alkanut oikeasti käymään hermon päälle todella pahasti yksi toistuva kaava
Minulla on jo sen verran kokemusta miehistä, että alan ymmärtämään asioita paljon enemmän, myös niitä, joita ei sanota suoraan. Taas yksi mies, jolle sanoin suoraan, etten aio olla mikään vaihtoehto (tarkennan pian), sanoi samalla tavalla kuten kaikki muutkin. Sellaista epämääräistä selittelyä ja lopuksi, että ehkä on parempi ettei jatketa tutustumista. Ei nyt suoranaisesti kirjaimellisesti noin sanonut, mutta ymmärrät pointin. Tarkennan nyt tuota aiempaa: Sanoin siis, että mikäli tilanne on x, niin toivon sinun kertovan sen minulle nyt eikä sitten joskus myöhemmin. Hyvin simppelisti, hyvin neutraalisti, ilman mitään voimasanoja tai mitään. Minulla ei ole edes mitään tunnesidettä tässä vaiheessa, joten se oli todellakin täysin neutraalisti sanottu.
Viimeisin miesystäväni oli s#iraalloisen (sensuroidaan varmuuden vuoksi :D) mustasukkainen ja heikkoitsetuntoinen. Ei ole omaa spekulaatiotani, vaan hän ihan itse puhui asiasta. Eikä hänkään ollut todellakaan ainoa laatuaan. Sanoisin, että miehiä elämässäni yhdistää ainakin heikko itsetunto. Epävarmuus. En ole aina osannut ajatella, että pinnan alla voi olla jotain muutakin mitä ei sanota ääneen, mutta tuo viimeisin antoi minulle sellaisen opetuksen, että nyt ymmärrän taas entistäkin enemmän.
Omaan silmääni tuo kyseinen mies (josta nyt tässä kirjoitan) ei vaikuta heikkoitsetuntoiselta, mutta enhän minä häntä tunne eikä kaikkea voi todellakaan nähdä ulospäin. Tuo täysin äkillinen äänen muuttuminen kellossa viittaa nimenomaan siihen, että tässä on taas vaihteeksi yksi heikkoitsetuntoinen yksilö, joka ylianalysoi kaiken ja yrittää sabotoida asiat ennen kuin mitään ehtii edes tapahtumaan. Olen itsekin joskus tehnyt niin, en yritä väittää muuta.
Lienee hyvä mainita, että vaikken ole mitenkään erityisen aktiivinen somettaja (esim. postailen selfieitä äärimmäisen harvoin), on niissä harvoissa selfieissäni miesten reaktioita ja kommentteja, kehuja... ja ylipäätään suurimmaksi osaksi miehet reagoivat somesisältööni. Minulla on yli tuhat näyttökertaa yhdessä videossani jne. eli joku somevalveutunut tyyppi kyllä huomaa helpostikin, että saan kyllä huomiota. Saan sitä myös livenä. Tämähän ei huonolla itsetunnolla varustetulle henkilölle oikein passaa...
Jotenkin olen vain niin äärettömän kyllästynyt saman kaavan toistumiseen. Mikä näitä tällaisia miehiä vaivaa?? Se epäilemäni heikko itsetunto nyt varmasti ainakin. Onko sinulla kokemusta tällaisista? Ovatko ikinä antaneet kunnollista selitystä että miksi esimerkiksi treffipyynnön jälkeen ääni kellossa muuttuu salamannopeasti?
Ilmiannan haukkumiskommentit ja sanon jo etukäteen, että säälittävää touhua. En ole tehnyt yhtään mitään muuta kuin aloittanut keskustelun täällä.
Kommentit (94)
Jos huomaat että tietty kaava toistuu kaikissa miessuhteissasi, niin on mahdollista että sen aiheuttaja on kaikkia näitä suhteita yhdistävässä tekijässä, sinussa.
Sä otat treffeilyn liian tosissaan.
Turhaan edes kysyt. Sinä olet yksi vaihtoehto muiden joukossa, miten voisi olla muuten. Menkää ensin sinne treffeille, tutustukaa toisiinne, sitten jossain kohtaa voit alkaa kyselemään, että missä mennään.
Pelotat miehet käytökselläsi, annat kuvan itsestäsi takertuvaisena.
Rennompi ote treffailuun vaan.
