Miksi miltein aina kun on mies ja nainen autossa niin mies ajaa autoa?
Kommentit (135)
Minä, nainen, ajan meillä useimmiten ja mies tekee vieressä töitä läppärillä, pitää puhelinpalavereita jne.
Vierailija kirjoitti:
Koska miehille auto on pyhä lehmä.munan jatke.
Kenelle on kenelle ei. Meillä ollu useita uudehkoja premium autoja. Aina olen saanut ajaa niillä. Lapset sai myös, kun saivat ajokortin.
Tietysti se ajaa, joka osaa ajaa.
Vierailija kirjoitti:
Ajoi kumpi tahansa, niin muistakaa jarruttaa kunnolla. Jarrut eivät kestä sitä, ettei niitä käytetä.
Kun takana ei ole ketään, niin välillä jarrutus oikein kunnolla ja myös melko usein.
Voi myös jättää käsijarrun löysälle, joten tämä hoituu "automaattisesti". Joku 100km lenkki on hyvä ajaa käsijarru päällä.
Vierailija kirjoitti:
Koska mies ajaa aina. Ei naisten tarvii olla miehiä. Nainen ajaa kun on omat menot, mutta mies on perheen elättäjä ja määrää
Lol.
Meillä on molemmilla auto, se ajaa jonka autolla olemme liikkeellä. En halua miehen ajavan autoani, koska olemme niin eri pituisia, että kaikki säädöt (peilit, penkki, ratti) pitäisi aina laittaa uudelleen. Itse taas en tykkää ajaa miehen autoa, koska se on kömpelön tuntuinen - olen aina pitänyt pienistä ja ketteristä kaupunkiautoista.
Vierailija kirjoitti:
Ajotaitoista naista ei ole vielä syntynyt, joten siksi.
Naiset ovat oikeastaan parempia kuskeja, mutta mitäs me nyt faktoista.
Kuolonkolarin ajaa lähes poikkeuksetta miesihminen, joten miesten pitäisi vähän miettiä, ovatko vaikkapa liian tunteellisia ajamaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on molemmilla auto, se ajaa jonka autolla olemme liikkeellä. En halua miehen ajavan autoani, koska olemme niin eri pituisia, että kaikki säädöt (peilit, penkki, ratti) pitäisi aina laittaa uudelleen. Itse taas en tykkää ajaa miehen autoa, koska se on kömpelön tuntuinen - olen aina pitänyt pienistä ja ketteristä kaupunkiautoista.
Miksei naiset osaa ajaa kuin jotain leluautoja?
Miehet ajavat enemmän ja ovat keskimäärin itsevarmempia ja rohkeampia kuskeja. Uskon että ajaminen muutenkin vain soveltuu miehille paremmin jo biologisella tasolla. Naiset varmaan myös tykkäävät tunteesta, että mies ottaa ns. ohjat käsiinsä ja kuljettaa naista paikkoihin. Normaali dynamiikka sukupuolten välillä siis. Joillekin saattaa jopa olla tiedostettu turn-off, jos nämä roolit menevät ristiin, etenkin pidemmällä aikavälillä. Nämä siis yleistyksinä.
Koska mies jäkättää ajamisesta, ei osaa rentoutua kyydissä.
Vaimo kysyy usein, että haluanko, että hän ajaa ja vastaan aina kyllä. Joskus kun istun itse ratin taakse vahingossa, niin viimeistään kilometrin päässä ajan tien sivuun ja pyydän että vaihdetaan paikkoja, en kaahaa tai mitään muutakaan, mutta en vaan jaksa kuunnella sitä valitusta ihan kaikesta joten pysyy rauha paremmin maassa kun hän ajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajotaitoista naista ei ole vielä syntynyt, joten siksi.
Naiset ovat oikeastaan parempia kuskeja, mutta mitäs me nyt faktoista.
Kuolonkolarin ajaa lähes poikkeuksetta miesihminen, joten miesten pitäisi vähän miettiä, ovatko vaikkapa liian tunteellisia ajamaan.
Höpöhöpö. Johtuu ihan vain siitä, että miehet ajavat paljon enemmän kuin naiset, etenkin pidempiä matkoja (esim. bussi- ja rekkakuskit yms.), ja ottavat enemmän riskejä myös ajaessa. Ei tarkoita, että naiset olisivat parempia kuskeja todellakaan. Sama kuin sanoisi, että miehet ovat naisia huonompia rakentamaan rakennuksia, kun suurin osa raksaihmisistä on miehiä, ja näiden joukossa myös ne kuolemat yms. yleensä tapahtuvat.
"Mutta mitäs me nyt faktoista". Hyvä ainakin, että myönnät, ettet välitä faktoista. :)
Vuorotellen meillä. Minä tarvitsen autoa vain harvoin. On mulla omakin auto ollut silloin kun oli pitempi työmatka. Kun se muuttui alle kilometriin, luovuttiin minun autosta.
Pari pariskuntaa tiedän missä nainen ajaa aina eikä miehellä ole edes ajokorttia. Toisessa tapauksessa en tiedä syytä ja toisessa terveys.
Koska miehet tykkää käskyttää autoa.
Vierailija kirjoitti:
Siksi että mies haluaa ajaa. Oliko muita kysymyksiä?
Tiedän useammankin muikkelin joiden ajaminen on sen sortin säätöä että oksat pois. Pelätä saa ja ihmettelen miten he ovat yleensä saaneet inssin läpi. Sekaan mahtuu nuorempia sekä vanhempia...Toisena ääripäänä on sitten auto muijat jotka ajaa monet äijätkin solmuun! Ei mulla muuta tiedotettavaa!
Meillä mies ajaa aina koska tykkää ajaa. Minäkin tykkäisin, mutta ajamisesta tulen kipeäksi, joten siksikin hyvä että mies ajaa.
Vierailija kirjoitti:
On muuten yksi poikkeus, nimittäin Juhannuspäivä, et varmaan nää montaa mieskuskia vaan naiset ajaa.
Sama kyllä huomattavissa Lauantai ja Sunnuntai aamuisin kauppa retkellä, läpi vuoden, ihme jutska...
Ajoi kumpi tahansa, niin muistakaa jarruttaa kunnolla. Jarrut eivät kestä sitä, ettei niitä käytetä.
Kun takana ei ole ketään, niin välillä jarrutus oikein kunnolla ja myös melko usein.