Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menossa tuttavaperheen mökille, mitä tuliaisiksi?

Vierailija
12.06.2025 |

Nykyään on niin tarkkaa ettei loukata isäntäväkeä huonoilla tuliaisilla, mitä meidän pitäisi siis viedä?

Kommentit (137)

Vierailija
101/137 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä sääntö on, että tuot enemmän juomaa ja ruokaa, kuin mitä sinä ja mukanasi mahdollisesti tuleva perhe juo ja syö.

Kysy isäntäväeltä, mitä voit tuoda, että se täydentää sitä, mitä ovat ajatelleet tarjota.

Kaikki on tänä päivänä kallista. Jos eivät osaa sanoa, niin kokoa kiva korillinen kaikenlaista, joka varmasti kuluu. Kahvia, keksejä, hyvää suklaata, ehkä skumppaa tai viiniä, laadukkaita saippuoita, kynttilöitä tai pesuaineita saunaan.

Joskus veimme tupaantuliaislahjaksi korin, jossa oli samppanjapullo, pyyhkeet kahdelle ja muuta pientä. Mutta omien varojen mukaan tietenkin.

Vierailija
102/137 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä sääntö on, että tuot enemmän juomaa ja ruokaa, kuin mitä sinä ja mukanasi mahdollisesti tuleva perhe juo ja syö.

Kysy isäntäväeltä, mitä voit tuoda, että se täydentää sitä, mitä ovat ajatelleet tarjota.

Kaikki on tänä päivänä kallista. Jos eivät osaa sanoa, niin kokoa kiva korillinen kaikenlaista, joka varmasti kuluu. Kahvia, keksejä, hyvää suklaata, ehkä skumppaa tai viiniä, laadukkaita saippuoita, kynttilöitä tai pesuaineita saunaan.

Joskus veimme tupaantuliaislahjaksi korin, jossa oli samppanjapullo, pyyhkeet kahdelle ja muuta pientä. Mutta omien varojen mukaan tietenkin.

MISSÄ KALJA TAI VIINA?? Kaikkea rojua sitä toiset kehtaavat tuodakin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/137 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin omat grillattavat ja juotavat, yhteiseksi kahvipaketti ja kesäkeksi paketti. 

Vierailija
104/137 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aina soitan ja kysyn. Pitää tietää monellekko hengelle tatjoa osaltaan esim. pihviä, makkaraa, juotava! herkkuja ym..   Meillä menee kotonakin joapäivä ruokaan rahaa.   En mene koskaan  yllätyksenä minnekään.

Vierailija
105/137 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia että  mökillä on oltava yllinkyllin syötävää kaikille.  🤣🤣🤣

Vierailija
106/137 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyt kohteliaasti mitä he toivovat, että tuot. Siitä voit päätellä lisää.

Vierailija
107/137 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän kannattaisi kysyä isäntäväeltä, mitä  he toivovat saavansa.

Oletteko yötä, silloin omat petivaatteet, veisin myös oman tyynyn.

Minulla on kauniita paperiserviettejä ainakin 50 pakettia. Niistä voisi toki askarrella kaikenlaista, esim niitä voi liimata (kun purkaa ne niin, että jää käteen vain ohut kuviollinen kerros) johonkin vaikka kaakelin tms pintaan. Kuivuttua käsitellään vaikka jollain läpinäkyvällä liimalla tai lakalla.

Paperiservettejä? Niitäkö siellä sitten yhdessä syödään? Mites sapuskat, kaljat ja viinat yms?

Sarkasmivaroitus:

Onkohan kirjoittaja saanut 50 vierailulta tuliaisiksi kauniita servettejä, vaikka olisi toivonut perunoita, tuoretta leipää, levitettä, grillattavaa, juustoa, sen keksivalikoiman sekä korillisen kohderyhmän huomioivaa juotavaa (= on esim. mehua ja limua, jos suurin osa porukasta on alaikäisiä).

Vierailija
108/137 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ymmärrä tätä. Miksi pitäisi maksaa siitä, että käy kylässä? 

Ehkei se ole tässä se pointti.

Kuitenkin, ruokaa ei välttämättä kannata viedä ihan hirveästi ylimääräistä, jos ei ole varna, että samat sapuskat maistuu myös isäntäväelle.

Kohteliasta myös tiedustaa, millaisia ruokasuunnitelmia on. Ei "kaapata" isännyyttä päättämällä esim että tässä on nyt kilo tuoretta kalaa, jos valmistelut onkin tehty jo ihan muulle ruoalle.

Vierailija
109/137 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran ruokaa ja juomia kuin perheenne kuluttaa vierailun aikana sekä lakanat+pyyhkeet.

Lisäksi talouspaperia ja vessapaperia.

Vierailija
110/137 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimmat vekaanipapanat mukaan mitä tiedät. Syö ite sit muiden paremmat eväät ja muut saavat yökötellä vekaanipapanoita

Vierailija
111/137 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko olette ja montako henkeä? Kahvia, viiniä, kukkia, kahvileipää. Jos on pidempään tai isompi porukka niin ruokatarvikkeita. Jos pelkät kahvittelut kyseessä niin esim. kukkaset riittää.

Vierailija
112/137 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä aina soitan ja kysyn. Pitää tietää monellekko hengelle tatjoa osaltaan esim. pihviä, makkaraa, juotava! herkkuja ym..   Meillä menee kotonakin joapäivä ruokaan rahaa.   En mene koskaan  yllätyksenä minnekään.

Et kai sinä syötä koko sakkia. Minä veisin oman perheen grillattavat ja juomat, sitten vaikka kuivakakut, sipsejä, keksejä, kahvi pkt.

Vierailija
113/137 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut muutaman kerran 1-2 yötä kavereiden mökeillä. 

Ovat erityisesti toivoneet tuliaiseksi itse tehtyä salaattia, ne tarpeet eivät oikein säily mökillä. Olen toisella kerralla vienyt lisäksi pyynnöstä toscakakun ja toisella kerralla pihvejä.

Lisäksi olen vienyt juotavaa; vissyä ja viiniä, näitä ei tosin pyydetty

Vierailija
114/137 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et kai sinä syötä koko sakkia. Minä veisin oman perheen grillattavat ja juomat, sitten vaikka kuivakakut, sipsejä, keksejä, kahvi pkt.

Ideana on syöttää ja juottaa isäntä perheineen, jos tulee vieraaksi. Isäntä tarjoaa miljöön, vieras ylläpidon. 

Taidat olla lokki, jos et tuota tiennyt

Vierailija
115/137 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me viedään hauskalla painatuksella olevat  pellavaiset laudeliinat, emännälle uniikit korvakorut ja isännälle laatikollinen (6 pulloa) hyvää punaviiniä.  

Vierailija
116/137 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat ruuat nyt ainakin. Myös sen asenteen, että teet ja autat tekemään kaikkea, et istu ja odota pöydässä että sinulle tarjoillaan. Mökillä ei ole tarkoitus toimia näin ja tällaiset vieraat karsiutuu listalta ensimmäisenä. 

Vierailija
117/137 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen verran ruokaa ja juomia kuin perheenne kuluttaa vierailun aikana sekä lakanat+pyyhkeet.

Lisäksi talouspaperia ja vessapaperia.

Muistakaa ostaa myös kahvia. 

Vierailija
118/137 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän kannattaisi kysyä isäntäväeltä, mitä  he toivovat saavansa.

Oletteko yötä, silloin omat petivaatteet, veisin myös oman tyynyn.

Minulla on kauniita paperiserviettejä ainakin 50 pakettia. Niistä voisi toki askarrella kaikenlaista, esim niitä voi liimata (kun purkaa ne niin, että jää käteen vain ohut kuviollinen kerros) johonkin vaikka kaakelin tms pintaan. Kuivuttua käsitellään vaikka jollain läpinäkyvällä liimalla tai lakalla.

Oikeasti, mitä joku tekisi mökillään tällaisella krääsällä?

Vierailija
119/137 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vienyt skumppaa, lapsille limonadia, talon isännälle pieni valikoima paikallisen pienpanimon oluita maisteltaviksi,mansikoita, savulohisalaattia, itse leivottua saaristolaisleipää, kasviksia grilliin, raakamakkaroita, pihvejä, itse tehtyä voita, raparperipiirakkaa ja vaniljkastiketta.

Oltiin kaksi yötä. Lisäksi tietty omat petivaatteet ja hygieniatarvikkeet mukana.

Vierailija
120/137 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wc paperia ja ruokaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan