Liian nopeaa etenemistä vai ihan normaalia (tuoreessa suhteessa)?
Jos deitti haluaa parin viikon kuluttua tapaamisesta esitellä lapsilleen, haluaa nähdä joka päivä ja puhuu siitä, kuinka ihmeellistä oli miten tavattiin, pitäisikö joidenkin lippujen liehua ja jos niin minkäväristen?
Kommentit (102)
Tapasin erään miehen 20 vuotta sitten, olii jo kolmansien treffien jälkeen tunnustamassa suurta rakkauttaan :/
Haistoin ongelmia enkä alkanut suhteeseen. Myöhemmin selvisi että tyypillä oli kaksisuuntainen mielialahäiriö ja alkoholismi...Jos vaistosi varoittaa, että jokin on pielessä, niin kuuntele sitä!
N39
Elämä on valintoja täynnä, eli tähän on vaikea sanoa mitään, jos rakkaus tuntuu oikealta ja hyvältä, perustavanlaatuinen päätös täytyy tehdä ylipäätään siitä, eteneekö sen suuntaan. Ja siihen sitten liittyy elämäntilanteesta riippuen monenlaisia itseä ja muita koskevia päätöksiä, joista kaikki eivät aina ole helppoja tai miellyttäviä, mutta nyt olisi helppo tehdä valinta, liian nopeaa, kun toisella on niitä lapsia.
Onko ap:n deitti kenties Toni Nieminen :D
Narsistin rakkauspommitusta ta vaihtoehtoisesti voi olla vaikkapa kaksisuuntainen, jossa hypomaniavaihe päällä. Joka tapauksessa täysin vastuutonta esitellä lapsilleen tuossa vaiheessa uusi tuttavuus.
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin kokisin tosi ahdistavana.
Jep, vauhti on kyllä aika huumaava. Jos lapsia on kuvioissa, haluaisin ensin tutustua kunnolla mieheen, ennen kuin lapsille esitellään. Riippuu tietysti lasten iästä. Jos on lähes aikuisia, niin sitten se kai ihan ok. Jos puhutaan pienemmistä, niin sitten jarruttelisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M-1965 kirjoitti:
Mitä kaikkea sen ensimmäisen tapaamisen jälkeen on teille yhdessä tapahtunut? Kuinka monta kertaa olette tavanneet, oletteko harrastaneet seksiä yhdessä jne. Onko ajatuksena yhteinen tulevaisuus?
Aika luonnolliselta tuntuisi että tapaat hänen lapsensa varsin varhaisessa vaiheessa jos tuossa on suunnitelmia yhteisestä tulevaisuudesta.
Parin viikon takaisen tuttavuuden kanssa yhteiset tulevaisuuden suunnitelmat?
Vaikka joka päivä olisi tavattu, olisi nähty max 14 kertaa. Koska vähintään vähintään toisella lapsia, voi olettaa tapaamiskertoja olleen huomattavasti vähemmän.
En aikaan itse siinä ajassa kerkeäisi tutustumaan toiseen niin, että voisin edes alustavasti miettiä minkäänlaista yhteistä tulevaisuutta. Toinen on siinä kohtaa itselleni vielä lähes ventovieras.
Niin, meitä o
Minä aina ihmettelen näitä nopeasti yhteenmuuttavia, että samantien toinen haluaa myydä asuntonsa (jota ehkä on remontoinut ja aikaan ostanut hyvältä paikalta) kun itse pitäisin asunnon vaikka asuisinkin toisen luona, jos suhteesta ei tulisikaan mitään. Ei olisi sanottua, että myyntiin tulisi juuri silloin sopiva asunto sopivalta alueelta. Olisi ankeaa joutua ostamaan asunto, jollaista ei oikeasti halua ja myös v-tuttaisi kun olisi myynyt sen hyvän.
Tutustu rauhassa ja anna hänenkin tutustua rauhassa sinuun. Sano että tapaat lapset vaikka mielelläsi muutaman kuukauden kuluttua.
Mun entinen mies oli sellainen liian nopea etenijä jo mun kanssa, en tosin osannut nuorena asiaa ihmetellä, vaikka naimisissa oltiin alle vuoden seurustelun jälkeen. Oli luonteeltaan vaikea, raivosi kaikesta ja lasten hoidon ulkoisti sujuvasti mulle. Meidän eron jälkeen löysi uuden naisen, jolla kaksi lasta. Parin viikon päästä esiteltiin lapset puolin ja toisin. Kolme kk seurustelun aloituksesta asuivat yhdessä ja vuosi, niin ero oli tullut. En ikimaailmassa lähtisi esittelemään lapsia parin viikon tuttavuuden jälkeen kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeellistä? Itse olen kosimassa jo muutaman päivän jälkeen.
Isäni kosi äitiäni 3 pv "tuntemisen" jälkeen :D
Itse en periaatteessa kannata näin nopeaa etenemistä, mutta toisaalta vanhempani onnistuivat, edelleen onnellisesti yhdessä 54 avioliittovuoden jälkeen.
Eli voi onnistua, tai sitten ei.
Mä en ole koskaan ymmärtänyt parisuhteissa aikarajoja.
Kuinka kauan pitää viestitellä ennen kuin ehdottaa tapaamista?
Kuinka kauan pitää tapailla ennenkuin ollaan virallisesti yhdessä?
Kuinka kauan pitää tapailla ennenkuin käy toisen kotona?
Kuinka kauan pitää tapailla ennen suutelua?
Kuinka kauan pitää suudella ennen seksiä?
Kuinka kauan seksiä ennen peppuseksiä?
Kuinka kauan peppuseksiä ennenkuin jätetään kortsu pois?
Kuinka kauan pitää tapailla ennenkuin näkee lapset/vanhemmat?
Kuinka kauan pitää tapailla ennen kuin muutetaan yhteen?
Kuinka kauan pitää asua yhdessä ennenkuin mietitään kihlausta?
Kuinka kauan pitää olla kihloissa ennen avioliittoa?
Kuinka kauan pitää olla naimisissa ennen lapsia?
Kuinka kauan pitää miettiä eroa ennen kuin eroaa?
Jne yms.
Vinkkini on, jos asia hyvältä tuntuu, UNOHDA KELLO JA KALENTERI!
M43
Vierailija kirjoitti:
aina kun suhde alkaa nopeasti, niin kyllä siinä jotain häikkää jossain vaiheessa tulee olemaan
Hitaasti kun etenee, niin ei ole koskaan mitään häikkää?
Ihmisiä ollaan = jotain häikkää on aina jossain vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Tapasin erään miehen 20 vuotta sitten, olii jo kolmansien treffien jälkeen tunnustamassa suurta rakkauttaan :/
Haistoin ongelmia enkä alkanut suhteeseen. Myöhemmin selvisi että tyypillä oli kaksisuuntainen mielialahäiriö ja alkoholismi...Jos vaistosi varoittaa, että jokin on pielessä, niin kuuntele sitä!
N39
Mäkin tapasin yhden miehen vuonna 2000. OLI TÄYSI SIKA VAROKAA KAIKKIA MIEHIÄ!!!
N44
Mm esittelin lapset miehelle kahden vuoden tapailun jälkeen. Nyt kahdeksan vuotta yhdessä, eikä edes asuta yksissä. Hääpäivä lyöty lukkoon neljän vuoden päähän. Jonkun mielestä varmaan naurettavan hidasta touhua, mutta eipä kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole koskaan ymmärtänyt parisuhteissa aikarajoja.
Kuinka kauan pitää viestitellä ennen kuin ehdottaa tapaamista?
Kuinka kauan pitää tapailla ennenkuin ollaan virallisesti yhdessä?
Kuinka kauan pitää tapailla ennenkuin käy toisen kotona?
Kuinka kauan pitää tapailla ennen suutelua?
Kuinka kauan pitää suudella ennen seksiä?
Kuinka kauan seksiä ennen peppuseksiä?
Kuinka kauan peppuseksiä ennenkuin jätetään kortsu pois?
Kuinka kauan pitää tapailla ennenkuin näkee lapset/vanhemmat?
Kuinka kauan pitää tapailla ennen kuin muutetaan yhteen?
Kuinka kauan pitää asua yhdessä ennenkuin mietitään kihlausta?
Kuinka kauan pitää olla kihloissa ennen avioliittoa?
Kuinka kauan pitää olla naimisissa ennen lapsia?
Kuinka kauan pitää miettiä eroa ennen kuin eroaa?
Jne yms.
Vinkkini on, jos asia hyvältä tuntuu,
Olisin tykännyt, mut peppuseksistä en voinut...
Miten teidän lapset pärjää siellä live maailmassa (päiväkodit, koulut ym), siellä joutuu kohtaamaan uusia ja tuntemattomia aikuisia, ilman että äityli on etukäteen tarkastanut niiden ihmisten laadun pelaamalla parisuhdepelejä, tekemällä testejä ja nussimalla?
Vierailija kirjoitti:
Mm esittelin lapset miehelle kahden vuoden tapailun jälkeen. Nyt kahdeksan vuotta yhdessä, eikä edes asuta yksissä. Hääpäivä lyöty lukkoon neljän vuoden päähän. Jonkun mielestä varmaan naurettavan hidasta touhua, mutta eipä kiinnosta.
Mä tapasin naisen ihan vaan seksin merkeissä vuonna 1999. Siitä hetkestä tähän päivään olemme olleet yhdessä. Jonkun mielestä varmaan naurettavan nopeaa touhua, mutta eipä kiinnosta. M44
Vierailija kirjoitti:
"Ei siinä montaa päivää kulu, kun on selvillä esimerkiksi tiöevaisuudensuunnitelmat ja kartoitettu voiko kumpikin saada haluamansa yhdessä vai ei."
Kuka tahansa, millainen tahansa, millä tahansa aikeilla voi esittää mitä tahansa roolia pari viikkoa, kun esittävät helposti pari vuottakin. Koskaan kuullut kontrolloinnista, manipuloinnista tai narsismista? Niihin kaikkiin liittyy nopea eteneminen, sitouttaminen, juuri sinä olet erityinen, se että tavattiin on ainutlaatuista ja suorastaan taikaa, koskaan ei ole ollut tällaista tunnetta jaadajaada. Sama show jokaiselle, ja heitähän riittää. Siinä että on ollut paljon suhteita, ei sinänsä ole ongelmaa, mutta jos on useita liittoj, se kertoo jotakin ihmisestä. Kaikki exät ei ole voineet olla huonoja, vaikka toki asia niin kerrotaan.
Mikä yhdistää Lissun kahta eroon päättynyttä avioliittoa, yhtä avoliittoa ja neljää seurustelusuhdetta? Lissu. Do the math.
<
Jos tuollaiset pelkotilat hallitsevat elämääsi niin sen mukaan sitten. Toivotan voimia. Se, että joku ketku valehtelee olevansa hyvä, ei tietenkään tarkoita etteikö hyvää olisi olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Nuo tyrmäävät kommentit nopeasta etenemisestä, jotka jotain vuosien mittaista epämääräistä tapailua suosittaa, lienevät pääasiassa komplekseja pursuavien epävarmojen, juttujen perusteella traumatisoituneidenkin ihmisten kannanottoja. Ei tiedetä, mitä halutaan ja kaikkea/kaikkia epäillään, pelätään sitoutua, kaikessa maksimoidaan riskien välttely. Ei siinä mitään, ihan Ok. Ymmärrän erilaisuutta ja traumataustojen haasteita. Mutta turha noiden tutisevien haavanlehtien on yleistää ja tehdä omista traumoistaan tai tuuliajelehtimisistaan mitään nyrkkisääntöjä ja imperatiiveja lippusalkoineen.
Ihminen voi tutustua toiseen olennaisilta osin varsin nopeasti. Ei siinä montaa päivää kulu, kun on selvillä esimerkiksi tiöevaisuudensuunnitelmat ja kartoitettu voiko kumpikin saada haluamansa yhdessä vai ei. Taustat kipeinekin asioineen on puhuttavissa oleellisilta osin nopeasti ellei kumpikaan ole estynyt traumasolmu tai muuten persoonaltaan
vaikea ja sulkeutunut. Luonne selviää tämän kaiken ohessa. Yhteinen kommunikaatio selviää automaattisesti. Kaiken tuon täsmätessä ja jos kemia on kohdillaan, tuskin on mitään syytä väkisin jarrutella.
Niin, ei siis taatusti onnistu kaikilta menestyksellä. Jos jompi kumpi on jotenkin vaikea tai hidas ihminen, niin sitten kuluu enemmän aikaa ja työtunteja. Mutta kun homma toimii ja on kaksi aidosti yhteensopivaa ja avoin kommunikaatio onnistuu, niin mikäpä siinä sen kuin etenee sitä vauhtia kuin luontevaa on ja hyvältä tuntuu. Tietenkin jos alkaa epäröidä että haluaako sittenkään tutustua enempää tai miettiä yhteistä tulevaisuutta, on päätöksen hetki. Mutta se on tapauskohtainen oma tunne eikä käy yleissäännöksi
Samaa mieltä. Kyllä ne oleellisimmat asiat ja toiveet ynnä ehdottomat eit tulevat esille varsin nopeasti kun asioista keskustellaan. Eksä(t) kummittelevat niissä väkisinkin kun heidän kanssaan on opittu mikä toimii ja mikä ei toimi. Ei niitä eksiä tarvitse haukkua ja ainakin minun treffikumppanini ovat muistaneet sanoa että heidän kertomansa on tietenkin heidän oma näkemyksensä asioista.
Itsellä ne (harvat) treffit joilla olen käynyt ovat olleet pikemminkin koko illan tai koko päivän pituisia kuin mitään tunnin parin juttuja. Ja kyllä siinä keskustellessa ehtii toisesta nähdä varsin paljon.
Mutta kukin tietty tyylillään ja omalla nopeudellaan. Jos toisella treffikumppanit vaihtuvat tiheään niin sitten ei kannata esitellä tätä nykyistäkään lapsille alkuvaiheessa.
M59+
aina kun suhde alkaa nopeasti, niin kyllä siinä jotain häikkää jossain vaiheessa tulee olemaan