Tää ap on varsinainen deittimaailman Donna Corleone, "mä teen sulle tarjouksen josta sä et voi kieltäytyä ja jolle ei ole mitään vaihtoehtoja" :D LOL Herttainen kuin verotarkastaja.
Vierailija kirjoitti:
Ap, sä olet kuolettavan tylsä jaarittelija.
Mutta: Jos heti kättelyssä sanot, ettet ala mihinkään kevytsuhteisiin, eikö ole vain hyvä, että äijä häipyy? Huithapeleitahan nuo suurimmalta osalta ovat.
Tutustuin yhden kanssa ja hän vaikutti todella potentiaaliselta. Kunnes sitten tuli yksi näkemysero, jota en halua katsoa läpi sormien. Ei mitään erityisen vakavaa, vaan sellainen, etten vain halua sitä elämääni. Toin tämän ilmi miehelle ja oikein hyvässä yhteisymmärryksessä lopetimme juttelun. Minulle ei jäänyt mitään kaunaa häntä kohtaan, harmittaa toki edelleen. Hän vaikutti harvinaisen aidolta mieheltä. Valtaosa on tosiaan sellaisia epäluotettavia sanonko mitä. Kyllä minusta on erittäinkin positiivista, että em. kaltaiset miehet poistuvat elämästäni.
Pointtina on kuitenkin se, että tämä poistuminen tehdään poikkeuksetta AINA minua loukaten. Yhtä ainuttakaan kertaa en ole saanut viestiä, jossa mies ottaisi syyn niskoilleen esimerkiksi sanomalla, että hän ei yleensä keskity yhteen kerrallaan. Hän ei etsi mitään vakavaa. Hän sitä tai hän tätä. Tällöin ymmärtäisin asian välittömästi ja kiinnostukseni sammuisi siihen paikkaan. Ei, sen sijaan asia täytyy aina hoitaa minua loukkaamalla. Pyytämällä treffeille ja sitten kääntämällä kelkka täysin salamana kirkkaalta taivaalta. Ympäripyöreää ja ylikohteliasta (lue: teennäistä) lässytystä ja selittelyä, joka loukkaa vain enemmän. IKINÄ asioita ei hoideta niin, että minulle ei tulisi turhaan huono fiilis täysin tyhjästä. Koska tuollaiset miehet eivät todellakaan ole itkujen arvoisia, mutta heidän käytöksensä aiheuttaa minulle uudestaan ja uudestaan paskan fiiliksen.
Tutustuin yhden kanssa ja hän vaikutti todella potentiaaliselta. Kunnes sitten tuli yksi näkemysero, jota en halua katsoa läpi sormien. Ei mitään erityisen vakavaa, vaan sellainen, etten vain halua sitä elämääni. Toin tämän ilmi miehelle ja oikein hyvässä yhteisymmärryksessä lopetimme juttelun. Minulle ei jäänyt mitään kaunaa häntä kohtaan, harmittaa toki edelleen. Hän vaikutti harvinaisen aidolta mieheltä. Valtaosa on tosiaan sellaisia epäluotettavia sanonko mitä. Kyllä minusta on erittäinkin positiivista, että em. kaltaiset miehet poistuvat elämästäni.
Pointtina on kuitenkin se, että tämä poistuminen tehdään poikkeuksetta AINA minua loukaten. Yhtä ainuttakaan kertaa en ole saanut viestiä, jossa mies ottaisi syyn niskoilleen esimerkiksi sanomalla, että hän ei yleensä keskity yhteen kerrallaan. Hän ei etsi mitään vakavaa. Hän sitä tai hän tätä. Tällöin ymmärtäisin asian välittömästi ja kiinnostukseni sammuisi siihen paikkaan. Ei, sen sijaan asia täytyy aina hoitaa minua loukkaamalla. Pyytämällä treffeille ja sitten kääntämällä kelkka täysin salamana kirkkaalta taivaalta. Ympäripyöreää ja ylikohteliasta (lue: teennäistä) lässytystä ja selittelyä, joka loukkaa vain enemmän. IKINÄ asioita ei hoideta niin, että minulle ei tulisi turhaan huono fiilis täysin tyhjästä. Koska tuollaiset miehet eivät todellakaan ole itkujen arvoisia, mutta heidän käytöksensä aiheuttaa minulle uudestaan ja uudestaan paskan fiiliksen.
Vierailija kirjoitti:
Sä otat treffeilyn liian tosissaan.
Turhaan edes kysyt. Sinä olet yksi vaihtoehto muiden joukossa, miten voisi olla muuten. Menkää ensin sinne treffeille, tutustukaa toisiinne, sitten jossain kohtaa voit alkaa kyselemään, että missä mennään.
Pelotat miehet käytökselläsi, annat kuvan itsestäsi takertuvaisena.
Rennompi ote treffailuun vaan.
Voit ihan vapaasti ymmärtää tarkoituksella niin väärin kuin mahdollista. En minä jaksa alkaa vääntämään tuollaisen kanssa. Jos minut sekoitetaan johonkuhun, niin kyllä minä silloin teen selväksi, etten ole mikään korvike tai vastaava. Mistä sinä luulet tietäväsi miten minä otan deittailun?? Mietin tuoreinta eksääni yhä päivittäin. Että siinä sinulle kamalan vakavaa deittailua. 🙄
Tekisinkö tänään lasagnea vai makaronilaatikkoa?
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä aihe?? Kaava on sama: jutellaan, kaikki on ok. Mies pyytää treffeille. Salamannopeasti kaikki muuttuu ja alkaa säälittävät selittelyt ja kliseiden jankkaukset. Riittää, että lähetän viestin, jossa olen selkeästi vakavissani jostain, kuten esimerkiksi yhdelle tein selväksi, etten ole mikään vaihtoehto muiden joukossa, ja haluan tietää millä mielellä hän minuun tutustuu. Samainen tyyppi jäi kiinni siitä, että oli sekoittanut minut toiseen. Tämän käytyä ilmi lähetin hänelle hyvin neutraalin viestin, jossa kerroin, että ymmärrän kokemuksesta että joskus voi sekoittaa vieraat tyypit keskenään, mutta haluan tietää tässä vaiheessa, että pitääkö hän minua vain jonain vaihtoehtona. Tämän jälkeen tuli taas sitä peruspaskaselitystä, jota saan aina osakseni. Joka ikinen kerta kun teen selväksi, etten ole tyhmä enkä suvaitse mitään ihmissuhdepelejä, muuttuu ääni kellossa. Vaikka sanoisin maailman neutraaleimmalla tavalla. Joka ikinen kerta sama lopputulos.
Totta kai tuosta voi vetää johtopäätöksen, ettei mies alun alkaenkaan etsi mitään vakavaa, ja kun hän huomaa ettei minua voi höynäyttää, hän luovuttaa ja siirtyy johonkin tyhmempään yksilöön. Toinen vaihtoehto on epävarmuus. Että tällaiset tyypit sabotoivat kaiken ennen kuin mitään ehtii tapahtumaan, koska ovat niin heikkoitsetuntoisia.
Siis voi hele Joku, joka päätyi treffeille eri ihmisen kanssa kuin luuli, koki paremmaksi vetäytyä kun tämä vääräksi henkilöksi varmistunut alkoi kyselemään sitoutumisen perään. Onko ihan oikeasti yllätys?
Taidat olla todella nuori. Ulosantisi on niin poukkoilevaa ja epäselvää, että on todella vaikea ymmärtää mitä tarkoitat. Sinun näyttää myös olevan vaikea ymmärtää mitä muut kommentoijat tarkoittavat. Tunnut sekä omassa tekstissäsi että vastauksissasi, takertuvan yksittäisiin sanoihin, hahmottamatta viestien varsinaista sisältöä.
Jos kaikki tapailemasi miehet ovat olleen heikkoja itsetunnoltaan, niin miksi hakeudut sellaisten seuraan? Sinähän tuossa olet yhteinen nimittäjä. Moni nainen pelkää vahvoja miehiä, jotka eivät suostu naisten oikkuhin.
Vierailija kirjoitti:
Siis jumalauta KOLMAS kerta kun sanon, ettei tässä ole EDELLEENKÄÄN kyse mistään TREFFIEN JÄLKEEN tapahtuvasta ilmiöstä. Mikä siinä ei mene ymmärrykseen?!
Tässä hyvä esimerkki yksittäisiin sanoihin takertumisesta. Sinusta on aivan TOTAALISEN VÄÄRIN sanoa, tai vihjata, että jotain tapahtui "treffien jälkeen", koska sinun mielestäsi muutos tapahtui "treffien aikana". Ymmärräthän, että tämä ajallinen ero ei ole merkityksellinen muille kuin sinulle?
Tulos on sama: mies suhtautui sinuun toisin ennen treffejä kuin treffien jälkeen. Se että keität puurosi pohjaan siitä että joku kehtaa sanoa "treffien jälkeen" osoittaa ettet joko hahmota kokonaisuutta, tai trollaat tahallasi. Oletin ensimmäistä, ja siksi päädyin avamaan tätä asiaa sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin: kukaan ulkopuolinen ei ole vastuussa sinun tunteistasi.
Toisekseen: jos tilanne tosiaan "aina" menee niin, että mies pyytää sinua treffeille ja "treffien kuluessa" (huomasitko, en sanonut "treffien jälkeen", joten voit ottaa ihan iisisti sen caps lockin kanssa) hänen kiinnostuksensa laimenee, niin tuntuu erikoiselta ajatella, että ainoa mahdollinen selitys on se, että miehet pyytävät sinua treffeille ensisijaisesti jotta voisivat loukata sinua kasvotusten. Kuulostaa melko levottomalle.
Jos on pakko kertoa olevansa PASSIIVINEN somen käyttäjä, niin varmaan huudat myös kaikille kuinka sinulla EI ole ongelmia alkoholin, huumeiden tai mielenterveyden kanssa...
Mulle tulee ap:sta mieleen se sekopää joka kirjoittaa italialaisista ja muistaakseni muunkin maalaisista miehistä.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan kymmenes kerta kun sanon, että olen P A S S I I V I N E N somen käyttäjä. Lisään selfieitä ehkä kerran vuodessa jos sitäkään. Minulla on yksi video, jossa on yli tuhat näyttökertaa. Minun naamaani siinä ei näy. Eikä näy yhtään mitään muutakaan osaa minusta. Edelleen vaikeuksia ymmärtää?
Mitä hittoa sitten tuot esiin jotain yhtä videota, jossa naamasi ei näy, esimerkkinä syistä miksi miehet tulevat epävarmoiksi ja jättävät sinut? Oletatko muiden olevan meedioita kristallipalloineen?
Tosiasiassa ap vain halusi purkaa pahaa mieltään jollekin, eikä, kuten jo kertoi heti alussa, edes halua aitoa keskustelua aiheesta.
Kyllähän tuo vaikuttaa selvältä, että ap on käyttäytynyt sillä tavalla, että miehet ovat kääntyneet kannoillaan. Treffeillä ilmapiirin muuttuminen ikäväksi tai kovin kärkevät mielipiteet voivat pilata fiiliksen siten ettei halua jatkaa. Yksinkertaista. Sinulla ei taida olla kovin hyvät sosiaaliset taidot.
Siis jumalauta KOLMAS kerta kun sanon, ettei tässä ole EDELLEENKÄÄN kyse mistään TREFFIEN JÄLKEEN tapahtuvasta ilmiöstä. Mikä siinä ei mene ymmärrykseen?!
Vastaus: tämänkaltaiset viestit kertovat kirjoittajasta hyvin paljon. Impulssikontrolli ja hermojenhallinta hyvin puutteellista.
Kiroilua ja "huutamista" tasapainoinen ihminen ei provosoidu edes silloin kun tahallaan provosoidaan. Hallitsee tunteensa eikä rajähtele.
Kyllä se aloittaja on ruman asenteensa paljastanut.
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla todella nuori. Ulosantisi on niin poukkoilevaa ja epäselvää, että on todella vaikea ymmärtää mitä tarkoitat. Sinun näyttää myös olevan vaikea ymmärtää mitä muut kommentoijat tarkoittavat. Tunnut sekä omassa tekstissäsi että vastauksissasi, takertuvan yksittäisiin sanoihin, hahmottamatta viestien varsinaista sisältöä.
Se on vähän niin että järki ja höyry ei mahdu samaan päähän, höyry kun nousee korvista, siinä ei ehdi ajatella eikä suodattaa mitään mikä ulos tulee
"Alkanut oikeasti käymään hermon päälle todella pahasti" oli jo otsikossa ja näkyyhän se näissä ap:n viesteissäkin. Ei kukaan jaksa tapailla moista hermorauniota. Rauhoitu ja unohda ne miehet joksikin aikaa.
sekavaa tyhjänpäiväistä jaarittelua. luiskaan.