Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rasvaatteko jalkanne joka ilta suihkun jälkeen?

Vierailija
11.06.2025 |

Itse en rasvaa muuten kuin kasvot ja kaulan pesun jälkeen, käsi- tai vartalorasvaa käytän vain satunnaisesti, mutta kuivat jalat tuntuvat niin inhottavalta että pakko laittaa joka ilta rasvaa.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä rasvaa sinne missä pitää olla pitoa!

Vierailija
42/64 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

29: Rasvaaminen nimenomaan on lääkärien suositus ja jopa kovettumiin. Raspaus se on kielletty. Itse käyn lääkärintarkastuksessa vuosittain ja joka helkkarin kerta hän tutkii jalat ja muistaa mainita asiasta. Toki mulla on ollut jalat aina niin hyvässä kunnossa, että ikinä en ole saanut lähetettä jalkahoitajalle 20 vuoteen diagnoosista lähtien, vaikka se lain mukaan pitäisi kuulua kaikille meikäläisen diagnoosilla oleville. Kaupunki ja nykyinen Hva kun haluaa pihistää rahaa sieltä mistä vaan voi ajatella.

T DM1

EI OLE. Turhaan ei pidä rasvata pelkästään varmuuden vuoksi ja mikä siinä on niin hitsin vaikeaa hankkia sopivia kenkiä? Mieluummin kulkee känsälaastarit jaloissa rasvaten pakkomielteisesti varpaitaan ja hoitaen jalkasilsaa kuin että hankkisi vaan sopivat kengät 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On silkkaa mielenvikaisuutta pestä vimmatusti ihon suojarasvoja pois turhaan ja sitten läträtä kalliita kemikaaleja paikkaamaan puutetta.

Sinä olisit varmasti viihtynyt keskiajalla.

Silloin niitä ihon omia suojarasvoja ei pesty pois kuin kerran vuodessa ja ihmiset olivat järjestään terveyden perikuvia kun mikromuovejakaan ei ollut ja kaikki ruoka oli luomua.

Sinä olisit varmasti viihtynyt sarkastisten mutta onnettomien näsäviisaiden lasten kesäleirillä.

Vierailija
44/64 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

29: Rasvaaminen nimenomaan on lääkärien suositus ja jopa kovettumiin. Raspaus se on kielletty. Itse käyn lääkärintarkastuksessa vuosittain ja joka helkkarin kerta hän tutkii jalat ja muistaa mainita asiasta. Toki mulla on ollut jalat aina niin hyvässä kunnossa, että ikinä en ole saanut lähetettä jalkahoitajalle 20 vuoteen diagnoosista lähtien, vaikka se lain mukaan pitäisi kuulua kaikille meikäläisen diagnoosilla oleville. Kaupunki ja nykyinen Hva kun haluaa pihistää rahaa sieltä mistä vaan voi ajatella.

T DM1

EI OLE. Turhaan ei pidä rasvata pelkästään varmuuden vuoksi ja mikä siinä on niin hitsin vaikeaa hankkia sopivia kenkiä? Mieluummin kulkee känsälaastarit jaloissa rasvaten pakkomielteisesti varpaitaan ja hoitaen jalkasilsaa kuin että hankkisi vaan sopivat kengät 

Eläpä höpötä. Meillä diabeetikoilla on itsestäänselvyys, että kengät valitaan oikein. Meiltä on myös kielletty kaikki känsä- ja rakkolaastarit, näiden paketeissakin lukee selvästi että ei diabeetikoille. Taidat itse olla ahtaiden kenkien ystävä, kun niin tiedät asian varmaksi.

Vierailija
45/64 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko tämän ketjun otsikon pitänyt olla: 

Me diapeetikot ja meidän jalkaongelmat 

Vierailija
46/64 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh kompa, kukaan ei käy suihkussa joka päivä.

Vierailija
47/64 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä suihkun? Iho kuivaa liiaksi, jos käy joka päivä suihkussa ja pesee itsensä saippualla. Kerran kaksi kokosuihkua viikossa ja tietysti alapesut aamuin illoin ja kasvojen hoito on ihotautilääkärin suositus normaali-ihoiselle. Aina rasvaus suihkun jälkeen. 

Vierailija
48/64 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

no kasvotkaan mitään rasvoja kaipaa, vaan kosteutusta. juo vettä, seerumit, mx emulsio, kasvodesi, hoitovesi.

no jalkaterät ehkä,mutta laita sukat heti miltei, älä tillustelr lattioilla,mitkä jäljet jää ja samoin sohvan pilaat. nahkasohvassakin näkyy monilla noita karseita kehovoide ja muuta ns rastahraa. ja jos sun jalat kuivuu, älä vaan lankee raaputtaviin, raspi,hohkakivi. kiihtyy vaan kovettumat. pääset eroon noin kuukaudessa jos maltat tuolla jalkavoiteilla. hyvä jos niissä olisi ureaa. moikka.

