Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhdekriisi ja miehen käytös

Vierailija
13.06.2025 |

Ollaan oltu yhdessä yli 18 vuotta. Meillä oli melko syvä parisuhdekriisi tuossa jokin aika sitten, mutta päätettiin kuitenkin selättää se, ja käytiin paljon aika kipeitä ja vaikeita keskusteluja. Mies oli itse ehdottomasti sitä mieltä, että haluaa jatkaa, ja oli hyvin aloitteellinen kriisin selvittämisessä. Kriisi koski lähinnä erilleen kasvamista, molemmilla oli omat juttunsa ja parisuhteesta oli tulossa sellainen kämppis-suhde. 

Mies on aina ollut hyvin sitoutunut ja luotettava, eikä ole ikinä mitenkään erityisemmin (ainakaan niin, että itse olisin pistänyt merkille) vilkuillut muita naisia. Nyt kuitenkin tilanne on muuttunut, ainakin omasta näkökulmastani käsin. 

Facebookissa hän esimerkiksi käy muiden naisten profiilissa. Melko viatonta joo, mutta ei hänellä ole ollut ennen mitään tarvetta tehdä niin, niin miksi nyt? Hän ei mitenkään peittele asiaa, mulla on pääsy hänen puhelimeensa ja hänellä mun, ja olen hausta huomannut miten paljon hän käy katselemassa nimenomaan naisten, ei koskaan miesten profiileja. 

Kun menemme yhdessä juhlimaan kavereiden kanssa, niin yhtäkkiä saatan huomata jonkun naisen istuvan hänen sylissään, tai hänet tanssilattialla jonkun naisen kanssa. Ei tässäkään mitään erikoista liene, mutta hän ei ole koskaan ennen tehnyt tällaisia tempauksia, niin miksi nyt? 

Tuntuu kuin hänellä olisi jo toinen jalka ulkona suhteesta, ja ns. "Haku päällä" tämän kriisin jälkeen. Tuntuu kuin hän kokoajan vilkuilisi aidan toiselle puolelle, mitä ei koskaan ennen näiden vuosien aikana ole tapahtunut. 

Silti kun olemme yhdessä hän on mitä parhain aviomies. Huomaavainen, kiltti ja teemme nykyään paljon asioita yhdessä. Kriisin jälkeen olemme puuhailleet enemmän yhteisiä asioita, harrastaneet enemmän seksiä, ja kaikin puolin suhteemme on minun mielestäni parempi kuin aikoihin. Siksi tämä miehen vilkuilu "muihin pöytiin" ihmetyttää. Eikö hän olekaan sitoutunut niin täysillä kuin antaa ymmärtää, vai onko tähän jokin muu selitys? 

Minkälaisia ajatuksia aiheesta herää? 

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ois voinut mennä läpi, ilman tätä..."Kun menemme yhdessä juhlimaan kavereiden kanssa, niin yhtäkkiä saatan huomata jonkun naisen istuvan hänen sylissään, tai hänet tanssilattialla jonkun naisen kanssa."

Joo, jotenkin liian teiniä lähes parikymmentä vuotta yhdessä olleelta parilta. 

Jep, ei missään kunnon parisuhteessa noin toimita jos toisen sylissä on joku tai toinen menee jonkun syliin niin ei suhdetta kannata jatkaa.

Vierailija
22/26 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikein käy muiden naisten profiileissa. 

Apua!!! Jätä se sika! Kauheeta pettämistä!!! 

Ei se oo pettämistä, ja kuten sanoin niin aika viatonta. Kyse oli siitä, että miksi juuri nyt kun olemme saaneet kriisin selvitettyä, eikä silloin ennen kriisiä nämä muiden naisten profiileissa vierailut ovat alkaneet. 

Joo ei ehkä ole pettämistä, mutta puhdasta mulkkuutta tuo kyllä on. Itse en ymmärrä miksi ja miten pystyisi ihminen joka haluaa olla parisuhteessa toimimaan noin. Kyllä minä pitäisin tuollaista silkkana epäkunnioituksena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo-o. Otin noin vuosi sitten esille sen, etten ole onnellinen suhteessa ja haluan mahdollisesti erota. Mies otti tämän raskaasti, oli järkyttynyt ja halusi tehdä kaikkensa, että voisimme vielä jatkaa yhdessä. Tosin en vieläkään tiedä mitä tämä miehen "tehdä kaikkensa" tarkoittaa, sillä mitään niitä asioita hän ei ole muuttanut mitä olen pitänyt ongelmakohtana. Ei, vaikka olen selittänyt että ne loukkaavat niin etten voi luottaa, ja että hänen käytöksensä takia oloni ei ole turvallinen ja rauhallinen. Miehen mielestä nämä ovat naurettavia syitä, eikä hän ota kuuleviin korviinsa. Sen sijaan hän on päättänyt että koska imuroi nykyään useammin, hän tekee töitä suhteen eteen. Tähän kuuluu ilmeisesti nykyään myös vieraille naisille flirttailu livenä ja somessa, ja aamuun asti juhliminen, mitä kumpaakaan ei ennen tehnyt. Kavereilleen hän valittaa kun on niin vaikeaa kanssani ja että mikään ei auta. Ihmettelee vaan, kun hän niin kovasti kuulemma rakastaa ja haluaisi olla kanssani. Näinkö kaikki miehet hoitavat parisuhdekriisinsä, ja sitten ihmettelevät kun nainen kaikesta työstä huolimatta lähti?

Vierailija
24/26 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies pitää sinua narrinaan. Olet itsestäänselvyys hänelle. Lisäksi hän on saanut kriisistänne jotain hampaankoloon, mutta ei näköjään osaa sanoa sitä ääneen. Yritää ehkä osoittaa tuolla lapsellisella pelillään olevansa haluttava tai jotain muuta keskenkasvuista.

Vierailija
25/26 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hän ei mitenkään peittele asiaa, mulla on pääsy hänen puhelimeensa ja hänellä mun, ja olen hausta huomannut miten paljon hän käy katselemassa nimenomaan naisten, ei koskaan miesten profiileja. "

Vähän aiheen vierestä mutta mitä ihmeen tekemistä teillä on koko ajan toistenne puhelimilla ja varsinkin niin että näette mitä profiileja se toinen katseelee? On minullakin periaatteessa pääsy mieheni puhelimeen (on kertonut minulle koodit sen varalle että hänelle sattuisi jotain ja pitäisi saada hänen puhelimensa auki) mutta en ole oikein koskaan keksinyt mitä ihmettä minä hänen puhelimellaan muulloin edes tekisin.

Vierailija
26/26 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä jatkuisi meidän avioliitto, jos mies pitelisi muita naisia sylissään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi