Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perheenjäsenet eivät koskaan kysy kuulumisiani

Vierailija
14.06.2025 |

Mikä tekee ihmisestä niin itsekeskeisen, ettei koskaan kysy tai ole kiinnostunut muiden kuulumisista? Varsinkin, kun kyse on omista lapsuudenperheen jäsenistä.

Tapaan sisaruksiani välimatkan vuoksi harvoin, joten luulisi olevan paljon päivitettäviä ja kiinnostavia asioita. Minä kyselen aina kaikkien ja heidänkin omien perheiden kuulumiset, mutta minun asioistani eivät he ole yhtään kiinnostuneet. Ei tule edes yksinkertaista kysymystä, mitä kuuluu.

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidänkään perheessä kukaan muu kysellyt vointiani kuin äiti ja hän on kuollut vuosia sitten. Sen jälkeen ei yhtäkään ihmistä ole kiinnostanut miten mulla menee, onnitellut synttärinä tai mitään muutakaan yhteydenpitoa. 

Yllättävän yleistä tällainen, näköjään. Olen itsekin alkanut muuttua samanlaiseksi. En tänä vuonna onnitellut ketään muuta kuin kummipoikaani (omia lapsia ei ole) ja vetäydyn omaan kuplaani kuten muutkin. 

Vierailija
62/62 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiankin tuttua. Olen 40-vuotias ja minulla on kolme veljeä. Tähän ikään mennessä vain nuorin veli kysyy mitä minulle kuuluu kerran-kaksi vuoteen. Vaikka nähdään useita kertoja. Sama on isäni. Hän ei ole vielä kertaakaan kysynyt missään vaiheessa, missään tilanteessa mitä minulle kuuluu. Minulle henk.koht. on itsestään selvää kysyä aina mitä toiselle kuuluu, kun nähdään. Pätee ihan ystäviin, tuttaviin ja harrastekavereihin. Jouluna olin isän luona kolme päivää. En jutellut hänelle mitä mulle kuuluu, miten töissä jne, vaan odotin oisko hän ollut kiinnostunut sillä kertaa kysymään kuulumisia, niin ei. Kuvitelkaa, kolme päivää eikä mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä