Perheenjäsenet eivät koskaan kysy kuulumisiani
Mikä tekee ihmisestä niin itsekeskeisen, ettei koskaan kysy tai ole kiinnostunut muiden kuulumisista? Varsinkin, kun kyse on omista lapsuudenperheen jäsenistä.
Tapaan sisaruksiani välimatkan vuoksi harvoin, joten luulisi olevan paljon päivitettäviä ja kiinnostavia asioita. Minä kyselen aina kaikkien ja heidänkin omien perheiden kuulumiset, mutta minun asioistani eivät he ole yhtään kiinnostuneet. Ei tule edes yksinkertaista kysymystä, mitä kuuluu.
Kommentit (62)
Voi voi. Ehkä on aika katsoa peiliin.
Sama. Eivät edes onnittele, vaikka täyttäisin pyöreitä.
Jos he ovat tottuneet, että kerrot ne sitten oma-aloitteisesti tai jotenkin sivulauseissa, niin eivät siksi kysy. Voithan lopettaa kyselyn myös, niin ehkä huomaavat. Ajattelematonta heiltä kyllä.
Itse en ole oikeastaan muiden sukulaisten kanssa tekemisissä, kuin vanhemman kanssa.
Kaikkea en nyt ala avaamaan, että minkä takia, mutta yksi syy on se että ei muutenkaan olla oltu läheisiä eikä muutenkaan olla vietetty aikaa yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Voi voi. Ehkä on aika katsoa peiliin.
Ehkä kaikki ei aina ole sen yhden vika.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ihan sama! Kyselen kaikkien kuulumiset ja muistan mitä he ovat viime tapaamisella puhuneet ja kyselen niistä lisätietoja jne. Kukaan ei kysy multa yhtään mitään.
MInulla sama. Muistan, mitä ihmisillä on meneillään, kyselen jatkot ja tapahtumiset ym.
Ap
Olisiko täällä ketään, joka tunnistautuisi tuollaiseksi kiinnostumattomaksi persoonaksi? Mistä käytös kumpuaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ihan sama! Kyselen kaikkien kuulumiset ja muistan mitä he ovat viime tapaamisella puhuneet ja kyselen niistä lisätietoja jne. Kukaan ei kysy multa yhtään mitään.
MInulla sama. Muistan, mitä ihmisillä on meneillään, kyselen jatkot ja tapahtumiset ym.
Ap
Entä jos lopettaisitte kyselemisen? Alkaisitteko sitten kiinnostaa sukulaisianne?
Eipä minultakaan kysytä kuulumisia. Syy on varmaan se että minulle ei ole moniin vuosiin tapahtunut mitään erikoista ja sukulaiset tietävät jo asiani.
Aloituksesta saa sellaisen vaikutelman että ap haluaa moraaliposeerata. Hän vain antaa ja antaa saamatta mitään takaisin.
Eivät kysele luultavasti siksi, että pohjimmiltaan heitä ei kiinnosta mitä sulle kuuluu
Vierailija kirjoitti:
Eivät kysele luultavasti siksi, että pohjimmiltaan heitä ei kiinnosta mitä sulle kuuluu
Näinhän se varmasti on. Tuntuu vain, että perheenjäsenten asiat ja ajatukset ja mielipiteet kiinnostaisivat edes vähän. Minua kiinnostaa ylipäätäänkin, mitä ihmiset asioista ajattelevat ym.
Ap
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä perheitä, joissa tätä tapahtuu.
Outoa. Ehkä teille vaan on muodostunut tuollaiset roolit? Jotku pitää itsestäänselvänä, että sä kyselet.
Itse harvoin kysyn mitä kuuluu, koska se on niin epämääräinen kysymys ja monesti vastaus on että ihan hyvää. Kysyn sen sijaan esim. miten töissä/opiskeluissa on mennyt, onko lomasuunnitelmia, harrastuksiin liittyviä asioita jne.
Eivät viitsi kysellä mitään, pelkäävät ehkä että alat pyytämään palveluita tai muuten valittamaan oman elämäsi ankeutta. Pelkäävät, että tällä tavoin pilaat heidän päivänsä.
Not invited - Don't go!
Not told - Don't ask!
Late invites - Decline!