Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hs: kannattaako joskus harrastaa seksiä, vaikka ei tekisi mieli -eikö kaikki näin tee?

Vierailija
14.06.2025 |

https://www.hs.fi/elama/art-2000011212534.html

Luin vain otsikon ja se pysäytti. Molen ollut kahdessa avioliitossa, joista eka kesti 21 v ja nykyinen 12 v menoillaan. Mitä elämästä tulisi, jos kaikkea tekisi vain silloin, kun tekee mieli? Enhän ikinä edes siivoaisi, jos halua odottaisin. 

Eikö kaikki harrasta joskus seksiä vain kumppanin iloksi? 

Kommentit (115)

Vierailija
101/115 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin ehkä harrastaa seksiä, vaikka en sitä haluaisikaan vielä sillä hetkellä kun hoksaan puolisoni haluavan. Mutta sen hetken ja itse seksin välissä pitää omakin halu herätä, muuten tulisi todella käytetty ja inhottava olo.

Eli ei minusta tartte molempia maagisesti tahoillaan olla valmiiksi ihan kiimassa, vaan voi antaa halulle tilaisuuden herätä, jos haluaa sitä herättelyä kokeilla. Sit jos se herättely ei toimi (vaikkapa siksi että se on painostavaa), sitten ei edetä seksiin.

Miten kukaan voi edes haluta harrasta seksiä ihmisen kanssa joka ei halua sitä? Ajatuskin kuvottaa. 

Vaikka minun ei tekisi mieli, vaikka puolisoni haluaa, niin ei minulle tule käytetty tai inhottava olo. Sehän on vain tilanne, että auttaa miestä hädässä. Hän tekee välillä samoin minulle. Jos ei saman asian suhteen, niin jonkin toisen asian suhteen. 

Tietty tilanne on eri, jos oikeasti ei halua. On vaikka sairas tai joku ulkopuolinen lähellä. Mutta yleisesti ottaen seksiin suostuminen on sama kuin suostuisi tekemäön mitä vain toinen pyytää, vaikka ei itseä huvita. 

n57

Vierailija
102/115 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin rouva Selänne on tätä mieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/115 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin ehkä harrastaa seksiä, vaikka en sitä haluaisikaan vielä sillä hetkellä kun hoksaan puolisoni haluavan. Mutta sen hetken ja itse seksin välissä pitää omakin halu herätä, muuten tulisi todella käytetty ja inhottava olo.

Eli ei minusta tartte molempia maagisesti tahoillaan olla valmiiksi ihan kiimassa, vaan voi antaa halulle tilaisuuden herätä, jos haluaa sitä herättelyä kokeilla. Sit jos se herättely ei toimi (vaikkapa siksi että se on painostavaa), sitten ei edetä seksiin.

Miten kukaan voi edes haluta harrasta seksiä ihmisen kanssa joka ei halua sitä? Ajatuskin kuvottaa. 

Vaikka minun ei tekisi mieli, vaikka puolisoni haluaa, niin ei minulle tule käytetty tai inhottava olo. Sehän on vain tilanne, että auttaa miestä hädässä. Hän tekee välillä samoin minulle. Jos ei saman asian suhteen, niin jonkin toisen asian suhteen. 

Samaa mieltä. Minusta seksi on suunnilleen sama asia kuin mikä tahansa ihmisten välinen vuorovaikutustilanne siinä mielessä, että joskus se on tosi hyvää, joskus se on ok. Kaikki keskustelut eivät ole maailmoja avaavia, eikä kaikkia keskusteluja käydä minun aloitteestani. 

Vierailija
104/115 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei ikinä puhuta siitä miten kirjaimellisesti joka nainen käyttää seksiä kiristyskeinona sopivan tilanteen tullen? Te naiset olette sairaita. 

M33

Minun kehoni ei ole kauppatavaraa. Mutta tunnen läheisyyttä, turvallisuutta, ja sen myötä myös halua kun mieheni käyttäytyy kuin kumppani eikä lapsi. Tämä voi tietysti näyttää siltä että kun mies käyttäytyy kuin aikuinen, saa seksiä, ja kun ei, niin ei. Mutta se ei ole kiristämistä vaan sitä millainen mies on haluttava. Minulla ei ole velvollisuutta psyykata itseäni haluavaksi jos mies käyttäytyy kuin kitisevä kesävetelä teini. 

Vierailija
105/115 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin on melko helppo harrastaa seksiä toisen mielisiksi, ja voin siitä tykätä silläkin tapaa. Mutta luulen että tässä on ihan hormonaalisia eroja ihmisten välillä. Eräs hormonaalinen ehkäisy sai minut kokemaan seksin todella vastenmielisenä, ja lähinnä ällötti kun mies teki aloitteita. Lopetin sen käytön puolen vuoden jälkeen, ja tavanomainen seksipositiivinen olotilani palasi.

Outo juttu, kun mikään kuukautiskierron vaihe tai raskaus tai imetys ei ole minulle aiheuttanut vastaavaa tilaa. Tietenkään en aina halua tai jaksa, mutta se syvä ällötystunne on tullut vain sen ehkäisyn kanssa. Ehkä joillakin on vastaavaa tila luonnostaan? Paha sanoa että toimi kuten minä siinä tapauksessa.

Vierailija
106/115 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei ikinä puhuta siitä miten kirjaimellisesti joka nainen käyttää seksiä kiristyskeinona sopivan tilanteen tullen? Te naiset olette sairaita. 

M33

Minun kehoni ei ole kauppatavaraa. Mutta tunnen läheisyyttä, turvallisuutta, ja sen myötä myös halua kun mieheni käyttäytyy kuin kumppani eikä lapsi. Tämä voi tietysti näyttää siltä että kun mies käyttäytyy kuin aikuinen, saa seksiä, ja kun ei, niin ei. Mutta se ei ole kiristämistä vaan sitä millainen mies on haluttava. Minulla ei ole velvollisuutta psyykata itseäni haluavaksi jos mies käyttäytyy kuin kitisevä kesävetelä teini. 

Näppärästi olet saanut uskoteltua itsellesi ettei se ole kiristämistä ja koiran palkitsemista seksillä.

Vierailija
107/115 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan. Minulta on vogattu vuosikymmeniä päivin öin, enkä ole kertaakaan antanut. Ei ole tehnyt mieli.

Kumppanillasi on kyllä seksiä. Jos ei sinun kanssasi, niin sitten jonkun muun. Oma on valintasi. 

Vierailija
108/115 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ratkaisisin tämän ongelman niin että viikossa olisi yksi-kaksi deitti-päivää jotka sovitusti päätyvät sitten seksiin. Kun ne päivät on sovittu niin siihen ajatukseen seksin harrastamisesta voi sitten virittäytyä hyvin koko päivän ennen sitä. Esim ke ja la, kokkaillaan vuorovastaisesti, leffa, lenkkeily, sauna, jne mikä kenellekin parhaiten sopii ja seksi. Kaiken muun tekemisen voi sitten improvisoida noina päivinä mutta kummatkin tietää mitä myös tapahtuu ja varautuvat tähän niin että jaksavat ja haluavat. Muut seksikerrat olisi sitten jaksamisen, fiiliksen ja halun mukaan. 

Vierailija
109/115 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Selibaatissa oltu jo vuosikausia eikä pienintäkään intressiä rikkoa sitä. 

Nautin siististä kodista. En spermasta kehossani.

Vierailija
110/115 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mitä elämästä tulisi, jos kaikkea tekisi vain silloin, kun tekee mieli? Enhän ikinä edes siivoaisi, jos halua odottaisin. "

Tämä perustelu kuulostaa vähän siltä, että seksi on jonkinlainen velvollisuus. Mikä tuollaisen velvollisuusseksin pointti on? Onko se toinen sitten kiitollinen ja antaa yhtä ison vastapalveluksen? Vai alkaako kuvio olla itsestäänselvyys kun tuollaiseen muutaman kerran suostuu?

Jotenkin ajattelisin että olisi mielekkäämpää miettiä, miten haluja voisi saada samalle tasolle. Jos toinen haluaa että toinen haluaisi enemmän, miten hän voisi omalla toiminnallaan edistää tätä. Jos ei halua edistää, voisiko sitten vain elää asian kanssa.

Jotenkin inhottava ajatus että aika moni olisi valmis ottamaan vastaan jossain määrin vastahakoista seksiä, jos si

Ei kaikki. Vaimoni on haluton, mutta rakastajar on ihan eri maata. Halukas, utelias ja kokeilunhaluinen.

Vierailija
111/115 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata tehdä mitään sängyssä mikä tuntuu epämukavalta, sillä voi olla yllättävän negatiivinen vaikutus itselle.

MUlla on käynyt nyt näin. Eli olen suostunut useita kertoja vuosien aikana tuolla mentaliteetilla että kyllä se sitten itseäkin alkaa innostamaan ja että kyllä voi, vaikka itse ei haluaisi ja pitääkin antaa toiselle. Nyt tilanne on sellainen että en halua enää ollenkaan ja tämä keskustelu on käytävä miehen kanssa. Tavallaan vika ei ole kummankaan meidän, mutta tilanne on nyt tämä eikä se tästä muutu miksikään sillä uskon että minulle on jäänyt päällekkäisiä traumoja joka kerrasta kun olen harrastanut vaikka en ole sitä todellisuudessa halunnut. en myöskään koe tarvitsevani asiaan terapiaa sillä en edes ajattele seksiä oikeastaan koska joten minulla ei ole mitään tarvetta terapialle. Toisaalta pelkään että mies ehdottaa jotainseksi terapiaa

Sitten pitää antaa miehelle lupa panna muita. 

Vierailija
112/115 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M33

Näppärästi olet saanut uskoteltua itsellesi ettei se ole kiristämistä ja koiran palkitsemista seksillä.

Ei minun tarvitse uskotella itselleni, tai sinullekaan, mitään. Tosiasia että käytös vaikuttaa haluttavuuteen, ja halu siihen onko seksiä, vaikka monista miehistä olisikin kiva että heidän pelkkä olemassaolonsa velvoittaisi naiset palvelukseen. 

Vierailija
113/115 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kannattaa.

Vaimoni halusi eilen illalla seksiä ja lämmitteli minua. Hänen ystävänsä soitti juuri sinä aikana ja puhelun jälkeen vaimo olikin väsynyt ja minä halusin nyt seksiä eikä hän. Ehdotin ihan täpinöissä vielä yöpuulla että no harrastettaisiinko. Ei se jaksanut. Aamulla haukkui ahdistelijaksi. Nyt välit yhtäkkiä kylmenneet. Olisi ehkä kannattanut kerta ehdotti aiemmin. Näin saa pitkällä tähtäimellä vaan eron aikaiseksi.

Vierailija
114/115 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi kun loppuu, loppuu moni muukin asia. Annan 2kk vuokrat ja takuut, mutta nainen etsii seuraavan asuntonsa itse. 

Vierailija
115/115 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksi kun loppuu, loppuu moni muukin asia. Annan 2kk vuokrat ja takuut, mutta nainen etsii seuraavan asuntonsa itse. 

Oikein. Sama pitäisi takoa muillekin päähän

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme