HS: Seksuaalivähemmistöille vihamielistä Aito avioliitto -banderollia radan varrella ei aiota kieltää - kaupunkia ei kiinnosta
https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000011292313.html
Vantaan kaupunginvaltuusto käsittelee aloitteen, jonka mukaan Hiekkaharjun aseman vieressä oleva Aito avioliitto -banderolli tulisi poistaa. Kyseinen banderolli on vastustanut vuosien ajan tasa-arvoista avioliittolakia ja translakia. Se on sijoitettu paritalon seinään ja näkyy hyvin ohikulkeville junamatkustajille. Vaikka sitä on yritetty saada pois mm. kuntalaisaloitteella ja valtuustoaloitteella, kaupunginhallitus ei aio edistää asiaa.
Uusi rakennuslaki pyrkii karsimaan luvanvaraisuutta, eikä nykyinen banderolli vaadi lupaa esimerkiksi koska se ei ole valaistu. Vasemmistoliiton valtuutettu Funda Demiri on pettynyt päätökseen ja korostaa, että seksuaali- ja sukupuolivähemmistöt kokevat syrjintää, ja banderolli lähettää heille Vantaalla vääränlaisen viestin.
Miksi Vantaa ei puutu tähän? Jos seinässä lukisi rasistinen teksti, se revittäisiin alas tunnissa. Mutta kun loukataan sateenkaari-ihmisiä, kaupungin päättäjät mumisevat jostain "rakennusjärjestyksestä" ja byrokratiasta. Tämä on vihaviesti, ei mikään koriste tai mielipide.
Kommentit (512)
"Sinulle ja kaikille muillekin mahoihin, veloihin, tuhkamuniin ym. vetoajille: vain heteroparien on mahdollista lisääntyä keskenään. Se, että osa heteropareista ei syystä tai toisesta halua tai pysty lisääntymään, ei rinnasta heitä ei-heteropareihin, joista kukaan, ei yksikään, pysty lisääntymään keskenään."
Historiallisesti, kristillisyydessä ja uskonnoissa yleisestikin avioliiton merkitys on ollut nimenomaan lisääntyminen: se, että lapset saavat vakaat kasvuolosuhteet ja tietävät mihin sukuun kuuluvat. Rakkaussuhde parin välillä on ollut toissijaista ja paikoin jopa täysin irrelevanttia.
Joten jos pari (homo tai hetero) menee naimisiin vailla pienintäkään ajatusta lasten hankinnasta, niin se ei ole avioliitto sanan alkuperäisessä merkityksessä. Tietysti rakkausliittokin on validi syy virallistaa parisuhde ja tätäkin ollaan kollektiivisesti päätetty kutsua avioliitoksi - mutta silloin on älyllisesti epärehellistä väittää, että puolisoiden sukupuolella olisi asiassa merkitystä.
"Miksei yksikään aitoavioliittopelle ikinä vastaa näihin kysymyksiin? Olen kysynyt kymmeniä kertoja ja aina vaihdetaan puheenaihetta."
Miten puheenaihetta on vaihdettu? Millä logiikalla vihervasemmiston mielestä ei ole homovihaa heittää homoja katoilta alas, mutta jokin radanvarrella oleva läpyskä vaatii kriisikokouksen?
Vierailija kirjoitti:
Vaikka olen hetero aseksuaali niin en silti koe kuuluvani mihinkään sateenkaarelaisten sekopääjoukkoon.
Et kuulukaan. Aseksuaalisuus ei ole seksuaalinen suuntautuminen. Aivan kuin ateismi ei ole uskontokunta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se eroaa sateenkarilipusta?
Siten että sateenkaarilipulla viestitään tasa-arvosta ja sen tavoittelemisesta.
Eikö ne nyt voi olla jo hiljaa????
Nykyään sitä tulee jo joka tuutista.
Hassu ilmaus, tulee joka tuutista.. voisitko kertoa, miten asiaa niinku sulle koko ajan toitotetaan? Minä kun edes itse homona edes törmää asiaan kuin juuri tyyliin priden alla
jos taas sanot, että on homosarjoja, juttuja homoista jne, ja samalla huudat, että toitotetaan joka tuutista, on ilmeisen selvääkin, että asia ei sinullekaan ole edelleenkään ok, että näet homoja.
Vierailija kirjoitti:
"Miksei yksikään aitoavioliittopelle ikinä vastaa näihin kysymyksiin? Olen kysynyt kymmeniä kertoja ja aina vaihdetaan puheenaihetta."
Miten puheenaihetta on vaihdettu? Millä logiikalla vihervasemmiston mielestä ei ole homovihaa heittää homoja katoilta alas, mutta jokin radanvarrella oleva läpyskä vaatii kriisikokouksen?
Siten että sinä vastaat noilla kysymyksillä joka kerta kun sinulta kysytään että
miten tasa-arvoinen avioliittolaki häivyttää heteroparien oikeuksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siten että sinä vastaat noilla kysymyksillä joka kerta kun sinulta kysytään että
Ei mitenkään. Minä kannatan tasa-arvoista avioliittoa.
Eikö sinusta ole kuitenkin jokseenkin ristiriitaista kannattaa tasa-arvoista avioliittoa samalla kun haluat heittää homot katoilta alas?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei viestitä, vaan halusta hävittää perinteiset perhearvot.
Miten ne sinusta halutaan hävittää? Onko joku kajonnut sinun oikeuteesi perustaa perhe heteroavioliitossa?
Ei mutta joku on kajonnut oikeuteeni tulla kutsutuksi äidiksi Kelan vanhemmuusrahakaavakkeissa. Siellä on äiti-sanan tilalla synnyttäjä 1, ettei joku naismies loukkaannu kun kutsutaan äidiksi. Iso kulttuurinen muutos, kun äiti-sanaa ruvetaan hävittämään virallisista asiakirjoista.
Etkö sinä kuitekin ole äiti, ja siis synnyttänyt sen per s e hdelmäsi itse? Eli synnyttäjä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitenkään, tasa-arvoisinta on että myös heterot saavat ilmaista oman mielipiteensä
Minä olen hetero ja toivon että joku polttaa sen banderollin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että vanhoillispiireissä on niin kova hinku yhdistää välittömästi homoseksuaalit pedoihin, kertonee paljolti myös siitä miten siellä se oma peili siellä omassa kaapissa on pahasti vinossa - varsinkin kun siellä vähän väliä on tapauksia, joissa heteroisät menevät tyttäriensä sänkyihin ja sitten myös kieltäisivät tytärten abortit.
Ei sillä, että mikään pedoilu on oikein kenenkään kanssa, mutta homoseksuaalina aina kyllästyttää tämä sama asenteellisuus ja mustavalkoinen ajattelu ja jokakeväinen härdelli aina samasta asiasta ja pääpukareina yleensä ne, joilla ei ole ollut minkään sortin seksiä tämän vuosituhannen puolella :DDDD
-winner-
Miten homoseksuaalisuus liittyy siihen, että sukupuolia on kaksi? Varmaan siten, että nekin rakastuvat vain tiettyyn sukupuoleen, lesbo ei esimerkiksi tunne vetoa naista esittävään mieheen
Mutta heiltähän ei tietenkään enää nykyään mitään kysellä.
"Pop up -lesbobaari Bar Utopia kutsui bileisiinsä kaikkia lesboja ja lesbouteen samaistuvia viime perjantaina Helsingissä."
Mitä luulette, kuinka moni näistä paikalle pyrkineistä oli oikeita lesbonaisia ja kuinka moni lesboksi "identifioituvia" heteromiehiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt tajua mitä vihaa tuossa kyltissä on.
Ei tasan yhtään mitään. Vihaa olisi kehotus pahoinpidellä tai tap.paa seksuaalivähemmistöjä. Sen sijaan se ei ole vihaa, että näkee avioliiton miehen ja naisen välisenä liittona. Tämähän on nimenomaan kristityn kirkon näkemys tällä hetkellä.
Se on niin, että kirkolliskokousedustajista enemmistö on edelleen niitä kiihkeämmänpuoleisia vanhoillisia. Se ei ole mikään kaikkien seurakunnan jäsenten demokraattinen kanta. Mikä sitten on seurakunta? Eikö se ole kristillinen yhteisö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tasan yhtään mitään. Vihaa olisi kehotus pahoinpidellä tai tap.paa seksuaalivähemmistöjä. Sen sijaan se ei ole vihaa, että näkee avioliiton miehen ja naisen välisenä liittona. Tämähän on nimenomaan kristityn kirkon näkemys tällä hetkellä.
Se on niin, että kirkolliskokousedustajista enemmistö on edelleen niitä kiihkeämmänpuoleisia vanhoillisia. Se ei ole mikään kaikkien seurakunnan jäsenten demokraattinen kanta. Mikä sitten on seurakunta? Eikö se ole kristillinen yhteisö?
Enemmistön kannan mukaan mennään. Se on demokratiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että vanhoillispiireissä on niin kova hinku yhdistää välittömästi homoseksuaalit pedoihin, kertonee paljolti myös siitä miten siellä se oma peili siellä omassa kaapissa on pahasti vinossa - varsinkin kun siellä vähän väliä on tapauksia, joissa heteroisät menevät tyttäriensä sänkyihin ja sitten myös kieltäisivät tytärten abortit.
