Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tatuointien kauhistelu nykyään on yhtä turhaa kuin kauhistelisi värjättyjä hiuksia tai naisia housuissa

Vierailija
16.06.2025 |

Ovat nykyään täysin arkipäivää. 

Kommentit (327)

Vierailija
81/327 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eri mutta nyt kiinnostaa kyllä sairaanhoitajana kuulla, mitä nämä tutkimukset ja hoidot paikallinen tatuointi estää. Uskallan melko varmasti väittää että viittaat urbaanilegendoihin.

Vierailija
82/327 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen eri mutta nyt kiinnostaa kyllä sairaanhoitajana kuulla, mitä nämä tutkimukset ja hoidot paikallinen tatuointi estää. Uskallan melko varmasti väittää että viittaat urbaanilegendoihin.

Näin mututuntumalta.. esim älykellot eitoimi tatuointien kanssa.. voisko kyse olla tästä? Jos oletbatutoinnut ranteet, niin älukellot ei anna oikeaa dataa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/327 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatuoinninpoistajat tienaa erittäin hyvin nykyään.

Vierailija
84/327 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin mututuntumalta.. esim älykellot eitoimi tatuointien kanssa.. voisko kyse olla tästä? Jos oletbatutoinnut ranteet, niin älukellot ei anna oikeaa dataa..

Yksikään vitaaleja (=ihmisen peruselintoimintoja) mittaava sensori ei sairaalaoloissa ole älykellojen varassa. Jos yhdentyyppinen mittari tai mittauspaikka ei toimi, löytyy aina tarvittaessa vaihtoehtoinen raaja tai tekniikka. 

-se sh

Vierailija
85/327 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta tunnen itse ihmisen, joka allergisoitui vanhan tatuointinsa väriaineelle ja ihoon tuli tosi paha tulehdus, joa ei meinannut millään paarantua pitkästä antibioootti hoidosta huolimatta. Hänen ihonsa ei koskaan palannut samannäköiseksi, vaan siihen jäi arpeutumaa ja tummempia kohtia. Sairauksista vois ainakin kuvitella että pienent ihosyövän muutokset jää helposti piiloon tatuoinnin alle ja pääsee pitkälle ennen kuin huomataan. En osaa muuta sanoa, kun ei oo alan koulutusta.  

Vierailija
86/327 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta tunnen itse ihmisen, joka allergisoitui vanhan tatuointinsa väriaineelle ja ihoon tuli tosi paha tulehdus, joa ei meinannut millään paarantua pitkästä antibioootti hoidosta huolimatta. Hänen ihonsa ei koskaan palannut samannäköiseksi, vaan siihen jäi arpeutumaa ja tummempia kohtia. Sairauksista vois ainakin kuvitella että pienent ihosyövän muutokset jää helposti piiloon tatuoinnin alle ja pääsee pitkälle ennen kuin huomataan. En osaa muuta sanoa, kun ei oo alan koulutusta.  

harvinaisia riskejä mutta hyvin ikäviä sen kerran kun käyvät toteen

Vierailija
87/327 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailin kerran fiksun oloista miestä. No ensimmäisellä seksikerralla sai sitten kohtauksen kun näki tatskan pakarassani,alkoi nimitellä ja vihaisena käskin ulos. 

Aamulla tuli  viesti että ei olisi sinusta uskonut. Vastasin ettei sinustakaan

Vierailija
88/327 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksikään vitaaleja (=ihmisen peruselintoimintoja) mittaava sensori ei sairaalaoloissa ole älykellojen varassa. Jos yhdentyyppinen mittari tai mittauspaikka ei toimi, löytyy aina tarvittaessa vaihtoehtoinen raaja tai tekniikka. 

-se sh

Ei älykellojen, mutta muiden sensoreiden toki varmasti laitteet ja mittaukset kehittyvät 

Vierailija
89/327 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki, mutta tässä ei ollutkaan kyse siitä mitä haittavaikutuksia tatuoinnilla voi olla, tai voiko tatuointi viivästyttää jonkun diagnoosin saamista. Tottakai voi. Alkuperäinen väite oli että tatuointi estää tutkimuksen tekemistä tai estää hoidon ja tähän pyysin tarkennusta että mitä hoitoja tatuointi oikeasti estää, koska mieleeni ei ammatistani huolimatta tule yhtään. Tai tutkimusta.

Vaihtoehtoisia paikkoja tai tekniikoita toki saattaa joutua käyttämään, mutta että oikeasti kokonaan estäisi niin kyseenalaistan kyllä vahvasti. Sen sijaan erilaisia yleisiä - ja virheellisiä - uskomuksia selkäydinpunktioista, epiduraaleista ja magneettikuvista kyllä kuulee säännöllisesti. 

Vierailija
90/327 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmää on piirrellä ihoon, lapsikin tuon tietää.

Mutta silloin kun toisen tatuoinnin aiheuttaa sinussa niin voimakkaan reaktion että tuollaista pitää sanoa/kirjoittaa, merkitsee sitä, että et ole tyytyväinen itseesi tai omaan elämääsi.

En koskaan tule ymmärtämään, miksi ulkoisen olemuksen perusteella ihminen arvostellaan. Tuntemattomatkin , tietämättä ihmisen elämästä yhtään mitään.

Vierailija
91/327 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan se, että tatuointi ei oikeastaan tarkoita tai edes vihjaa enää nykyisin mitään, pistää ihmettelemään että miksi joku ottaa nahkaansa jonkin yltiötavallisen tribaalikuvion tai vastaavan.

Erikoisemman tai ottajalleen henkilökohtaisesti tärkeän aiheen vielä ymmärrän.

Vierailija
92/327 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi kauheaa. Onhan ihmisillä kai mielipiteen vapaus tästäkin asiasta?

Kaikki pitää nykyään vaan hiljaisesti hyväksyä. Sairas ajatus.

Inhoan tatuointeja, mutta pidän toki mölyt mahassani. 

Vierailija
93/327 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kauhistele, mutta en tykkääkään

En kauhistele, jokainen sotkekoon itsensä, miten haluaa, mutta pääosin rumia ovat, varsinkin koko raajan peittävät.

Vierailija
94/327 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä tatuoinneista enkä aio sellaista hankkia. Minusta suurin osa tatuoinneista on epäsiistejä. En kuitenkaan juokse toitottamassa asiaa kun jonkun toisen mielestä ne ovat hienoja ja meidän kummankin mielipide on ihan yhtä merkittävä. Samoin joku pukeutuu hipster-tyylisesti ja varmaan ihmettelee minusta miksi nelikymppinen ihminen käyttää collegehuppareita ja legginsejä. 

Hauskimpiahan ovat nämä joista tatuoidut ovat h**ria ja tatuoimattomat siveyden sipuleita. Edelleenkään sitäkään ei voi päätellä. 

Vierailija
95/327 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

80-luvulla hiusten värjäämisestä tosiasn puhuttiin samaan tyyliin kuin täällä tatuoinneista. Että kyllä pitää olla päässä vikaa, kun menee värjäämään tukkansa punaiseksi! Haukkujat kertovat lähinnä omasta kapeakatseisuudestaan.

Hiustenvärjäyksen voi lopettaa, tatuointia ei saa pois. Ja vaikka moni järkiintyy viimeistään, kun ne tatuoinnit ovat vanhanaikaisia, niin pois ei saa. Erittäin hurmaavilta ne tulevat näytämään keski-ikäisen ja vanhan rouvan roikkuvassa ja ryppyisessä ihossa.

Vierailija
96/327 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Google löytää esim.

Injektio tatuoinnin läpi, magneettikuvauksissa väriaineen sisältämä rautaoksidi voi reagoida, alueen viilennys.

-ohis, ei ammattilainen

Vierailija
97/327 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään naisten tyhmyydestä ei ole soveliasta huomattaa. Näinhän se menee. Tulee muuten huutoa ja nyrkistä.

Vierailija
98/327 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on niin infantiili, ettei paljon alemmas voi taantuma.

Vierailija
99/327 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään naisten tyhmyydestä ei ole soveliasta huomattaa. Näinhän se menee. Tulee muuten huutoa ja nyrkistä.

Oletko huomannut, että myös miehillä on tatuointeja? 

Vierailija
100/327 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki, mutta tässä ei ollutkaan kyse siitä mitä haittavaikutuksia tatuoinnilla voi olla, tai voiko tatuointi viivästyt

https://www.terveyskyla.fi/nuortentalo/nuori-ja-pitkaaikaissairaus/nuor…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi