Mies elää omaa elämäänsä, vaimo ja lapset keskenään omaansa. Tavallistakin?
Olen itse tässä se vaimo-osapuoli, ja alkaa jo pahasti kyllästyttämään. Mies kulkee omissa menoissaan ja harrastuksissaan, kavereidensa kanssa mökkiviikonlopuilla jne. Yhtään yhteistä reissua tänäkään kesänä ei tehdä, koska miestä ei oikein kiinnosta. Tai hän ei jaksa, ei ehdi, ei nyt tee mieli. Sukuni juhlissa käyn lasten kanssa, sinne mies ei tule mukaan, käy yksin ilman lapsia tapaamassa omaa sukuansa. Kesäloman retket teen lasten kanssa, mies menee samaan aikaan omille retkilleen. Sama se on läpi vuoden. Lomamatkoja yhdessä ei ole, on vain mies keskenään ja sitten minä ja lapset keskenämme, tai ei matkoja ollenkaan. Edes jätskille ei ole lähtenyt meidän kanssa yli vuoteen. Elää omaa elämäänsä ja on kuin lapsetkaan ei hänen elämään kuuluisi. Usein emme edes tiedä missä on. Vastaa kyllä jos soitamme perään ja kysymme, mutta yleensä en viitsi, jos kerran valitsee mennä yksin niin menköön sitten. Onko tämä tavallistakin? Itse en tätä haluaisi. Toiseen naiseen en usko ollenkaan, mikään ei sellaiseen viittaa. Saan hänet aina kiinni, kulkee vanhoissa rönttösissään eikä mitenkään suihkunraikkaana. Olen pari kertaa ehdottanut eroa, mutta mies ei halua erota. Eiköhän haluaisi jos hänellä joku nainen olisi.
Kommentit (221)
Eli rahan takia olet vielä yhdessä tuollaisen möllin kanssa. Mitään muuta ei tuollaisesta suhteesta voi saada. Voihan sitä oman ainutkertaisen elämän noinkin elää. Miettisit kuitenkin lapsia; millaisen parisuhdemallin heille annat?
Vierailija kirjoitti:
Me kyllä tehdään reissujakin yhdessä, mutta jotenkin kaikki jää minulle. Jos en järjestä, ideoi ja ehdota niin tekemättä jää.
Sama tilanne oli meillä. Mies oli kuin lapsen asemassa. Ei mitään aloitekykyä, jottei olisi vastuussa, jos asiat menisi jotenkin pieleen. Henkinen siipeilijä.
Alemmuudentuntoinen alistuja, joka salaa katkerasti vihasi vahvoiksi kokemiaan ihmisiä. Vahingoniloinen ja kostonhaluinen, mutta edessäpäin esitti sopuisaa. Ei löytänyt paikkaansa perheessä. Lapsuuden kodista tulleita malleja. Ei kasvanut koskaan aikuiseksi. Työnsä hoiti kyllä hyvin.
Luulen, että mies käyttäytyy noin, koska makuuhuoneessa ei tapahdu mitään. Minun miehessäni on vähän samoja piirteitä.
Ukollasi on masennus, kehoitta hoitoon menoa.
Odotat ja odotat, että toinen viimeinkin muuttuisi ja saisit suhteelta sen minkä haluat?
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisia mölö miehiähän Suomi on täynnä. Vaimo ja lapset on hankittu kun lähipiiri on jankannut, että ei ole mies eikä mikään jos ei ole akkaa ja lapsia. Introvertti luonne joka on sitten todennut ettei tämä olekaan minun juttu. Anna mennä sinne itsemurha yksiöön, ja rakenna itsellesi hyvä elämä. Harmi kun ehti tehdä lapsia, tuollaiset geenit ei hyviä, toivottavasti lapset saivat enemmän sinun geenejäsi. Kaikkea hyvää Sinulle Ap, laita sinne yksiöön möllöttämään, älä anna tuollaisen pilata sinun ja lapsesi elämää. Lapsesi tulevat vielä sinua.
Yksinkö ne miehet ovat suhteessa? Hämmentää edelleen miten miehet onnistuvat "kouluttamaan" itselleen kotipiikoja.
Mun elämä oli tuollaista, yksinäistä.Pyysin vuosikausia muutosta, ei tapahtunut.Jätin miehen ja se oli tietysti shokki ja yllätys! Nyt hän on onneton ja minä onnellinen.
Miehet tykkää lapsista, sen 10 min kun niitä tehdään, sitten kiinnostus hiipuu merkittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Mun elämä oli tuollaista, yksinäistä.Pyysin vuosikausia muutosta, ei tapahtunut.Jätin miehen ja se oli tietysti shokki ja yllätys! Nyt hän on onneton ja minä onnellinen.
Lisään vielä tähän että nyt hän hoitaa lapsia 50% koska muuten joutuisi maksamaan elareita. Ja tähän varmasti sinunkin tuleva exä suostuu koska muuten hän maksaa ja paljon.
Narsisti sydän lähesriippa taitaa olla se suomen tavallisin suhde...suhteessa on usein on kaksi aikuista lasta, joiden säröt osuvat kipeästi yhteen. Toinen oikeuttaa, toinen alistuu.
Riippa on alitajuisesti jäänyt kiinni ajatukseen, että turvaa ja läheisyyttä olisi tarjolla, kunhan toinen vain muuttuu. Hän ei näe, että lähes aina se johon riippuvuus kohdistuu, on usein kykenemätön tasavertaiseen ja aikuiseen suhteeseen.
Ollaanpa täällä väkisin tuputtamassa toista naista. Tuskinpa sellaista on. Monella miehellä ajaa oma napa, omat kaverit, omat harrastukset ja omat elämykset helposti perheen ohi. Ei siihen mitään naista tarvita.
Ai luoja olen niin onnellinen että pääsin tällaisesta mieslapsesta eroon, enkä ehtinyt tehdä hänen kanssaan lasta 🙏🥰🥰
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä tähän että nyt hän hoitaa lapsia 50% koska muuten joutuisi maksamaan elareita. Ja tähän varmasti sinunkin tuleva exä suostuu koska muuten hän maksaa ja paljon.
Mistä olet saanut käsityksen ettei vuoroviikkomalissa makseta elatusta? Mies vedätti sua siinäkin asiassa.
Mikäli mieheni ei olisi kiinnostunut mistään yhteisestä ja kulkisi omia polkujaan, hälyskelloni alkaisivat soida. Ja ei, ei minunkaan mieheni ole sen luonteinen, että pettäisi. Jotain kuitenkin olisi pahasti pielessä, mikäli elämämme olisi ap sinun kuvailemaasi. Kuka tahansa voi lähteä rönttävaatteilla, pahalle haisevana, mutta tuoksuu raikkaalta ja puhtaalta muualla, edes hetken.
Et kai sentää tuollaiselle miehelle seksiä anna?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisia mölö miehiähän Suomi on täynnä. Vaimo ja lapset on hankittu kun lähipiiri on jankannut, että ei ole mies eikä mikään jos ei ole akkaa ja lapsia. Introvertti luonne joka on sitten todennut ettei tämä olekaan minun juttu. Anna mennä sinne itsemurha yksiöön, ja rakenna itsellesi hyvä elämä. Harmi kun ehti tehdä lapsia, tuollaiset geenit ei hyviä, toivottavasti lapset saivat enemmän sinun geenejäsi. Kaikkea hyvää Sinulle Ap, laita sinne yksiöön möllöttämään, älä anna tuollaisen pilata sinun ja lapsesi elämää. Lapsesi tulevat vielä sinua.
Yksinkö ne miehet ovat suhteessa? Hämmentää edelleen miten miehet onnistuvat "kouluttamaan" itselleen kotipiikoja.
Ei miesten tarvitse niitä mitenkään kouluttaa, riittää että heittäytyvät passiiviseksi ja vastuullisemman on pakko hoitaa asiat, jotka jäisivät muuten hoitamatta. Minä en ainakaan ole sellainen luonne, että alkaisin aikuista ihmistä komentelemaan perusasioihin. Toki en sellaisen kanssa tekisi lapsiakaan.
Vierailija kirjoitti:
Ollaanpa täällä väkisin tuputtamassa toista naista. Tuskinpa sellaista on. Monella miehellä ajaa oma napa, omat kaverit, omat harrastukset ja omat elämykset helposti perheen ohi. Ei siihen mitään naista tarvita.
Sitähän naiset tekevät, yrittävät kylvää sitä epävarmuutta.
Miehesi ei tykkää sinusta eikä lapsista. Piste. Siinä se syy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei miesten tarvitse niitä mitenkään kouluttaa, riittää että heittäytyvät passiiviseksi ja vastuullisemman on pakko
Ei ole olemassa tutkaa, millä pystyy tunnistamaan hyvin naamioituneen ihmisen. Tuollainen persoona on kykenevä esiintymään peräti miellyttävällä tavalla eli mitään idioottivarmaa keinoa ei ole. Tämä ihmistyyppi on menestynyt evoluutiossa juuri sen takia, että heitä on vaikea tunnistaa. He ovat salakavalia.
Hänen todellinen elämänsä on muualla. Hän on luopunut perheestä jo. Ei odota siltä enää mitään. Ensin on omissa oloissaan, sitten netistä satunnaisia kertakumppaneita seksiin, sitten lopulta ehkä pidempi suhde. Jos joku nainen häneen tarttuu, hän lähtee. Tai sitten roikuttaa Ei ole henkisesti kypsä eikä sellaiseksi muutu. Ei kiinnosta vastuu eikä ikävät asiat.