Ei sillä, että mikään pedoilu on oikein kenenkään kanssa, mutta homoseksuaalina aina kyllästyttää tämä sama asenteellisuus ja mustavalkoinen ajattelu ja jokakeväinen härdelli aina samasta asiasta ja pääpukareina yleensä ne, joilla ei ole ollut minkään sortin seksiä tämän vuosituhannen puolella :DDDD
-winner-
Miten homoseksuaalisuus liittyy siihen, että sukupuolia on kaksi? Varmaan siten, että nekin rakastuvat vain tiettyyn sukupuoleen, lesbo ei esimerkiksi tunne vetoa naista esittävään mieheen.
Mutta heiltähän ei tietenkään enää nykyään mitään kysellä.
Puhutko nyt trans-miehistä? Jotkut lesbot tuntevat vetoa heihin, jotkut eivät. Vähän kuin seksuaalisuus olisi monipuolinen asia ja kaikki eivät ole sen suhteen samanlaisia.
Lesbon määritelmä on naisista kiinnostunut nainen. Transmies on nainen. Aiempi kommentoija oletettavasti tarkoitti naista esittäviä miehiä eli transmiehiä.
Haluaisin uskoa, että sanoilla on merkityksensä eikä niitä voi muuttaa yksipuolisella päätöksellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei viestitä, vaan halusta hävittää perinteiset perhearvot.
Onko siis joku viemästä sun perheeltä jotain pois? Vai lisäämässä muille ihmisille samat oikeudet kuin sinulla on?
ja mitkä perinteiset perhearvot? Suomessakin elää vielä nykyään ihmisiä, joille perinteiset perhearvot ovat kuin viime vuosisadan alusta onko siis sinun vai heidän perhearvonsa ne perinteiseimmät, joita ehkä sinunkin olisi sitten hyvä noudattaa?
Vihervasemmisto kantaa mielenos
Jotkin fanituksen kohteet vain kummasti nippuuntuvat. Vähän kuin ostettaisiin simppeli jonkun valmiiksipureksima maailmankuva periaattella osta yksi, saat seitsemän. Kätevää! Voit löytää nohevasti itsesi näköisiä klooneja tuolla aivopieru-ostoksella. Hihkaiset vaan jotain niistä seitsemästä mä oon tätä- identiteetistä ja kaikilla on kivan turvallista kuin äidin masussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitenkään, tasa-arvoisinta on että myös heterot saavat ilmaista oman mielipiteensä
Toivotko että joku polttaisi vihervasemmiston kantamat Hamas-liput, vai onko vasemmistolainen homovihanjotenkin parempaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla trolli, kun toivot ja lietsot aggressiota. Ei sillä kenenkään mieltä saa muuttumaan, vaan vihan kierre vain syvenee.
Korkeintaan kysyisin, että eikö sun avioliittosi sitten ole aito? Siis siltä banderollin ripustajalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitenkään. Minä kannatan tasa-arvoista avioliittoa.
Eikö sinusta ole kuitenkin jokseenkin ristiriitaista kannattaa tasa-arvoista avioliittoa samalla kun haluat heittää homot katoilta alas?
Ne on ne muut jotka haluaa heitellä. Oikeastaan ei noissa ärsytä muu kuin tuo päällekäyvyys ja kovaäänisyys. Panee epäilemään että on jotain muutakin "vikaa" kuin tuo seksuaalista tasa-.arvoa vaativa elementti. Ilman hirveää älämölöä saisivat olla pitkin tai poikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmistön kannan mukaan mennään. Se on demokratiaa.
Mutta kenen enemmistön? Ei mitenkään välttämättä seurakuntien jäsenistön enemmistön. Valtaosaa ei jaksa kiinnostaa, eivätkä siksi tyrkyttäydy kirkolliskokousedustajiksi. Ei siellä mikään edustava otos seurakuntien jäsenistä ole.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ja Ruotsissa on maailman liberaaleimmat oikeudet sateenkaariväellä. Ilmeisesti pitäisi kokonaan sitten kieltää heterojen kaikki oikeudet olla mitä mieltä ovat.
Voisivat jo mennä vaatimaan noita oikeuksia sellaisiin maihin, jossa muun sukupuolisen saa heittää katolta alas kuolemaan ilman miään tuomiota.
Kannatan tietenkin seksuaalista vapautta ja tasa-arvoa (vapaaehtoisesti ja täysi-ikäisten kesken). Jotain suvaitsevuutta odottaisi heiltäkin näitä "väärämielisiä" kohtaan.
En minä ainakaan suvaitse henkilöitä, jotka yrittävät rajoittaa minun oikeuttani mennä esimerkiksi naimisiin.
Totalitarismi ja yhdenmukaisen ajattelun pakotus nousee aina vasemmalta. Ja koska vasemmiston ideoiden vastustaminen on ihmisoikeusrikos onnistuu vasemliston ideoiden vastustaminen ainoastaan väkivalloin, siksi äänestetään Trumpit valtaan. Vasemmisto luo itse hirviönsä ideologisen yhdenmukaisuuden pakolla.
Sota on tulossa.