Mies elää omaa elämäänsä, vaimo ja lapset keskenään omaansa. Tavallistakin?
Olen itse tässä se vaimo-osapuoli, ja alkaa jo pahasti kyllästyttämään. Mies kulkee omissa menoissaan ja harrastuksissaan, kavereidensa kanssa mökkiviikonlopuilla jne. Yhtään yhteistä reissua tänäkään kesänä ei tehdä, koska miestä ei oikein kiinnosta. Tai hän ei jaksa, ei ehdi, ei nyt tee mieli. Sukuni juhlissa käyn lasten kanssa, sinne mies ei tule mukaan, käy yksin ilman lapsia tapaamassa omaa sukuansa. Kesäloman retket teen lasten kanssa, mies menee samaan aikaan omille retkilleen. Sama se on läpi vuoden. Lomamatkoja yhdessä ei ole, on vain mies keskenään ja sitten minä ja lapset keskenämme, tai ei matkoja ollenkaan. Edes jätskille ei ole lähtenyt meidän kanssa yli vuoteen. Elää omaa elämäänsä ja on kuin lapsetkaan ei hänen elämään kuuluisi. Usein emme edes tiedä missä on. Vastaa kyllä jos soitamme perään ja kysymme, mutta yleensä en viitsi, jos kerran valitsee mennä yksin niin menköön sitten. Onko tämä tavallistakin? Itse en tätä haluaisi. Toiseen naiseen en usko ollenkaan, mikään ei sellaiseen viittaa. Saan hänet aina kiinni, kulkee vanhoissa rönttösissään eikä mitenkään suihkunraikkaana. Olen pari kertaa ehdottanut eroa, mutta mies ei halua erota. Eiköhän haluaisi jos hänellä joku nainen olisi.
Kommentit (221)
Vierailija kirjoitti:
On se kumma kun nämä asiat tulee yllätyksenä, eikö seurusteluaikana pitäisi vähän edes selvittää onko yhteinen tulevaisuus vain omassa pääkopassa vai onko se tosiaan yhteinen? Tässäkin tapauksessa aloittaja lienee unohtanut kuunnella mitä suunnitelmia puolisolla on ja nyt valittaa nettiin kun puolisolla on omiakin ajatuksia. Olisi ehkä ollut syytä istua itse hiljaa ja kuunnella. Tämä on vähän sama asia kuin autokaupan jälkeen valittaa ettei tässä ole vetokoukkua. Asia tulee noin 3 sekunnissa selväksi kumartamalla kerran nöyrästi auton takana. Se vaan pitää tehdä etukäteen.
Aivan, nainen on syyllinen siihen, että mies tietoisesti ja halukkaasti hankkii perheen, mutta ei yhtään etukäteen mieti, miten se vaikuttaa hänen elämäänsä seuraavat 20 vuotta ja mitä velvotteita, laillisia, moraalisia ja kulttuurisia, se tuo miehen elämään.
Mies on harrastanut seksiä ilman ehkäisyä ja tehnyt valinnan tulla isäksi. Hän ja vain hän on vastuussa siitä, että on riittävän hyvä isä lapsilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä tavallista? Kysytkö ihan tosissasi? No ei todellakaan ole tavallista. Ei kai nyt tuollaisesta liitosta halua erota, jos uutta naista ei ole katsottuna. Mikäs on miehen ollessa, kun ei tarvitse vastata mistään kenellekään.
En katselisi päivääkään tuollaista menoa.
Miksi ei haluaisi erota? Ei tämä liitto hänellekään mitään ihanuutta voi olla. Enkä minä tee hänelle mitään hotellisörviisihommia, hän joutuu ihan itse pesemään pyykkinsä ym. Ap
Tämän kun sisäistät niin hyvä. Älä pidä miestäsi yksinkertaisempana kuin hän on. Hän ei ole nainen eikä odota liitolta samaa kuin sinä. Hänelle ihanuus on tuossa, että saa jatkaa omaa elämäänsä niinkuin teitä ei olisikaan, ja silti on tukikohta. Hänhän on vapaaherra. Ei se yhdestä pyykinpesusta muutu, tekisihän hän sen yksinäänkin. Päin vastoin, hän säilyttää itsearvostuksensa pesemällä itse pyykkinsä niinkuin suurikin sankari, silloinhan hänestä ei ole edes vaivaa. Hän todellakaan ei laske asiaa niin, että lusmuaa. Lapset ja perheenpyöritys nyt vain ovat sinun heiniäsi, hän voisi elää ilmankin sellaista, ja kun hän ei aio muuttaa tilannettaan, sinä ne hommat hoitaisit itse ottamasi eron jälkeenkin. Joten jos hän tekee kotona ikinä mitään teidän hyväksenne, se todistaa vain, miten hieno ihminen hän mielestään on. Hänhän auttaa. Ja on kärsivällinen kun lupaa yrittää kerta toisensa jälkeen, vaikkei yritäkään. Joten hän todellakin saa kaiken haluamansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä tavallista? Kysytkö ihan tosissasi? No ei todellakaan ole tavallista. Ei kai nyt tuollaisesta liitosta halua erota, jos uutta naista ei ole katsottuna. Mikäs on miehen ollessa, kun ei tarvitse vastata mistään kenellekään.
Miksi ei haluaisi erota? Ei tämä liitto hänellekään mitään ihanuutta voi olla. Enkä minä tee hänelle mitään hotellisörviisihommia, hän joutuu ihan itse pesemään pyykkinsä ym. Ap
Anteeksi, on vaikea olla olematta pilkallinen, mutta ohhoh, ihanko omat pyykkinsä joutuu pesemään.
Jos eroaisitte, hän ihan oikeasti joutuisi olemaan lastensa kanssa omilla hoitovuotoillaan.
Ei hän luultavasti suostuisi ottamaan lapsia luokseen kuin tun
Sulla on ihan yhtäläinen oikeus olla ottamatta lapsia. Sossusta päätetään sitten 50%/50% jako, jolloin miehen on on turha sössöttää mitään. Älä ole tossu.
No joo, eronnut nainen täällä kommentoi että muistoja tulee mieleen ap:n tekstistä.... ei meidän tilanne ollut ehkä noin kärjistetty mutta kyllä, isillä oli omat harrastukset ja menonsa ja vaimo ja lapset oli tärkeysjärjestyksessä vasta hatrastusten jälkeen.
Kun sanoin että haluan erota niin mies oli ihan ihmeissään että miksi, hyvä liittohan tämä on. "Kaikkihan meillä pelittää". Hah!
Asun nyt vuokralla, ihanaa elää aina siistissä omassa kodissa ja tosiaan, nyt ex-puoliso oikeasti hoitaa lapset joka toinen viikko. Mulla on moninkertaisesti vapaa-aikaa, ja ihanat omat viikot yksin koiran kanssa.
On myös ihanaa tehdä just niitä asioita mitä minä ja lapset tykätään tehdä, eikä tartte stressata aikuisen miehen mökötystä ja passiivis-aggressiivista osallistumattomuutta.
Vauvapalsta on täynnä eronneita naisia. Toinen toistaan täydellisempiä.
Jahas vaimo, mitä porukkaa täällä pyörii?
Ne on meidän lapsia. Pilvi 14v ja Pekka 7v.
Aijaa? Kaksi lasta? Muistin sit väärin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sä olet sen kanssa? Avioeroa voit hakea yksinkin, ei siihen miehen mielipidettä tarvitse kysyä.
Mies ei tietenkään halua eroa. Saa parisuhteenpaövelukset ( siivous, pyykki, ruoka, talous ja pillu) sekä kulissiperhern ilman, että näkee yhtään vaivaa. On riipoakivi, javapaamatkustaja. Todennäköisesti hänellä on toinen nainen, jolta saa jännäsuhteen, mutta ei halua siihenkään sitoutua, koska saanäin rusinat molemmista pullista. Rakastajattarelleen kertoo, että eivoi erota, koska pienet lapset.
Mitä sinä, ja lapset saatte tuollaisesta suhteesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sinä teet. Miehellä on lapsia mutta ei edes joudu ottamaan heistä vastuuta.
Vierailija kirjoitti:
"Toiseen naiseen en usko ollenkaan, mikään ei sellaiseen viittaa. Saan hänet aina kiinni, kulkee vanhoissa rönttösissään eikä mitenkään suihkunraikkaana. "
Anteeksi mutta alkoi naurattaa tämä 😂
Tottakai mies on kotona noin, koska vaimolla ei ole mitään väliä. Vaimo on täysin merkityksetön.
Eikö ap:ta huolestuta, että jos hänelle itselleen sattuisi jotain vakavaa ja joutuisi pidemmäksi aikaa sairaalaan, niin mies ei onnistuisi pitämään lapsia elossa edes muutamaa päivää? Lähtisi vain reissuilleen ellei jo olisi.
Itse olen sinkku (ah ihanuutta), mutta aika usein kaupassa näkee näitä perheitä, jossa mies pyörii statistina taustalla. Vaimo lappaa ostokset kärryyn, vahtii vilkasta juoksevaa mukeloa ja lohduttaa toista kärryissä itkevää, kassalla vaimo maksaa ja pakkaa ostokset.
Mies seisoo tumput suorana, vaikka lapsi itkee äitiä rattaissa sillä välin, kun vaimo pakkaa ja maksaa ostoksia. Lopuksi vaimo antaa kassista lapsille ja isälle jäätelöt. Jotenkin niin hupaisaa. Isä on kuin yksi lapsista oikeastaan. Tänään näin yhden tuollaisen perheen kaupassa ja vaimo oli vielä raskaana. Ison mahansa kanssa hoisi kaiken.
Sitä en kyllä ymmärrä, kuka nainen tuollaiseen suostuu, mutta makunsa mukaan jokaiselle.
ihan tavallista, kyllä monessa perheessä on just noin ja vaimot lähtee, sitten mies ihmettee
et mikäs sille nyt tuli
eroaisin
Millainen miehen oma isäsuhde on ollut? Ovatko tehneet mitään yhdessä?
Usein tuohon voi saada esimerkin jo omasta lapsuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Onko miehellä toinen mies?
Tätä minäkin ajattelin, jos hän kulkee retkillään rönttövaatteissa.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen sinkku (ah ihanuutta), mutta aika usein kaupassa näkee näitä perheitä, jossa mies pyörii statistina taustalla. Vaimo lappaa ostokset kärryyn, vahtii vilkasta juoksevaa mukeloa ja lohduttaa toista kärryissä itkevää, kassalla vaimo maksaa ja pakkaa ostokset.
Mies seisoo tumput suorana, vaikka lapsi itkee äitiä rattaissa sillä välin, kun vaimo pakkaa ja maksaa ostoksia. Lopuksi vaimo antaa kassista lapsille ja isälle jäätelöt. Jotenkin niin hupaisaa. Isä on kuin yksi lapsista oikeastaan. Tänään näin yhden tuollaisen perheen kaupassa ja vaimo oli vielä raskaana. Ison mahansa kanssa hoisi kaiken.
Sitä en kyllä ymmärrä, kuka nainen tuollaiseen suostuu, mutta makunsa mukaan jokaiselle.
Missä tää tapahtui? :D
Käyn nimittäin kehitysvammaisen veljeni ja kahden lapseni kanssa useinkin kaupassa, ja olen raskaana. Kesäisin ostan usein jäätelöt kaikille. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä tää tapahtui? :D
Käyn nimittäin kehitysvammaisen veljeni ja kahden lapseni kanssa useinkin kaupassa, ja olen raskaana. Kesäisin ostan usein jäätelöt
Joensuussa
Sanoisin, että on valitettavan tavallista, että mies vetäytyy ainakin jonkin verran eroon perheestään, mutta noin totaalista eristäytymistä näkee harvemmin.
Vaikka monelle miehelle tuntuu kyllä olevan vaikea ymmärtää, että perheen kanssa pitää tehdä kaikenlaista, mikä ei sillä hetkellä ole niin innostavaa, koska siitä hyötyy paitsi lapset ja puoliso, niin myös itse pitkällä aikavälillä. Siis esimerkkinä, että jos lasten kanssa käy eväsretkellä, kun he ovat pieniä, niin isompina heistä saa kaverin eräretkille. Lasteni isä kuului tähän kategoriaan.
Yleensä miehet kuitenkin jollain tavalla tykkäävät vaimosta ja lapsista ja löytävät edes jotain yhteistä tekemistä. Tai tuntevat sisäistä tai ulkoista painetta yrittää edes jotenkin osallistua perhe-elämään.
Apn puolisolla ei tunnu olevan tarvetta, painetta tai ymmärrystä omalle roolilleen perhe-elämässä, mikä laittaa miettimään, onko taustalla muutakin. Minkälaisia miehen muut ihmissuhteet ovat? Miten hyvin hän sopeutuu muihin sosiaalisiin tilanteisiin?