HS: Seksuaalivähemmistöille vihamielistä Aito avioliitto -banderollia radan varrella ei aiota kieltää - kaupunkia ei kiinnosta
https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000011292313.html
Vantaan kaupunginvaltuusto käsittelee aloitteen, jonka mukaan Hiekkaharjun aseman vieressä oleva Aito avioliitto -banderolli tulisi poistaa. Kyseinen banderolli on vastustanut vuosien ajan tasa-arvoista avioliittolakia ja translakia. Se on sijoitettu paritalon seinään ja näkyy hyvin ohikulkeville junamatkustajille. Vaikka sitä on yritetty saada pois mm. kuntalaisaloitteella ja valtuustoaloitteella, kaupunginhallitus ei aio edistää asiaa.
Uusi rakennuslaki pyrkii karsimaan luvanvaraisuutta, eikä nykyinen banderolli vaadi lupaa esimerkiksi koska se ei ole valaistu. Vasemmistoliiton valtuutettu Funda Demiri on pettynyt päätökseen ja korostaa, että seksuaali- ja sukupuolivähemmistöt kokevat syrjintää, ja banderolli lähettää heille Vantaalla vääränlaisen viestin.
Miksi Vantaa ei puutu tähän? Jos seinässä lukisi rasistinen teksti, se revittäisiin alas tunnissa. Mutta kun loukataan sateenkaari-ihmisiä, kaupungin päättäjät mumisevat jostain "rakennusjärjestyksestä" ja byrokratiasta. Tämä on vihaviesti, ei mikään koriste tai mielipide.
Kommentit (512)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ja Ruotsissa on maailman liberaaleimmat oikeudet sateenkaariväellä. Ilmeisesti pitäisi kokonaan sitten kieltää heterojen kaikki oikeudet olla mitä mieltä ovat.
Voisivat jo mennä vaatimaan noita oikeuksia sellaisiin maihin, jossa muun sukupuolisen saa heittää katolta alas kuolemaan ilman miään tuomiota.
Kannatan tietenkin seksuaalista vapautta ja tasa-arvoa (vapaaehtoisesti ja täysi-ikäisten kesken). Jotain suvaitsevuutta odottaisi heiltäkin näitä "väärämielisiä" kohtaan.
En minä ainakaan suvaitse henkilöitä, jotka yrittävät rajoittaa minun oikeuttani mennä esimerkiksi naimisiin.
Mutta suvaitset vihervasemmiston tuen homojen nirhaamiselle?
Vierailija kirjoitti:
Muistakaapa homot ja lesbot että ette kanna verorahoja Vantaalle, muuttaa pois sieltä pois heti
Sori, asun jo Vantaalla. En näe perustetta tämän takia muuttaa minnekään.
terv. Bi
Intersektionaalista ideologiaa pitää vastustaa. Siksi aito avioliitto.
Onneksi joku ystävällinen sielu käy aina heittelemässä maalia kylttiin kun tuo huru-ukko on saanut sen vaihdettua. Nytkin on seinät vaaleanpunaisina.
Kuinkahan laillista muuten on se, että tuosta talosta kuvataan useamman kameran voimin kevyenliikenteenväylää ja sillä kulkevia ihmisiä? Mitähän poliisi sanoisi asiasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se eroaa sateenkarilipusta?
Ei mitenkään, tasa-arvoisinta on että myös heterot saavat ilmaista oman mielipiteensä
Minä olen hetero ja toivon että joku polttaa sen banderollin.
Toivotko että joku polttaisi vihervasemmiston kantamat Hamas-liput, vai onko vasemmistolainen homovihanjotenkin parempaa?
En osaa ottaa kantaa, en ole riittävän perehtynyt Hamasin toimintaan. Sen tiedän ettei homot liity nykyiseen konfliktiin mitenkään, paitsi sinun päässäsi se kuviteltu yhteys on selvästi pakkomielle.
Jumala on asettanut moraalisäännöt ja niiden mukaan mennään. Homostelu ja lesbostelu on syntiä, emmekä me ihmiset sitä asiaa voida muuttaa. Tunnen useinkin halua tehdä asioita jotka ovat jumalan lain vastaisia. Usein myös toimin luojan tahdon vastaisesti. Pyrkiä oikeaan ja hyvään pitää silti - päivästä seuraavaan.
Vierailija kirjoitti:
Jumala on asettanut moraalisäännöt ja niiden mukaan mennään. Homostelu ja lesbostelu on syntiä, emmekä me ihmiset sitä asiaa voida muuttaa. Tunnen useinkin halua tehdä asioita jotka ovat jumalan lain vastaisia. Usein myös toimin luojan tahdon vastaisesti. Pyrkiä oikeaan ja hyvään pitää silti - päivästä seuraavaan.
Me ihmiset, siis te hih h ulit. Normaalit ihmiset ovat synnistä vapaita.
Hyvä että palstalla on myöskin sellaisia jotka vaivatuvat informoimaan kuten esimerkiksi bilderberg kokouksesta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ja Ruotsissa on maailman liberaaleimmat oikeudet sateenkaariväellä. Ilmeisesti pitäisi kokonaan sitten kieltää heterojen kaikki oikeudet olla mitä mieltä ovat.
Voisivat jo mennä vaatimaan noita oikeuksia sellaisiin maihin, jossa muun sukupuolisen saa heittää katolta alas kuolemaan ilman miään tuomiota.
Kannatan tietenkin seksuaalista vapautta ja tasa-arvoa (vapaaehtoisesti ja täysi-ikäisten kesken). Jotain suvaitsevuutta odottaisi heiltäkin näitä "väärämielisiä" kohtaan.
En minä ainakaan suvaitse henkilöitä, jotka yrittävät rajoittaa minun oikeuttani mennä esimerkiksi naimisiin.
Olet sitten päättänyt että vihervasemmiston tuki homojen nirhaamiselle on kiistaton totuus jota ei tarvitse todistaa mitenkään.
-eri
winner ei ainakaan ole kristinuskon suuri tuntija :)
Vihervasemmiston sekopäisyys on vertaansa vailla. Älyttömyyksissään veljeilevät kaikkein suvaitsemattomimman uskonnon ja siihen linkittyvien kulttuurien edustajien ja kenties tulevien nirhaajiensa kanssa. Kaikki tuo hulluus suvaitsevaisuuden nimissä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko maistraattivihkimisen vastustaminen joku oikeasti tapahtuva ilmiö? Silloin kantasi olisi ihan ymmärrettävä. Mutta itse tälleen kirkkoon kuulumattomana ymmärrän myös sen, että jotku haluaa vielä säilyttää perinteisempiä arvoja, ja ettei kirkon käsitysten muuttamisen vaatiminen ole ihan kohtuullista "omien oikeuksien" vuoksi.
Tämmösiä juttuja Hesarissa😂Toinen alla kertoi, että munkkikahvilan munkeissa on jatkossa kananmunia😂Maailma on tullu hulluks
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siten että sateenkaarilipulla viestitään tasa-arvosta ja sen tavoittelemisesta.
Eikö ne nyt voi olla jo hiljaa????
Nykyään sitä tulee jo joka tuutista.
Hassu ilmaus, tulee joka tuutista.. voisitko kertoa, miten asiaa niinku sulle koko ajan toitotetaan? Minä kun edes itse homona edes törmää asiaan kuin juuri tyyliin priden alla
jos taas sanot, että on homosarjoja, juttuja homoista jne, ja samalla huudat, että toitotetaan joka tuutista, on ilmeisen selvääkin, että asia ei sinullekaan ole edelleenkään ok, että näet homoja.
Kyllä siitä saa lukea ja median muodossa siitä tulee ihan jo liikaa. Miten muka -80 ja -90 luvuilla tultiin toimeen hetero vs sateenkaari väki. Sen kun pidätte asian omana tietonanne, ettekä hiero sitä ihmisten naamaan. Puolustan mielummin vammaisten oikeuksia, noin esim.
Mielestäni olette saanut jo ihan riittävästi oikeuksia. Osa teistä on jo ihan sirkuseläimen asemassa, tiedostaen asian tai ei.
Mitä te saatte siitä omasta erilaisuuden korostamisesta?
"
Miksi minä haluaisin heittää homot kalliolta alas?
Tuo on sinun ajatuksesi, ei minun."
En tiedä miksi, siksihän minä sitä kysyn. Kuitenkin marssitte Hamas-lippujen kanssa pitkin toreja.
Yrittäkää nyt ihmiset ymmärtää, että mielipiteet on mielipiteitä ja tosiasiat on tosiasioita. Täällä kiihkomieliset esittävät mielipiteitä tosiasioina ja se on väärin. Mielipiteitä on erilaisia ja yrittäkää edes vähän kunnioittaa ja ymmärtää toisten mielipiteitä, voisitte vaikka oppia jotain ihmisyydestä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet sitten päättänyt että vihervasemmiston tuki homo
Todisteeksi riittää että kannatte mielenosoituksissa Hamasin lippuja ja Pride-kulkueissa näkyy Che Guevara-liput ja paidat. Che heitti homot keskitysleireille.
En tiedä mitä muita todisteita kaipaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitenkään, tasa-arvoisinta on että myös heterot saavat ilmaista oman mielipiteensä
Minä olen hetero ja toivon että joku polttaa sen banderollin.
Toivotko että joku polttaisi vihervasemmiston kantamat Hamas-liput, vai onko vasemmistolainen homovihanjotenkin parempaa?
En osaa ottaa kantaa, en ole riittävän perehtynyt Hamasin toimintaan. Sen tiedän ettei homot liity nykyiseen konfliktiin mitenkään, paitsi sinun päässäsi se kuviteltu yhteys on selvästi pakkomielle.
Mitä perehtymistä siinä on? Hamas heittää homot katoilta alas. Tarvitsetko tuohon siis jotain kontekstia jolla oikeutat sen?
Vierailija kirjoitti:
Yrittäkää nyt ihmiset ymmärtää, että mielipiteet on mielipiteitä ja tosiasiat on tosiasioita. Täällä kiihkomieliset esittävät mielipiteitä tosiasioina ja se on väärin. Mielipiteitä on erilaisia ja yrittäkää edes vähän kunnioittaa ja ymmärtää toisten mielipiteitä, voisitte vaikka oppia jotain ihmisyydestä
Niin. Esimerkiksi kyltissä lukenut sukupuoliasia on tosiasia, eikä mielipide.
Miksi minä haluaisin heittää homot kalliolta alas?
Tuo on sinun ajatuksesi, ei minun.