Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkyvytön, eläkkeellä, vaikeasti masentunut ja ahdistunut, asperger, adhd, yksinäinen, pienituloinen

Vierailija
15.06.2025 |

jne. Pääosin aika menee sisällä, välillä kaupassa tai jotain muuta esim. lääkärissä tai parturissa. Muuten yksinään neljän seinän sisällä. Kesäisin ulkona nyt pystyy enemmän olemaan mutta talvet kaameita kun pelkkää istumista nukkumisen lisäksi.

Mikään ei tahdo innostaa enää ja useat asiat saa vaan itkemään kuten musiikki. Lääkitys tai terapia ei toimi.

Joka päivä oikeastaan ajattelee kuolemaa.

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta. Mäkin käyn mt puolella ja en tiedä mitä diagnooseja vielä saan. Masennus on jo, nyt menossa ADHD tutkimukset. Turhauttavaa.

Vierailija
22/72 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää ottaa itseään niskasta kiinni, unohtaa murheet ja hyräillä Kesäillan valssia. Voi ottaa myös pari buranaa ja syödä terveellisesti, EI kovia rasvoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä samassa veneessä. Mt diagnoosi ja eläke toistaiseksi. En ole saanut terapiaa. En saa kuntoutusta. Nyt lähden syksyllä opiskelemaan mutta pelottaa että katkaisevat eläkkeen...

Vierailija
24/72 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä aika lailla samat. Koita pärjätä, itsem*rha ei ole ratkaisu vaan sinullakin on lupa elää omanlaista elämääsi.

Entä jos ei halua?

Jos ei halua elää? No itse kannatan its*ria siinä mielessä että jokainen saisi päättää lopustaan. Ei kukaan estä, mutta ei se järkevä ratkaisu ole tässä tilanteessa. Masennus on verho, jonka taakse voi vielä nähdä.

Vierailija
25/72 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, minulla lähes samat oireet kuin sinulla. Syön Brintellixiä. Tämä on hyvä lääke, lisää keskittymiskykyä. Jaksan lukea vaikka 5 tuntia putkeen nyt. Ja lisää visuaalisuutta. Rottakokeissa on tutkittu, että rotat löysivät paremmin ulos labyrintistä, kun saivat lääkettä. 

Kyllä sä löydät sen oman juttusi. 

Vierailija
26/72 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko paikkakunta kiva missä asut, että olisi edes mielenkiintoinen lenkkipolku vai sellainen ettei oikein tee mieli mennä siellä mihinkään. Entä somen ilmoitukset tai mikä kiinnostaisi jos voi pienesti tehdä. Entä uuden oppiminen se mikä kiinnostaa. Muillakin on noita ongelmia, eri painotuksella vain tai fyysisiä haasteita. Onko läheisesi välittävä vai etäinen. Olet varmasti hyvä monissa asioissa.

Paikkakunta on kiva vaikkakin pieni ja ei lähellä mitään isoja kaupunkeja mutta en vaihtaisi asumispaikkaa, se vielä on jotenkin pitää pinnalla. Kävelyreittejä olisi mutta kävely ei tunnu auttavan enää milläänlailla. Uuden oppiminen vaikka se olisi asia mikä kiinnostaisi tai on kiinnostanut on vaikeaa vakavan loppuun palamisen jälkeen kun aivot ei enää ole entisensä. En oikein tiedä, taitavat olla etäisiä. Varmasti ennen ollut jossain hyvä mutta nykyään pienetkin asiat ov

Entä parantava meditaatiomusiikki tai luonnonäänet. Voiko se olla loppuunpalamiseen joskus apuna. Tai jokin muu. Aivojen fiksaus, rummutus shamaanirummulla. Entä lääkkeen haitat.

Vierailija
27/72 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä samassa veneessä. Mt diagnoosi ja eläke toistaiseksi. En ole saanut terapiaa. En saa kuntoutusta. Nyt lähden syksyllä opiskelemaan mutta pelottaa että katkaisevat eläkkeen...

Eläkkeeseen ei vaikuta opiskelu. Kun valmistut työkykyisiä tarkastellaan uutta ammattiasi vasten. Opiskelusta ei tarvitse ilmoittaa mihinkään

Vierailija
28/72 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monia kursseja on etänä. Oletko katsonut 

domestika.org ? Paljon kursseja ja noin 6 € / kurssi. 

Vierailija
29/72 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä saakkaan. Ja sitkun saat pitää hakea ite -> kiva jos ongelmia jaksamisessa

Vierailija
30/72 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just just sellasta

Vierailija
31/72 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeeseen ei vaikuta opiskelu. Kun valmistut työkykyisiä tarkastellaan uutta ammattiasi vasten. Opiskelusta ei tarvitse ilmoittaa mihinkään

Onko tuossa riski että katsovat mun olevan täysin työkykyinen uuteen ammattiin ja joudun työttömäksi? Se mua huolettaa, tuskin  pystyisin täysin töihin palaamaan mutta tietty varma en ole. Mulla vaan vakava diagnoosi. 

Vierailija
32/72 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tiedä sopisiko tuo ap:lle, mutta jotkut ADHD-potilaat ovat hyötyneet noista laihdutuslääkkeistä. Yksi iskäkin oli itkenyt, kun lapsi eka kerran sanoi hänelle ISä.

Luulen että lähivuosina saadaan lääkinnälistä apua ADHD-potilaille. Jotenkinhan ne aivoihin vaikuttavat, kun ruokahaluakin pienentävät.

Vierailija
33/72 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae kirjastosta leppoisaa lukemista. Sarjakuvia, lintukirjoja yms. Kokeile tehdä vaikka jotain ihan helppoa leivonnaista. Jos jaksat tee hedelmäsalaattia. Siinä on puuhas ja se voi ainakin hetkellisesti virkistää. 

Mun läheisellä (nuori mies)samoja juttuja tosin ei vakavaa masennusta. Hän tekee palapelejä ja alkoi tehdä ruokia enemmän itse. Se on saanut hänet piristymään. On kyllä.osannut kokata mutta lämpöyliherkkyys ongelma. Iän karttuessa ja kun hommasin kunnon patalaput on se herkkyys vähentynyt. 

Vierailija
34/72 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tuossa riski että katsovat mun olevan täysin työkykyinen uuteen ammattiin ja joudun työttömäksi? Se mua huolettaa, tuskin  pystyisin täysin töihin palaamaan mutta tietty varma en ole. Mulla vaan vakava diagnoosi. 

Ei ole riskiä. Jos tuntuu vaikealta, jätät opinnot jäihin vähäksi aikaa etkä valmistu vielä

Vierailija
35/72 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan niinkuin minä. Minä olen tuota kaikkea paitsi en enää työtön, koska pääsin vanhuuseläkkeelle. Asun pienellä paikkakunnalla. Voisin lähteä lenkkeilykaveriksi.

Vierailija
36/72 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos osaat englantia, niin tuolla domestikassa on vaikka mitä kursseja. Tosi hyödyllisiäkin. Tietotekniikkaa, taidetta ja erilaisia käsityökursseja. Vaikka mitä. 

Vierailija
37/72 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele joku uusi kieli, uuden kielen voi oppia aika nopeasti jos opettelee 1,000 yleisintä sanaa siitä kielestä, sillä pystyy ymmärtämään varmaan jo yli 70% tekstistä mitä lukee

Vierailija
38/72 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae kirjastosta leppoisaa lukemista. Sarjakuvia, lintukirjoja yms. Kokeile tehdä vaikka jotain ihan helppoa leivonnaista. Jos jaksat tee hedelmäsalaattia. Siinä on puuhas ja se voi ainakin hetkellisesti virkistää. 

Mun läheisellä (nuori mies)samoja juttuja tosin ei vakavaa masennusta. Hän tekee palapelejä ja alkoi tehdä ruokia enemmän itse. Se on saanut hänet piristymään. On kyllä.osannut kokata mutta lämpöyliherkkyys ongelma. Iän karttuessa ja kun hommasin kunnon patalaput on se herkkyys vähentynyt. 

Mee paneskelemaan sen nuoren miehen kanssa niin aivan varmasti piristyy kunnolla!!

Vierailija
39/72 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen ei ollut tuollaisia ihmisiä, tai hyvin pieni joukko oli jotka olivat suljettuina mielisairaaloihin. Yksikään oire tuossa listassa ei ole vakava: et ole skitsofreenikko, psykoottinen, maanis-depressiivinen, epileptikko tai kehitysvammainen. 

Työkyvyttömyydestä parantuu kun ryhdistäydyt ja löydät itsellesi sopivan työn. Sinun ei tarvitse olla mikään pääsuunnittelija, johtaja tai ammattilentäjä - varmasti olet "työkyvytön" tällaisiin tehtäviin.

Kun menet töihin voit myös lopettaa eläkkeellä olon, sehän on selvää.

Masennusta ja ahdistusta on nyt melkein joka toisella, ne kuuluvat elämään mutta ei niiden pidä antaa hallita elämää. Masennuksesta voi ja pitää parantua, ja yksi tärkeimmistä hoidoista on alkaa tekemään jotain.

Arsperger ja ADHD on näitä uusia höpöhöpö -diagnooseja joista on pelkkää haittaa niitä muka omaaville henkilöille. Tällaisista ei oltu kuultukaan vielä muutama kymmenen vuotta sitten. Näillä kallonkutistajat tekevät rahaa ja myyvät uusia lääkkeitä, muuta merkitystä niillä ei ole.

Yksinäisyys ja pienituloisuus helpottuu kun menet töihin ja alat harrastamaan jotain. Kukaan ei tule sinua kotoasi hakemaan, sinun pitää ymmärtää se.

Vierailija
40/72 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen ei ollut tuollaisia ihmisiä, tai hyvin pieni joukko oli jotka olivat suljettuina mielisairaaloihin. Yksikään oire tuossa listassa ei ole vakava: et ole skitsofreenikko, psykoottinen, maanis-depressiivinen, epileptikko tai kehitysvammainen. 

Työkyvyttömyydestä parantuu kun ryhdistäydyt ja löydät itsellesi sopivan työn. Sinun ei tarvitse olla mikään pääsuunnittelija, johtaja tai ammattilentäjä - varmasti olet "työkyvytön" tällaisiin tehtäviin.

Kun menet töihin voit myös lopettaa eläkkeellä olon, sehän on selvää.

Masennusta ja ahdistusta on nyt melkein joka toisella, ne kuuluvat elämään mutta ei niiden pidä antaa hallita elämää. Masennuksesta voi ja pitää parantua, ja yksi tärkeimmistä hoidoista on alkaa tekemään jotain.

Arsperger ja ADHD on näitä uusia höpöhöpö -diagnooseja joista on pelkkää haittaa niitä muka omaaville henkilöille. Tällaisista ei oltu kuultukaan vielä muutama kymmen

En ole ap mutta nyt puhut omiasi. Et tiedä näistä sairauksista mitään, suuntaan tai toiseen. Myös nuo ekassa kappaleessa sairastavat voivat normaalisti käydä työssä ja ap kirjoittaja taas ei ole siinä kunnossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi