Parisuhdekriisi ja miehen käytös
Ollaan oltu yhdessä yli 18 vuotta. Meillä oli melko syvä parisuhdekriisi tuossa jokin aika sitten, mutta päätettiin kuitenkin selättää se, ja käytiin paljon aika kipeitä ja vaikeita keskusteluja. Mies oli itse ehdottomasti sitä mieltä, että haluaa jatkaa, ja oli hyvin aloitteellinen kriisin selvittämisessä. Kriisi koski lähinnä erilleen kasvamista, molemmilla oli omat juttunsa ja parisuhteesta oli tulossa sellainen kämppis-suhde.
Mies on aina ollut hyvin sitoutunut ja luotettava, eikä ole ikinä mitenkään erityisemmin (ainakaan niin, että itse olisin pistänyt merkille) vilkuillut muita naisia. Nyt kuitenkin tilanne on muuttunut, ainakin omasta näkökulmastani käsin.
Facebookissa hän esimerkiksi käy muiden naisten profiilissa. Melko viatonta joo, mutta ei hänellä ole ollut ennen mitään tarvetta tehdä niin, niin miksi nyt? Hän ei mitenkään peittele asiaa, mulla on pääsy hänen puhelimeensa ja hänellä mun, ja olen hausta huomannut miten paljon hän käy katselemassa nimenomaan naisten, ei koskaan miesten profiileja.
Kun menemme yhdessä juhlimaan kavereiden kanssa, niin yhtäkkiä saatan huomata jonkun naisen istuvan hänen sylissään, tai hänet tanssilattialla jonkun naisen kanssa. Ei tässäkään mitään erikoista liene, mutta hän ei ole koskaan ennen tehnyt tällaisia tempauksia, niin miksi nyt?
Tuntuu kuin hänellä olisi jo toinen jalka ulkona suhteesta, ja ns. "Haku päällä" tämän kriisin jälkeen. Tuntuu kuin hän kokoajan vilkuilisi aidan toiselle puolelle, mitä ei koskaan ennen näiden vuosien aikana ole tapahtunut.
Silti kun olemme yhdessä hän on mitä parhain aviomies. Huomaavainen, kiltti ja teemme nykyään paljon asioita yhdessä. Kriisin jälkeen olemme puuhailleet enemmän yhteisiä asioita, harrastaneet enemmän seksiä, ja kaikin puolin suhteemme on minun mielestäni parempi kuin aikoihin. Siksi tämä miehen vilkuilu "muihin pöytiin" ihmetyttää. Eikö hän olekaan sitoutunut niin täysillä kuin antaa ymmärtää, vai onko tähän jokin muu selitys?
Minkälaisia ajatuksia aiheesta herää?
Kommentit (26)
Oikein käy muiden naisten profiileissa.
Apua!!! Jätä se sika! Kauheeta pettämistä!!!
Miehen biologinen tehtävä on siittää mahdollisimman paljon ja mielellään mahdollisimman monta naarasta. Papit ovat kasvaneet tämän yläpuolelle, jos mies panee sinua niin hän haluaa panna muitakin. Apina on apina.
Kyllä tuo miehen muuttunut käytös vähän epäilyttävältä vaikuttaa, mutta niin myös tuollainen epäluottamus ja kyttääminen, jossa seurataan toisten tekemisiä noin tarkasti, että pääsyt toistensa puhelimiinkin täytyy olla että voi kytätä. Kyllä tuossa aika suuri todennäköisyys on, että loppuu ennemmin tai myöhemmin, mutta onhan siinä sekin mahdollisuus että mies asettuu vakavissaan nyt teidän suhteeseen ja homma jatkuu hyvänä.
Vierailija kirjoitti:
Oikein käy muiden naisten profiileissa.
Apua!!! Jätä se sika! Kauheeta pettämistä!!!
Ei se oo pettämistä, ja kuten sanoin niin aika viatonta. Kyse oli siitä, että miksi juuri nyt kun olemme saaneet kriisin selvitettyä, eikä silloin ennen kriisiä nämä muiden naisten profiileissa vierailut ovat alkaneet.
Siis joku nainen istuu hänen sylissä..onko,se sinusta normaalia? Jos minun miehen syliin menisi joku nainen istumaan kun olemme yhdessä (tai erikseen) niin pitäisin miestä kyllä aika moukkana, ei osoita mitään kunnioitusta sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuo miehen muuttunut käytös vähän epäilyttävältä vaikuttaa, mutta niin myös tuollainen epäluottamus ja kyttääminen, jossa seurataan toisten tekemisiä noin tarkasti, että pääsyt toistensa puhelimiinkin täytyy olla että voi kytätä. Kyllä tuossa aika suuri todennäköisyys on, että loppuu ennemmin tai myöhemmin, mutta onhan siinä sekin mahdollisuus että mies asettuu vakavissaan nyt teidän suhteeseen ja homma jatkuu hyvänä.
Ollaan oltu tosiaan 18 vuotta yhdessä, eikä meillä oo ainakaan kymmeneen vuoteen ollut mitään keskusteluja toisen puhelimen käytöstä. Voin esimerkiksi laittaa musaa miehen puhelimelta tai hakea jotain tapahtumaa facesta jos miehen puhelin on lähempänä ja toisinpäin. Eli ei me toisiamme kyttäillä. En oo esimerkiksi koskaan miehen viestejä lukenut, ja tuskin hän mun.
Suhteenne on ohi. Sanat on erit kuin teot.
Vierailija kirjoitti:
Siis joku nainen istuu hänen sylissä..onko,se sinusta normaalia? Jos minun miehen syliin menisi joku nainen istumaan kun olemme yhdessä (tai erikseen) niin pitäisin miestä kyllä aika moukkana, ei osoita mitään kunnioitusta sinulle.
Ei oo mukaan mielestä normaalia, eikä tällaista oo koskaan ennen tätä kriisiä tapahtunut.
...kun olemme yhdessä hän on mitä parhain aviomies.
Mikähän tuo kriisi oli? Mihin liittyi, ei ihan aukea aloituksesta?
On kaksi vaihtoehtoa, kyse on sinun epävarmuudesta ja etsit niitä "merkkejä" tai miehellä on haku päällä.
Miehet tykkää erota, kun on uusi jo valmiina.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän tuo kriisi oli? Mihin liittyi, ei ihan aukea aloituksesta?
Eli elimme lähinnä kuin kämppikset, ja jouduimme käymään keskusteluja onko parempi erota, vai yrittää löytää vielä se kipinä takaisin. Päädyimme yrittämään. Meillä ei esimerkiksi ollut seksiä ollenkaan, ei juurikaan yhteistä tekemistä tai minkäänlaista läheisyyttä muutenkaan. Puuhailimme omiamme päivät pitkät.
Ois voinut mennä läpi, ilman tätä..."Kun menemme yhdessä juhlimaan kavereiden kanssa, niin yhtäkkiä saatan huomata jonkun naisen istuvan hänen sylissään, tai hänet tanssilattialla jonkun naisen kanssa."
Vierailija kirjoitti:
Ois voinut mennä läpi, ilman tätä..."Kun menemme yhdessä juhlimaan kavereiden kanssa, niin yhtäkkiä saatan huomata jonkun naisen istuvan hänen sylissään, tai hänet tanssilattialla jonkun naisen kanssa."
Joo, jotenkin liian teiniä lähes parikymmentä vuotta yhdessä olleelta parilta.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tässä on outoa? Näin siinä vain on käynyt. Eli kun lähdemme kavereidemme kanssa ulos, niin yhtäkkiä huomaan miehen tekevän tällaisia asioita. Me siis käymme baareissa ja tapahtumissa aina isommalla kaveriporukalla.
Että puhupa sen miehen kanssa ja lopeta tuo sen kyttääminen ja vakoilu. Ei ole tervettä.