Mies elää omaa elämäänsä, vaimo ja lapset keskenään omaansa. Tavallistakin?
Olen itse tässä se vaimo-osapuoli, ja alkaa jo pahasti kyllästyttämään. Mies kulkee omissa menoissaan ja harrastuksissaan, kavereidensa kanssa mökkiviikonlopuilla jne. Yhtään yhteistä reissua tänäkään kesänä ei tehdä, koska miestä ei oikein kiinnosta. Tai hän ei jaksa, ei ehdi, ei nyt tee mieli. Sukuni juhlissa käyn lasten kanssa, sinne mies ei tule mukaan, käy yksin ilman lapsia tapaamassa omaa sukuansa. Kesäloman retket teen lasten kanssa, mies menee samaan aikaan omille retkilleen. Sama se on läpi vuoden. Lomamatkoja yhdessä ei ole, on vain mies keskenään ja sitten minä ja lapset keskenämme, tai ei matkoja ollenkaan. Edes jätskille ei ole lähtenyt meidän kanssa yli vuoteen. Elää omaa elämäänsä ja on kuin lapsetkaan ei hänen elämään kuuluisi. Usein emme edes tiedä missä on. Vastaa kyllä jos soitamme perään ja kysymme, mutta yleensä en viitsi, jos kerran valitsee mennä yksin niin menköön sitten. Onko tämä tavallistakin? Itse en tätä haluaisi. Toiseen naiseen en usko ollenkaan, mikään ei sellaiseen viittaa. Saan hänet aina kiinni, kulkee vanhoissa rönttösissään eikä mitenkään suihkunraikkaana. Olen pari kertaa ehdottanut eroa, mutta mies ei halua erota. Eiköhän haluaisi jos hänellä joku nainen olisi.
Kommentit (221)
Ei ole tavallista, en tuollaista selkärangatonta vätystä katselisi hetkeäkään. Mies kasvattaa nyt pallit ja alkaa aikuiseksi. Hän on isä, kiinnostaa tai ei, mutta hänen tulee ottaa isän rooli ja laittaa omat tunteet syrjään, koska on ilmeisesti useamman lapsen maailmaan saattanut.
Eli isä viettämään aikaa lasten kanssa, ja jos ei homma ala toimimaan niin sitten ero ja nopeasti. Tarkka suunnitelma lastenvalvojalla niin tapaamisten kuin rahojen suhteen. Et anna tuumaakaan periksi. Kirjaa kaikki isän epäonnistumiset, joita oletettavasti tulee olemaan paljon, ylös.
Ei ole oikein, että mies saa pidettyä ns kulissit kunnossa ilman minkäänlaista panostusta.
Meillä on tuollaista, paitsi että poika on yleensä aina hänen mukanaan.
Vierailija kirjoitti:
Älä valita jos jäät niin jäät. Jos eroot NIIN EROO. Omapa on valintas, mutta ÄLÄ VALITA.
Kyllä ihminen saa sanoa ääneen häntä harmittavat asiat ja pohtia tällä palstalla, kannattaako suhteeseen jäädä. Sinäkö pysyt pirteän positiivisena etkä sano kenestäkään mitään negatiivista, tekivät he sinulle mitä vaan, koska sinä et ole VALITTAJA?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tavallista, en tuollaista selkärangatonta vätystä katselisi hetkeäkään. Mies kasvattaa nyt pallit ja alkaa aikuiseksi. Hän on isä, kiinnostaa tai ei, mutta hänen tulee ottaa isän rooli ja laittaa omat tunteet syrjään, koska on ilmeisesti useamman lapsen maailmaan saattanut.
Eli isä viettämään aikaa lasten kanssa, ja jos ei homma ala toimimaan niin sitten ero ja nopeasti. Tarkka suunnitelma lastenvalvojalla niin tapaamisten kuin rahojen suhteen. Et anna tuumaakaan periksi. Kirjaa kaikki isän epäonnistumiset, joita oletettavasti tulee olemaan paljon, ylös.
Ei ole oikein, että mies saa pidettyä ns kulissit kunnossa ilman minkäänlaista panostusta.
Tuntuvat nimenomaan ne pallit lisäävän vastuuttomuutta perheestä, joten en ihan ensimmäisenä neuvona kehottaisi ap:n miehen niitä enää lisää kasvattamaan :D
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meilläkin helposti ajauduttaisi tämän tyyppiseen tilanteeseen - mutta ei siis ole tossa pisteessä onneksi.
Miestä kiinnostaa ensi sijaisesti omat juttunsa, lähinnä siis harrastukseen liittyvät jutut, joihin kuluu helposti koko viikonloppu, iltoja, tuntikausia. Ja siis todellakin on niissä harrastushommissa, eikä minkään toisen naisen kanssa 😂
Sen sijaan lapsiin liittyvät jutut ei oo pahemmin kiinnostanut, joten itse olen hoitanut pääosin lapset. Nyt kun ovat jo isompia koululaisia, niin kuskaa kyllä treeneihin ja peleihin ja osallistuu arkeen esim. laittamalla ruokaa ym. perus juttuja tietysti.
Mutta jos haluan jonnekin lomareissulle koko perheellä, niin minun se pitää suunnitella, varata ja järjestää, välillä jopa maksaa yksin. Välillä reissataan ilman miestäni, mutta välillä myös koko perheellä.
Tilanne ei ole ideaali, mutta menettelee. Tärkein syy pysyä yhdessä on raha sekä se, että on jottain apua arjessa. Olisi ihan helvetillistä yritä revetä itse joka paikkaan ja lisäksi tosiaan tulot putoaisi paljon, pitäisi muuttaa johonkin pikkuluukkuun eikä olisi rahaa matkusteluun ym. Ja tienaamme mieheni kanssa saman verran molemmat, jos asumiskustannukset pitäisi käytännössä tuplata, niin kyllä se köyhdyttäisi merkittävästi.
Tällaisen rahattoman romantikon korvaan kuulostaa karmealta jos tärkein syy pysyä yhdessä on raha. Rahanko takia ihmiset heittävät onnellisuutensa hukkaan?!
Onhan suhteissa niitä kaikenlaisia päällepäsmäreitä ja justiinoja jotka vain käskyttävät miestään tai naistaan. Ettet ap vain olisi ajanut miestäsi ahtaalle jatkuvalla komentelulla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun elämä oli tuollaista, yksinäistä.Pyysin vuosikausia muutosta, ei tapahtunut.Jätin miehen ja se oli tietysti shokki ja yllätys! Nyt hän on onneton ja minä onnellinen.
Lisään vielä tähän että nyt hän hoitaa lapsia 50% koska muuten joutuisi maksamaan elareita. Ja tähän varmasti sinunkin tuleva exä suostuu koska muuten hän maksaa ja paljon.
Tai sitten joudut nielemään ylpeytesi ja tajuat, että jotain oli pahasti pielessä, kun sinun kanssasi ollessa ei kiintymyssuhdetta voinut lapsiin luoda. Miehet, jotka välittävät vain itsestään, ovat valmiita lapsettomaan elämään, hinnalla millä hyväänsä.
No ei pidä paikkaansa hänen kohdallaan.Hänellä on niin valtavat velat joita ei otettaisi elareita maksaessa huomioon että hänellä ei ole vaihtoehtoja jos ei halua ulosottoon.
Minä erosin tuollaisesta avioliitosta. Ensin menetin kunnioitukseni miestä kohtaan. Mies ei edes huomannut, etten viimeiseen kolmeen vuoteen pyytänyt häntä mihinkään. Taisi olla vain tyytyväinen, kun sai olla rauhassa. Ja silti, ero oli järkytys - ei olisi halunnut. Puoli vuotta annoin aikaa todistaa että asiat muuttuu. No eihän ne...
Kolme vuotta myöhemmin kumpikin on varmasti tyytyväinen eroon. Hänelläkin uusi suhde ilman lapsia, heitä näkee kun ehtii. Ei siis kovin usein, mutta en ole jaksanut stressata asiasta. Kunhan sen verran ettei vieraaksi jää lapsille. Minä viihdyn lasten kanssa ja vastuu, tekeminenkään ei lisääntynyt lainkaan. Hoidin kolmen lapsen asiat ennenkin yksin. Ainoastaan autonrenkaittenvaihtoon kaipaisin miestä. Mutta sekin onneksi onnistuu rahalla :D
En ole katunut. Olemme paremmissa väleissä kun yhdessä asuessa. Katkeruus on poissa, kun ei tarvitse katsoa vapaamatkustajaa perhearjessa.
Vierailija kirjoitti:
Minä erosin tuollaisesta avioliitosta. Ensin menetin kunnioitukseni miestä kohtaan. Mies ei edes huomannut, etten viimeiseen kolmeen vuoteen pyytänyt häntä mihinkään. Taisi olla vain tyytyväinen, kun sai olla rauhassa. Ja silti, ero oli järkytys - ei olisi halunnut. Puoli vuotta annoin aikaa todistaa että asiat muuttuu. No eihän ne...
Kolme vuotta myöhemmin kumpikin on varmasti tyytyväinen eroon. Hänelläkin uusi suhde ilman lapsia, heitä näkee kun ehtii. Ei siis kovin usein, mutta en ole jaksanut stressata asiasta. Kunhan sen verran ettei vieraaksi jää lapsille. Minä viihdyn lasten kanssa ja vastuu, tekeminenkään ei lisääntynyt lainkaan. Hoidin kolmen lapsen asiat ennenkin yksin. Ainoastaan autonrenkaittenvaihtoon kaipaisin miestä. Mutta sekin onneksi onnistuu rahalla :D
En ole katunut. Olemme paremmissa väleissä kun yhdessä asuessa. Katkeruus on poissa, kun ei tarvitse katsoa vapaamatkustajaa pe
Mua kyllä vituttaisi ja raskaasti, jos ukko eläis vaan omaa elämää ja lapset olis täysin mun vastuulla. En pystyisi tuollaisen lusmun kanssa olla missään hyvissä väleissä. Perkelettäkö sitten teki niitä lapsia, jos ei niistä mitään välitä?
Tämän palstan naisten kuuluisi olla poliisin seurannassa ja tässä ketjussa niitä kirjoittelee. On oikeasti kammottavaa ajatella, että nämäkin kulkevat tuolla kadulla vapaana. Tuo viha on niillä jo sillä tasolla, että voivat olla vaaraksi ympäristölleen.
Tämmöisiä naisia kun tarpeeksi tulee vastaan ihan pelkästään jo netissä, niin kyllä voitte olla varmoja, että yhä useampi mies päättää jättää kaikki naissuhteet lopullisesti väliin.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä tavallista? Kysytkö ihan tosissasi? No ei todellakaan ole tavallista. Ei kai nyt tuollaisesta liitosta halua erota, jos uutta naista ei ole katsottuna. Mikäs on miehen ollessa, kun ei tarvitse vastata mistään kenellekään.
En katselisi päivääkään tuollaista menoa.
#miesvihanäkyväksi
Vierailija kirjoitti:
On yleistä. Mieti, mitä saat itse tuosta järjestelystä irti, ja onko se sen arvoista.
#miesvihanäkyväksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä tavallista? Kysytkö ihan tosissasi? No ei todellakaan ole tavallista. Ei kai nyt tuollaisesta liitosta halua erota, jos uutta naista ei ole katsottuna. Mikäs on miehen ollessa, kun ei tarvitse vastata mistään kenellekään.
En katselisi päivääkään tuollaista menoa.
Miksi ei haluaisi erota? Ei tämä liitto hänellekään mitään ihanuutta voi olla. Enkä minä tee hänelle mitään hotellisörviisihommia, hän joutuu ihan itse pesemään pyykkinsä ym. Ap
Anteeksi, on vaikea olla olematta pilkallinen, mutta ohhoh, ihanko omat pyykkinsä joutuu pesemään.
Jos eroaisitte, hän ihan oikeasti joutuisi olemaan lastensa kanssa omilla hoitovuotoillaan.
Miksi luulet että ketään voi pakottaa "omaan hoitovuoroon" ?
Vierailija kirjoitti:
Tuo mölö ukko ei hakua erota koska ei ole löytänyt vielä uutta ateria-, seksi- ja siivouspalveluiden tuottajaa. Heti kun löytää, mieli muuttuu ja tahtoo erota. Mut eipä ero taida olla aloittajalle kummoinenkaan muutos.
#miesvihanäkyväksi
Vierailija kirjoitti:
"Toiseen naiseen en usko ollenkaan, mikään ei sellaiseen viittaa. Saan hänet aina kiinni, kulkee vanhoissa rönttösissään eikä mitenkään suihkunraikkaana. "
Anteeksi mutta alkoi naurattaa tämä 😂
#miesvihanäkyväksi
Vierailija kirjoitti:
Tämän palstan naisten kuuluisi olla poliisin seurannassa ja tässä ketjussa niitä kirjoittelee. On oikeasti kammottavaa ajatella, että nämäkin kulkevat tuolla kadulla vapaana. Tuo viha on niillä jo sillä tasolla, että voivat olla vaaraksi ympäristölleen.
Tämmöisiä naisia kun tarpeeksi tulee vastaan ihan pelkästään jo netissä, niin kyllä voitte olla varmoja, että yhä useampi mies päättää jättää kaikki naissuhteet lopullisesti väliin.
No mutta hyvä. Huonolla asenteella varustettu mies jättää suhteet väliin = Win-Win-situation. Jäljelle jää miehet, jotka haluaa osallistua ja nauttivat ajasta perheen kanssa! Tai puolison, mikäli eivät halua lapsia.
Miksi mies haluaa puolison tai lapsen, jos haluaa olla ja mennä itsekseen? Olen haksahtanut jo kaksi kertaa suhteeseen, jossa olen ollut yksinäisempi kuin ikinä yksin. Silti miehet olisivat halunneet jatkaa. Mikä järki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On yleistä. Mieti, mitä saat itse tuosta järjestelystä irti, ja onko se sen arvoista.
En minä tietenkään saa tästä oikein mitään irti, siksihän olen sitä eroa ehdottanut. Mutta toisaalta ei tässä mitään isoa kärsimystäkään minulle ole, niin en tunne myöskään kovaa kiirettä erota. Arkeni ei varmaan paljoa muuttuisi eron myötä. Mistään uusista miehistä en haaveile niin siksikään ei ole kiire erota. Ap
Miksi sitten teit aloituksen?
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo ole mikään avioliitto, vaan kämppissuhde. Miksi kukaan haluaisi tuollaista elämää?
Kämppissuhde on naisille ihan tavanomainen kun porsaat on porsittu. Eiköhän äippä itse kieltäytynyt aikansa kaikesta mahdollisesta vedoten ties mihin ja nyt kun mies on sopeutunut eivä vonkaa.... ai että se onkin miehessä vika.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi mitä? MIllainen parisuhde sinulla on, ja millainen isä olet lapsillesi?
Mun miehellä oli toinen nainen, erkaantui just tolleen pikku hiljaa henkisesti koko perheestä ja jätti koko perheen toisen naisen takia. Perhe-elämä ei sitten näköjään ollutkaan hänen juttunsa. Vastuun kannoin minä yksin.