Outo flunssa/vatsatauti vaivaa, muilla samaa?
Onko muilla samaa outoa flunssaa/vatsatautityyppistä tautia kierrossa? Oireet n. Vkon kurkku kipeä ja jäätävä väsy, mihin ei auta edes 10-11h yöunet. Tähän seurauksena päälle vellova olo (vatsatauti) ja osalla perheessä lämpöilyä tai nopeasti ohimenevää kuumetta.
Muilla kierrossa vastaavaa?
Kommentit (29)
Samantyyppistä vaivaa mulla ollut lähipäivinä. Lämpö/kuume tosin ei yleensä nouse, ei nytkään.
Ei. En ole ollut kolmeen vuoteen kipeänä. Peskää käsiä.
Ei taida näkyä kotitesteissä tämä versio? Tosiaan jäätävä väsy koko perheessä.
Ap
Kuinka monta piikkiä otit? Kemikalivanat ollu taivaalla jo ainakin huhtiikuun ajan, nyt sitten korotauti tuplaantuu jne. Onnea rokotetut!
Joo vaan yhdellä perheestä nousi kuume ja vaan 1 illaksi/yöksi. Muilla lämpöä n.1 vrk ja itselläni alilämpö.
Tuo lämpövaihtelu ei siis olennaisin oire vaan jäätävä väsy, kurkkukipu, joka yhdistyy vatsatautityyppiseen oireiluun (vellova olo).
On myös huimausta ja heikotusta.
Muilla samaa?
Sinulla on luultavasti joku vakava tauti, olen pahoillani...
Täällä on samankaltaista! Maha kipeänä usemman päivän ja samoihin aikoihin paineen tunne poskionteloissa. Perinteisiä flunssa/yskä-oireita tai kuumetta ei ollenkaan, korkeintaan sellainen vetämätön olo. Koronankotitesti oli negatiivinen, mutta nekään eivät 100% varmoja ole.
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla lapsia? Päiväkodista ja koulusta taudit ui kotiin. Jos vain aikuisten talous, niin ei tule samalla tavalla altistusta tautikuormalle.
Just sama iski meidän perheeseen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla lapsia? Päiväkodista ja koulusta taudit ui kotiin. Jos vain aikuisten talous, niin ei tule samalla tavalla altistusta tautikuormalle.
Yksi lapsi on, hän on aikuinen ja asuu jo omillaan.
Samat oireet ja viime torstaina tein positiivisen koronatestin kotona. Ja sen testin olin ostanut ainakin puoli vuotta sitten, että hyvin toimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi lapsi on, hän on aikuinen ja asuu jo omillaan.
Pienten lasten perheissä sairastetaan enemmän kiertäviä tauteja, kun pvk ja koulut on pöpöjä täynnä.
Käsiä pestään, mut se ei oikein auta ku kipeät lapset ovat pvk ja kouluissa aivastamassa muita päin.
Aikuisten talouksissa onkin mahd vältellä kiertäviä tauteja paljon paremmin.
Tuohon vielä yskä päälle. Kotitestin mukaan oli koronaa.
Vierailija kirjoitti:
Kauan kestänyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauan kestänyt?
Alkoi sunnuntaina ekat oireet, ja yhdellä lapsella eilen.
Mones oirepvä näkynyt muilla testissä? Lapsilla näyttänyt negaa tähän mennessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauan kestänyt?
Alkoi sunnuntaina ekat oireet, ja yhdellä lapsella eilen.
Siis just nuo väsy oireet teillä?
Pari viikkoa sitten itse olin oksennustaudissa ja sitä aikaisemmalla viikolla vanhempani olivat myös vatsataudissa.
Nyt itselläni on hirveä väsy, vaikka olen nukkunut tarpeeksi.
Kevät on kaikenlaisien tautien/viruksien aikaa.
Meillä oli koko perheellä juuri nuo oireet, kurkkukipu, yskä ja väsy ja poskionteloiden tukkoisuus pahimpana. Kuumetta ei ollut. Kaikilla kotitesti nega, testit oli juuri ostettuja eikä vanhoja.
Korona kiertää juuri nyt tuollaisin oirein.