Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi miltein aina kun on mies ja nainen autossa niin mies ajaa autoa?

Vierailija
14.06.2025 |

Miksi nainen ei aja?

Kommentit (135)

Vierailija
81/135 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen ajaa, niin mies on kännissä tai krapulassa. 

Vierailija
82/135 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vain kyllästyin siihen kun ajan, niin armaani neuvoo koko ajan. Tämä alkoi sitten jo tympii senverran,

että silloin kun mennään samalla autolla , niin ajakoon itse.

Toisaalta nyt minä saan katsella maisemia, jota ajaessa ei voi tiirailla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/135 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan työni takia päivittäin noin 100 kilometriä omalla autolla. Plus vapaa-ajan ajot niin autoon kertyvät kilometrit hirvittää. Jos mennään yhdessä perheenä jonnekin, niin ehdottomasti suositaan miehen autoa joka on paljon vähemmällä käytöllä ja yleensä hän nyt vaan haluaa ajaa sitä. En pistä vastaan. 

Vierailija
84/135 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On muuten yksi poikkeus, nimittäin Juhannuspäivä, et varmaan nää montaa mieskuskia vaan naiset ajaa.

Me mennään taksilla, koska kumpiki juuaan! 

Vierailija
85/135 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajotaitoista naista ei ole vielä syntynyt, joten siksi.

Naiset ovat oikeastaan parempia kuskeja, mutta mitäs me nyt faktoista.

Kuolonkolarin ajaa lähes poikkeuksetta miesihminen, joten miesten pitäisi vähän miettiä, ovatko vaikkapa liian tunteellisia ajamaan.

Höpöhöpö. Johtuu ihan vain siitä, että miehet ajavat paljon enemmän kuin naiset, etenkin pidempiä matkoja (esim. bussi- ja rekkakuskit yms.), ja ottavat enemmän riskejä myös ajaessa. Ei tarkoita, että naiset olisivat parempia kuskeja todellakaan. Sama kuin sanoisi, että miehet ovat naisia huonompia rakentamaan rakennuksia, kun suurin osa raksaihmisistä on miehiä, ja näiden joukossa myös ne kuolemat yms. yleensä tapahtuvat. 

"Mutta mitäs me nyt faktoista". Hyvä ainakin, että myönnät, ettet välitä faktoista. :)

Luuletko tosiaan ettei tutkimuksessa osata suhteuttaa tuloksia kuskien määrään? Näissä liikenneonnettomuuksissa ei ole kyse siitä että miehet ajaa enemmän tai pitempiä matkoja, vaan siitä että he syyllistyvät useammin aivan tarpeettomien riskien ottoon liikenteessä kuten vaarallisiin ohituksiin tai ylinopeuteen, erityisesti nuoret miehet ns. pilluralliin eli kaahaillaan ja temppuillaan (taas on ihan viimeaikoina kuollut moni nuori mies tähän), ja kaiken ikäisinä rattijuoppouteen. Sitä vastaan että rekkakuski työssään joskus nukahtaa rattiin tai joku itsemurhakandidaatti ajaa päin, on aivan järisyttävä määrä miehiä jotka ajaa kolarin ihan vaan hupiajelullaan.

70% kaikista liikenneonnettomuuksista on miesten aiheuttamia ja he myös kuolevat niissä useammin, siitäkin huolimatta että autojen turvallisuus on suunniteltu palvelemaan keskiverto miehen kehoa, minkä vuoksi naisilla on 47% suurempi riski loukkaantua vakavasti onnettomuudessa kun sellainen sattuu.

Vierailija
86/135 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ajaa autoa siksi, koska jos hän antaisi naisen ajaa, muut luulisivat, että hän on humalassa keskellä päivää. 

Vierailija
87/135 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se aina noun ole. Meillä vaimo ajaa useammin kuin minä. Hän ei voi lukea tai kutoa ta tiirata kännykkää kun alkaa voimaan pahoin. Aika kuluu parhaiten ratissa. Minä voin taas tehdä kaikkia noita vaikka koko matkan. Pystyn myös nukkumaan autossa, toisin kuin vaimo.

Näinpäminä yleensä lueskelen ja vaimo ajaa. Usein näin myös kaupungissa, vaikkakaan silloin en lue vaan katselen ympärilleni.

Vierailija
88/135 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies yleensä ajaa ihan siksi, kun se ajaa vähemmän ja haluaa ajaa silloin kun siihen on mahdollisuus. Itse olen arkena aina tienpäällä kun ajan rekkaa työkseni. Pikkuautolla ajaminen tuntuu tosi oudolta kun on tottunut isompaan vehkeeseen.

Vierailija
89/135 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ajaa autoa siksi, koska jos hän antaisi naisen ajaa, muut luulisivat, että hän on humalassa keskellä päivää. 

Näin munkin naspurit luuli. Myös sitä epäilivät, että korttini on kuivumassa. Vaimo vaat tykkää ajaa ja se sopii minulle. Pitkillä matkoilla ajetaan vuoron perään, parin tunnin välein kuskin vaihto.

Naapureiden miehet ei anna vaimon koskea autoonsa. Parilla perheellä joku pikku kottero vaimon käytössä. Sillä kuskataan lapset ja ruuat. Lapset kun sotkee miehen rakkaan auton ei niitä sovi sinne päästää.

Vierailija
90/135 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hullu naisen kyytiin menisi?

Ellei ole pakko!

Vierailija
91/135 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mutta lapsena totesin ettei isän kuuluisi olla autossa ollenkaan. Ratissa kaahasi, driftaili, joskus jopa promilleja liikaa. Ennen meidän lasten syntymää ajoi onnettomuuden jossa melkein kuoli äitini kanssa. Apukuskin paikalla taas agressiivisesti käski äitiä ajamaan kovempaa ja ohittamaan jotta hän voisi näyttää toiselle autoilijalle keskisormea, joskus hyppäsi siihen äitin päälle tarraten ratista kiinni ja tallaten kaasun pohjaan, hakaten keskisormeaan auton ikkunaan, melkein menetettiin autosta hallinta ja me lapset takapenkillä järkyttyneinä. Siis rattiraivoa jopa apukuskin paikalta! Ihme että ollaan koko perhe vielä elossa sen idiootin takia.

Isäni on automies hautaan asti. Oli taksikuski eli ajoi siis paljon. Luulisi että jos ajaa paljon niin osaisi käyttäytyä liikenteessä. Mutta hän on liian tunteellinen ja hysteerinen olemaan autojen kanssa missään tekemisissä.

Vierailija
92/135 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mutta lapsena totesin ettei isän kuuluisi olla autossa ollenkaan. Ratissa kaahasi, driftaili, joskus jopa promilleja liikaa. Ennen meidän lasten syntymää ajoi onnettomuuden jossa melkein kuoli äitini kanssa. Apukuskin paikalla taas agressiivisesti käski äitiä ajamaan kovempaa ja ohittamaan jotta hän voisi näyttää toiselle autoilijalle keskisormea, joskus hyppäsi siihen äitin päälle tarraten ratista kiinni ja tallaten kaasun pohjaan, hakaten keskisormeaan auton ikkunaan, melkein menetettiin autosta hallinta ja me lapset takapenkillä järkyttyneinä. Siis rattiraivoa jopa apukuskin paikalta! Ihme että ollaan koko perhe vielä elossa sen idiootin takia.

Isäni on automies hautaan asti. Oli taksikuski eli ajoi siis paljon. Luulisi että jos ajaa paljon niin osaisi käyttäytyä liikenteessä. Mutta hän on liian tunteellinen ja hysteerinen olemaan autojen kanssa missään tekemisissä.

Ylä puolella kommentti Kuka hullu naisen kyytiin menisi? Ellei ole pakko!, ja sitten lukee tämän. :D

Vierailija
93/135 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina kauhea tappelu siitä kumpi joutuu ajamaan. Repsikan penkillä on paljon mukavampi istua voi vaikka ottaa torkut välillä 

On tullut elämän varrella ajettua niin monta kilometriä, että olen kyllä saanut ajaa ihan tarpeeksi 

Vierailija
94/135 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasa-arvon kannattajana olen sitä mieltä, että perheen työt pitää jakaa tasan, mutta osaamisen mukaan. Ehkä tämän takia juuri mies yleensä autoa ajaa. 

Vierailija
95/135 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi lammasmiestä, joka selaisi tekstiviestejä pelkääjänpaikalla.

Vierailija
96/135 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En haluaisi lammasmiestä, joka selaisi tekstiviestejä pelkääjänpaikalla.

Se ei uskalla katsoa ulos.

Vierailija
97/135 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, sehän on ihanaa. Mies ajaa vapaaehtoisesti. Joskus heitän uhrautuvasti, että kumpi ajaa ja enimmäkseen mies on vapaaehtoinen. Mä ajan joka päivä töihin, iltaisin kuskailen lapsia jne. Olen ajanut autoa pian 30 vuotta ja varmaan keskimäärin tuon ajan pl. ekat vuodet vailla omaa autoa joku 15 000km/vuosi. On ihanan helppoa, kun ei tarvi ajaa. saa katsella maisemia, selailla puhelinta, lukea lehteä yms. 

Ei meillä mies mua neuvo. Tai jos neuvoo, niin aiheesta. Enemmänkin syyttää kaahailusta, että onko tarkoitus olla rallikuski vai miksi mennään taas näin kovaa. 

Vierailija
98/135 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miltei aina kun pariskuntia on ostoksilla ruokakaupassa niin nainen maksaa, miksi?

99/135 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo korttia 😄

Vierailija
100/135 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en halua ajaa, kun mies on kyydissä. Koska tulee liikaa ohjeita, kuten vaihda isommalle vaihteelle, jätä pidempi turvaväli , aja tuolta kun sitten ei tarvitse seistä valoissa, tai ohjeita siitä mihin ruutuun pitää parkkeerata. Mulla on ollut ajokortti yli 30 vuotta, ajan paljon ja ihan normaalisti, olen saanut 2 ylinopeussakkoa koko kortillisena aikana , enkä ole koskaan kolaroinut yhtään autoa millään tavalla. Olen myös ajanut autoa 3 vuotta Moskovassa , kun asuimme siellä. 

Mies on saanut useita suuria ylinopeussakkoja sekä autolla, että moottoripyörällä. Hän on myös kolaroinut meiltä 2 autoa, ja kotona asuessaan nuorena myös äitinsä auton. Hän on kuitenkin omasta mielestään ilmeisesti parempi kuljettaja, joten annan hänen hoitaa ajamisen.

Mä en kestäisi tuollaista ukkoa hetkeäkään.