Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joku mustamaalaa toista selän takana?

Vierailija
10.07.2023 |

Outo ja uusi tilanne minulle. Minulle selvisi hiljattain, että ystäväksi luulemani henkilö mustamaalaa minua selän takana lähes kaikille tutuilleen.

Olen toki jonkin aikaa ihmetellyt, että kylläpä tuon ihmisen tutut suhtautuvat minuun kovin vahvan kielteisesti, vaikka näkisivät minua ensimmäistä kertaa. Nyt se epäilys sitten selvisi todeksi, eli tämä "ystäväni" on mahdollisesti jo pidemmän aikaa mustamaalannut minua kaikille sukulaisilleen ja omille tuttavilleen. Ja tämän vuoksi olen saanut näiltä tuttavilta ja sukulaisilta ilkeilyä, vihaisia puheluita, ym käsittämätöntä kohtelua. Luonnollisesti olen estänyt nämä ikävät ihmiset puhelimellani, ettei tarvitse puolituntemattomien vihoja ottaa vastaan.

Mutta vasta nyt ymmärsin, että tuo "ystäväni" on näissä tapauksissa yhdistävä tekijä. Ja että hän tekee sitä mustamaalaamista aivan systemaattisesti, vaikka ei sitä itse myönnäkään. Minulle väittää olevansa ystäväni, olevansa rehellinen, arvostavansa minua, jne.

Miksi joku toimii noin?

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko narsisti? En tiedä, mutta kannattaa laittaa välit poikki tuohon mustamaalaajaan pikaisesti ennen kuin alkaa mustamaalata sinua myös omalle suvullesi ja tutuillesi.

Vierailija
2/64 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

K*sipää se o

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun oma perhe tekee tätä

Vierailija
4/64 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnehäiriö.

Vierailija
5/64 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi niin, että tuttava kutsui jonnekin kahden kaverinsa tapaamiseen. Molemmat pyysivät heti seurata Instassa, yksityisessä, jonne laitan vain perheen ja lasteni kuvia. Kumpikaan ei KOSKAAN tykännyt yhdestäkään päivityksestäni, ei mistään. Samaan aikaan, sydämiä ja tykkäilyjä tälle yhteiselle kaverille. Ei, ei ole kyse mistään algoritmista tms että päivitykseni eivät näkyisi heille.

Ystävien sijasta, tunsin että sain kaksi vihamiestä suljettuun someeni. Hirveä fiilis koko porukasta. Aikuisia n. 40 naisia

Vierailija
6/64 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

K*sipää se o

Tää. Kusipäänarsisti, eli idiootti, kunnon paska-aivo

Vierailija
7/64 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ovat usein ilkeitä toisilleen. Ei onneksi tietenkään aina. Ajatuskin naisvaltaisella alalla työskentelystä puistattaa minua🤮

Vierailija
8/64 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei ole ystäväsi vaan kateellinen sinulle jostakin mitä sinulla on,.

Vierailija
9/64 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se mustamaalaaja saa siitä touhusta?

Vierailija
10/64 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat usein ilkeitä toisilleen. Ei onneksi tietenkään aina. Ajatuskin naisvaltaisella alalla työskentelystä puistattaa minua🤮

Tämä mustamaalaaja on mies.

Vierailija
11/64 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle kävi niin, että tuttava kutsui jonnekin kahden kaverinsa tapaamiseen. Molemmat pyysivät heti seurata Instassa, yksityisessä, jonne laitan vain perheen ja lasteni kuvia. Kumpikaan ei KOSKAAN tykännyt yhdestäkään päivityksestäni, ei mistään. Samaan aikaan, sydämiä ja tykkäilyjä tälle yhteiselle kaverille. Ei, ei ole kyse mistään algoritmista tms että päivitykseni eivät näkyisi heille.

Ystävien sijasta, tunsin että sain kaksi vihamiestä suljettuun someeni. Hirveä fiilis koko porukasta. Aikuisia n. 40 naisia

Onpas tilanne! Kai poistit jo ihanat ystävykset sieltä? Kiva jakaa perheen sisältöä, kun kolme juoruilijaa kyttäämässä

Vierailija
12/64 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus tai huono itsetunto

Vierailija
13/64 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä kompensoidaan sitä omaa epävarmuutta. Miksi itse tulit puimaan tätä ystävän selän takana, etkä selvitä asiaa hänen kanssa?

Vierailija
14/64 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa mun siskolta 🙈 just sellaisen siirappisen mukava ja selän takana puhuu p a s k a a kaikista, miehensä samanlainen. Haukkuvat kaikki: omat kaverinsa, omat sukulaiset jne. Ainut yhdistävä tekijä on se että sisko on aina uhri joka asiassa. Hetken kesti ennen kuin tajusin että puhuu musta ihan samanlailla ja kertoo kaikki asiani eteenpäin, keksii juttuja jne. katkaisin välit välittömästi.

Ainut mikä lohduttaa on se että yleensä nämä jäävät jossain kohtaa kiinni ja ihmiset alkaa välttelemään.

Vierailija
15/64 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastiko aikuinen ihminen seuraa noin tarkkaan tykkäyksiä?

Vierailija
16/64 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat mustamaalaamisella? Kertoo mitä olet tehnyt vai vääristelee asioita? Moni ihminen puhuu toisten kuulumisia, varsinkin jos toisen elämäntapahtumat ovat poikkeuksellisia

Vierailija
17/64 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, no en voi olla minä, koska ei tuttuja tai ystäviä, vaikka jotain juoruilua ilmiselvästi on.

Vierailija
18/64 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa enää mustamaalata.

Nee-- pahastuu.

Vierailija
19/64 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat mustamaalaamisella? Kertoo mitä olet tehnyt vai vääristelee asioita? Moni ihminen puhuu toisten kuulumisia, varsinkin jos toisen elämäntapahtumat ovat poikkeuksellisia

Ei minua haittaa minun asioista kertominen. En ole mitenkään äärettömän tarkka yksityisyydestäni, kun ei minulla ole mitään salattavaa.

Kyllä kyse on nätisti sanottuna vääristelystä, mutta kun ei se jää edes siihen, vaan mukana on ihan täysiä valheita, keksittyjä juttuja ja vaikkapa sellaisia juttuja, joita hän on itse tehnyt, mutta kertookin ne minun tekemisinä eteenpäin.

Ja käytännössähän tämäkään ei haittaisi, jos nuo jutut jäisivät vain noiden ihmisten välisiksi. Mutta sitten kun nuo hänen tuttavansa, eli minulle puolituntemattomat ihmiset, tulevat raivoamaan minulle jostain, mitä en ole edes tehnyt, niin silloin se mustamaalaaminen alkaa haitata minuakin.

Vierailija
20/64 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus. Hän on kateellinen sinulle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi