Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Vi-Siblin auttaa, mutta pelkkä psyllium ei?

Vierailija
15.06.2025 |

En haluaisi käyttää sokeroituja tuotteita, joten mielummin kiertäisin Vi-Siblinin kaukaa. Huomasin kuitenkin, että "pelkkä" psyllium (Puhdas+ merkki) ei auta! 

Mikä lienee syynä tähän? Pakko kai ostaa tuota Vi-Sibliniä, vaikka mielummin protestoisin sitä vastaan, että lisätty sokeri ei todellakaan kuulu tällaisiin tuotteisiin.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile Sallisen psylliumia, minulla menee sekä hoitona ummetukseen että leivontaan, löytyy mausteosastolta. Nuo Foodin psylliumit ja samoin Puhdas+ ovat aivan turhia, ainakin minulle. Eivät auta suoleen, eivätkä edes tee sitkoa leivontaan (ja ainakin Foodilla on kaksi valmistetta, toinen puuroon kuitulisänä ja toinen leivontaan, kumpikin toimimattomia). Ennen oli Finaxilla hyvä tuote, sitten se hävisi markkinoilta. Psyllium ei ole siis aina ihan samasta kasvista tai samanlaatuistakaan Jos suolistosi on kamalassa kunnossa, sitten ensin se VI-SIBLIN. Ja Fazerin kallis pikku purkki psylliumia on myös hyvä sekä suolistolle että leivontaan, jos haluaa juuri psylliumia ja sitä toimivampaa. Psyllium vaatii kuitenkin lisäkseen myös kuljetettavaa tavaraa, eli pitää syödäkin jotain, että se toimisi. 

Vierailija
2/31 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile Sallisen psylliumia, minulla menee sekä hoitona ummetukseen että leivontaan, löytyy mausteosastolta. Nuo Foodin psylliumit ja samoin Puhdas+ ovat aivan turhia, ainakin minulle. Eivät auta suoleen, eivätkä edes tee sitkoa leivontaan (ja ainakin Foodilla on kaksi valmistetta, toinen puuroon kuitulisänä ja toinen leivontaan, kumpikin toimimattomia). Ennen oli Finaxilla hyvä tuote, sitten se hävisi markkinoilta. Psyllium ei ole siis aina ihan samasta kasvista tai samanlaatuistakaan Jos suolistosi on kamalassa kunnossa, sitten ensin se VI-SIBLIN. Ja Fazerin kallis pikku purkki psylliumia on myös hyvä sekä suolistolle että leivontaan, jos haluaa juuri psylliumia ja sitä toimivampaa. Psyllium vaatii kuitenkin lisäkseen myös kuljetettavaa tavaraa, eli pitää syödäkin jotain, että se toimisi. 

Kiitos vinkistä!

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ViSiblin vaatii hidasta totuttelua. Nykyään käytän noin 4-6 annosta vuorokaudessa. Laitan 3/4 osaa vettä, 3 mittaa jauhetta ja 1/4 osan Valion hedelmä smoothieta, liotan tätä yön yli. Aloitan aamun lasillisella ja loput vedän pitkin päivää. Lisäksi syön jauhetta viher- ja mustikka smoothiessa, joka ikinen päivä. 

Illalla otan vielä yöksi yhden Movicol jauhe pussin. 

Ilmeisesti gluteenittomissa leivissä on psylliumia, mutta ei lääkkeellisiä määriä. Ehkä jopa huono homma, kun näitä ei ole lioteltu. 

Vierailija
4/31 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko auttaa monessa asiassa.  Lumelääkkeitä on käytössä yleisesti enempi kun voisi kuvitellakaan.

Vierailija
5/31 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon otatte "pelkkää" psylliumkuitua päivässä, niin että se auttaa ulosteen pehmittämiseen? Puhdas+ psylliumia olen ottanut 2 tl päivässä (ohje purkissa on 1-2 tl päivässä) ja ei kyllä yhtään mitään vaikutusta.

Vierailija
6/31 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä oikein selität lisätystä sokerista?'

Visibliniä taitaa olla useampa sorttia mutta se oranssi jota olen syönyt vuosia pitää vatsan pehmeänä ja toiminnassa vaikka ei ota kuin sen pienen mitan päivässä eli kilokin riittää loputtomiin eikä siinä todellakaan ole kun psylliumia leseinä ilman  mitään sokerointia

Vierailija
7/31 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Visibliniä taitaa olla useampa sorttia mutta se oranssi jota olen syönyt vuosia pitää vatsan pehmeänä ja toiminnassa vaikka ei ota kuin sen pienen mitan päivässä eli kilokin riittää loputtomiin eikä siinä todellakaan ole kun psylliumia leseinä ilman  mitään sokerointia

Luepa pakkausselosteet uudelleen.

Vierailija
8/31 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri määräsi minulle Visibliniä. Mutta en oikein tiedä tarvitsenko. Kun vatsa toimii joka päivä ilmankin. 

Vierailija
9/31 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä itse selität. Vi-Siblinistä on varmaan 1/3 osaa sokeria. Makukin on sen mukainen. Onhan siitä toki saatavilla myös makeutusaineella varustettu versio..... Aivan käsittämätöntä mielestäni

Vierailija
10/31 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mistä tuo juttu makeuttamisesta tulee mutta visiblin ei todellakaan ole makeaa toisin kuin sellaiset pyöreässä pahvipurkissa olleet toisen merkkiset rakeet jotka oli oikeasti päällystetty sorbitolilla.

Voit kokeilla myös FenuGUT nimellä luontaistuotekapoista löytyvää sarviapilaa joka on samoissa hinnoissa ja toimii ainakin minulla mutta ei ehkä yhtä hyvin ja pieninä annoksina kuin psyllium

Kuituakin on liukenevaa ja liukenematonta että eri psyllium valmisteissa voi olla hiukan eri osa kasvista tai valmistustapa poikkeaa jotenkin

Vierailija
11/31 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mistä tuo juttu makeuttamisesta tulee mutta visiblin ei todellakaan ole makeaa toisin kuin sellaiset pyöreässä pahvipurkissa olleet toisen merkkiset rakeet jotka oli oikeasti päällystetty sorbitolilla.

Voit kokeilla myös FenuGUT nimellä luontaistuotekapoista löytyvää sarviapilaa joka on samoissa hinnoissa ja toimii ainakin minulla mutta ei ehkä yhtä hyvin ja pieninä annoksina kuin psyllium

Kuituakin on liukenevaa ja liukenematonta että eri psyllium valmisteissa voi olla hiukan eri osa kasvista tai valmistustapa poikkeaa jotenkin

Minusta Vi-Siblin kyllä on makeaa, maku on jopa ällöttävä.

Vierailija
12/31 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt kolme päivää käyttänyt psylliumkuitua. 1 rkl päivässä. Vatsa on todella turvonnut ja kipeäkin. Missä vaiheessa tämän pitäisi helpottaa (tai milloin voi luovuttaa, ettei psyllium sovi)?

Vierailija
13/31 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ViSiblin vaatii hidasta totuttelua. Nykyään käytän noin 4-6 annosta vuorokaudessa. Laitan 3/4 osaa vettä, 3 mittaa jauhetta ja 1/4 osan Valion hedelmä smoothieta, liotan tätä yön yli. Aloitan aamun lasillisella ja loput vedän pitkin päivää. Lisäksi syön jauhetta viher- ja mustikka smoothiessa, joka ikinen päivä. 

Illalla otan vielä yöksi yhden Movicol jauhe pussin. 

Ilmeisesti gluteenittomissa leivissä on psylliumia, mutta ei lääkkeellisiä määriä. Ehkä jopa huono homma, kun näitä ei ole lioteltu. 

Mulle riittää yksi annos päivässä. Mietin, miksi käytät noin paljon ja vielä movicolia lisäksi? 

Vierailija
14/31 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt kolme päivää käyttänyt psylliumkuitua. 1 rkl päivässä. Vatsa on todella turvonnut ja kipeäkin. Missä vaiheessa tämän pitäisi helpottaa (tai milloin voi luovuttaa, ettei psyllium sovi)?

Vähennä määrää ja lisää nestettä.

Vierailija
15/31 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan sitä visibliniäkin sokeroimattomana

Vierailija
16/31 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä taas on makeutusaineita, kuten täällä on jo todettu.

Vierailija
17/31 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Tosi vatsaystävällinen tuote, sisältää vatsavaivoja aiheuttavaa makeutusainetta?! 

Mitähän tuotekehityksessä on ajateltu? Että ihmiset ostavat kuitulisää maun vuoksi...?

Vierailija
18/31 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Tosi vatsaystävällinen tuote, sisältää vatsavaivoja aiheuttavaa makeutusainetta?! 

Mitähän tuotekehityksessä on ajateltu? Että ihmiset ostavat kuitulisää maun vuoksi...?

Hmm... Tekee mieli jotain makeaa. Ostanpa Vi-sibliniä!!

Vierailija
19/31 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko vinkkejä tähän? Otan nyt jo kahdessa erässä tuon määrän, 1 annos aamulla ja 1 illalla. 2 lasia vettä päälle ja 2l yhteensä päivässä. Määrää ei varmaan oikein voi vähentää, tuo määrä ei vielä edes vaikuta ulosteen koostumukseen.

Hankalaa tuntuu olevan...

Vierailija
20/31 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko vinkkejä tähän? Otan nyt jo kahdessa erässä tuon määrän, 1 annos aamulla ja 1 illalla. 2 lasia vettä päälle ja 2l yhteensä päivässä. Määrää ei varmaan oikein voi vähentää, tuo määrä ei vielä edes vaikuta ulosteen koostumukseen.

Hankalaa tuntuu olevan...

Kai annat sen turvota ensin vedessä?

"Sekoita puoli teelusikallista psylliumia lasilliseen vettä, sekoita ja odota muutama minuutti."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi