Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkyvytön, eläkkeellä, vaikeasti masentunut ja ahdistunut, asperger, adhd, yksinäinen, pienituloinen

Vierailija
15.06.2025 |

jne. Pääosin aika menee sisällä, välillä kaupassa tai jotain muuta esim. lääkärissä tai parturissa. Muuten yksinään neljän seinän sisällä. Kesäisin ulkona nyt pystyy enemmän olemaan mutta talvet kaameita kun pelkkää istumista nukkumisen lisäksi.

Mikään ei tahdo innostaa enää ja useat asiat saa vaan itkemään kuten musiikki. Lääkitys tai terapia ei toimi.

Joka päivä oikeastaan ajattelee kuolemaa.

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen ei ollut tuollaisia ihmisiä, tai hyvin pieni joukko oli jotka olivat suljettuina mielisairaaloihin. Yksikään oire tuossa listassa ei ole vakava: et ole skitsofreenikko, psykoottinen, maanis-depressiivinen, epileptikko tai kehitysvammainen. 

Työkyvyttömyydestä parantuu kun ryhdistäydyt ja löydät itsellesi sopivan työn. Sinun ei tarvitse olla mikään pääsuunnittelija, johtaja tai ammattilentäjä - varmasti olet "työkyvytön" tällaisiin tehtäviin.

Kun menet töihin voit myös lopettaa eläkkeellä olon, sehän on selvää.

Masennusta ja ahdistusta on nyt melkein joka toisella, ne kuuluvat elämään mutta ei niiden pidä antaa hallita elämää. Masennuksesta voi ja pitää parantua, ja yksi tärkeimmistä hoidoista on alkaa tekemään jotain.

Arsperger ja ADHD on näitä uusia höpöhöpö -diagnooseja joista on pelkkää haittaa niitä muka omaaville henkilöille. Tällaisista ei oltu kuultukaan vielä muutama kymmen

hv!

Vierailija
42/72 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet vielä lihava niin leivo kakku. Se piristää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä samassa veneessä. Mt diagnoosi ja eläke toistaiseksi. En ole saanut terapiaa. En saa kuntoutusta. Nyt lähden syksyllä opiskelemaan mutta pelottaa että katkaisevat eläkkeen...

Eläkkeeseen ei vaikuta opiskelu. Kun valmistut työkykyisiä tarkastellaan uutta ammattiasi vasten. Opiskelusta ei tarvitse ilmoittaa mihinkään

Onko tuossa riski että katsovat mun olevan täysin työkykyinen uuteen ammattiin ja joudun työttömäksi? Se mua huolettaa, tuskin  pystyisin täysin töihin palaamaan mutta tietty varma en ole. Mulla vaan vakava diagnoosi. 

Älä opiskele yli 5 op:a kuukaudessa. Joinain kuukausina voi ylittää ja toisina kuukausina sitten tasata opiskellen vähemmän tai et laisinkaan. Pääasia, ettei vuodessa tule yli 59,99 op.

Vierailija
44/72 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vodka piristää jännästi

Vierailija
45/72 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä samassa veneessä. Mt diagnoosi ja eläke toistaiseksi. En ole saanut terapiaa. En saa kuntoutusta. Nyt lähden syksyllä opiskelemaan mutta pelottaa että katkaisevat eläkkeen...

Eläkkeeseen ei vaikuta opiskelu. Kun valmistut työkykyisiä tarkastellaan uutta ammattiasi vasten. Opiskelusta ei tarvitse ilmoittaa mihinkään

Onko tuossa riski että katsovat mun olevan täysin työkykyinen uuteen ammattiin ja joudun työttömäksi? Se mua huolettaa, tuskin  pystyisin täysin töihin palaamaan mutta tietty varma en ole. Mulla vaan vakava diagnoosi. 

Älä opiskele yli 5 op:a kuukaudessa. Joinain kuukausina voi ylittää ja toisina kuukausina sitten tasata opiskellen vähemmän tai et laisinkaan. Pääasia, ettei vuodes

Onko tuo totta? Kun kevassa mulle vaan sanottiin että voi opiskella..

Vierailija
46/72 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hae kirjastosta leppoisaa lukemista. Sarjakuvia, lintukirjoja yms. Kokeile tehdä vaikka jotain ihan helppoa leivonnaista. Jos jaksat tee hedelmäsalaattia. Siinä on puuhas ja se voi ainakin hetkellisesti virkistää. 

Mun läheisellä (nuori mies)samoja juttuja tosin ei vakavaa masennusta. Hän tekee palapelejä ja alkoi tehdä ruokia enemmän itse. Se on saanut hänet piristymään. On kyllä.osannut kokata mutta lämpöyliherkkyys ongelma. Iän karttuessa ja kun hommasin kunnon patalaput on se herkkyys vähentynyt. 

Mee paneskelemaan sen nuoren miehen kanssa niin aivan varmasti piristyy kunnolla!!

Lähisukulainen. Yök sun sairas ajatusnaailma. 

Vierailija
47/72 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hae kirjastosta leppoisaa lukemista. Sarjakuvia, lintukirjoja yms. Kokeile tehdä vaikka jotain ihan helppoa leivonnaista. Jos jaksat tee hedelmäsalaattia. Siinä on puuhas ja se voi ainakin hetkellisesti virkistää. 

Mun läheisellä (nuori mies)samoja juttuja tosin ei vakavaa masennusta. Hän tekee palapelejä ja alkoi tehdä ruokia enemmän itse. Se on saanut hänet piristymään. On kyllä.osannut kokata mutta lämpöyliherkkyys ongelma. Iän karttuessa ja kun hommasin kunnon patalaput on se herkkyys vähentynyt. 

Mee paneskelemaan sen nuoren miehen kanssa niin aivan varmasti piristyy kunnolla!!

Tarkoitin että meet panemaan erilaisia ruokia sen kanssa ja palapelejä tekemään, että sillä on seuraakin. Mitä sää oikein ajattelit? Sinulle se sairas ajatusmaailma on..

Vierailija
48/72 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee töihin, työt auttaa masennukseen kun on jotain tekemistäkin. Laiskuudesta voi oppia eroon.

Vierailija
49/72 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus näemmä kirpaisee. Ap voi jäädä märehtimään "diagnoosiensa" taakse ja lässyttää niistä toisten samanlaisten kanssa loppuikänsä - tai muuttaa elämänsä. 

Ei se muutos helppo ole mutta se on mahdollinen. Kaikki muutos alkaa pienistä teoista ja askelista, se on tärkeintä että aloittaa. 

Mielen sairaudet ovat pitkälti itse aiheutettuja, tai vääränlaisen elämäntavan seurausta. Toki me emme saa samanlaisia kortteja, toisilla on huonompi perimä ja elämän alkutaival, mahdollisesti huonot kotiolot jne. Se pitää vaan hyväksyä mutta sen taakse ei voi piiloutua.

Olen itse väkivaltaisen alkoholistiperheen kasvatti. Olen ollut vakavasti masentunut pitkiä aikoja ja kärsin edelleen ahdistuksesta sosiaalisissa tilanteissa. Elän yksin eikä parisuhdetta ole ollut koskaan. Vaikka se vei aikaa niin olen kuitenkin jotenkin päässyt irti menneisyyden painolastista ja minulla on nyt työ (osa-aikainen tosin) ja asunto. Minulla on myös sosiaalisia suhteita koska harrastuksissa näen ihmisiä. 

Vierailija
50/72 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ap sellainen asenne, että olet edelläkävijä joukkoa. Teknologia kehittyy niin huimaa vauhtia, että se muuttaa työelämää ja kokonaisia työaloja katoaa. Väistämättäkin vapaa-ajan vietosta tulee se tärkein juttu, johon pitää keksiä järkevää sisältöä. Kiitä itseäsi, että luet sekä kirjoitat sujuvasti, nämä ainakin hyvää ajavietettä mielestäni, siis lukeminen ja kirjoittaminen.

Vierailija
51/72 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tunnin kävelyllä ja vaikka sillä ehkä ihan pieni vaikutus ehkä oli kävelyn aikana se loppui samantien kun astui sisälle. Masentui jo siitä kun piti ärsyttäviä kärpäsiä ruveta lätkimään jotka vie hermot.

Näiden psyykkisten vaivojen lisäksi kun on vielä fyysisiä vaivoja ja kun stressaa paljon niin keho jumittuu todella herkästi, varsinkin niskahartiaseutu ja kävelyn loppuvaiheessa siellä alkoi hieman esiintyi kipua. Pitäisi joo muistaa kaikenlaiset venyttelyt ja muut harjoitteet mitä olen saannut näihin mutta tahtoo vaan jäädä kun yrittää saada ne välttämättömät asiat tehtyä hereillä ollessa kuten syömiset ja juomiset, hygieniat eli hampaiden pesut ja suihkussa käynti jne.

Unohti jo mitä muuta olin sanomassa. ap

Vierailija
52/72 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää ottaa itseään niskasta kiinni, unohtaa murheet ja hyräillä Kesäillan valssia. Voi ottaa myös pari buranaa ja syödä terveellisesti, EI kovia rasvoja.

😂😂😂

Tekis mieli kuolla mutta tää sai hörähtämään, kiitti! 🤣

Vierailija
53/72 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen ei ollut tuollaisia ihmisiä, tai hyvin pieni joukko oli jotka olivat suljettuina mielisairaaloihin. Yksikään oire tuossa listassa ei ole vakava: et ole skitsofreenikko, psykoottinen, maanis-depressiivinen, epileptikko tai kehitysvammainen. 

Työkyvyttömyydestä parantuu kun ryhdistäydyt ja löydät itsellesi sopivan työn. Sinun ei tarvitse olla mikään pääsuunnittelija, johtaja tai ammattilentäjä - varmasti olet "työkyvytön" tällaisiin tehtäviin.

Masennusta ja ahdistusta on nyt melkein joka toisella, ne kuuluvat elämään mutta ei niiden pidä antaa hallita elämää. Masennuksesta voi ja pitää parantua, ja yksi tärkeimmistä hoidoista on alkaa tekemään jotain.

Arsperger ja ADHD on näitä uusia höpöhöpö -diagnooseja joista on pelkkää haittaa niitä muka omaaville henkilöille. Tällaisista ei oltu kuultukaan vielä muutama kymmen

Mitäs kun mä haluaisin olla ihan tavan duunari, mutta mä en saa lääkkeitä (joo, bentsot) jotka pitäis mut työkykyisenä? Onko oikeita neuvoja?

20 vuotta itsehoitoa ei ole toiminut, mä tarviisin ne lääkkeet.

Vierailija
54/72 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitin että meet panemaan erilaisia ruokia sen kanssa ja palapelejä tekemään

Panemaan erilaisia ruokia?

No on erikoista tuokin. Vois tosin piristää kun saa vaihtelua.

Vierailija
55/72 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla täsmälleen samat ku alottajan kirjotuksessa.

Tätähän se on, odotellaan että henki lähtis . 

Vierailija
56/72 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arsperger ja ADHD on näitä uusia höpöhöpö -diagnooseja joista on pelkkää haittaa niitä muka omaaville henkilöille. T

Bentsot ei oo ratkaisu kuin tosi lyhytaikaisesti. Niihin tulee toleranssi  eli koko ajan tarvitsee lisää saadakseen sen saman avun. Kohta määrä on jo niin suuri, ettei sitä voi lisätä ilman että kuolee. Ikävää, ettei sua auta muut. Ootko kokeillut psykoosilääkkeitä kuureina tai ketamiinihoitoa?

Vierailija
57/72 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka sattuikaan, olen juuri käynyt keskustelua aiheesta tekoälyn kanssa. Kaikki on turhaa. "Pienistä asioista nauttiminenkin" on tässä reilun kymmenen vuoden aikana jo nähty. Kuolema tuo rauhan.

Vierailija
58/72 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin tunnin kävelyllä ja vaikka sillä ehkä ihan pieni vaikutus ehkä oli kävelyn aikana se loppui samantien kun astui sisälle. Masentui jo siitä kun piti ärsyttäviä kärpäsiä ruveta lätkimään jotka vie hermot.

Näiden psyykkisten vaivojen lisäksi kun on vielä fyysisiä vaivoja ja kun stressaa paljon niin keho jumittuu todella herkästi, varsinkin niskahartiaseutu ja kävelyn loppuvaiheessa siellä alkoi hieman esiintyi kipua. Pitäisi joo muistaa kaikenlaiset venyttelyt ja muut harjoitteet mitä olen saannut näihin mutta tahtoo vaan jäädä kun yrittää saada ne välttämättömät asiat tehtyä hereillä ollessa kuten syömiset ja juomiset, hygieniat eli hampaiden pesut ja suihkussa käynti jne.

Unohti jo mitä muuta olin sanomassa. ap

Psykofyysinen fysioterapia Kelan vaativana lääkinnällisenä kuntoutuksena

Vierailija
59/72 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa keskittyä ryyppäämiseen..käy kaupasta hakemassa riittävästi kaljaa,ja istuksi vaan  sisällä tuijottelemassa seinää,ja naukkaile olutta..aika menee mukavasti sammumista odotellessa.

Vierailija
60/72 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollolollol taas. Ja ihmiset uskovat ja jatkavat ketjua ikuisuuteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi