Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sitä kamala ihminen jos sanoo suoraan mielipiteensä alkoholistista jota kaikki hyysää

Vierailija
19.12.2022 |

Ja joka on itse valinnut kaataa kurkkuun viinaa niin että terveys on mennyt? Kukaan ei ole pakottanut juomaan. Oma valinta.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole väärin. Juoppojen hyysääminen on kamalaa. 

Vierailija
2/24 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuvuussairaus ei ole oma valinta, mutta sen hoitaminen on. Sano suoraan niille hyysääjille ja mahdollistajille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten juopon hyysääminen näkyy

Vierailija
4/24 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, miten sitä alkoholistia siis hyysätään? Tarkenna nyt vähän.

Vierailija
5/24 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholisti on kuin pieni lapsi isossa ruumiissa

Yhyy yhyy minua pitää paijata yhyy yhyy näe ja kuule kun minä huudan yhyy yhyy kehu minua vaikken sitä ansaitse yhyy yhyy paha maailma yhyy yhyy ikuinen uhri yhyy yhyy kukaan ei ymmärrä yhyy yhyy pidä huolta kun en itse siihe pysty yhyy yhyy siirrän vastuun teoistani toisille yhyy yhyy haukun kaikkia vaikka itse olen se suurin luuseri joka ei näe itsessään vikaa yhyy yhyy olen alkoholisti yhyy säälikää

Sääli on sairautta

Vierailija
6/24 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholistilla on usein mahdollistaja.

Vierailija
7/24 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jokainen juoppo jätettäisiin yksin ei olisi juopon juoppoa

valtion tasollakin se ymmärretään halvemmaksi tulee kun heittää hanskat tiskiin

Vierailija
8/24 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on näin. Mahdollistajat mahdollistaa.

Vierailija
9/24 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Holhousvaltion alinta kastia raitistuneet alkoholistit jotka antavat itselleen luvan perseillä läpi elämänsä alkoholistin viitta yllään hulmuten ja hokien "minä raitistuin" "en enää juo"

Ikäänkuin kaikki uskonto kaikki synnit anteeksi sillä ettei se Jeppe juo!

Vierailija
10/24 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäänkuin päihdeongelmaiset olisivat ainoita"syntiä" tekeviä. He ovat vain näkyvillä. Muut peittävät syntinsä 4 seinän sisälle.

Vierailija
11/24 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saathan sinä sanoa mutta muista että kyseessä on silti vain mielipide, ei mikään totuus. Liian moni tässä maailmassa luulee laukovansa totuuksia kun kuitenkin kyse on vain mielipiteestä.

Vierailija
12/24 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikäänkuin päihdeongelmaiset olisivat ainoita"syntiä" tekeviä. He ovat vain näkyvillä. Muut peittävät syntinsä 4 seinän sisälle.

POINTTI: ALKOHOLISTI RATSASTAA RAITTIUDELLAAN JA ANTAA ITSELLEEN LUVAN KÄYTTÄYTYÄ HUONOSTI KUN ON TEHNYT PARANNUKSEN ETTEI ENÄÄ JUO - SIIHEN ON AINA HYVÄ VEDOTA

Vierailija
13/24 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein se päihde ei ole Jepen ainut ongelma mutta riittääkö Jepen motivaatio muuhun kuin korkin sulkemiseen ja jos ei riitä niin onko se korkki kiinni ollenkaan?

Vierailija
14/24 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on jokaisen om valinta ketä hyysää. Sinä saat poistaa kyseisen alkoholistin elämästäsi täysin, mutta jos joku toinen säälii ja yrittää auttaa, niin se on hänen valintansa. Saathan sinä puhuakin, mutta ihmiset harvoin pitävät siitä että heidän valintojaan ja arvostelukykyään kritisoidaan.

Voit sanoa nätisti, että mielestäsi hyysääjät voisivat käyttää aikansa paremminkin kuin auttamalla alkoholistia, mutta jos he eivät ole samaa mieltä, niin luovuta ja jatka elämääsi.

Vierailija
15/24 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää rapajuopot ovat vain jäävuoren huippu. Suomessa on tuhansia, ellei kymmeniätuhansia toimintakykyisiä, työssäkäyviä alkoholisteja, tai vähintäänkin alkoholin suurkuluttajia.

Vierailija
16/24 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jepelle on turha sanoa mitään ei se kuuntele.

Jeppe tarvitsee peilin.

On Jepen oma valinta mitä sieltä näkyy

Kestääkö Jeppe katsoa koko kuvaa vai rikkooko Jeppe peilinsä?

Vierailija
17/24 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei addiktio ole synti.

Mutta ei kenenkään tarvitse sietää paskaa käytöstä keltään toiselta, siksi että tällä on paha olla. Eli ei tarvitse hyysätä kynnysmattona, vaan saa tehdä irtioton tilanteesta ja edellyttää tervettä, hyväntuulista kanssakäymistä omilta läheisiltään ja olla suostumatta muuhun.

Vierailija
18/24 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeppe on vihainen

Äläs nyt Jeppe enhän mä pahalla sitä sanonut

Vierailija
19/24 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos kerta on se perisynti joka tapauksessa laitettu niskaan niin sama kai se on muitaki siihen kasata ku ollaan jo syntisiä valmiiksi.

Vierailija
20/24 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos kerta on se perisynti joka tapauksessa laitettu niskaan niin sama kai se on muitaki siihen kasata ku ollaan jo syntisiä valmiiksi.

Oppikirjan esimerkki uhriutumisesta