Minun naapurilla on neljä lasta eikä äidillä mitään peruskoulun jälkeistä koulutusta. Ikää jo yli 25 vuotta.
Kommentit (20)
Koska kielioppivirheesi paljastavat sivistyksen tason.
on mullaki jo 2 lasta ja ikää 23 ja vaan peruskoulu ja kymppiluokka käytynä (ja 1,5 vuotta amisopintoja mitkä jäi kesken). Nyt elokuussa lähen opiskelemaan merkonomiksi...
En puhunut itsestäni.
On ainoastaan kolme lasta ja en ole lesta.
kerroin mitä minun mieleeni tuli. Ja ei, en tiedä ettei muilla keskustelupalstoilla ruodita toisten kielioppivirheitä, koska en käy muualla. Ja en ole missään vaiheessa kehuskellut olevani itse jotenkin erikoisen sivistynyt, kai siitä jo kertoo täällä av:llä käyntikin jotain...
Taisin kuitenkin osua aika oikeaan, kun tarvi herneet nenään vetää. _4
ja kuten olen jo todennut, en ole väittänyt olevani sivistynyt tai kieliopin täydellisesti hallitseva. Minä olen vaan sitä mieltä, että ap puhuu itsestään esimerkissään. Ja näin voi päätellä ap:n kirjoitusvirheistä. Mistähän te keksitte, että minä yritän väittää hallitsevani kieliopin? -4
Ja hakeutuvat uudestaan opiskelemaan. Erona näiden ja ap:n kuvaaman äidin välillä on vaan, että toisilla ei ole elämässään muuta aikaansaannosta kuin turha koulutus, mutta toisellapa onkin neljä lasta (mikä minun mielestäni on saavutus)
eikä koulutusta peruskoulun jälkeen. Enkä todellakaan pidä mitenkään eri luokkaan kuuluvana muiden ihmisten kanssa. Jos on tehnyt elämässään valinnan että haluaa tehdä lapsia ja lapset ja perhe-elämä on mennyt uraputken ja koulutuksen edelle, niin minusta se ei tarkoita sitä että kuuluisi alempaan sosiaaliseen luokkaan. Kunnioittakaa vähän toisten ihmisten valintoja.
Täälä palstalla ei saa tulla edes inhimillisiä kirjoitusvirheitä kun jo kuuluu alempaan sosiaaliluokkaan kun on niin sivistymätön ;)
Puuttua epäolennaiseen asiaan. Helppo ilman nimimerkkiä laukoa mitä suustaan pääsee.
t. ulkopuolinen sivusta seuraaja
Minua itseäni pelottaisi olla miehen tulojen varassa. Sehän voi aina vaikka joutua auto-onnettomuuteen tai tulee ero eteen. Olen halunnut lasten lisäksi hankkia koulutuksen ja työkokemusta, jotta pystyn joka tilanteessa huolehtimaan lapsistani.
Puutut kielioppivirhekiistaan ja itselläsi on myös virheitä sanomisissasi. :) T:toinen sivusta seuraaja
Olen siis ap jolla on kolme lasta sekä 7 vuoden koulutus perusopintojen jälkeen. Kaikille ei ole mahdotonta saada sekä lapsia ja ammatti.
Vierailija:
Olen siis ap jolla on kolme lasta sekä 7 vuoden koulutus perusopintojen jälkeen. Kaikille ei ole mahdotonta saada sekä lapsia ja ammatti.
on kaksi lasta, ikää 20v ja kasvatustieteiden opinnot käynnissä. Työkokemustakin löytyy muutaman vuoden verran.
enkä oel pitänyt ihmeellisenä saavutuksena, vaan ihan normaalina juttuna, näin on ystävillänikin.
itselleen ammatin ja paiskia vuosikaudet töitä. Ei kait kaikkien pidä ensin käydä kouluja ja sitten hankkia työkokemusta ja sitten vasta lapsia jos ei ole jo liian vanha! Naapurisi on päättänyt tehdä lapset nuorena ja ehtii tosiaan vielä varsin hyvin opiskella itselleen ammatin ja päästä työelemään.
ps. olen itsekkin näitä tylsiä ja tavallisia jotka eka opiskeli ja hankki vakkari duunin ja vasta sitten lapset, mutta mielestäni on hienoa että jotkut uskaltaa tehdä toisinpäin.
Molemmat ovat paiskineet aina töitä ja edenneet urillaan. Meillä lapsilla on kolmella korkeampi yliopistotutkinto, neljäs on ammattikorkeakoulussa ja viides lopettelee lukiota. Että kyllä varmasti naapurin lapsilla on kamala tulevaisuus edessä!
mutta kyllähän siitä monet selviää. Ja monet koulututtautuu kuitenkin vielä 30-40 -vuotiaana uuteen ammattiin, kuka mistäkin syystä. Nuorena hankittu ammatti ei välttämättä enää kiinnosta, työllistä tai sovi terveyden vuoksi jne.
Monella keski-ikäisellä työssäkäyvällä on tuollainen tilanne kuin vanhemmillasi. Tänä aikana on toisin kaikkien tulee hankkia koulutusta.
Sääliksi käy kun ei edes sitä päästötodistusta ole peruskoulusta. Töissä et todennäköisesti ole ja kukapa edes huolisikaan.
Nyt asia voi mielestäsi olla ok mutta mummovuosina et saa eläkettä kun kansaneläkkeen perusosan joten eipä hääviltä näytä.