alkanut oikeasti käymään hermon päälle todella pahasti yksi toistuva kaava
Minulla on jo sen verran kokemusta miehistä, että alan ymmärtämään asioita paljon enemmän, myös niitä, joita ei sanota suoraan. Taas yksi mies, jolle sanoin suoraan, etten aio olla mikään vaihtoehto (tarkennan pian), sanoi samalla tavalla kuten kaikki muutkin. Sellaista epämääräistä selittelyä ja lopuksi, että ehkä on parempi ettei jatketa tutustumista. Ei nyt suoranaisesti kirjaimellisesti noin sanonut, mutta ymmärrät pointin. Tarkennan nyt tuota aiempaa: Sanoin siis, että mikäli tilanne on x, niin toivon sinun kertovan sen minulle nyt eikä sitten joskus myöhemmin. Hyvin simppelisti, hyvin neutraalisti, ilman mitään voimasanoja tai mitään. Minulla ei ole edes mitään tunnesidettä tässä vaiheessa, joten se oli todellakin täysin neutraalisti sanottu.
Viimeisin miesystäväni oli s#iraalloisen (sensuroidaan varmuuden vuoksi :D) mustasukkainen ja heikkoitsetuntoinen. Ei ole omaa spekulaatiotani, vaan hän ihan itse puhui asiasta. Eikä hänkään ollut todellakaan ainoa laatuaan. Sanoisin, että miehiä elämässäni yhdistää ainakin heikko itsetunto. Epävarmuus. En ole aina osannut ajatella, että pinnan alla voi olla jotain muutakin mitä ei sanota ääneen, mutta tuo viimeisin antoi minulle sellaisen opetuksen, että nyt ymmärrän taas entistäkin enemmän.
Omaan silmääni tuo kyseinen mies (josta nyt tässä kirjoitan) ei vaikuta heikkoitsetuntoiselta, mutta enhän minä häntä tunne eikä kaikkea voi todellakaan nähdä ulospäin. Tuo täysin äkillinen äänen muuttuminen kellossa viittaa nimenomaan siihen, että tässä on taas vaihteeksi yksi heikkoitsetuntoinen yksilö, joka ylianalysoi kaiken ja yrittää sabotoida asiat ennen kuin mitään ehtii edes tapahtumaan. Olen itsekin joskus tehnyt niin, en yritä väittää muuta.
Lienee hyvä mainita, että vaikken ole mitenkään erityisen aktiivinen somettaja (esim. postailen selfieitä äärimmäisen harvoin), on niissä harvoissa selfieissäni miesten reaktioita ja kommentteja, kehuja... ja ylipäätään suurimmaksi osaksi miehet reagoivat somesisältööni. Minulla on yli tuhat näyttökertaa yhdessä videossani jne. eli joku somevalveutunut tyyppi kyllä huomaa helpostikin, että saan kyllä huomiota. Saan sitä myös livenä. Tämähän ei huonolla itsetunnolla varustetulle henkilölle oikein passaa...
Jotenkin olen vain niin äärettömän kyllästynyt saman kaavan toistumiseen. Mikä näitä tällaisia miehiä vaivaa?? Se epäilemäni heikko itsetunto nyt varmasti ainakin. Onko sinulla kokemusta tällaisista? Ovatko ikinä antaneet kunnollista selitystä että miksi esimerkiksi treffipyynnön jälkeen ääni kellossa muuttuu salamannopeasti?
Ilmiannan haukkumiskommentit ja sanon jo etukäteen, että säälittävää touhua. En ole tehnyt yhtään mitään muuta kuin aloittanut keskustelun täällä.
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikutat aloituksessasi aggressiiviselta ja sekavalta. Jos livenä saa saman kuvan niin eipä tarvitse muualta etsiä syitä siihen, miksi miehet mutisevat jotain epämääräistä ja poistuvat takavasemmalle.
Sinä vaikutat idiootilta. EDELLEENKÄÄN en ole missään vaiheessa sanonut, että treffeillä joku mutisee jotain. Tai että TREFFIEN jälkeen tapahtuu jotain. Jos et tuon vertaa lukemaasi ymmärrä, voit vaikka jättää ketjun rauhaan.
Kyllä tuota oksennusta minkä tuotit aloitukseen, on hyvin vaikea ymmärtää, ei siitä punaista lankaa löydä millään.
Ei ihme että miehet juoksevat tuollaista sekavaa, epävarmaa muiden huomiota kaipaavaa itsekeskeistä otusta karkuun.
Treffeillä minäkin poistuisin hyvin nopeasti vessaan ja vessan ikkunasta kadulle ja juoksisin kuin Forrest Gump niin kauas kuin happea riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen haluaa minun kanssani suhteen, somesta lähtee kaikki sellainen materiaali jolla nainen hakee suhteen ulkopuolista arvostusta. Terve vahva nainen ei tarvitse ulkopuolisten arvostusta eikä "tykkäyksiä"
Huomionhakuisuus on aina heikon itsetunnon merkki, vahva ihminen tekee kaiken itseään varten eikä laita elämäänsä Suomeen muiden pällisteltäväksi ja vielä käy katsomassa, moniko on nähnyt.
Ne miehet eivät ole huonolla itsetunnolla varustettuja jotka reagoivat sinun saamaan some huomioon. He reagoivat himuonolla itsetunnolla varustettuun sometyrkkyyn ja miettivät onko tuollaisen kanssa mitään järkeä aloittaa suhdetta.
Varsin terve merkki terveessä miehessä. Huonolla itsetunnolla varustetulle miehelle käy kaikki
En ikinä alkaisi sinun kanssasi suhteeseen. Vaikutat tosi kontrolloivalt
Ei sillä some määrällä väliä ole, se on sama kun sanoisit että olen vain vähän raskaana. Joko haet muiden huomiota ja arvostusta tai sitten et. Terve ihminen ei postaa mitään elämästään muiden nähtäväksi, ne asiat tehdään vain itseä varten, ei näytettäväksi muille
Vierailija kirjoitti:
Tuosta on jotenkin hankala saada selvää. Jokin tilanne x sai miehen kiinnostuksen lopahtamaan, jonka johdosta mies on mielestäsi heikkoitsetuntoinen?
Näin käsittelee pettymyksiä narsistinen mieli: kun itse ei kelpaa jostain syystä, vika on aina toisessa. Ap torjuu tällä vihamielisyydellä kirpaisevan ajatuksen siitä, että mies ei jostain syystä halunnut häntä. Tavallaan tärkeä mekanismi, mutta liioiteltuna haitallinen ja epäreilu ja estää oman itsen rehellisen tarkastelun. Ei se, ettei joku halua sinua suhteeseen tarkoita että hänellä on suuria henkisiä ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jaarittelit miehelle kuten teit aloituksessa, niin se vähentää kiinnostusta.
Uskalla heittäytyä ja ottaa tilanteesta kiinni.
Jep, koska se miten kirjoitan täällä kertoo suoraan miten kirjoitan jossain muualla. Not. Ihan normaaleja viestejä olemme lähetelleet.
Kiitos selvennyksestä ja anteeksi typerä kommenttini. Toivottavasti löydät itsellesi sopivamman tyypin.
Joo mutta haluaisin kovasti ymmärtää miksi hemmetissä tämä sama kaava toistuu aina. Aivan käsittämätöntä. Kysyin (taas neutraalisti) samaa häneltä. Saas nähdä kertooko vai eikö kerro. Tällainen on aivan sairaan uuvuttavaa. Yhteenkään asiaan ei voi ikinä luottaa. Jos joku pyytää treffeille tänään, huomenna tilanne voi olla täysin
Kuka on se yhdistävä tekijä näissä kaikissa tapauksissa jollet sinä. Tuskin ne kaikki miehet huonoja on, reagoivat vain huonoon samalla tavalla. Peilistä löydät aina syyllisen kuhunkin tilanteeseen jossa elämässäsi olet
En ymmärtänyt aloituksesta paljon mitään, mutta tässä(kin) tapauksessa ns suhteilla ja tapahtumilla on yksi yhteinen tekijä, ja se löytyy apn peilistä. Samoin kuin niillä naisilla, jotka kerga toisensa perään ajautuu alkkiksen tai hakkaajan kanssa suhteeseen tai miehillä jotka aina tulee petetyksi. Mikä sinussa houkuttelee kyseisen kaltaisia ihmisiä? Mitä voisit muuttaa toiminnassasi?
Ap, lyhyesti: nuo miehet eivät ole olleet luonteellesi sopivia. Ihan sama mikä se heidän syy on ollut vetäytyä.
Eli anna menneiden olla ja suuntaa eteen päin. Kai niissä sometykkääjissä on joku henkisesti samalla aaltopituudella. Eli vahvaluonteinen, itseään ja toista arvostava.
Ajattele, mun exä oli mies, joka teetti mulle t-paidan tekstillä, joka houkutteli miehiä! 😄 Itsetunnosta ei ollut kiinni!
Vierailija kirjoitti:
Ap, lyhyesti: nuo miehet eivät ole olleet luonteellesi sopivia. Ihan sama mikä se heidän syy on ollut vetäytyä.
Eli anna menneiden olla ja suuntaa eteen päin. Kai niissä sometykkääjissä on joku henkisesti samalla aaltopituudella. Eli vahvaluonteinen, itseään ja toista arvostava.
Ajattele, mun exä oli mies, joka teetti mulle t-paidan tekstillä, joka houkutteli miehiä! 😄 Itsetunnosta ei ollut kiinni!
Ihan uteliaisuudesta, mikä se teksti oli?
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut itsetunnosta kiinni ja nyt on exä. Jos sinulla on jotain arvokasta et aseta sitä ikinä vaaraan. Kultaista urheiluautoa ei jätetä korsoon viikonlopuksi, etkä printtaa paitaan mistä arvoauto löytyy, vaan se pidetään aina tallissa. Eikä kerrota kenellekään mitä tallista löytyy. Kysymys ei ole itsetunnosta vaan tyhmyydestä. Joka suhdetta arvostaa tarpeeksi, ei aseta sitä vaaraan eikä tarvitse somen tai minkään muun muodossa suhteen ulkopuolista arvostusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut itsetunnosta kiinni ja nyt on exä. Jos sinulla on jotain arvokasta et aseta sitä ikinä vaaraan. Kultaista urheiluautoa ei jätetä korsoon viikonlopuksi, etkä printtaa paitaan mistä arvoauto löytyy, vaan se pidetään aina tallissa. Eikä kerrota kenellekään mitä tallista löytyy. Kysymys ei ole itsetunnosta vaan tyhmyydestä. Joka suhdetta arvostaa tarpeeksi, ei aseta sitä vaaraan eikä tarvitse somen tai minkään muun muodossa suhteen ulkopuolista
Burkhat päälle vaan?
Vierailija kirjoitti:
En ymmärtänyt aloituksesta paljon mitään, mutta tässä(kin) tapauksessa ns suhteilla ja tapahtumilla on yksi yhteinen tekijä, ja se löytyy apn peilistä. Samoin kuin niillä naisilla, jotka kerga toisensa perään ajautuu alkkiksen tai hakkaajan kanssa suhteeseen tai miehillä jotka aina tulee petetyksi. Mikä sinussa houkuttelee kyseisen kaltaisia ihmisiä? Mitä voisit muuttaa toiminnassasi?
Näille aloittajan kaltaisille on aivan turha kysyä mitä voisit muuttaa. Mikää ei ikinä heissä muutu ja vika on aina siinä toisessa.
En minä mutta muut on heidän elämän laki ja ohje. Vaikka sen polttoraudalla laittaisi otsaan, eivät he sitä näkisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut itsetunnosta kiinni ja nyt on exä. Jos sinulla on jotain arvokasta et aseta sitä ikinä vaaraan. Kultaista urheiluautoa ei jätetä korsoon viikonlopuksi, etkä printtaa paitaan mistä arvoauto löytyy, vaan se pidetään aina tallissa. Eikä kerrota kenellekään mitä tallista löytyy. Kysymys ei ole itsetunnosta vaan tyhmyydestä. Joka suhdetta arvostaa tarpeeksi, ei aseta sitä vaaraan eikä tarvitse som
Pilkkaajalle on turha vastata mitään, pilkkaa vain sitäkin
Miksi AP edes vaivauduit kirjoittamaan novellin, jos et edes ole valmis ottamaan vastaan palautetta?
Ihmiset ovat vereslihalla kaikesta temppuilusta mitä toisiinsa kohdistavat. Et pysty enää löytämään ihmistä joka on alusta alkaen suora ja rehellinen. Usko ihmiseen on mennyt kun kaikilla on pelkästään ikäviä kokemuksia, ja kuin liukuhihnalla otetaan seuraava tunnusteltavaksi, puoli päivää uhrataan ja sitten uusi tilalle. Ei tule mitään siitä valkkaamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos, ja kun, tilanne toistuu jatkuvasti, niin kyseessä lienee jokin asia mikä ei ole yleisesti hyväksyttävää, ainakaan miesten mielestä, vaikka sinusta tuntuukin että kyllä miehen kuuluisi se hyväksyä jos ei ole mikään heikkoitsetuntoinen ressukka.
Esim. Jotain vehtailua muiden miesten kanssa? Somen välityksellä, kun mainitsit ne miesten tykkäilyt. No en tiä, summittaisesti arvailen kun asia oli niin salaperäisesti kerrottu.
No en minä ole mitään vehtaillut. Ihmeellinen oletus, että jos TOINEN IHMINEN antaa minulle huomiota tavalla tai toisella (vaikka sitten siellä somessa), niin MINÄ teen hänen kanssaan jotain.
Ahaa, ok, eli kyse on siitä että miehet eivät tykkää siitä kun saat muiltakin miehiltä huomiota? Tavalla tai toisella? No jaa, ehkä jotkin tavat voi olla omiaan herättämään epävarmuutta seurustelukumppani ehdokkaan mielessä. Ei kai naisetkaan tykkää jos miehen ympärillä "pörrää kiinnostuneita naisia". Meniköhän tämäkin mielikuva jo vähän liian pitkälle..
Ongelma on, että olet aivan liian itsekeskeinen parisuhteeseen. Seurustele peilin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat vereslihalla kaikesta temppuilusta mitä toisiinsa kohdistavat. Et pysty enää löytämään ihmistä joka on alusta alkaen suora ja rehellinen. Usko ihmiseen on mennyt kun kaikilla on pelkästään ikäviä kokemuksia, ja kuin liukuhihnalla otetaan seuraava tunnusteltavaksi, puoli päivää uhrataan ja sitten uusi tilalle. Ei tule mitään siitä valkkaamisesta.
Sitten kun joku on suora ja rehellinen, ilmoittaa haluavansa sitoutua koska pitää ja välittää paljon, sitäkin juostaan karkuun ja epäillään. Suo siellä vetelä täällä.
Minulla on ulkomaalainen, Suomessa asuva vaimo, jonka tapasin täällä suomessa. Ilmoitin hänelle hyvin varhaisessa vaiheessa että olen hänestä hyvin kiinnostunut, minulla on tunteet töntö kohtaan, olen tosissani ja vaikutat niin mukavalta ja ymmärtäväiseltä että haluan kanssasi naimisiin ja perheen.
Nainen uskoo mitä sanoin, mentiin naimisiin ja nyt ollaan oltu 5 vuotta yhdessä ja toinen lapsi tulossa. Näin se menee kun pelleilyn jättää pois. Minä en ole hänelle täydellinen eikä hän minulle, mutta olemme riittävä hyviä toisillemme, sitoutuneita avioliittoon ja onnellinen perhe.
Ap vaikuttaa niin pärjäävältä ettei ehkä tarvi miestä mihinkään.
Älä käytä aikaa tuollaisiin miehiin, jotka eivät selvästi ole oikeasti kiinnostuneita sinusta. Millainen persoonallisuus sulla on, jos miehet katsovat vaan kuvia, mutta sisältö jää jotenkin ohueksi tai jäät roikumaan sellaisiin miehiin jotka eivät ole kiinnostuneita? Valitettavasti miehet joilla olisi parisuhteeseen oikeasti jotain muutakin annettavaa kuin dikki, ovat tosi harvassa, eivätkä he välttämättä ole niitä komeimpia ja tavoitelluimpia.
Vierailija kirjoitti:
Älä käytä aikaa tuollaisiin miehiin, jotka eivät selvästi ole oikeasti kiinnostuneita sinusta. Millainen persoonallisuus sulla on, jos miehet katsovat vaan kuvia, mutta sisältö jää jotenkin ohueksi tai jäät roikumaan sellaisiin miehiin jotka eivät ole kiinnostuneita? Valitettavasti miehet joilla olisi parisuhteeseen oikeasti jotain muutakin annettavaa kuin dikki, ovat tosi harvassa, eivätkä he välttämättä ole niitä komeimpia ja tavoitelluimpia.
Väitän että tällä naisella on niin vähän annettavaa, wc paperin ohut persoona josta sormi menee heti läpi että yksikään asiallinen mies ei ole kiinnostunut enää kun ensimmäinen kahvikuppi on juotu, saattaapa kahvia jäädä jäljellekin.
Eihän tuo miestä epätoivoisesti (ja erittäin huonosti) esittävä nainen ymmärrä edes mitä tarkoittaa "vaikken ole mitenkään erityisen aktiivinen somettaja (esim. postailen selfieitä äärimmäisen harvoin)" :D
Ap