Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rasvaatteko jalkanne joka ilta suihkun jälkeen?

Vierailija
11.06.2025 |

Itse en rasvaa muuten kuin kasvot ja kaulan pesun jälkeen, käsi- tai vartalorasvaa käytän vain satunnaisesti, mutta kuivat jalat tuntuvat niin inhottavalta että pakko laittaa joka ilta rasvaa.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kävisin suihkussa illalla?

Että voi puhtaana ja puunattuna mennä sänkyyn, puhtaisiin lakanoihin. Itse en raksaukkona jättäisi suihkua väliin, enkä kyllä muutenkaan.

Ja sitten yön jäljiltä hikisenä töihin haisemaan?

Vierailija
22/64 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän erään miehen, jolle oli jokin sairaus käydä 2 krt päivässä suihkussa. Sitten ihmetteli kun iho oli aivan hilseilevän valkoinen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ikinä tarvinnut rasvata 

Vierailija
24/64 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En koskaan. Rasvaan jalat aamulla suihkun jälkeen. Minua ällöttää mennä rasvaisella jaloilla nukkumaan.

Itse laitan aina puuvillasukat jalkoihin yöksi rasvauksen jälkeen.

Vielä ällöttävämpää kuin rasvaiset jalat, on yrittää nukkua sukat jalassa.

Parasta jaloille on, jos ne saavat välillä hengittää ilman sukkia ja kenkiä. Jalkojen hautominen lisää jalkasilsan riskiä 

Vierailija
25/64 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kävisin suihkussa illalla?

Että voi puhtaana ja puunattuna mennä sänkyyn, puhtaisiin lakanoihin. Itse en raksaukkona jättäisi suihkua väliin, enkä kyllä muutenkaan.

Jos oisin raksalla töissä niin kävisin suihkussa varmaan jo kotiin tullessa. Miettii kaikkea sitä lasivillaa ja eri myrkkyjä mitkä voi tarttua perseeseen

Jotkut käy suihkussa jo työpaikalla ennen kotiin lähtöä, koska naama voi olla pölyn peitossa ja hiukset talmassa 

Vierailija
26/64 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan ikinä, ei ole kuivaa ihoa jaloissa joten miksi turhaan. Uskon että ruokavalio, sukat/kengät sekä liikunta vaikuttavat eniten jalkojen hyvinvointiin, rasvaus on vain hätäapu jos nuo on pielessä. Jos syö eineksiä ja tekorasvoja, käyttää muovikuitusukkia ja liian pieniä / kovia kenkiä eikä juuri kävele, mikä ihme se on jos jalkojen iho kärsii.

Vierailija
27/64 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea todella tyhmää täälläkin kysytään.

Vierailija
28/64 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen jalkani joka päivä ja myös rasvaan ne ja tämä lienee myös myös lääkärien ja jalkahoitajien suositus. Säännöllinen jalkojen rasvaus on tehokkain tapa estää jalkojen kuivuminen ja kovettumien syntyminen. Jalkarasvaa ei tarvita yhteen rasvaukseen isoja määriä ja kun sen  hieroo hyvin jalkoihin se imeytyykin nopeasti. Varpaiden välit tulee pestä ja kuivata huolella päivittäin. Sitten, kun varpaiden kynteni vaativat leikkausta pehmitän niitä suihkussa tai liottamalla vadissa mikä helpottaa leikkausta ja minun tapani on nirhiä kynttä vähän kerraassaan lyhyemmäksi eikä yrittää lyhennystä kertaleikkauksella jolloin sakset saattavat helposti lipsahtaa. Jos kovettumia tulee kannattaa hakea apteekista kovettumalaastaria jota tulee käyttää niin kauan, että kovettuma on täysin pois (voi kestää useamman viikonkin). Jalkaraspia tai -höylää en käytä koskaan.

Vierailija
29/64 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesen jalkani joka päivä ja myös rasvaan ne ja tämä lienee myös myös lääkärien ja jalkahoitajien suositus. Säännöllinen jalkojen rasvaus on tehokkain tapa estää jalkojen kuivuminen ja kovettumien syntyminen. Jalkarasvaa ei tarvita yhteen rasvaukseen isoja määriä ja kun sen  hieroo hyvin jalkoihin se imeytyykin nopeasti. Varpaiden välit tulee pestä ja kuivata huolella päivittäin. Sitten, kun varpaiden kynteni vaativat leikkausta pehmitän niitä suihkussa tai liottamalla vadissa mikä helpottaa leikkausta ja minun tapani on nirhiä kynttä vähän kerraassaan lyhyemmäksi eikä yrittää lyhennystä kertaleikkauksella jolloin sakset saattavat helposti lipsahtaa. Jos kovettumia tulee kannattaa hakea apteekista kovettumalaastaria jota tulee käyttää niin kauan, että kovettuma on täysin pois (voi kestää useamman viikonkin). Jalkaraspia tai -höylää en käytä koskaan.

Rasvaaminen ei ole mikään lääkärin suositus. Jos rasvalle ei ole tarvetta, niin silloin sitä ei kannata turhaan laittaa. 

Kovettumia syntyy epäsopivista kengistä. Känsälaastari niihin ei auta yhtä hyvin kuin paljain jaloin kulkeminen ja uudet kengät 

Vierailija
30/64 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen jalkapohja on ihan hyvästä syystä kova ja paksu. Samasta syystä kuin kaikkien eläinten anturat. Jalkapohja on kovassa kulutuksessa ja paksuuntuminen auttaa sitä kestämään ihmisen painoa 

Vierailija
31/64 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koskaan. Rasvaan jalat aamulla suihkun jälkeen. Minua ällöttää mennä rasvaisella jaloilla nukkumaan.

Etkö älyä laittaa sukkia jalkaan?

Vierailija
32/64 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikeastaan ikinä, ei ole kuivaa ihoa jaloissa joten miksi turhaan. Uskon että ruokavalio, sukat/kengät sekä liikunta vaikuttavat eniten jalkojen hyvinvointiin, rasvaus on vain hätäapu jos nuo on pielessä. Jos syö eineksiä ja tekorasvoja, käyttää muovikuitusukkia ja liian pieniä / kovia kenkiä eikä juuri kävele, mikä ihme se on jos jalkojen iho kärsii.

Valitettavasti se, mikä sinulla toimii, ei välttämättä toimi toiselle. Kokemusta on.

Vierailija
33/64 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitelen kantapäiden kovettumat joka aamu suihkun jälkeen. Niitä ei pitäisi raspata, mutta voitelemalla säännöllisesti ne pysyvät vähäisinä.

Vierailija
34/64 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

29: Rasvaaminen nimenomaan on lääkärien suositus ja jopa kovettumiin. Raspaus se on kielletty. Itse käyn lääkärintarkastuksessa vuosittain ja joka helkkarin kerta hän tutkii jalat ja muistaa mainita asiasta. Toki mulla on ollut jalat aina niin hyvässä kunnossa, että ikinä en ole saanut lähetettä jalkahoitajalle 20 vuoteen diagnoosista lähtien, vaikka se lain mukaan pitäisi kuulua kaikille meikäläisen diagnoosilla oleville. Kaupunki ja nykyinen Hva kun haluaa pihistää rahaa sieltä mistä vaan voi ajatella.

T DM1

Vierailija
35/64 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle lääkäri kyllä sanoi, että kovettumia ja jalkojen kuivumista ehkäistään säännöllisesti jalkoja rasvaamalla.

Vierailija
36/64 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaan vain käsiäni lähinnä talvella. Kärsin kuivuvasta ja kutisevasta ihosta enkä siksi peseydy kuin kaksi kertaa viikossa. Käsiä on pakko pestä monesti päivässä ja siksi on pahoina aikoina rasvattavakin. Silti ne halkeilevat ja tulee kutisevaa ihottumaa. Peseydyn useammin vain jos teen jotain selvästi likaisia hommia.

On silkkaa mielenvikaisuutta pestä vimmatusti ihon suojarasvoja pois turhaan ja sitten läträtä kalliita kemikaaleja paikkaamaan puutetta.

37/64 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastan nykyään pitkiä kävelylenkkejä, joten olen alkanut hoitaa jalkojani hyvin. Öljyän ne suihkun / viileällä vedellä huuhtelun jälkeen oliiviöljyllä, ja kun se on imeytynyt, laitan vielä jalkavoidetta. En tiedä onko tämä asiantuntijoiden mukaan oikea tapa, mutta olen tykännyt tehdä näin. Olen kotona paljain jaloin aina kun tarkenen.

Vierailija
38/64 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn suihkussa tietenkin aamulla mutta jalkapohjien ja jopa nilkan alueen iho alkaa vanhemmiten kutiamaan aivan sietämättömästi ellei sitä rasvaa.

Iho ei edes näytä kuivalta saati sitten että se halkeilisi eikä sihen tule näppylöitä tai punoitusta mutta kutiaa vain älyttömästi.

Riittää kun rasvaa jalkapohjat ja nilkat millä tahansa käsi- tai vartalovoiteella kerran päivässä eikä mitään ongelmia tule mutta kerran alkanut kutina ei meinaa kadota millään voiteella. Tiikerisalva tai hevoslinimentti auttaa mutta koko kämppä haisee kamferille.

Vierailija
39/64 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On silkkaa mielenvikaisuutta pestä vimmatusti ihon suojarasvoja pois turhaan ja sitten läträtä kalliita kemikaaleja paikkaamaan puutetta.

Sinä olisit varmasti viihtynyt keskiajalla.

Silloin niitä ihon omia suojarasvoja ei pesty pois kuin kerran vuodessa ja ihmiset olivat järjestään terveyden perikuvia kun mikromuovejakaan ei ollut ja kaikki ruoka oli luomua.

Vierailija
40/64 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaan kikkelin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan