Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisitko äkkikuoleman siis kuolisit sairaskohtaukseen?

Vierailija
15.06.2025 |

Itse haluaisin.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin. Olen ollut vuodeosastolla ja palvelutaloissa työn puolesta seuraamassa hitaita loppuja. Jos luoja suo, Haluaisin itse lähteä kaikkea muuta kuin hitaasti hiipumalla tai tuskallisesti riutumalla. 

Vierailija
2/29 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Yli kymmenen vuotta sängyssä toisten käänneltävänä dementikkona ei houkuta. Näin meni tätini ja tuttavaperheen rouva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, paras olisi raju aivoverenvuoto. Naps ja valot pois.

Vierailija
4/29 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä haluaisi. Ei se nopea loppu ole kuitenkaan

Vierailija
5/29 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnollinen kuolema taitaa joka tapauksessa olla ainakin hetken aivan hirvittävä kokemus. Kuten Juice suurin piirtein sanoi, en pelkää kuolemaa, mutta fyysistä kipua pelkään. Toivoisin että voisin tehdä omat ratkaisuni mahdollisimman vähän ennen tulevaa.

Vierailija
6/29 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti elän päivän kauemmin kuin kissani.

Vierailija
7/29 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt omaisiani kroonikko-osastolla paskavaipoissa makaamassa vuoeepotilaina syötettävänä ja autettavana, enkä halua sitä itselleni. Vaikka mitä muuta väitettäisiin, henkilökuntaa ei riitä hoitamaan noita arvokkaasti ja asiallisesti. Rauhoittavia vaan suuhun niin ovat edes hiljaa huutamatta.

Vierailija
8/29 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, liikaa pelkoa ja draamaa. Haluaisin että ensin sielu siirretään pois rauhallisesti. Vaikka nukkuessa. Ei tuntisi mitään. Ja sitten vasta jokin voima tekisi rauhallisen eutanasian. Tai jos sitten olisi nukutus syvästi, jos muuta ei ole.

Vierailija
9/29 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin kuolla äkillisesti maailman räjähdykseen.

Vituttaa ajatus, että tänne jää porukkaa palloilemaan minun lähtöni jälkeen!

Vierailija
10/29 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään halua kitua sairaalassa, mutta en haluaisi lähteä yhtäkkiä. Olisi hyvä saada joku varoitusaika, että ehtisi laittaa loputkin asiansa järjestykseen, hävittää paperit, joita ei halua jättää nähtäville, yms.

Vierailija
11/29 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein tiedä, sairauteen kun lähtisi niin ehtisi ainakin valmistautua.

Vierailija
12/29 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että kuollaan kaikki silmänräpäyksessä Putinin Tsar-vetypommin räjähdykseen. Se olisi helppoa ja huoletonta.

Vierailija
13/29 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin kuolla äkillisesti, mutta vasta sen verran vanhana, että olen ensin saanut saattaa omat vanhempani hautaan ja sitä ennen tarvittaessa auttaa heitä. Ja kun lapseni ovat saaneet hyvän jalansijan elämässä. (jos nyt sellaista päivää enää tulee, että Suomessa saa elää turvallista, tasaista elämää). Ja olishan se kiva tehdä jonkinlainen kuolinsiivouskin ensin. 

Vierailija
14/29 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennakoidusti äkillisesti. Niin että on ehtinyt hoitaa asiat kuntoon. Mihinkään laitokseen en halua jäädä makaamaan, olen tehnyt hoitotahdon, joka toivottavasti auttaa.

Vierailija
15/29 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla että kuollaan kaikki silmänräpäyksessä Putinin Tsar-vetypommin räjähdykseen. Se olisi helppoa ja huoletonta.

Tsar Bomba oli toki iso paukku, mutta ei sillä maailmaa räjäytetä. Yksi pieni kaupunki ehkä.

Vierailija
16/29 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Jos olisi pakko kuolla, niin haluaisin laittaa asiani kuntoon, ja rauhallisesti hyvästellä lapseni.

Vierailija
17/29 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin. Olen ollut vuodeosastolla ja palvelutaloissa työn puolesta seuraamassa hitaita loppuja. Jos luoja suo, Haluaisin itse lähteä kaikkea muuta kuin hitaasti hiipumalla tai tuskallisesti riutumalla. 

Siihen loppuun vaikuttaa oleellisesti miten laitosten henkilökunta kohtelee potilaita. Arvostavasti ja kunnioituksella, vai paiskottavina esineinä.

Vierailija
18/29 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä haluaisi. Ei se nopea loppu ole kuitenkaan

Onko parempi maata liki vihanneksena jossain hoitolaitoksessa ja odottaa kuolemaa? Varsinkin jos äly vielä pelaa.

Vierailija
19/29 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ns. nopea lähtökään yleens niin nopea ole, etteikö itse ehtisi hyvin tajuta mitä tapahtuu.

Badding kuoli ns. varisten puhkeamiseen ruokatorvessa, ja oksensi verensä ulos ennen kuolemista verenhukkaan.,

Tuommoista en halua. Liikaa draamaa.

20/29 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt seurannut muistisairaan mutsini elämää hoitokodissa vajaan vuoden. Ja todellakin aijon itse kuolla ennenkun joudun mihinkään hoitokotiin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme