Oletko pyytänyt vuokraan alennusta? Vuokranantajat pelkäävät nyt tosissaan vuokralaisen lähtevän
Uuden löytäminen voi johtaa asunnon olemiseen tyhjänä kuukausia
Kommentit (176)
Pyysin, mutta vuokranantaja korotti vuokraa 15€ kun muisti että ei ollut tehnyt korotusta 3 vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Voisko tän sit vaikka poistaa?
Miksi? Oletko kateellinen?
Vuokranantajana aina ajattelen niin, että vuokralainen on minun asiakas ja asiakasta pitää kohdella hyvin. Jos joku paikka on rikki, se korjataan ja jos joku laite on rikki, se uusitaan. Sehän on kaikkien etu. Vuokranantajahan siitä itse lopulta kärsii, jos ei pidä asunnostaan huolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vuokralaisia joka asuntoon on jonoksi asti. Mutta kaikille ei kannata asuntoa antaa, niille vaan jotka pystyvät maksamaan käyvän hinnan.
Paskapuhetta. Vain pääkaupunkiseudulla keskustassa voi olla vuokranantajalla helpompaa.
Itse asiassa ydinkeskustan suosio on hiipunut jo jonkin aikaa, ja se näkyy vuokrissa. Punavuoresta saa kämpän nykyään samaan hintaan kuin Kalliosta. Ykköskehän ympäristön suosio kasvaa koko ajan, Viikki jne.
Hyvä tietää.
Ei minun vuokranantajani varmaankaan pelkää, että muuttaisin yksiöstäni pois - minne muuttaisin, koirankoppiinko? Jos tilaisuus ja rahaa tulisi, muuttaisin kyllä oitis kaksioon, mutta ei nyt juuri ole näköpiirissä kumpaakaan, ei tilaisuutta eikä lisärahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pelkäisimme? Kohteemme Hgin kantakaupungissa on ollut viisi vuotta tyhjilläänkin, koska tarvitsimme asuntoa huonekalujen säilytykseen.
Tulee kalliiksi romut joita ei ikinä enää tule käymään.
Tämän takia ei tavaraa kannata hankkia liikaa.
Miten niin tulee kalliiksi? Vastike on satasen ja velkaa asunnosta ei ole.
Tuletko ikinä käyttämään vanhoja huonekaluja? Aivan. Et todennäköisesti ja perilliset heittävät ne menemään kun sinusta aika jättää.
Tavaroiden säilöminen ei ole kannattavaa toimintaa eikö yhtään järkevää. Pistä ne tavarat kieroon tavalla tai toisella.
Olen eri mutta myös tunnearvo on arvo. 
Tunnearvo sinulle, perilliset nakkaa ne kaatikselle.
Eri. Elätkö sinä perillisiä varten vai elätkö itseäsi varten? Jos omistajalle on esineistä tunnearvoa, niin hän pitää ne elinikänsä. Sen jälkeen se on sama mitä niille tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Pyysin, mutta vuokranantaja korotti vuokraa 15€ kun muisti että ei ollut tehnyt korotusta 3 vuoteen.
Siinä tapauksessa kannattaa vaihtaa asuntoa, koska nyt voit vaihtaa ja saada oikeasti halvemman asunnon. Saa vuokraloordi 15€lle katetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pelkäisimme? Kohteemme Hgin kantakaupungissa on ollut viisi vuotta tyhjilläänkin, koska tarvitsimme asuntoa huonekalujen säilytykseen.
Jos saat 500€ kuukaudessa vuokraa sen sijaan että maksat 100€ tulee huonekaluille hintaa vuodessa aika paljon. Saat ne huonekalut ostettua muutamassa vuodessa.
Vuokra on tällä hetkellä reilut 800€/kk. Asunto on peritty, samoin huonekalut. Ei kaikkea omaisuutta ole pakko pMikä ihmeen 800€, sinulle se on -100€ kun et ole vuokrannut sitä kenellekään. Taidat asua vuokralla, kun et ymmärrä asioita.
Eri. Tiedän tapauksia joissa asuntoa pidetään tyhjänä, koska ne "luotettavatkin" vuokralaiset ovat p*skoneet asunnon. Rahaa ei tule tarpeeksi harmiin nähden.
Toinen asia mitä et taida ymmärtää on se, että raha ei ole kaikille se tärkein asia elämässä. Monet arvottavat elämänsä toisin. Ei sillä, että sinunkaan tapasi olisi väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä tapauksessa kannattaa vaihtaa asuntoa, koska nyt voit vaihtaa ja saada oikeasti halvemman asunnon. Saa vuokraloordi 15€lle katetta.
Olen katsellut mutta ei ole halvempia kuin jossain kaukana palveluista.
Vierailija kirjoitti:
4 vuotta olen asunut ja ilmoittanut muuttavani, jos nostaa vuokraa. Ei ole vielä tohtinut.
- töissäkäyvä, luottotiedot ok ja 2-4 kuukauden vuokrat aina puskurina etukäteen maksettuna, helsinki
Voisit ehdottaa vuokran alennusta,0
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuletko ikinä käyttämään vanhoja huonekaluja? Aivan. Et todennäköisesti ja perilliset heittävät ne menemään kun sinusta aika jättää.
Tavaroiden säilöminen ei ole kannattavaa toimintaa eikö yhtään järkevää. Pistä ne tavarat kieroon tavalla tai toisella.
Minulle? Siis hänelle tai hänen läheisilleen. Miksi hänen pitäisi elää vain perinnönjättämisen kautta, jos saa iloa huonekaluista varastossa?
Vierailija kirjoitti:
Sano sille vuokra-isännälle että vuokra pienemmäksi taikka vaihdat maisemaa,
Vierailija kirjoitti:
En ole pyytänyt, vaan ilmoittanut. Viime vuonna ilmoitin että vuokrani laskee 50 eurolla/kk ja muutama kuukausi sitten annoin saman ilmoituksen. Vuokraloordi ei ole jänkännyt vastaan sanallakaan, olen asunut tässä viisi vuorta ja maksanut vuokrani aina ajallaan.
Loordit ovat ahdingossa, ei kannata maksaa liikaa.
höpsis... kun vuokranantaja alentaa vuokraa, niin ei se ahdingosta kerro. tulevat tyhjät kuukaudet otetaan kyllä huomioon jo vuokrasuhdetta laatiessa ja laitetaan mukaan vuokraan.
En ole, mutta vuokra on jo nyt kohtuullinen eikä sitä ole nostettu vaikka siihen olisikin perusteita.
Yhtiövastike, remonttikulut, kiinteistönhoito, isännöinti, lainat, korot jne. pitää maksaa, ei tässä paljon alentaa enää voi. Kaikille kulut nousevat, ei ainoastaan vuokralaiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano sille vuokra-isännälle että vuokra pienemmäksi taikka vaihdat maisemaa,
Sanoin, mutta se vaan nauroi. En halua muuttaa kun kaikki lapsen kaverit ja koulu lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ihan oma asunto ja maksettu kokonaan. Köyhät asuu vuokralla. Eläkkeellä myydään tämä pois ja lähdetään maailmalle ja mökille myös.
Ei se ihan niinkään ole, että vain köyhät asuvat vuokralla. Tuollainen ajattelu on aika yksinkertaista ja ahdasmielistä.
Minulla ei ole enää omistusasuntoa, enkä tiedä tuleeko enää koskaan olemaan omaa. Vuosikymmeniä sitten ostettiin ensin paritalo ja sen myynnin jälkeen rakennettiin iso kivitalo. Tämäkin on jo myyty. Eläkeiässä en ihan vielä ole, mutta suunnitelmissa on vaihtaa asuinkaupunkia. Saa nähdä minne elämä vie.
Eräs nuoruuteni kaveri näyttää ulospäin melko vaatimattomalta mieheltä ja ajelee varallisuutensa nähden edullisella autolla. Asuu nykyään vuokralla rivarissa. Moni naapuri hämmästyisi, jos saisi tietää millainen vuokralla-asuja ko. rivarin naapurissa asustaa. Tämä tuttuni tienasi aikoinaan hyvin kännykköiden kultavuosina Suomessa ja on hankkinut sievoisen omaisuuden sijoittamalla. Pisti lihoiksi omistusasuntonsa jokunen vuosi sitten ja on asunut siitä lähtien vuokralla. Perusteli asunnon myyntiään nimenomaan sillä minulle, että asunnon omistaminen ei sido häntä enää mihinkään paikkaan, vaan on vapaus suhdanteista välittämättä muuttaa minne haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ihan oma asunto ja maksettu kokonaan. Köyhät asuu vuokralla. Eläkkeellä myydään tämä pois ja lähdetään maailmalle ja mökille myös.
Oma asunto täälläkin, onko muita joilla oma?
Tuskin on muita omistusasujia palstailijoissa
Eli arvelet että on kolme erinomaista henkilöä jolla on ns. oma asunto. Oivoi tuota itsekorostuksen määrää.
Missä lähde? Lähdettä tulee aina laittaa.
Siksi ilmoitan aloituksesta moderaattorille.