Kysyisin palstalaisilta neuvoja koskien tapailemani daamin käytöstä?
Olemme yli viiskymppisiä. Kumpikin on avioitunut ja eronnut tahollaan. Lapsiakin on. Olemme tapailleet reilut puoli vuotta melkein joka viikonloppu, vuorotellen kummankin luona. Välimatka on pieni haaste, kun toinen asuu maamme länsi- ja toinen itäosassa.
Yhteiset viikonloput ovat olleet mukavia. Meitä yhdistää yhteinen harrastus, jonka parissa tapasimmekin. Mutta yksi asia hiertää minua kovasti. Ja se on syöminen ja suhde ruokaan, tai oikeammin asiat jotka liittyvät syömiseen ja ruokaan.
Tykkään itse ruuanlaitosta ja uskallan kehaista olevani hyvä kokki. Kun teen ruokaa minulle tärkeälle ihmiselle ajattelen sen lahjana ja yhteisenä seikkailuna. Minusta on mukava kokata keittiössä ja samalla jutella ihmisten kanssa, joille teen ruokaa. Saatan pyöräyttää siinä muun ohessa jonkun pienen herkun tai amuse bouchen ja annan ystävieni maistella keitoksiani kun valmistan niitä. Kerron ruuista ja niihin liittyvistä asioista. Olen tottunut tällaiseen jo lapsena, kun isäni valmisti meille itse pyydettyä kalaa tai saaristolaislammasta. Muistan aina ne illat mailla saaressa suvun ja perheen kanssa.
Laitan melkein aina ruuat kun vietämme viikonloppua uuden naisystäväni kanssa. Hän kyllä seuraa puuhiani ja keskustelee kanssani kun jutustelemme niitä näitä. Juomme viiniä ja maistelemme pikkupurtavia.
Mutta sitten hän keksii, että juuri nyt pitää laittaa astioita tiskikoneeseen tai imuroida lattia tai jotain muuta ihan älytöntä. Kesken mielestäni romanttista iltaa, hän äityy siivoamaan keittiötä. Vaikka vakuutan että tiskit pysyvät siinä missä ovat myöhempään iltaan tai vaikka aamuunkin asti, hänen on pakko siivota jokainen asia joka on näköpiirissään. Sama koskee itse syömistä. Kun lopettelemme ruokailua ja juomme viiniä, mikä minusta on mukava hetki leppoisalle rupattelulle tai syvällisemmällekin keskustelulle, seuralaiseni ryhtyy hetimiten siivoamaan pöytää ja korjaamaan astioita ja kaikkea muuta pois. Ootkos jo lopettanut et voisin korjata tän pois? on kysymys konka kuulen aivan liian usein.
Minun iltani on tämän myötä pilalla. Olen sanonut että siivoaminen ei ole prioriteetti vaan yhdessäolo, juttelu ja hyvä ruoka. Olemme vasta tutustumassa toisiimme ja puhuminen pöydän ääressä on tärkeämpää kuin siivoaminen.
Hänen vastauksensa on että ei ne astiat saa lojua pöydällä ja kattilat hellalla, on ne siivottava pois. Ja roskat vietävä ulos ettei ne haise. Ja kaikki laitettava jääkaappiin ettei ne pilaannu. Kun kaikki tämä on tehty ja ruuanmurutkin pyyhitti pöydältä ja imuroitu lattialta, ovat kynttilät jo palaneet loppuun ja keittiön taika kadonnur.
Se saa minut hyvin surulliseksi.
M54
Kommentit (129)
Ehkä olette vain liian erilaiset toimintatavoiltanne toisillenne? Keskinäinen kommunikaationne ei myös ilmeisesti toimi riittävän hyvin. Mitä arki olisi, ja kuinka se toimisi välillänne, jos viikonlopun romanttiset illallishetket eivät nyt toimi yhteisymmärryksessä, oletko miettinyt sitä? Nyt vielä tutustutte, ja joskus se tuo esiin liian suuret eroavaisuudet. Sopivan ihmisen kanssa on luonteva olla, asiat saadaan puhuttua ja sovittua, ne eivät jää hiertämään, ei jää suuresti paha mieli kummallekaan, ei vaikka ei täysin samaa mieltä oltaisikaan. 'Taika' taas sinällään voi säilyä ns.vaikka Prisman kassajonossa, ei välttämättä tarvitse erikseen mitään kovin erityisiä puitteita, vaikka romanttiset puitteet ovat toki aina mukavat ja edesauttavat asiaa, mutta siis se taika on niissä ihmisissä, heidän kahden välillä. Sinällään kyllä ymmärsin mitä tarkoitit, mutta jos sinulle taika sammuu kynttilöiden palettua loppuun, niin oliko sitä edes teidän kahden välillä, vai liittyykö se vain enemmän johonkin hetkeen jonka itse itsellesi olet rakentanut päässäsi, mutta jota naisesi ei tunnetasolla jaa, kohtaa kanssasi? Kyllä se lämmin katse säilyy tiskipöydänkin ääreen, ei vain viinilasin yli.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä olette vain liian erilaiset toimintatavoiltanne toisillenne? Keskinäinen kommunikaationne ei myös ilmeisesti toimi riittävän hyvin. Mitä arki olisi, ja kuinka se toimisi välillänne, jos viikonlopun romanttiset illallishetket eivät nyt toimi yhteisymmärryksessä, oletko miettinyt sitä? Nyt vielä tutustutte, ja joskus se tuo esiin liian suuret eroavaisuudet. Sopivan ihmisen kanssa on luonteva olla, asiat saadaan puhuttua ja sovittua, ne eivät jää hiertämään, ei jää suuresti paha mieli kummallekaan, ei vaikka ei täysin samaa mieltä oltaisikaan. 'Taika' taas sinällään voi säilyä ns.vaikka Prisman kassajonossa, ei välttämättä tarvitse erikseen mitään kovin erityisiä puitteita, vaikka romanttiset puitteet ovat toki aina mukavat ja edesauttavat asiaa, mutta siis se taika on niissä ihmisissä, heidän kahden välillä. Sinällään kyllä ymmärsin mitä tarkoitit, mutta jos sinulle taika sammuu kynttilöiden palettua loppuun, niin oliko sitä edes te
Tämä on niin totta ja hyvin selitetty tässä. Elämä ei ole lavastettua elokuvaa tai harlekiini sarjan takkatuokioita.
Minä oikeastaan ymmärrän häntä. En saa mielenrauhaa kauhean sotkun keskellä.
M35
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisilta ei kannata kysyä mitään neuvoja. Luulis tuohon ikään sen jo oppineen.
Hei, miksette miesten kesken treffail toisianne. Tuossa iässä ei tehdä lapsiakaan enää joten sama lykkiä anaali-aukkoon ja suukku-luukkuun. Jos naiseus ei kerran viehätä, niin jättäkää rauhaan.
Mikä ihmeen päähänpinttymä naisilla on tuputtaa heteroille miehille homoilua? Homofoobikot käyttää homoutta lyömä-aseena. Varmaan vanhemmat naiset jotka tuota homoilua aina tyrkyttää.
Ei voi paljon vanhempi olla kuin antiikki-ap ja amuse bouche.
Stoori on hinttimäinen, ap on kaappihomo ja jostain syystä yliksen pöljänasset tykkää tuosta miessepitteestä mutta heteronaiset ei.
Joten minkä muun johtopäätöksen ap:stä ja ulilautalaisista voi tehdä kuin että kaapissa olette ettekä edes tajua sitä!
Vierailija kirjoitti:
Nainen ei ole kiinnostunut sinusta fyysisellä tasolla
Saattoi alussa ollakin, muttei kännisestä luennoijasta.
Ap haluaa paasata ja esiintyä hönöpäissään.Ap se tässä välttelee fyysistä läheisyyttä.
Arvattavasti pelkää pehmeän nakin syndroomaa.
Juoppo keksii tekosyyn kokoiltaiselle lärväämiselle ja sotkemiselle.
Sanoisin, että vinho verde-shöshöttäjässhtä onn rrrroman thiik ka kaaauka naa - khynttilät tai EI!
Ap luiskaan.
Vierailija kirjoitti:
M35
Mutta humalaista ap:tä se ei tietenkään häiritse.
Nainen nakkaa ap:n luiskaan. Kyllä siinä kohtaa novelliäijällä huuli väpättää.
Sellaista aikuisen naisen paskaa taas vaihteeksi. Ilmiannettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen ei ole kiinnostunut sinusta fyysisellä tasolla
Saattoi alussa ollakin, muttei kännisestä luennoijasta.
Ap haluaa paasata ja esiintyä hönöpäissään.Ap se tässä välttelee fyysistä läheisyyttä.
Arvattavasti pelkää pehmeän nakin syndroomaa.
😂apua, totta!
Vierailija kirjoitti:
M35
Alanuoli säälittävästä trollailusta. Tämä on yhä edelleen naisten palsta. Sotkua ja likaa kyllä vihaan, ja olenkin vähän väliä puunailemassa milloin mitäkin paikkaa. Useimmiten kylppäriä ja keittiötä.
Mitä sä sp esität?
Et sä tartte naista, jos haluat vain paasata ja lärvätä.
Tee videoita YouTubeen/Instaan.
Ei se nainenkaan sua tartte kun ei sinusta ole panemaan.
Vierailija kirjoitti:
No jos et osaa itse siivota jälkiäsi samalla kun teet ruokaa niin anna toisen siivota. En voi itsekkään rentoutua ollenkaan jos on sotkua. Itse osaan kokkailla ja laitella tavarat omille paikoilleen samalla ja kun ruoka on valmis ei mitään sotkuja ole. Sinua ehkä harmittaa kun toinen siivoaa ja toista voi harmittaa kun on sotkua. Anna siivota äläkä pilaa tunnelmaa itse.
Samaa mieltä.
Ap kuvaili minua, mä olen tommonen. Mun mielestä sotkut korjataan sitä mukaa ja ruokailun jälkeen korjataan loputkin sotkut ja ruoka pitää jäähdyttää ja laittaa pian jääkaappiin.
Ja olen samaa mieltä kuin moni muu, nainen myös kokee painetta tehdä osansa ja se hänen osansa on näköjään siivoaminen.
Se nainen haluais paksun Kabanossin eikä vetelää kokkisetää ja löysää nakkia.
Vaikka K-Kaupan Väiski oli aikoinaan suosittu, niin ei seksimielessä.
Vierailija kirjoitti:
Älä ota itäsuomalaista. Kulttuurierot ovat selvästi liian suuret.
Höh. Minä olen itä-suomesta ja oon just kuin ap. En usko että tuo on kulttuuriero, mutta mulla on mutu että monet naiset saattaa olla tuollasia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M35
Alanuoli säälittävästä trollailusta. Tämä on yhä edelleen naisten palsta. Sotkua ja likaa kyllä vihaan, ja olenkin vähän väliä puunailemassa milloin mitäkin paikkaa. Useimmiten kylppäriä ja keittiötä.
Menikö beta-pojulla #ihon alle?
Sun tarinat on niin huonoja, että ne pitäis polttaa yhdessä sun kanssa.
Vttu mikä sekopää ap 🙄
"Minäpä se tässä vedän kolmen pullon kokkimaratonin ja väitän sitä romanttiseksi opittuani mummun reseptikirjasta sanan amuse bouche. Sitten pikkasen uhriudun kun olen väärinymmärretty kulinaaris-eroottinen nero."
Oikeasti ap teki uunimakkaraa ja sai haukut äidiltä jätettyään jäljet kuivumaan moneksi päiväksi.
Kynttilä paloi lopouun ja poltti jäljen valkoiseen pöytään.
Entä jos sanot naiselle että sinä siivoat kaiken myöhemmin? Itse olen semmonen, että asiat pitää tehdä sillon, kun on energiaa, koska liian usein sitä ei ole lainkaan.
Kirjoitit pitkän postauksen. Se kirje kannattaa suunnata tapailukumppanille. Teillä on erilainen rakkaudenkieli, ei muuta. Monen naisen kokemus on tehdä kaikki arjet nopeaa hyvää ruokaa siivoten myös häljet, kun mies vkonloppuna tekee isoeleisesti kahden tunnin bravuurin ja odottaa siitä kiitosta ja erityishuomiota kuin mieslapsi.
No kuinka kauan se siivoaminen ja ruokien jääkaappiin laitto kestää? Noin vartin. Siinähän voi itse ottaa viinilasinsa ja siirtyä keittiöön juttelemaan siksi aikaa kun toinen korjaa jäljet.