Vierailija
49/64 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kävisin suihkussa illalla?

tukka, päivän liat, kivaa mennä puhtaisiin lakanoihin siistinä. aamulla voi ottaa ilman tukkaa toisen pikaisemman suihkun ilman hankausta sienellä, sitten yön jäljiltä pierut,kainalot raikastuu ja deo pääsee puhtaalle iholle. yön annat kainaloiden levätä,etennii jos oot sheivannut. illalla aikaa sheivata, pestä hiukset kahdella shampoolla, pesevä ja toinen hoitava. föönata jne.  aamulla tukka klipseillä ylös ja suihkukopin käsisuihkulla suihkit täsmäpaikkoihin. 

Vierailija
50/64 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En koskaan. Rasvaan jalat aamulla suihkun jälkeen. Minua ällöttää mennä rasvaisella jaloilla nukkumaan.

Itse laitan aina puuvillasukat jalkoihin yöksi rasvauksen jälkeen.

Vielä ällöttävämpää kuin rasvaiset jalat, on yrittää nukkua sukat jalassa.

pidä vähän aikaa ja sitten pois. tuon voit tehdä jo illallakin tv katsoessa vaikka. kunhan ei tahri lattioita ja lakanoita.

Vierailija
51/64 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rasvaan joka ilta suihkun jälkeen koko kehon ohuella kerroksella kevyttä perusvoidetta. Minulla on atooppinen iho. Odottelen rauhassa että voide imeytyy, ennen kuin pukeudun. Jalkoihin vedän puhtaat sukat, muuten on liukasta kävellä ja lattia sotkeentuu, kunnes hetki kuluu.

Tuo ei ole rasvaa. 

hää tarkoittaa kait mielikuvaa,puhekielen sanaa rasvaan, kuten aurinkorasva,vaikka sekin on monesti kevyt spray. 

Vierailija
52/64 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ramppaa suihkussa joka päivä. Kehon normaalit rasvat siis säilyy. Ei ole ikinä kuivia jalkoja.  Olen 53 vuotias.

haiset,oma nenä tottuu. ja muka oikein rampataaaaan, ymmärrätkä mitä sana tarkoittaa.  vaihdevuosihiki persiissäsi haisuu

Vierailija
53/64 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, rasvaan nännini !

Vierailija
54/64 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T DM1

tanssijoilla ja juoksijoilla kuivuu ja takuulla huipputekniset juoksukengät ja niitä useita.mutta muuten olet oikeassa. 

Vierailija
55/64 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran vuodessa jos muistan.

Vierailija
56/64 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä suihkun? Iho kuivaa liiaksi, jos käy joka päivä suihkussa ja pesee itsensä saippualla. Kerran kaksi kokosuihkua viikossa ja tietysti alapesut aamuin illoin ja kasvojen hoito on ihotautilääkärin suositus normaali-ihoiselle. Aina rasvaus suihkun jälkeen. 

ja sä haiset, kuori ihos karhealla pesusienellä ja anna sen hengittää ennenkuin kuorrutat sen het kun iho puhdas. kierre valmis. kasvoillekin serumit, hoitovesi,kasvovesi,ei rasvaa,se ei kosteuta. juokaa vettä ja peskää värkit istuen s kopin lattialla jalat auki, monet ei osaa edes pestä itseään.

ja te ette sitten jumppaa, treenaa, kuntoile kun likaisena nukkumaan paskolakanoihin käperrytään.

Vierailija
57/64 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ikinä tarvinnut rasvata 

Sama täällä ja olen seitsemänkymppinen. Eikö nuo kovettumat yms. ole seuraus huonoista kengistä. 

Ainoa hoito on pesu, lähes joka ilta ja pari vuotta sitten sain lahjaksi jalkahoidon, mutta eihän siellä ollut mitään houdettavaa, kuin kynsien lakkaus. 

En ymmärä, miksi jalkoja pitäisi rasvata jatkuvasti?

Vierailija
58/64 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi, koska kantapääni halkeilevat herkästi, mutta en jaksa enkä halua. Minä en myöskään pidä rasvatusta tunteesta enkä tykkää käyttää sukkia suihkun jälkeen. Ehkä kerran kuukaudessa tulee rasvattua, mikä lienee yhtä tyhjän kanssa.

Vierailija
59/64 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Joskun oli halkeilevat kantapäät niin pari kertaa, mutta oli kyllä ällöttävää, kun jalat tuntui rasvasilta koko ajan. 

Vierailija
60/64 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kävisin suihkussa illalla?

Että voi puhtaana ja puunattuna mennä sänkyyn, puhtaisiin lakanoihin. Itse en raksaukkona jättäisi suihkua väliin, enkä kyllä muutenkaan.

Kyllä sinäkin tulet jättämään suihkut vähemmälle jahka ikää pääsee karttumaan, nahka ei vaan kestä.