Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tatuointien kauhistelu nykyään on yhtä turhaa kuin kauhistelisi värjättyjä hiuksia tai naisia housuissa

Vierailija
16.06.2025 |

Ovat nykyään täysin arkipäivää. 

Kommentit (327)

Vierailija
121/327 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tatuointi on kuin kakka housussa. Ensin ajatus voi tuntua kiinnostavalta ja vähän jännältäkin, mutta sitten kun sen sköntsän kanssa elää vuodesta toiseen niin alkaahan se vituttamaan. Ja hissiin astuessa näkee ihmisten naamasta mitä nämä ajattelevat jännästä tribaalin muotoisesta pökäleestäsi. 

Mitä merkitystä muiden mielipiteillä? Nämä nyrpeät incelnöörit kattoo pääasiassa kenkiensä kärkiä niin miksi heidän mielipiteellään on väliä?

Vierailija
122/327 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri mutta nyt kiinnostaa kyllä sairaanhoitajana kuulla, mitä nämä tutkimukset ja hoidot paikallinen tatuointi estää. Uskallan melko varmasti väittää että viittaat urbaanilegendoihin.

Näin mututuntumalta.. esim älykellot eitoimi tatuointien kanssa.. voisko kyse olla tästä? Jos oletbatutoinnut ranteet, niin älukellot ei anna oikeaa dataa..

Kannatraa mutuilla ihan hiljaa. Älykello toimii oli mustetta tai ei. Parhaimmat mallit toimivat paksun paidankin hihan läpi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/327 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään naisten tyhmyydestä ei ole soveliasta huomattaa. Näinhän se menee. Tulee muuten huutoa ja nyrkistä.

Näinhän se on aina mennyt että suulaasta suusta on seuraukset mikä on luonnollista

Vierailija
124/327 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi aikuisen ihmisen pitää tatuoida esim. lastensa nimet tai syntymävuodet käsivarteensa. Tai jotain ihme kuvia, mitä ei näy missään muualla. (En muuten ole esim. nähnyt Marimekon unikkoa kenelläkään tatuoituna. Varmasti jollakin on.)

Mutta se, että en ole tatuointejen fani, ei kuitenkaan laita minua kauhistelemaan kenenkään tatuointeja tai tatuointeja yleensä. Jos joku tuttu minulle tatuointejaan esittelee, niin yritän lausua jotain kohteliasta sen enempää hehkuttamatta. Tai kysyn, että sattuiko kovasti?

Jos joku aidosti kysyy minulta mielipidettä tatuoinneista, niin sanon, että en ole fani. Mutta jokainen tekee tyylillään. Ei ole minulta pois, jos joku kokee tatuoinnit omakseen.

Nimenomaan ne kuviot jota ei kaikilla ole on hienoja

Vierailija
125/327 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhistelen silti. Olen esteetikko ja nähdessäni räväkän keski-ikäisen naisen räikeine hiuksineen tai kauniin nuoren naisen, joka on tatuoitu korvia myöten, en voi ainakaan mielessäni muuta kuin kauhistella. Ääneen en tietenkään sano sanaakaan.  

Vierailija
126/327 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama ei häiritse, mutta sit lun näyttää joltain yakuzalta niin häiritsee. Selaisten joilla on maniaa ei pitäisi ottaa tatuointeja

Vierailija
127/327 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi.

Vierailija
128/327 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole tatuointeja, vaikka aina välillä mietinkin sellaisen ottamista. Tiedän, että se ei jäisi yhteen kuvaan, vaan ottaisin niitä monta. Tyylin ja aiheet olen päättänyt, tekijän myös. Tykkään selailla kuvia hienoista tatuoinneista ja hyvin tehdyt, aiheeltaan kivat tatuoinnit voivat näyttää tosi hienoilta. Tosiasia kuitenkin on, että vain häviävän pieni murto-osa tatuoinneista ovat oikeasti hyvännäköisiä ja enimmäkseen ne ovat teknisesti ala-arvoisia tai välttäviä ja aiheeltaan rumia.

