Kannattaa jäädä pois työelämästä jo ennen virallista eläkeikää.
Noin 50-55 vuotiaana on paras aika tehdä exitti työelämästä ja alkaan nauttiin elämästä oikein kunnolla koska elämä on lyhyt ja aika on ihmisen arvokkain asia.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Vain ääliö tekee noin.
Miten niin?
Hyvin moni tulee tämän tekemään,sinkkiarkussa.
Jos on varaa niin tehdä, mikäpä siinä.
Useimmilla ei ole.
Ap:llä on pointtinsa, monissa yhdistyksissä ja harrastusporukoissa aktiivisimmat ovat juurikin varhain eläkkeille jääneitä.
Ja toiseksi, terve vanhuus ei ole itsestään selvää, vaikka kuinka terveesti eläisi.
Appeni kuoli 62-vuotiaana(aggressiivinen syöpä), hyvä ystäväni 66- vuotiaana(aivoverenvuoto).
Jäin pois 51v eikä ikävä töihin ole.
Isäni kuoli alle 60v ei ikinä pitänyt kesälomia
Vierailija kirjoitti:
Hyvin moni tulee tämän tekemään,sinkkiarkussa.
Sinkki??? Tammestahan arkut tehdään. Se on puupalttoo eikä mikään sinkkipalttoo.
Vierailija kirjoitti:
Ahaa. Mistä saat rahaa elämiseen?
Olen 44 enkä ole ehtinyt oikein vielä edes päästä työelämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahaa. Mistä saat rahaa elämiseen?
Olen säästännyt ja jonku verran sijoittanut..
Potkulain myötä se työelämästä poistuminen käy helposti.
Vierailija kirjoitti:
Se ei kyllä ole normaalia
Mäkin lähdin vakituisesta duunista 50-vuotiaana, sen jälkeen tein ihan satunnaisesti keikkatyötä. Nyt ollut jo useamman vuoden "vapaaherrattarena", vuoden kuluttua OVE.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei kyllä ole normaalia
Ei olekaan, mutta ei mitenkään valtavan epätavallistakaan.
Tuo olisi oikeasti oiva ikä viralliselle eläkkeelle. Noihin aikoihin alkavat toiset ruuhkavuodet eli omien vanhempien hoito, toki osalla on hyväkuntoiset vanhemmat pitempään. Itselläni ainakin on vienyt niin paljon aikaa että en töissä ole pystynyt olemaan lainkaan. Töihin paluu tuskin onnistuu nyt yli 60-vuotiaana ex-omaishoitajana.
Vaaditaan kaikki eläkeiän laskemista
Tuo on OK, jos hyväksyy sen, että eläke on 1800 e/kk (brutto) 2800 e/kk sijaan.
Ikää 46v ja todellakin jään pois työelämästä ihan viimeistään 55v ja jos yt:t korjaa minut pois jo ennen sitä (erittäin todennäköistä), niin en aio hakea enää uutta työpaikkaa. Enkä varmaan enää pääsiskään minnekkään. Säästänyt olen koko ikäni sitä varten, että voisin jäädä pois työelämästä aikaisemmin, joten pärjäisin kyllä rahallisesti just ja just, jos vielä karsisin vielä menojani. Vuodessa kuitenkin saan säästöön 15 000-20 0000 euroa nykyisellä palkallani.
Vierailija kirjoitti:
Ikää 46v ja todellakin jään pois työelämästä ihan viimeistään 55v ja jos yt:t korjaa minut pois jo ennen sitä (erittäin todennäköistä), niin en aio hakea enää uutta työpaikkaa. Enkä varmaan enää pääsiskään minnekkään. Säästänyt olen koko ikäni sitä varten, että voisin jäädä pois työelämästä aikaisemmin, joten pärjäisin kyllä rahallisesti just ja just, jos vielä karsisin vielä menojani. Vuodessa kuitenkin saan säästöön 15 000-20 0000 euroa nykyisellä palkallani.
Tuo on hieno homma.. onnittelen
Sinullehan se kävi luontevasti kun sait nuo psykiatrin antamat paperit.