Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisen löytäminen ilman Tinderiä?

Vierailija
15.06.2025 |

Kaikki vapaat naiset tuntuvat ooevan Tinderissä. Mutta samalla tuntuu, ettei Tinderissä ole ketään, ainakin jos yhteydenottojen määrää katsoo. Vai onko se vaan niin, ettei sen ilmaisen profiilin kanssa voi kerta kaikkiaan edetä tykkäyksestä pidemmälle? Kertokaa kokeneemmat uudelle käyttäjälle.

Olen itse tykännyt joistain profiilista ja minun profiilillani on tusìnan verran tykkäyksiä. Mutta tykkääjien kuvat on sumennettuja, enkä pääse lähettämään viestejä. Tässäkö tää oli? 

Kommentit (291)

Vierailija
81/291 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En ole kuullut yhdestäkään parista, jonka suhde olisi alkanut tuolla tavalla. Yksikään tuntemani pari ei ole tavannut siten, että tuntematon suomalainen mies on tullut juttelemaan selvinpäin keskellä kirkasta päivää. Ja varsinkaan nykyään, kun Tinder sekoittaa pakan täysin, eli sinkkunaisilla voi olla 100-200 muuta miestä, joiden kanssa lähteä deiteille silloinkin, kun tuollainen livelähestyjä tulee kuvioihin."

Joo, ei kyllä ole tullut vastaan. Kaikki lähipiiristä ovat pariutuneet töiden, tuttujen tai sovellusten kautta. 

Vierailija
82/291 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole kaikki vapaat naiset tinderissä, siellähän on oikeita naisia todella vähän. Itse liikuskelen paljon kesäisin ulkona, käyn kahviloissa, museoissa, toreilla ja puutarhoissa, missään ei miehet juttele, paitsi jotkut ihan laitapuolen kulkijat saattaa kerjätä lanttia tai tupakkaa. Että onko miehet kaikki tinderissä? Räpläätte tinderiä, vaikka viereisessä pöydässä istuu sinkku nainen. 

Jutellaan luonnossa, ei normaalisti puhuminen mitään häirintää ole ja sen näkee kyllä jos toista ei yhtään kiinnosta jutella.

Minulla sama ja olen liikkeellä 99% tapauksista yksin. Puliukot ja kerjäläiset tulevat puhumaan jotain pyytäen, siinäpä se. 

Täällähän tosin joku väitti aivan kirkkain silmin, että kaikki naiset saavat heti seuraa kun menevät ulos ovesta. Ei tarvitse kuin istua vaikka laiturille, niin siinä on kohta mies juttelemassa :D

Harlekiineissä ehkä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/291 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treffeillä käynti on hyvin typerä show. Ainoa teatteriesitys jossa näyttelijä, eli se mies, joutuukin itse maksamaan kriittiselle katsojalle ja vastailemaan isoon tukkuun kuulustelu kysymyksiä.

Vierailija
84/291 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vauvapalstalta kysyy, niin naisia ei saa lähestyä harrastuksissa, kun siellä ollaan harrastamassa. Tapahtumissa ollaan kavereiden kanssa pitämässä hauskaa. Lenkillä halutaan olla rauhassa ja lähestyminen siellä olisi muutenkin pelottavaa... Joten jäljelle jää kaveripiiri, jossa kaikki kiinnostavat ovat sanomattakin varattuja. Työpaikka, jossa riskit on suuret ja sovellukset, joissa pärjää raflaavalla(rahakkaalla) työnimikkeellä ja hyvällä ulkonäöllä. 

Tietysti harrastuksissa ja tapahtumissakin voi löytää kumppanin. Veikkaan että nuo mainitsemasi naiset ovat tarkoittaneet sellaista, että joku mies tulee harrastuksen tai tapahtuman yhteydessä heittämään treffimielessä juttua ilman, että on koskaan aiemmin puhuttu mitään. Useinhan ihmiset tutustuvat harrastuksissa ja sitä kautta kiinnostus voi herätä ihan luonnostaan. Mutta jos nainen ei edes ole tietoinen miehen olemassaolosta, niin ei se, että ollaan tapahtumassa, tee siitä lähestymisestä yhtään sen luontevampaa kuin jos oltaisiin ruokakaupassa. Lenkillä lähestyminen on tosiaan aika outo idea, koska useinhan ihmiset haluavat lenkillä keskittyä siihen lenkkeilyyn ilman taukoja, eikä siinä oikeasti voi eikä oikein pystykään jutella, eli kaikki lähestymiset siellä, oli lähestyjä sitten treffejä kyttäävä mies tai koiraansa ulkoiluttava mummo, ovat lähinnä vaan haitta sen oman lenkkeilyn kannalta. Ja eipä siinä mikään kiinnostus herää, jos toisen lähestyminen aiheuttaa haittaa tai ärsytystä. Toisaalta miksi kukaan edes haluaisi lähestyä jotain lenkkeilijää, jonka on ehtinyt nähdä kahden sekunnin ajan?

Miksi työpaikka on riski? Toki, jos lähestyt siellä jotain työkaveria treffimielessä, vaikka ette ole koskaan edes jutelleet, sitä seuraa todennäköisesti kiusallinen jatko. Mutta eikös ole ihan normaalia jutella, vaihtaa ajatuksia ja sitä kauta tutustua työpaikalla? Ehkäpä normaali ihminen osaa tämän kanssakäymisen myötä tunnistaa, jos viihdytään hyvin yhdessä JA jos toisen käytös ja jutut viittaavat siihen suuntaan, että kiinnostus voisi olla muutakin kuin kollegiaalista. Ja suoraanhan ei kannata ehdottaa treffejä, vaan edetä muutenkin hitaasti ja katsoa, miten asiat luontevasti etenevät.

Vierailija
85/291 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole kaikki vapaat naiset tinderissä, siellähän on oikeita naisia todella vähän. Itse liikuskelen paljon kesäisin ulkona, käyn kahviloissa, museoissa, toreilla ja puutarhoissa, missään ei miehet juttele, paitsi jotkut ihan laitapuolen kulkijat saattaa kerjätä lanttia tai tupakkaa. Että onko miehet kaikki tinderissä? Räpläätte tinderiä, vaikka viereisessä pöydässä istuu sinkku nainen. 

Jutellaan luonnossa, ei normaalisti puhuminen mitään häirintää ole ja sen näkee kyllä jos toista ei yhtään kiinnosta jutella.

Minulla sama ja olen liikkeellä 99% tapauksista yksin. Puliukot ja kerjäläiset tulevat puhumaan jotain pyytäen, siinäpä se. 

Täällähän tosin joku väitti aivan kirkkain silmin, että kaikki naiset saavat heti seuraa kun menevät ulos ovesta. Ei tarvitse kuin istua vaikka laiturille, niin siinä on kohta mies juttelemassa :D

Muistan kans tämän laiturityypin :D Ja hänellä lisäksi oli vielä se oletus, että kun vaan joku mies tulee juttelemaan, niin siitä heti seuraa suhde.

Itsehän tänään lähdin ovesta ulos, pyöräilin rannalle (siellä ei ollut laituria, mutta ehkä rantakalliokin kävisi), istuin siellä tovin nauttimassa auringosta, pyöräilin kauppaan ja kaupasta kotiin. Eipä ilmaantunut minkäänlaista seuraa, ei :D  (No ei sillä että olisin kaivannutkaan, mutta niille vain tiedoksi, jotka olettavat, että kaikkien naisten perässä juoksee koko ajan miehiä tarjoamassa itseään suhteeseen - niin, ja olen hoikka ja pitkätukkainen.)

Vierailija
86/291 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vauvapalstalta kysyy, niin naisia ei saa lähestyä harrastuksissa, kun siellä ollaan harrastamassa. Tapahtumissa ollaan kavereiden kanssa pitämässä hauskaa. Lenkillä halutaan olla rauhassa ja lähestyminen siellä olisi muutenkin pelottavaa... Joten jäljelle jää kaveripiiri, jossa kaikki kiinnostavat ovat sanomattakin varattuja. Työpaikka, jossa riskit on suuret ja sovellukset, joissa pärjää raflaavalla(rahakkaalla) työnimikkeellä ja hyvällä ulkonäöllä. 

Lähestymisen järkevyys on sataprosenttisesti ulkonäköperusteinen. Jos saat miehenä jatkuvasti naisten ihailevia kommentteja ulkonäöstäsi, niin voit lähestyä naisia periaatteessa missä vain. Tällöin olet todennäköisesti nuori ja lähes mallimaisen komea. Muissa tapauksissa ne lähestymiset kannattaa jättää hyväksyttyihin tilanteisiin, eli paikkoihin, missä ollaan humalassa tai nettisovelluksiin.

Minä kyllä pitäisi miestä päästään tärähtäneenä, jos mallin näköisenä tulisi minua iskemään :D

Miehethän itse on ihan hunajassa, jos mallin näköinen nainen tulee iskemään. Naiset lähinnä miettivät, että mitvit, onko tämä Piilokamera?

Vierailija
87/291 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehethän itse on ihan hunajassa, jos mallin näköinen nainen tulee iskemään. Naiset lähinnä miettivät, että mitvit, onko tämä Piilokamera?

Oletko monestikin päässyt todistamaan tuollaista tilannetta, siis että mallitasoinen nainen tulee iskemään jotain perusjantteria? Itse en koskaan, edes sivusta, jos jotain feissareiden ja messutyttöjen tyrkytyksiä ei laske. 

Vierailija
88/291 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en saa Tinderissä käytännössä yhtään mätsejä. En myöskään ole valmis lähestymään tuntemattomia naisia ruokakaupassa, kirjastossa tai puistossa. 

Olen hyväksynyt sen että pelini on pelattu, mitä kumppanin saamiseen tulee. 

- oletko työelämässä? Siellä voi lykästää, vähintäänkin opit keskustelemaan naisten kanssa

- onko kavereita? Hyödynnä heidän apuaan. Kysy vaikka suoraan, tuntevatko kivoja sinkkuja ja pyydä järjestämään kekkerit porukalla.

- harrastuksia? Nykyään syntyy pareja jopa verkkopelien yhteydessä.

Olen työelämässä, ja tulen hyvin toimeen naispuolisten kollegoiden kanssa (ovat kaikki naimisissa). 

On suhteellisen laaja ystäväpiiri. Kaikki ovat naimisissa tai pitkässä parisuhteessa. En halua pyytää ystäviäni toimim

Toisaalta mitä menetät siinä, jos kerrot ystävillesi (ja töissä?), että etsit kumppania. Säälittävää se ei ainakaan ole, koska sehän kertoo, että tiedät mitä haluat ja olet valmis tekemään töitä haluamasi asian eteen. Vähän sama kuin jos työttömänä kertoo kaikille mahdollisille kontakteille, että hei, etsin töitä, vinkatkaa jos tiedätte jotain mulle sopivaa. Päämäärätietoinen ihminen, joka on valmis näkemään vaivaa ja kokemaan epämukavuutta päämääränsä eteen, toimii näin. Se ei ole lainkaan huonompi ominaisuus ihmisessä :)

Vierailija
89/291 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta miksi kukaan edes haluaisi lähestyä jotain lenkkeilijää, jonka on ehtinyt nähdä kahden sekunnin ajan?

Miksi ei? Ulkonäkö herättää kiinnostuksen useimmissa tapauksissa, kiinnostus taas voi johtaa sanoihin ja sanat jään murtamiseen. Ei se ulkonäöltään vastenmielinen ainakaan yhtään kiinnostavammaksi pariutumismielessä muutu, vaikka jotain juteltaisiin. Aika vaikeaksi menee jos ainoa formaatti pariutumiseen olisi entuudestaan syvä tunteminen. 

Vierailija
90/291 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"En minäkään kaikista miehistä kiinniostu. Mutta potentiaalia voi olla jos kohtaamisesta tulee kiva, vaikkei mies ulkomuodoltaan olisi silmääni.Ja tämä selviää vaan avaamalla sen sanaisen arkun. Joka on siis live-tapaamisessa mahdollista. Mulle riittää ihan että mies juttelee kivoja tai aloittaa juttelun jostain tyhjänpäiväisestä jolloin näen heti onko hänellä huumoria ja miten toimii tilanteessa. Esim jos mulla on painava iso kassi niin voi avata oven ja sanoa jotain mukavaa tai humorista. Tästä voi lähteä kiva kohtaaminen aikaiseksi ja kenties jotain pidempää. Avulias mies on herrasmies ja ulkomailla huomaa kuinka miehet ovat siellä avuliaita ja tämän varjolla sitten tutustuvat paremmin. Nainen kyllä näyttää heti jos kiinnostusta ei ole ja se sitten siitä. Mies voi myös ujuttautua naisen seuraan pyytämällä naiselta apua johonkin. "

En ole kuullut yhdestäkään parista, jonka suhde olisi alkanut tuolla tavalla. Yksikään tun

Omasta lähipiiristä löytyy tällaisia tapauksia. Yksi edelleen jatkuva, pitkä suhde sai alkunsa urheiluliikkeessä, kun ystäväni (mies) alkoi puhua tennismailaa ostamassa olleen naisen kanssa tennismailoista. Siinä vertailivat ja pohtivat, että mikä maila olisi paras ostaa, ja lähtivät sen jälkeen yhdessä kahville jatkamaan juttelua. Itse tapasin exäni harrastustapahtumassa, jonne hänen ystävänsä oli roudannut hänet tyyliin väkisin, ja aloimme jutella. Tosin tässä aloitteen tein minä (nainen).

Vierailija
91/291 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ kannattaa aina. Jopa p#skatyö. Saat ihmiskontakteja.

Uusi työkaveri Pena pyytää kantaraflaansa Esittelee siellä ex-työkaveri Veeran. Veeralla on kaveri Anna. Jutustelet mukavia, lähdet kotiin.

Kuukautta myöhemmin käyt Penan raflassa jopa yksin. Juttu voi lämmetä Veeran, Annan tai Annan kaverin Lissun kanssa. Tai ehkä joku ihan muu nainen kiinnostuu sinusta, kun huomaa sivusta, että olet naisten ja miesten keskuudessa hyväksyttyä seuraa. Ja kun nainen kyselee, mitä teet työksesi, pääasia on että teet jotain työtä.

Vierailija
92/291 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Treffeillä käynti on hyvin typerä show. Ainoa teatteriesitys jossa näyttelijä, eli se mies, joutuukin itse maksamaan kriittiselle katsojalle ja vastailemaan isoon tukkuun kuulustelu kysymyksiä.

Minusta se on oikein virkistävää puuhaa ja pinkka on sen verran kunnossa, että voin aivan hyvin tarjota treffeille lähtevälle naiselle lounaan, pullakahvit tai mitä nyt sitten keksitäänkin. Aika monta seulaa on jo siinä kohtaa läpäisty kumpikin, jos treffeille päädytään, joten ei näitä nyt ihan joka viikolle osu.

Juuri äsken tuli puhelimeen viesti, jossa nainen ilmoitti muutaman viikon viestinvaihdon jälkeen ja kun illalla piti ehkä tavata ekaa kertaa, että hänellä on nyt joku kiinnostavampi mies kiìkarissa. Eli ei niille treffeille saakka aina riitä paukut.

Vm-73

Vierailija
93/291 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta miestä auttaisi aivan suunnattomasti, jos ottaisivat naisten kanssa keskusteluun saman asenteen kuin miesten kanssa keskusteluun. Ihan normaalia keskustelua toisen ihmisen kanssa. Ei miehet toisten tuntemattomien miesten kanssa jutellessa mieti muna tutisten, että tuleekohan tästä nyt mitään, mitähän toi tyyppi ajattelee musta, no onko nyt tsäänssit tähän mieheen, nähdäänköhän me vielä, pitääkö tarjota, onko sopivaa flirttailla jne.

Tutustuminen on se avain sana, ei heti kylmiltään soidinkutsu. Soitimelle ehtii, kun tutustutaan ensin edes jotenkin.

Vierailija
94/291 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monta miestä auttaisi aivan suunnattomasti, jos ottaisivat naisten kanssa keskusteluun saman asenteen kuin miesten kanssa keskusteluun. Ihan normaalia keskustelua toisen ihmisen kanssa. Ei miehet toisten tuntemattomien miesten kanssa jutellessa mieti muna tutisten, että tuleekohan tästä nyt mitään, mitähän toi tyyppi ajattelee musta, no onko nyt tsäänssit tähän mieheen, nähdäänköhän me vielä, pitääkö tarjota, onko sopivaa flirttailla jne.

Tutustuminen on se avain sana, ei heti kylmiltään soidinkutsu. Soitimelle ehtii, kun tutustutaan ensin edes jotenkin.

Ihan normaalilla keskustelulla sinusta tulee kaveri. Ihan noin yksinkertaista se ei ole. Ja yleensä ne miehet, jotka tunnet, tunnet jo jostain joka tapauksessa.

Vierailija
95/291 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työ kannattaa aina. Jopa p#skatyö. Saat ihmiskontakteja.

Uusi työkaveri Pena pyytää kantaraflaansa Esittelee siellä ex-työkaveri Veeran. Veeralla on kaveri Anna. Jutustelet mukavia, lähdet kotiin.

Kuukautta myöhemmin käyt Penan raflassa jopa yksin. Juttu voi lämmetä Veeran, Annan tai Annan kaverin Lissun kanssa. Tai ehkä joku ihan muu nainen kiinnostuu sinusta, kun huomaa sivusta, että olet naisten ja miesten keskuudessa hyväksyttyä seuraa. Ja kun nainen kyselee, mitä teet työksesi, pääasia on että teet jotain työtä.

Olen tehnyt paskatyötä 10 vuotta ja ei kyllä toivoakaan, että tuollaista olisi päässyt käymään. Eri osastojen ihmiset karttavat kuin ruttoa ja oma osasto on kokonaan samaa sukupuolta, kukaan ei ole tekemisissä toistensa kanssa vapaalla. 

Vierailija
96/291 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ollut uudessa työpaikassa jo 4kk kun satuin jutteleen eka kertaa yhden työkaverinaisen kanssa. Sattui jotenkin hyvä hetki ja jutunaihe. Seuraavat 4kk oltiin paita ja peppu joka tauolla. Ihmettelin ääneen, että miten tutustuttiin niin hitaasti. Mutta kun oltiin varattuja niin eipä tuo johtanut mihinkään. Hetken aikaa kumpikin oli ihan varmasti rakastunut.

Vierailija
97/291 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin olen pyrkinyt toimimaan. Ja edellisen kumppanikokelaan kanssa seksi astui kehiin n. 1,5 kk viestittelyn ja tapailun jälkeen, ehkä 10. treffikerralla.

Vm-73

Vierailija
98/291 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene kirjastoon tai kävelylle, naisia tulee vastaan jatkuvasti 

Mutta ei kannata puhua niille, tai saat syytteen ahdistelusta

Vierailija
99/291 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OT mutta keskustelutaitoinen mies on kyllä HOT. Sellainen joka puhuu minulle kuin tavan ihmiselle eikä kävelevälle pildelle. Ja osaa pitää sen keskustelun normaalina eikä niin että ensimmäiset 10 minuuttia keskustellaan normaalisti ja sen jälkeen alkaa tulla näitä "sauna on lämpiämässä", "selän pesijää etsin", "munaa ois tarjolla", "lähetkö panemaan" ymv. tunnelman tappajaa...

Vierailija
100/291 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jutellut esim bussipysäkillä, kun sama nainen tulee usein samalta kotipysäkiltä kyytiin. Vaan eipä se small talk muutaman pysäkinvälin matkalla ole mihinkään johtanut.

Vm-73