Mies ja lapsi ahmii lohen jääkaapista
Eli meillä sovittu että minä teen kotona kotityöt ja mies ostaa ruoat perheelle. Meillä 11v. poika. No mies ei ostoslistalta huolimatta jaksa ostaa kaupasta kasviksia, koska eivät niitä pojan kanssa syö, mutta makkaraa ja savustettua lohta ostavat aina. Tietävät että en syö makkaraa tai punaista lihaa eli lohi olisi ainoa mitä myös voisin syödä. Silti tänäänkin niin mies laittoi puolet juuri ostetusta lohesta lapsen lautaselle ja itse otti nopeasti loput itselleen. Sanoin vielä että syödään saunan jälkeen yhdessä mutta ei. Piti rohmuta taas kaikki lohi.
Eikö itsekkyydellä ja ahneudella ole enää mitään rajaa? Tekeekö muut näin, että syövät itse vaikka kaikki loput 10 mansikkaa jääkaapista eikä jätä muille?
Kommentit (59)
Nainen ja koira syö pakastimessa kinkkua.
Vierailija kirjoitti:
Olet sitten tehnyt lapsen tuollaisen kanssa. Etkö aikaisemmin huomannut mikä on miehiään?
Ja päälle on vielä jättänyt ihan itse sen lapsensa kasvattamatta!
Vierailija kirjoitti:
Oikein ja luonnollista. Kotihengetär laihdutuskuurille.
Ap tässä: ei sinänsä liity aloitukseen, mutta painan 44kg eli olen hyvin pienikokoinen, toisin kun puolisoni. Poika on normaalin kokoinen. Mutta siis itselleni olisi riittänyt ihan pieni palanen sitä lohta ruisleivän päälle lounaalla. Olisivat muutenkin saaneet syödä sen lähes kokonaan, mutta harmittaa ettei otettu minua huomioon edes sen vertaa, että olisi jätetty pieni pala maistiaiseksi. Kyseessä oli kuitenkin siis 600g savustettu lohipala tuoretiskiltä. No söin sitten 2 ruisleipää lounaaksi juustoviipaleilla kun he söivät keskenään lohen ja kermaperunat. Osaan kyllä yleensä pitää puoleni, mutta tämä lohijuttu on toistunut nyt useamman kertaa. Kun teen keittoja ja laatikoita yms. tavallista kotiruokaa niin niistä jää itsellenikin. Joku juttu puolisolla tämän valmislohen kanssa, että sitä ei haluta mulle antaa. Olen maininnut asiasta mutta puoliso vain kohauttaa olkaansa ja sanoo että, no meni jo.
Ei. Etkö ihmettele ollenkaan, miksi koiraat ovat aina naaraita suurempia? Maaseudulla perheissä saattaa olla jopa 30 kiloa painoeroa tyttö- ja poikalapsen välillä?
Miksi ihmeessä tuhlaat elämääsi hyväksikäyttäjien kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Olet tehnyt typerän diilin, jota et edes valvo kunnolla. Onko se miehen vika?
Sinänsä fiksu diili, että saa ilmaiseksi elämisen kun ei tarvitse ostaa ruokia itselleen tai lapselleen. Kotitöiden tekeminen ei maksa mitään. Eli on helppo laittaa omat rahat säästöön ja rikastua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikein ja luonnollista. Kotihengetär laihdutuskuurille.
Ap tässä: ei sinänsä liity aloitukseen, mutta painan 44kg eli olen hyvin pienikokoinen, toisin kun puolisoni. Poika on normaalin kokoinen. Mutta siis itselleni olisi riittänyt ihan pieni palanen sitä lohta ruisleivän päälle lounaalla. Olisivat muutenkin saaneet syödä sen lähes kokonaan, mutta harmittaa ettei otettu minua huomioon edes sen vertaa, että olisi jätetty pieni pala maistiaiseksi. Kyseessä oli kuitenkin siis 600g savustettu lohipala tuoretiskiltä. No söin sitten 2 ruisleipää lounaaksi juustoviipaleilla kun he söivät keskenään lohen ja kermaperunat. Osaan kyllä yleensä pitää puoleni, mutta tämä lohijuttu on toistunut nyt useamman kertaa. Kun teen keittoja ja laatikoita yms. tavallista kotiruokaa niin niistä jää itsellenikin. Joku juttu puolisolla tämän valmislohen kanssa, että sitä ei haluta mulle antaa. Ol
Mikä tässä on siis ihmetyksen aihe. Sekö, ettet suostu uskomaan miehesi olevan ahne kusipää, joka ei piittaa sinusta ja hyvinvoinnistasi paskaakaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi miten kadehdinkaan teitä perheellisiä XD
Joudun syömään itse herkut ja vessaankaan ei tarvitse koskaan jonottaa.
Ei normaalissa perheessä toimita tuolla tavalla. Ap on hommannut itselleen miehen kusipäämiehen, joka ei ota muita huomioon ja päälle jättänyt vielä oman poikansa kasvattamatta, joten pojasta tulossa samanlainen kuin isästään!
Tämä on itse asiassa varsin yleistä maaseudulla. Samasta pesueesta tulee 2-metrisiä poiki ja 150-senttisiä tyttöjä. Tuo ei ole geneettistä vaan johtuu yksinkertaisesti siitä, että se poika syö kuin sika ja se syö kaiken parhaan ravinnon, siinä missä tyttö jää nuolemaan näppejään.
Ja tämä on muuten ihan maan tapa muissakin alkeellisissa kulttuureissa. Juuri katselin youtubesta dokumentin heimosta, missä miehet ja naiset asuivat vielä erillään. Miehet pakottivat naiset asumaan kotieläinten kanssa ja kotieläimen teurastaessaan söivät siitä kaiken lihan, ja naiset saivat sisäelimet, kuin koirat.
Ihan oma valinta elää tällaista elämää nykypäivänä. Kukaan ei pakota miehen piskiksi.
Lapsi on tässä sivullinen uhri. Jos mies olisi kysynyt lapselta, että annetaanko äidillekin pieni pala lohta niin lapsi olisi ihan varmasti sanonut, että juu annetaan vaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi miten kadehdinkaan teitä perheellisiä XD
Joudun syömään itse herkut ja vessaankaan ei tarvitse koskaan jonottaa.
Ei normaalissa perheessä toimita tuolla tavalla. Ap on hommannut itselleen miehen kusipäämiehen, joka ei ota muita huomioon ja päälle jättänyt vielä oman poikansa kasvattamatta, joten pojasta tulossa samanlainen kuin isästään!
Tämä on itse asiassa varsin yleistä maaseudulla. Samasta pesueesta tulee 2-metrisiä poiki ja 150-senttisiä tyttöjä. Tuo ei ole geneettistä vaan johtuu yksinkertaisesti siitä, että se poika syö kuin sika ja se syö kaiken parhaan ravinnon, siinä missä tyttö jää nuolemaan näppejään.
Ja tämä on muuten ihan maan tapa muissakin alkeellisissa kulttuureissa. Juuri katselin youtubesta dokumentin heimosta, missä miehet ja naiset asuivat vielä eri
Siis sisäelimet, kuten suolet ja vatsalaukun. Ja veren. Eivät maksaa, sydäntä ja tällaisia elimiä joista voisi olla oikeasti hyötyä. Siis käytännössä ruhon roskat.
Tuon takia en otakaan miestä taloon :D
Jokaisella eksällä on ollut rohmutaipumuksia. Yksi söi kaikki juustot jääkaapista, toinen kaikki paremmat lihat, kolmas vaikka pizzoja tehdessä mätti kaikki parhaat kanapalat omansa päälle katsomatta oliko minulle jäljellä mitään. Kaikille piti ihan rautalangasta vääntää että kaikkea ei oteta itselle ja huomioi muut. Tuli äijille ihan yllätyksenä. Tuolle yhdelle tuli mm. yllätyksenä että kanapaketti oli tyhjä sen jälkeen kun oli mättänyt kaiken omalle lautaselle ja sitten ihmetteli että olihan siellä kanaa? Miten miehet voikaan olla noin hvetin typeriä ja itsekkäitä. Nykyinen on onneksi sentään fiksu kasvissyöjä.
Vierailija kirjoitti:
Lapsi on tässä sivullinen uhri. Jos mies olisi kysynyt lapselta, että annetaanko äidillekin pieni pala lohta niin lapsi olisi ihan varmasti sanonut, että juu annetaan vaan!
Mutta misogynistisen miehen kanssa kasvaessaan oppii kyllä itsekin misogynistiksi.
Pahin kuulemani tapaus aloitti kouluttamaan jo vauvaa pahoinpitelemään äitiä.
Sitä voi miettiä, miksei lapsia enää tule.
Vierailija kirjoitti:
Tuon takia en otakaan miestä taloon :D
Jokaisella eksällä on ollut rohmutaipumuksia. Yksi söi kaikki juustot jääkaapista, toinen kaikki paremmat lihat, kolmas vaikka pizzoja tehdessä mätti kaikki parhaat kanapalat omansa päälle katsomatta oliko minulle jäljellä mitään. Kaikille piti ihan rautalangasta vääntää että kaikkea ei oteta itselle ja huomioi muut. Tuli äijille ihan yllätyksenä. Tuolle yhdelle tuli mm. yllätyksenä että kanapaketti oli tyhjä sen jälkeen kun oli mättänyt kaiken omalle lautaselle ja sitten ihmetteli että olihan siellä kanaa? Miten miehet voikaan olla noin hvetin typeriä ja itsekkäitä. Nykyinen on onneksi sentään fiksu kasvissyöjä.
Ehkä se on se liha joka tuhoaa heidän aivotoimintansa.
Noh, jos se äijä ostaa ruuat, on sillä ne oikeus myös syödä. En näe tässä mitään ongelmaa.
Paistoin makkaraa, grillasin haukea ja pari possupihviä.
Kun selkäni käänsin niin vaimo söi molemmat possupihvit ja tuskin potee huonoa omaatuntoa.
Vihaan ihmisiä jotka ahmivat ja rohmuavat ruokaa! Ihan kuin se loppuisi maapallolta! Ja jos meinaa loppua niin sitten alkaa itse viljelemään perunaa parvekkeella. Itse voin ihan hyvin syödä vaikka viikon putkeen pelkkää kaurapuuroa ja porkkanaa, jos tarkoituksena ostaa vaikka jotain kallista ruokaa juhliin tai viinipullo viikonlopuksi. Miksi pitäisi ahmia joka päivä jotain herkkua? Toivottavasti ap:n mies saa suolistovaivoja ja paskaongelmia ahmittuaan 300g lohta yhdellä istumalla. Itse varmaan käskisin miehen saman tien kauppaan hakemaan mulle 300g tuorelohta tiskiltä päivälliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Noh, jos se äijä ostaa ruuat, on sillä ne oikeus myös syödä. En näe tässä mitään ongelmaa.
Niinpä. Naisen kannattaa muuttaa omaan asuntoon ja hoitaa jatkossa kaikki asiansa itse, niin ei pääse syntymään tällaisia epätasapainoisia suhteita.
Vierailija kirjoitti:
Harvemmin miehet näkevät ongelmia toisten miesten väärinkäytöksissä, vaan päin vastoin puolustelevat jopa heidän tekemiä vakavia rikoksiakin.
Totuus on sitten toinen tietysti.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä 11-vuotias poika osaa jo avata suunsa, että pitäisikö jättää osa äidille, jos äiti olisi aikaisemmilla kerroilla aina huomauttanut muulle perheelle tuosta toiminnasta ja siitä, mitä hänen nyt pitäisi syödä!
Itse tuollaisessa tilanteessa, jossa muu perhe vetää kaiken ruuan, eikä jätä mulle mitään, niin kävelisin sohvalle ja kaivaisin puhelimestani wolt appin ja tilaisin jotain herkullista ruokaa itselleni.