Jatkan vielä että en kauhistele kenenkään tatuointeja. Jokainen tekee ihollaan mitä tahtoo eikä muiden tarvitse miellyttää minua. Toisten rumat tai huonot tatuoinnit eivät ole minulta pois. Toivon vaan että varsinkin nuoret tatuoinneista haaveilevat malttavat harkita tarpeeksi kauan ja perehtyvät aiheeseen sen verran, että tietävät, mihin ovat ryhtymässä. Toivon myös alan yrittäjiltä rehellisyyttä ja vastuullisuutta siinä, miten markkinoivat työtään esimerkiksi sosiaalisessa mediassa. Hälytyskellojen pitäisi soida esimerkiksi silloin, jos tekijän somessa ei näy kuvia parantuneista tatuoinneista tai jos kuvia on käsitelty paljon. Nyt nuorten keskuudessa ovat muotia hyvin ohuella viivalla tehdyt pienet ja hentoiset kuvat, mutta jokainen alasta vähääkään tietävä tietää, että ne kestävät paljon huonommin kuin paksummalla viivalla tehdyt ja sellaiset kuvat, jossa viivojen välissä on tarpeeksi tilaa musteelle hieman levitä. Veikkaan, että finelinetatuointeja poistetaan, korjaillaan ja peitellään tulevina vuosina paljon.

Vierailija
129/327 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sano ääneen mutta en halua olla missään tekemisissä tatuoidun ihmisen kanssa. Varsinkin jos naama ja kädet tatuoitu, eihän niitä saa ees piiloon.

Vierailija
130/327 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen tehköön omalle nahalleen mitä haluaa. En ymmärrä ihmisiä jotka puuttuu toisten ihmisten itsemääräämisoikeuteen.

Negatiivisen mielipiteen esittäminen (varsinkin asiaa nimenomaan kysyttäessä) ei ole kenenkään itsemääräämisoikeuteen puuttumista.

Koskee muuten joka ikistä muutakin asiaa, lait ja ikärajat ovat sitten erikseen. Se, että joku on kanssasi jostain asiasta eri mieltä ei estä sinua itseäsi tekemästä toisin.

Voisitteko rumien tatuointien omistajat lopettaa sen turhanpäiväisen uhriutumisen. Joo, varmasti joku ei tykkää, mutta entä sitten? Eikö se sinun oma mielipiteesi kuitenkin ole se merkitsevä?

Vierailija
131/327 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina niitä riittää ketkä provosoituu tatuoinneista. Yleensä nämä ihmiset ovat kotoisin jostain 50 asukkaan kylästä jossa kukaan ei edes värjää hiuksia tai lakkaa kynsiä. 

Hassua että itsensä koristelu on muutoin yhteiskunnassa täysin hyväksyttyä, mutta tatuoinnit ovat joillekin ihan mahdoton asia sulattaa.

Tatuoinnit eivät kuitenkaan ole ihmiskunnassa mikään uusi asia. Mm. Ötzillä oli tatuointeja jahän sentään eli 5000 vuotta sitten.

Se, etten jostain tykkää ei ole mitään provosoitumista. En tykkää maksalaatikostakaan, mutta en "provosoidu" siitä, enkä ole mitenkään yrittänyt kieltää toisia siitä tykkäämästä.

Turhaa uhriutumista taas. Eikö se oma päätös tatuoinnin ottamisesta ollutkaan ihan varma, jos se on noin heikolla pohjalla, että jonkun tykkäämättömyys heti horjuttaa sitä?

Vierailija
132/327 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on tultu ihan asioikseen kertomaan, etten ainakaan miestä saa itselleni, kun olen mennyt ihoni pilaamaan useilla tatuoinneilla. Sain myös kuulla että minulla täytyy olla suuria henkisiä ongelmia. Toisaalta tämä kommentoija hetken päästä tiedusteli puhelinnumeroani joten ehkä sittenkin taisi vähän kiinnostaa...

Aika surkean heikkoa negaamista. Tuollaisille voi samantien haistattaa pitkät. Ja mitä noin töykeän ihmisen mielipiteellä on yleensäkään mitään väliä? Eri mieltä voi ja saa olla, mutta ei sitä tarvitse kenellekään mennä päin naamaa sanomaan, varsinkaan jos ei ole kysytty.

Ärsyttäviä tällaiset, juuri näiden tollojen takia sitten kukaan ei saisi olla eri mieltä ja joka paikassa jauhetaan, että "jos ei ole mitään positiivista sanottavaa, niin sitten ei saa sanoa mitään". No höh, kyllä keskusteluun saa tuoda myös soraääniä, mutta niille on aikansa ja paikkansa.

Vierailija
133/327 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksi ja sama ihminen käy ilkkumassa tatuoinneista myönteisesti puhuvien kommentteihin. Ilmeisesti jotenkin koville ottaa, kun pitää ihan nauruhymiöillä korostaa että tässä nyt oikein nauretaan? Ota sinäkin kommentoija chill pill ja keskity omiin asioihisi. 

Kyllä minä ainakin olen ihan eri ihminen. Kommentoijia on siis useampia.

Vierailija
134/327 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmää on piirrellä ihoon, lapsikin tuon tietää.

Mutta silloin kun toisen tatuoinnin aiheuttaa sinussa niin voimakkaan reaktion että tuollaista pitää sanoa/kirjoittaa, merkitsee sitä, että et ole tyytyväinen itseesi tai omaan elämääsi.

Erittäin tyytyväinen etten ole turmellut ihoani kuvilla.

Hienoa! Moni tatuoitu on varmasti tyytyväinen, että on saanut itselleen mieluisia kuvia nahkaansa. Eikös olekin kivaa, että kaikilla on mahdollisuus tyytyväisyyteen?

Totta kai, juuri näin. Jos itse tykkää, niin oikein hyvä, mutta toisten ei ole pakko olla samaa mieltä. Win-win!

Vierailija
135/327 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisi melkein varata itselleen tatuointiaikaa ihan vain tämän ketjun kunniaksi.

Tosi heikkoa, jos teet näin merkittävissä asioissa päätöksiä vain toisten ihmisten mielipiteiden mukaan. Onneksi tatuoinneissa on ikäraja.

Vierailija
136/327 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En sano ääneen mutta en halua olla missään tekemisissä tatuoidun ihmisen kanssa. Varsinkin jos naama ja kädet tatuoitu, eihän niitä saa ees piiloon.

Mitä jos työkaverillasi on?

Vierailija
137/327 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse kyllä kauhistelen. Siis aivan järkyttävän näköisiä töherryksiä ihmisillä ihossaan. Sitten he vielä ovat omasta mielestään upeita, mikä tietysti on ihanaa, kun kokee itsensä upeaksi. Itse hykertelen itsekseni. Aivan järkyttävää paskaa.

Vierailija
138/327 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiusvärin ja meikit voi pestä pois ja hiukset kasvavat kuitenkin uusiksi muutenkin. Oli totta sekin, että joissain hiusväreissä oli joskus epäterveellisiä aineosia. Nykyään kai kokeiltu tarkkaan. 

Nykyään tatuoinnit ovat niin yleisiä, että niissä ei ole mitään hienoa ja erikoista gloriaa jos joku niin luulee. Hienoa ja arvostettavaa on tavata ihminen, jolla ei ole yhtään tai ehkä joku pieni tatuointi. 

Minua jotenkin tökkii mies, joka on tatuoitu hyvin runsaasti ja tummilla kuvioilla. Varsinkin kaulasta, saati naamasta tai päästä.  En voi sille mitään, ulkoisesti se vaan näyttää niin pahalta. 

Vierailija
139/327 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatuoitu nainen on kuin hylätty rakennus.

Pinta täynnä töhryjä ja kulumaa, antaa helposti periksi ja päästää sisään, mutta suojauksesta kannattaa pitää huolta ettei saa mitään tautia tai tartuntaa.

Vierailija
140/327 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen tehköön omalle nahalleen mitä haluaa. En ymmärrä ihmisiä jotka puuttuu toisten ihmisten itsemääräämisoikeuteen.

Mutta sitten pitää myös hyväksyä se, ettei jotkut pidä sinun tekemistä päätöksistäsi ja se voi vaikuttaa toisten ihmisten päätöksiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän