Miksi miltein aina kun on mies ja nainen autossa niin mies ajaa autoa?
Kommentit (135)
Meillä on selvä jako: jos menemme Helsinkiin (noin kerran 1-3 vuodessa), mies ajaa. Minä ajan kaikki muut yhteiset ajot. Ylipäänsä yhteiset ajot tehdään minun autollani, koska miehen auto on niin rämä, ettei siinä toimi edes mittaristot.
Kai 90% ajasta auto on miehen ja on etuoikeutettuna "saanut" hovikuskin pestin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi miltei aina kun pariskuntia on ostoksilla ruokakaupassa niin nainen maksaa, miksi?
Meillä sillä ei ainakaan ole mitään väliä kumpi sitä korttia kassalla vilauttaa yhteistaloudessa. Mies menee yleensä pakkaamaan ostoksia ja minä hoidan maksun taloustililtämme.
Meillä on niin päin että minä - nainen - olen se jolla on ylipäänsä ajokortti, ajotaito ja auto.
Mutta äitini suusta kuulin yhden syyn miksi mies usein ajaa. Äitini on lyhyt ja pieni. Auto on säädetty isompikokoiselle miehelle eli isäni mukaan. On helpompi kun ei hänen tarvitse ihan joka kerta säätää asetuksia pienemmälle kun lähtevät yhdessä johonkin. Kun vuokrasin äitini kanssa yhteen reissuun auton, hän oli aivan haltioissaan kuinka auton säädöt olivat hänelle sopivat. Pienempi auto, sopivammat säädöt!
Nurkka-ajoa, niin annan miehen ajaa, mutta pitemmät reissut ajan minä. Mieheen iskee aina joku ihmeen rattiraivo, kun liikenteessä on ohittelijoita, hidastelijoita tai perässäroikkujia. Se on suorastaan pelottavaa.
Ulkomaalainen mieheni ihmetteli juuri viime Suomen reissulla sitä, että miten moni nainen on auton ratissa ja mies istuu pelkääjän paikalla. :D
Siksi koska nainen neuvoo miehelle mitenkä ajetaan ja minne ajetaan..tv sarja Pokka pitää näyttää sen tarpeeksi hyvin kuka sitä autoa oikeasti ohjaa
Vierailija kirjoitti:
Ajotaitoista naista ei ole vielä syntynyt, joten siksi.
Aika harva mieskään on syntyessään ajotaitoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajotaitoista naista ei ole vielä syntynyt, joten siksi.
Aika harva mieskään on syntyessään ajotaitoinen.
Kuka niitä kolareita oikein ajaa, heh taitaa olla se mies.
Itse ajan niin paljon arjessa yksin omalla autolla, että kun ollaan yhdessä liikkeellä niin mun puolesta mies voi ajaa, kun hänelle tulee arjessa vähemmän ajamista. Tuntee sitten olevansa tärkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miltei aina kun pariskuntia on ostoksilla ruokakaupassa niin nainen maksaa, miksi?
Meillä sillä ei ainakaan ole mitään väliä kumpi sitä korttia kassalla vilauttaa yhteistaloudessa. Mies menee yleensä pakkaamaan ostoksia ja minä hoidan maksun taloustililtämme.
Mä pakkaan yleensä, kun olen siinä nopeampi (ja teen sen "oikein" 😆) ja mies maksaa. Samasta yhteistaloudesta se maksu lähtee, sama kumpi siinä kassalla patsastelee.
Kyllä nainen saa ajaa jos hän osaa ajaa. Itse en jaksa painella kuvitteellista jarrua vänkärin paikalla.
En tykkää ajaa mutta mies tykkää. Ihan samasta syystä minä teen ruokaa koska se on rentouttavaa ja kivaa, mies ei keittiössä oikein viihdy. Mutta kyllä minä ajan jos pitää ja pitkät matkat ajetaan puoliksi.
Koska ajaminen on mielestäni pirun tylsää ja nakitan sen siksi miehelle. Jaksa vaan tuijottaa jotain tietä.
Minä naisena ajan enemmän meillä, miestä ei niin kiinnosta ajaminen ja minä olen kokeneempi kuski. Pitkillä matkoilla vaihdellaan kuskia tietty.