en ymmärrä miksi Suomen kirkko käyttää

itsestään nimeä evankelisluterilainen kirkko.

Minusta nimi on harhaanjohtava 

Vierailija
357/784 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

368/373

Minä uskon että taivas ja helvetti ovat olemassa.

Sen olen havainnut, että vl - usko on täysin raamatullinen usko.

Jos puhutaan luterilaisesta uskosta, vl on nimenomaan se luterilainen usko. Lue vaikka Martti Lutherin kirjoja.

Sitä en ymmärrä miksi Suomen kirkko käyttää

itsestään nimeä evankelisluterilainen kirkko.

Minusta nimi on harhaanjohtava 

Pitääkö lukea Lutherin kirja Juutalaisista ja heidän valheistaan ? Ei oikein kuulosta hyvältä.

Vierailija
358/784 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helpompaa kuin r*iskattujen lasten traumojen ja haavojen korjaaminen. Mutta toisia toki huolettaa enemmän tarrajäljet, on se arvomaailma niin

---

Jälleen huolimaton lause jolla halutaan leimata kaikki uskovaiset.

Minä ilmiannan kaikki pedarit.

Samoin haluan varjella lapset kaikilta alapääasoiden tuputtamiselta. 

Vierailija
359/784 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää.

---

Eivät sanaakaan.

Minulle kaikki ihmiset ovat yhtä arvokkaita. Rukoilen joka ilta kai

Hienoa jos olet vilpitön. Pitääkö Italian syrjäisellä saarella asuvan vilpittömän kristityn mummonkin tehdä parannus vl-liikkeeseen? 

Vierailija
360/784 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helpompaa kuin r*iskattujen lasten traumojen ja haavojen korjaaminen. Mutta toisia toki huolettaa enemmän tarrajäljet, on se arvomaailma niin

---

Jälleen huolimaton lause jolla halutaan leimata kaikki uskovaiset.

Minä ilmiannan kaikki pedarit.

Samoin haluan varjella lapset kaikilta alapääasoiden tuputtamiselta. 

Hirvittää se, että pedarien tekosia salailtiin mutta tarroista ollaan tekemässä rikosilmoitusta. Näetkö miksi hirvittää?