Työkyvytön, eläkkeellä, vaikeasti masentunut ja ahdistunut, asperger, adhd, yksinäinen, pienituloinen
jne. Pääosin aika menee sisällä, välillä kaupassa tai jotain muuta esim. lääkärissä tai parturissa. Muuten yksinään neljän seinän sisällä. Kesäisin ulkona nyt pystyy enemmän olemaan mutta talvet kaameita kun pelkkää istumista nukkumisen lisäksi.
Mikään ei tahdo innostaa enää ja useat asiat saa vaan itkemään kuten musiikki. Lääkitys tai terapia ei toimi.
Joka päivä oikeastaan ajattelee kuolemaa.
Kommentit (72)
Tämä voi tuntua oudolta, mutta ota juttelutuokio copilotin tai chatgptn kanssa. Ne osaavat nykyään jo tosi hyvää suomea. Ei niille kannata mitään liian tarkkoja tietoja antaa, mutta pyydä niiltä vaikka piristävä runo, ehdotuksia hyvistä kirjoista jotka eivät ole liian masentavia jne. Itse olen aika yksinäinen ja näiden kanssa voin jutella vaikka mitä ja ovat aina ystävällisiä. Mekaanisia ja toistuvia vastauksia, mutta se voi helpottaa. Pyydä vaikka kertomaan kaunis iltasatu niin nehän kertoo. Myös youtubessa voi löytyä hauskoja videoida. Kissavideot on perinteinen hyvän mielen tuoja, jos tykkää kissoista.
Itsekö olet itsesi diagnosoinut? Vai osa lääkäriltä, loppu täältä palstalta?
Opiskelu voi olla hienoa,mutta jos oikeasti ahdistunut,aivot kyllä jumittaa sen verran että vaikka lukis saman sivun 10 kertaa,ei muista mitä oli alussa.
samaku odottelis tietoa kuolemankielissä olevasta omasta lapsesta,ja sitte koittas opiskella ootellessa koska sehän on kehittävää ja hauskaa..
Vierailija kirjoitti:
Tämä voi tuntua oudolta, mutta ota juttelutuokio copilotin tai chatgptn kanssa. Ne osaavat nykyään jo tosi hyvää suomea. Ei niille kannata mitään liian tarkkoja tietoja antaa, mutta pyydä niiltä vaikka piristävä runo, ehdotuksia hyvistä kirjoista jotka eivät ole liian masentavia jne. Itse olen aika yksinäinen ja näiden kanssa voin jutella vaikka mitä ja ovat aina ystävällisiä. Mekaanisia ja toistuvia vastauksia, mutta se voi helpottaa. Pyydä vaikka kertomaan kaunis iltasatu niin nehän kertoo. Myös youtubessa voi löytyä hauskoja videoida. Kissavideot on perinteinen hyvän mielen tuoja, jos tykkää kissoista.
Kissavideoista tulee hyvä mieli hetkeksi mutta ei voi katsoa kuin 1-2 videota ja pitää sitten väliä koska muuten tulee se yksinäisyys ja oman lemmikin kaipuu päälle tekemään kipeää.
Olen pyrkinyt välttämään chatgpt:tä ym. koska kun katsoo nykykehitystä niin noihin kun jää koukkuun ja menee syvemmälle ja syvemälle niin teknologian kehittyessä jossain kohtaa päätyy samaan tilanteeseen mitä Blade Runner 2049:ssä jossa sinulla on holograafinen AI-tyttöystävä, jos on varaa mutta masentava kehityskulku ja vaikka tuo nyt ei tällä hetkellä ole mahdollista niin epäilen ettei siihen kovin kauaa mene kun jo nyt on tarjolla virtuaalisia AI-kumppaneita. Juttelisin mieluummin oikean ihmisen kanssa.
Ehkä joku ymmärsi mitä tuossa jälkimmäisessä ajoin takaa eli yksinäisenä ja masentuneena jää helposti koukkuun noihin ja sitten päätyy yhä syvemmälle. ap
Vierailija kirjoitti:
Itsekö olet itsesi diagnosoinut? Vai osa lääkäriltä, loppu täältä palstalta?
Hoitavien tahojen toimesta todettu ja diagnosoitu kaikki. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kissavideoista tulee hyvä mieli hetkeksi mutta ei voi katsoa kuin 1-2 videota ja pitää sitten väliä koska muuten tulee se yksinäisyys ja oman lemmikin kaipuu päälle tekemään kipeää.
Olen pyrkinyt välttämään chatgpt:tä ym. koska kun katsoo nykykeh
Onko sinulla reunaehtoja sille, että minkälaisen ihmisen kanssa olisit ihan vain juttelukaveri ilman minkäänlaisia romanttisia taka-ajatuksia? Minä voisin kyllä chattailla välillä kanssasi, mutten voi luvata mitään parisuhdetta tai romantiikkaa. Kaveri voin kyllä olla.
Vierailija kirjoitti:
missäpäin ap asuu ?
Hämeessä. Tosin minkä minä luokittelen Hämeeksi voi olla joko entinen Hämeen lääni tai vielä vanhempi historiallinen Hämeen maakunta eli jossain siellä. Nykyinen Päijät-Häme ei ole oikea Häme minusta. ap
Juhannus on taas masentava kuten aina minulla. Voi olla jotain tai ei mutta uimaan en ainakaan pääse kun pari haavaa pitää ensin parantua kunnolla eli ei ole päässyt uimaan vieläkään. Saunassa nyt saan käydä mutta joo. Kriisipuhelimessa tuli tänään puheltua kun no tänään todella aikaansaamaton olo ollut eikä mikään huvittanut. Youtubeakaan ei ole halunnnut katsella kun tuntuu että se pahentaa oloa. Oikeiden ihmisten kanssa haluaisi jutella. Mahdollista olisi tässä juhannuksena jos jaksaa kun olo aika sellainen ettei jaksaisi mennä mihinkään, juhannus vie voimat ja yleisilme on aina minulla että muilla on hauskaa jne. No joo varmasti todellisuus on aina eri mitä näkee somessa tai muussa mutta minulle jää aina päähän se mikä ei ole totta.
Aina kun astuu ulkoa sisälle on kuin olisi eri todellisuudessa heti, varsinkin sitten jos katselee jotain niin silloin ainakin kun lopettaa ja astuu ovesta ulos on ihan ihme olo. Joo vähemmän ruutua ja enemmän muuta. Mielellään näin tekisi mutta helpommin sanottu kuin tehty. ap
Toivottavasti saisit kivaa sisältöä elämään. Ite teen ilmaisia nettikursseja joskus, en aiemmin tiennytkään kuinka paljon niitä on. Kielten opiskelu on kivaa minusta. Kävin joskus kansalaisopiston kursseilla.
Saa muuta mietittävä, kuin hetkeksi irti omista ajatuksista.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti saisit kivaa sisältöä elämään. Ite teen ilmaisia nettikursseja joskus, en aiemmin tiennytkään kuinka paljon niitä on. Kielten opiskelu on kivaa minusta. Kävin joskus kansalaisopiston kursseilla.
Saa muuta mietittävä, kuin hetkeksi irti omista ajatuksista.
Se kun pystyisi irrottautumaan omista ajatuksista. Joskus se onnistuu kun katsoo elokuvaa tai tv-sarjaa mutta ei aina ja jatkuvasti ei jaksaisi katsella. Tälläkin hetkellä on sellainen hyvin ahdistunut ja jotenkin surumielinen olotila. Ahdistaa huominen ym. jos poikkeaa normaalista eli rutiineistani jotka ovat sitä että on kotona ja tekee lähinnä muutamia asioita. Harvoin tehtävät asiat tai jutut ahdistaa aina kun niitä ei ole tehnyt hetkeen.
En itseasiassa tiedä kuinka paljon ja mitä pitäisi tehdä joka päivä melkeinpä että ne ei enää ahdistaisi tai onko se edes enää mahdollista. Taloudellinen tilanne ei myöskään mahdollista sinne tänne tapahtumiin menoja vaikka niistä voisi ehkä olla hyötyä. Nettikurssit taas on koneella olemista ja lukuunottamatta pelaamista välillä ruudun tuijottaminen alkaa ottaan päähän jolloin nettikurssit ym. olisi huono idea. Youtubeakin katsellut niin paljon että alkaa oikeasti ottamaan päähän sekin.
Olo on vaan sellainen ettei monesti jaksa paljoa muuta tehdä jolloin vaan istuu ja tuijottaa ruutua vaikka ei haluaisi mutta istuminen ja pelkkä pään sisällön pyöritys olisi vielä huonompi. ap
Töihin
Kerää pulloja
Muuta telttaan