Kone pudonnut
Lontooseen matkalla ollut kone pudonnut Kyydissä yli 200 ihmistä
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/0010f82e-cef8-4710-8a34-306c1b5e8d2c
Kommentit (346)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä se on tämä "raja" jonka jälkeen konetta on väkisin yritettävä nostaa ilmaan eikä nousua muka voi keskeyttää kun varmasti maan tasalla rymistellen tulisi vähemmän kuolonuhreja kuin taivaalta pudotessa? Vitut siitä koneen rottelosta, kun paska ei noussut kerran ilmaan niin joutaakin romuttua.
Lentokenttien kiitoratoja pitäisi pidentää niin paljon että jos nousu epäonnistuu määräajassa, siitä voi turvallisesti jarrutella vauhdin pysähdyksiin kiitoradalla. Nytkin nousu vei koko kiitoradan pituuden, mikä on epänormaalia ja nousu olisi pitänyt keskeyttää, mutta kiitorata liian lyhyt. Riittävän pitkällä kiitoradalla nousun olisi voinut keskeyttää kun ei noussut normaalilla matkalla ja jarruttelisi sitten vauhdin pois siinä radalla, ei ketään kuollutta, ja koneen rottelo siitä suoraan korjaamolle tutkittavaksi.
Jos oikein muistetaan niin termi on v1. Se on rajano
Minkä takia sitä ei muka voida keskeyttää?
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia sitä ei muka voida keskeyttää?
V1 is the critical engine failure recognition speed or takeoff decision speed. It is the speed above which the takeoff will continue even if an engine fails or another problem occurs, such as a blown tire. The speed will vary among aircraft types and varies according to factors such as aircraft weight, runway length, wing flap setting, engine thrust used and runway surface contamination; thus, it must be determined by the pilot before takeoff. Aborting a takeoff after V1 is strongly discouraged because the aircraft may not be able to stop before the end of the runway, thus suffering a runway overrun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä se on tämä "raja" jonka jälkeen konetta on väkisin yritettävä nostaa ilmaan eikä nousua muka voi keskeyttää kun varmasti maan tasalla rymistellen tulisi vähemmän kuolonuhreja kuin taivaalta pudotessa? Vitut siitä koneen rottelosta, kun paska ei noussut kerran ilmaan niin joutaakin romuttua.
Lentokenttien kiitoratoja pitäisi pidentää niin paljon että jos nousu epäonnistuu määräajassa, siitä voi turvallisesti jarrutella vauhdin pysähdyksiin kiitoradalla. Nytkin nousu vei koko kiitoradan pituuden, mikä on epänormaalia ja nousu olisi pitänyt keskeyttää, mutta kiitorata liian lyhyt. Riittävän pitkällä kiitoradalla nousun olisi voinut keskeyttää kun ei noussut normaalilla matkalla ja jarruttelisi sitten vauhdin pois siinä radalla, ei ketään kuollutta, ja koneen rottelo siitä suoraan korjaamolle tutkittavaksi.
Kiitotie loppuu kesken, liian pitkä jarrutusmatka. Käytännössä olisikin varmaan mahdollista joillakin harvoilla kentillä, mutta tuo on ohjeistus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lentokenttien kiitoratoja pitäisi pidentää niin paljon että jos nousu epäonnistuu määräajassa, siitä voi turvallisesti jarrutella vauhdin pysähdyksiin kiitoradalla. Nytkin nousu vei koko kiitoradan pituuden, mikä on epänormaalia ja nousu olisi pitänyt keskeyttää, mutta kiitorata liian lyhyt. Riittävän pitkällä kiitoradalla nousun olisi voinut keskeyttää kun ei noussut normaalilla matkalla ja jarruttelisi sitten vauhdin pois siinä radalla, ei ketään kuollutta, ja koneen rottelo siitä suoraan
Ei pidä verrata pienlentokonetta ja jumbojettiä toisiinsa. Kiitotie loppuu nimenomaan isoilla koneilla. Pikkukoneilla ei mitään ongelmia tehdä jarrutusta v1 jälkeen. Ohjeistus on kuitenkin tuo.
Tuo runway overrun voisi olla pienempi paha kuin nousta väkisin lentoon ja pudota sitten asutusalueen päälle tappaen maassaolijoitakin. Ohjeistus on minun mielestä taas väärä, jonkun byrokraatin keksimä joka ei ymmärrä mistään mitään varsinkaan todellisesta elämästä eikä ole suhteellisuudentajua ym.
Vierailija kirjoitti:
Tuo runway overrun voisi olla pienempi paha kuin nousta väkisin lentoon ja pudota sitten asutusalueen päälle tappaen maassaolijoitakin. Ohjeistus on minun mielestä taas väärä, jonkun byrokraatin keksimä joka ei ymmärrä mistään mitään varsinkaan todellisesta elämästä eikä ole suhteellisuudentajua ym.
Kiitoradan vetäminen pitkäksi aiheuttaa helposti kuolemia, jopa kaikille koneessa olijoille. Sanoisin, että ylivoimaisessa enemmistöss tilanteita, jossa matkustajakoneelle sattuu jokin ongelma V1:n saavuttamisen jälkeen, tapahtuu täysin sujuva lentoon lähtö, käännös, ja täysin sujuva hätälaskeutuminen takaisin lentokentälle. Miksi näissä tilanteissa pitäisi kone vetäistä kiitotien yli varmaan tuhoon siksi, että hyvin harvinaisissa tapauksissa lentokoneet tippuvat asutuksen päälle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitoradan vetäminen pitkäksi aiheuttaa helposti kuolemia, jopa kaikille koneessa olijoille. Sanoisin, että ylivoimaisessa enemmistöss tilanteita, jossa matkustajakoneelle sattuu jokin ongelma V1:n saavuttamisen jälkeen, tapahtuu täysin sujuva lentoon lähtö, käännös, ja täysin sujuva hätälaskeutuminen takaisin lentokentälle. Miksi näissä tilanteissa pitäisi kone vetäistä kiitotien yli varmaan tuhoon siksi, että hyvin harvinaisissa tapauksissa lentokoneet tippuvat asutuksen päälle?
Niinpä, sitä varten se ohjeistus on tehty. Yleensä tämmöinen tilanne voi sattua moottorivian takia. Yhdellä moottorilla lentoonlähtö, kaarros ja takaisin laskuun.
Miten voi äijä pompata räjähtäneestä koneesta ja kävellä päälle itse lanssiin ja kännykin kädessä. T paidassa :). Koko skene paskana takana kokeineen asuntoineen päivineen , betonisotku ja kaikkea. Ja tämä vaan kävelee känny kourassa vielä selittäen muille. Ottikohan selfietä edes? Tiktokilla ois saanu jokusen näyttökerran jos ois ladannut.
Vierailija kirjoitti:
Miten voi äijä pompata räjähtäneestä koneesta ja kävellä päälle itse lanssiin ja kännykin kädessä. T paidassa :). Koko skene paskana takana kokeineen asuntoineen päivineen , betonisotku ja kaikkea. Ja tämä vaan kävelee känny kourassa vielä selittäen muille. Ottikohan selfietä edes? Tiktokilla ois saanu jokusen näyttökerran jos ois ladannut.
Jos kaveri olikin unbreakable eli särkymätön?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan selvinnyt muistakin onnettomuuksista?
Vierailija kirjoitti:
Pitot putkissa eläin t hyönteisiä ja sekoitti autopilotin ja tehot vei moottoreista jen
Tai toinen arvaus. Polttoaineen syöttöputki fuskasi jotenkin esim liitoksesta - näin kävi Muskin raketissakin mutta huomasivat ennen lähtöä onneksi. Kun Moottori ei saa polttoainetta niin vaikea toimia. Se syöttösysteemin väsyminen joka johti mol moottorien tehojen menetykseen oli jossakin kriittisessä kohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko äijä antanut haastatteluita. Tietysti jos oli sabotööri olisi osannut ennakoida....
Mutta itse olen murtanut luita vaan tuiskahtamalla jäiseen lätäkköön metrin pudotuksella jaloiltani. Ja tuo käveli paremmin kuin minä haverin jälkeen. Ei jäänyt odottelemaan huomaa ja lämpimiä voileipiä edes istuen maassa. vaan "hei, minulta meni alas kone alta pääseekö sinne lanssiin"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko äijä antanut haastatteluita. Tietysti jos oli sabotööri olisi osannut ennakoida....
Mutta itse olen murtanut luita vaan tuiskahtamalla jäiseen lätäkköön metrin pudotuksella jaloiltani. Ja tuo käveli paremmin kuin minä haverin jälkeen. Ei
...huopaa ja lämpimiä voileipiä siis....
Vierailija kirjoitti:
911 WTC tornista putosi ukko ainkin 44 kerrosta tai jotain ja kun pilvi häipyi oli istunut korkealla paljaan taivaan alla kuin majesteetti vain pehvan kokoisen jonkin päällä ja jalkojen juuressa ammottava tulinen aukko vielä päälle. Hän oli vaan tullut alas ehjänä kun oli hoksinut mennä kulmaan jotenkin suojaan just ennen tornin alas tulemista. Vähäisin vammoin selvisi murtuneilla jaloilla tai jotain. Uskomattomia juttuja. Tai se lentoemo joka putosi koneesta 11 000 m ja tipahti kusiaispesään joka vaimensi laskun. Muistatteko muita? Sitten oli joku tyttö joka hortoili viidakon läpi koneen pudottua sinne ja löysi joen ja veneen ja äijän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
911 WTC tornista putosi ukko ainkin 44 kerrosta tai jotain ja kun pilvi häipyi oli istunut korkealla paljaan taivaan alla kuin majesteetti vain pehvan kokoisen jonkin päällä ja jalkojen juuressa ammottava tulinen aukko vielä päälle. Hän oli vaan tullut alas ehjänä kun oli hoksinut mennä kulmaan jotenkin suojaan just ennen tornin alas tulemista. Vähäisin vammoin selvisi murtuneilla jaloilla tai jotain. Uskomattomia juttuja. Tai se lentoemo joka putosi koneesta 11 000 m ja tipahti kusiaispesään j
Loukkaantuneena viidakossa on ihan hirveää koska siellä on ötököitä ja limanuljaksia ja hyönteisiä paljon. Ja tietysti vaikeakulkuinen maasto.
Vierailija kirjoitti:
kuinka kauan tutkinta jatkuu?
Huomenna tulee kattava 4000 sivuinen raportti vauvapalstan dokumentteihin saataville ko. turmasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne jaksa alkaa jarrutella. Kova homma ollut tehdä lähtövalmistelut.
Jos oikein muistetaan niin termi on v1. Se on rajanopeus, jonka jälkeen lentoonlähtöä ei voida keskeyttää.