Pitkäaikaisesti vähävaraisten kannattaa muuttaa maalle
Maalla on paljon tyhjiä taloja ihan vuokralle, koska niitä ei kukaan osta. Vuokrat ovat puolet Helsingin asunnoista. Terveyskeskukseen voi olla pitkä matka, mutta päivystykseen pääsee silti matkoineen päivineen nopeammin kuin Helsingissä. Lapset saavat koulukyydit ja muut kuntalaiset palvovat sinua kun tuot tukieurosi köyhään kuntaan
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko köyhä siis tämän jälkeen vapautettu työnhausta kun maalla niitä ei liiemmälti ole vai pitääkö hänen edelleen myös MENNÄ TÖIHIN?
Kyllä maalla on töitä. Sinulla on väärä käsitys.
Asun maalla, joten trololololo vaan sulle. Etätöissä itse, mutta jos ne loppuvat, edessä on muutto.
Asun maalla, ja täällä on työvoimapula. Minä ja aikuinen lapsi tehdään molemmat kahta työtä, kun töitä on niin paljon tarjolla. Mieheni tekee pitkää päivää. Siskoni tekee jatkuvasti ylimääräisiä vuoroja.
Kaikkien meidän työpaikoilla jää myös töitä tekemättä, kun ei tekijöitä ole. Siis ihan kokonaisia vuoroja jää tekemättä.
Maalla on työvoimapula.
Miksi jätit ammatit mainitsematta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko köyhä siis tämän jälkeen vapautettu työnhausta kun maalla niitä ei liiemmälti ole vai pitääkö hänen edelleen myös MENNÄ TÖIHIN?
Asun maalla, joten trololololo vaan sulle. Etätöissä itse, mutta jos ne loppuvat, edessä on muutto.
Asun maalla, ja täällä on työvoimapula. Minä ja aikuinen lapsi tehdään molemmat kahta työtä, kun töitä on niin paljon tarjolla. Mieheni tekee pitkää päivää. Siskoni tekee jatkuvasti ylimääräisiä vuoroja.
Kaikkien meidän työpaikoilla jää myös töitä tekemättä, kun ei tekijöitä ole. Siis ihan kokonaisia vuoroja jää tekemättä.
Maalla on työ
Jep ammatit ovat jotain lääkeorja, sosiaalilapsikaappaus, ym. paskaa mitä kukaan tervepäinen ei suostu tekemään mistään hinnasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata. Ei ainakaan korpeen jos ei mitään osaa ja haluaa laiskotella.
Joo korpi alkaa kehä kolmosen ulkopuolelta, pelottava paikka siis pysy sinä siellä kolmosella vaan kehä suojelee sinua.
Sorry nyt sulle, mutta mä asun siellä korvessa. Ja ihan kokemuksesta sanon ettei tänne kannata tulla jos on laiska ja osaamaton. Itsellä etätyö ja nautin täällä asumisesta kun Suomeen palasin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu koulutuksesta ja missäpäin maalla asuu. Jossain töitä, toisaalla ei.
Ne ammatit, joita maalla voi vakituisesti ja kokoaikaisesti tehdä, lasketaan maksimissaankin kahden käden sormilla. Muutamat 100% etää tekevät asiantuntija-ammatit, maanviljelijät ja karjatilalliset, puhelintyön tekijät jne. Mahdollisesti jokunen lähäri ja lääkäri, jos kirko
Mitä ihmettä sinä hourailet? Onhan täällä maalla ihan kaikki yhteiskunnan toiminnot täälläkin. Vain valtionhallinto on keskitetty Helsinkiin. Mutta muuten täällä tarvitaan kaikkea, insinööreistä rakennusmiehiin, autonkuljettajista juristeihin ja lastenhoitajista opettajiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan heidän kannatata olla siellä, missä pystyvät harjoittamaan ammattiaan tai ainakin ylläpitämään ammattitaitoaan. Maaseudulle kannattaa muuttaa jos haluaa tehdä ammatikseen maanviljelyä tai puutarhanhoitoa. Ja sitten ostaa sitä maata, ei parannella vuokraloordien maita
Tarkoitin ihmisiä, jotka ovat työvoiman ulkopuolella. Ja joilla on ajokortti
Ajokortilla ei töitä saa. Olin kerran ykkösvaihtoehto rekryssä, mutta pitkämatkalaisuuden takia minua ei valittu. Yritys selitti asiaa ympäristöasioita.
Vuokra voisi varmaan olla n.400 e eli puolet halvempi, mutta nyt saan sen 400 e asumistukea. Lisäksi sähkökulut pitäis maksaa tuohon päälle ja liikkuminen.
Jos 200 e löytyis vuokra-asunto, sitten vois olla kannattavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan heidän kannatata olla siellä, missä pystyvät harjoittamaan ammattiaan tai ainakin ylläpitämään ammattitaitoaan. Maaseudulle kannattaa muuttaa jos haluaa tehdä ammatikseen maanviljelyä tai puutarhanhoitoa. Ja sitten ostaa sitä maata, ei parannella vuokraloordien maita
Tarkoitin ihmisiä, jotka ovat työvoiman ulkopuolella. Ja joilla on ajokortti
Suurimmalla osalla ihmisistä, jotka ovat työvoiman ulkopuolella, on ammatti tai useampikin. Jos suomen yrityskanta ei kehity osaamisen tahdissa niin sitten näiden ammattilaisten on itse kehitettävä yrityskenttää ja siirrettävä vanhentuneet yritykset pois pöydältä.
Olen työtön vähävarainen. Muuttaisin heti maalle, kasvukeskuksen ulkopuolelle, MUTTA... joutuisin työvoimaviranomaisen syyniin miksi muuttaisin ns. kuolevalle paikkakunnalle. Siinä ei paljon selitykset auta, että on esim. halvemmat asumiskustannukset. Kokemusta on.
Vierailija kirjoitti:
Jep ammatit ovat jotain lääkeorja, sosiaalilapsikaappaus, ym. paskaa mitä kukaan tervepäinen ei suostu tekemään mistään hinnasta.
On sinulla kyllä varsin oudot ja vääristyneet käsitykset maalla harjoitettavista ammateista.
Otan osaa. Pystyisitkö hakeutumaan saikulle? Silloin ei ole työllistymisvelvoitetta ja päiväraha maksetaan edellisen vuoden tulojen mukaan