Pitkäaikaisesti vähävaraisten kannattaa muuttaa maalle
Maalla on paljon tyhjiä taloja ihan vuokralle, koska niitä ei kukaan osta. Vuokrat ovat puolet Helsingin asunnoista. Terveyskeskukseen voi olla pitkä matka, mutta päivystykseen pääsee silti matkoineen päivineen nopeammin kuin Helsingissä. Lapset saavat koulukyydit ja muut kuntalaiset palvovat sinua kun tuot tukieurosi köyhään kuntaan
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko köyhä siis tämän jälkeen vapautettu työnhausta kun maalla niitä ei liiemmälti ole vai pitääkö hänen edelleen myös MENNÄ TÖIHIN?
Ei tarvitse, siellä ei ole pelkoa siitä, että työllistyisi
Mutta Työkkärin neljän paikan hakemushumppaan pitää siis kuitenkin edelleen osallistua?
Tietokone täyttää työtön työtön-lapun, ruksittaa vain kohdan olen ollut työtön koko edellämainitun ajan, aikaa menee kirjautumisineen minuutti
Vierailija kirjoitti:
En usko, että pystyisimme asumaan halvemmin maalla. Meillä on kohtuuhintainen asunto täällä Helsingissä emmekä omista autoa. Ei ostella turhia tavaroita. Kaikki läheisemme (vanhemmat ja lapset) ovat täällä.
Maalla tulisi kulkemisesta kova hinta.
Esim. Varkaudesta saa ison perheasunnon vuokralle alle 500 eurolla, ja kaikki palvelut ovat kävely- tai pyöräilyetäisyydellä, kaupungissa kun ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä ei todellakaan pääse viikkojen sisään lekurille ellei akuuttia
Minä olen aina päässyt. Minulta on monesti jopa kysytty että pääsenkö jo 30min päästä, ja sehän käy kun metrolla hurauttaa sinne parissa minuutissa.
Ei välttämättä saa juuri sille päivälle ja minuutille kun itselle sopii niin ettei se mene työpäivän päälle tai joudu perumaan kaveritreffejä, mutta jos sanoo että käy mikä tahansa vapaana oleva aika niin silloin kyllä pääsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on selvää, että maalla on halvempaa asua ja elää.
Ainoa asia mikä tuota väitettä tukee on se ettei ihmisellä mene rahaa viihteeseen, harrastuksiin ja ulkona syömiseen kun mahdollisuuksia sellaisiin ei yksinkertaisesti ole. Harva kuitenkin haluaa elää koko elämäänsä mökissään yksin höperöityen.
Työtön ei edes hyödy niistä halvemmista asunnoista kun se pienentää asumistukea tai jopa lakkauttaa sen kokonaan.
Et taida tietää, ettei työttömällä ole kapungissakaan rahaa viihteeseen, harrastuksiin ja ulkona syömiseen. Ja siellä noikin on halvempia
On minulla ainakin ollut. Kohtuudella. Ei ole lainoja, autoa tai muuta rahasyöppöä, niin vähän voi säästääkin elämän pieniin iloihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen aina päässyt. Minulta on monesti jopa kysytty että pääsenkö jo 30min päästä, ja sehän käy kun metrolla hurauttaa sinne parissa minuutissa.
Ei välttämättä saa juuri sille päivälle ja minuutille kun itselle sopii niin ettei se mene työpäivän päälle tai joudu perumaan kaveritreffejä, mutta jos sanoo että käy mikä tahansa vapaana oleva aika niin silloin kyllä pääsee.
Onko sulla joku pitkäaikaissairaus (retorinen kysymys, en halua udella) koska tavikset ei sinne pääse
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla joku pitkäaikaissairaus (retorinen kysymys, en halua udella) koska tavikset ei sinne pääse
Huomasinkin, että olet työelämässä. Työkyvyn tukeminen menee tietysti muiden edelle ja niin pitääkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko köyhä siis tämän jälkeen vapautettu työnhausta kun maalla niitä ei liiemmälti ole vai pitääkö hänen edelleen myös MENNÄ TÖIHIN?
Kyllä maalla on töitä. Sinulla on väärä käsitys.
Asun maalla, joten trololololo vaan sulle. Etätöissä itse, mutta jos ne loppuvat, edessä on muutto.
Riippuu koulutuksesta ja missäpäin maalla asuu. Jossain töitä, toisaalla ei.
Ne ammatit, joita maalla voi vakituisesti ja kokoaikaisesti tehdä, lasketaan maksimissaankin kahden käden sormilla. Muutamat 100% etää tekevät asiantuntija-ammatit, maanviljelijät ja karjatilalliset, puhelintyön tekijät jne. Mahdollisesti jokunen lähäri ja lääkäri, jos kirkonkylältä vielä löytyy terveyskeskus ja hoivalaitos. Edes se kyläkaupan kassa ei yleensä ole kokoaikaisessa työsuhteessa. Aivan ääliömäistä hourailua esittää, että maalla työllistyminen olisi kovinkin yleinen ilmiö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta Työkkärin neljän paikan hakemushumppaan pitää siis kuitenkin edelleen osallistua?
Tietokone täyttää työtön työtön-lapun, ruksittaa vain kohdan olen ollut työtön koko edellämainitun ajan, aikaa menee kirjautumisineen minuutti
Sä puhut nyt aivan eri asiata. Toi on työttömyysaikaa koskeva ilmoitus ja se lähetetään kelaan eikä työkkäriin. Yritä nyt edes vähän keskittyä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata. Ei ainakaan korpeen jos ei mitään osaa ja haluaa laiskotella.
Joo korpi alkaa kehä kolmosen ulkopuolelta, pelottava paikka siis pysy sinä siellä kolmosella vaan kehä suojelee sinua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On sellainenkin, mutta olen päässyt myös muiden syiden takia, akuuttia tai vähemmän akuuttia. Koskaan ei tarjottu ei-oota, kuten täällä maalla joka kerta, oli kyseessä sitten pitkäaikaissairauden hoitokontakti, akuutti tai ei-akuutti. Tästä syystä olen muuttamassa takaisin kaupunkiin. Tilanne on hirvittävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun maalla, joten trololololo vaan sulle. Etätöissä itse, mutta jos ne loppuvat, edessä on muutto.
Asun maalla, ja täällä on työvoimapula. Minä ja aikuinen lapsi tehdään molemmat kahta työtä, kun töitä on niin paljon tarjolla. Mieheni tekee pitkää päivää. Siskoni tekee jatkuvasti ylimääräisiä vuoroja.
Kaikkien meidän työpaikoilla jää myös töitä tekemättä, kun ei tekijöitä ole. Siis ihan kokonaisia vuoroja jää tekemättä.
Maalla on työvoimapula.
Jos on autoton, niin monesti vähän hankalaa asua. Ei ole ruoankuljetuspalveluita tai woltia tms.
Ei vaan heidän kannatata olla siellä, missä pystyvät harjoittamaan ammattiaan tai ainakin ylläpitämään ammattitaitoaan. Maaseudulle kannattaa muuttaa jos haluaa tehdä ammatikseen maanviljelyä tai puutarhanhoitoa. Ja sitten ostaa sitä maata, ei parannella vuokraloordien maita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä puhut nyt aivan eri asiata. Toi on työttömyysaikaa koskeva ilmoitus ja se lähetetään kelaan eikä työkkäriin. Yritä nyt edes vähän keskittyä.
En voi, kun täällä kaupungissa on niin kauhea hälinä
Täällä pitkäaikaistyötön DI.
odotan herkeämättä, että minulle tarjottaisiin työpaikkaa, jonka voisin ottaa vastaan. Asiaa hankaloittaa rekryammattilaiset, jotka yrittävät etsiä työsuhteessa olevia avoimeen tehtävään.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan heidän kannatata olla siellä, missä pystyvät harjoittamaan ammattiaan tai ainakin ylläpitämään ammattitaitoaan. Maaseudulle kannattaa muuttaa jos haluaa tehdä ammatikseen maanviljelyä tai puutarhanhoitoa. Ja sitten ostaa sitä maata, ei parannella vuokraloordien maita
Tarkoitin ihmisiä, jotka ovat työvoiman ulkopuolella. Ja joilla on ajokortti
Ei kannata. Isoissa kaupungeissa on helppo nostaa tuet ja tehdä pieniä hämärätuloja ilman suurta riskiä jäädä kiinni. Tuppukylissä kaikki tuntee kaikki ja joku kateellinen menee vasikoimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu koulutuksesta ja missäpäin maalla asuu. Jossain töitä, toisaalla ei.
Ne ammatit, joita maalla voi vakituisesti ja kokoaikaisesti tehdä, lasketaan maksimissaankin kahden käden sormilla. Muutamat 100% etää tekevät asiantuntija-ammatit, maanviljelijät ja karjatilalliset, puhelintyön tekijät jne. Mahdollisesti jokunen lähäri ja lääkäri, jos kirko
Ihan kuten äskenkin, se riippuu ihan siitä paikasta. Kukaan ei kait ole väittänyt että kaikkialla maalla olisi töitä. Joissain paikoissa enemmän ja joissain olekaan. Käsittääkseni ei kaupungeissakaan ole töitä kaikille ja kaikkialla. Itse asun paikkakunnalla jossa useita kouluja, lukio, teollisuutta ja tuotekehitystä eikä tämä ole kuollut kunta jossa ei ole palveluita. Eikä tämä ole kaupunki.
Et taida tietää, ettei työttömällä ole kapungissakaan rahaa viihteeseen, harrastuksiin ja ulkona syömiseen. Ja siellä noikin on halvempia