Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies elää omaa elämäänsä, vaimo ja lapset keskenään omaansa. Tavallistakin?

Vierailija
09.06.2025 |

Olen itse tässä se vaimo-osapuoli, ja alkaa jo pahasti kyllästyttämään. Mies kulkee omissa menoissaan ja harrastuksissaan, kavereidensa kanssa mökkiviikonlopuilla jne. Yhtään yhteistä reissua tänäkään kesänä ei tehdä, koska miestä ei oikein kiinnosta. Tai hän ei jaksa, ei ehdi, ei nyt tee mieli. Sukuni juhlissa käyn lasten kanssa, sinne mies ei tule mukaan, käy yksin ilman lapsia tapaamassa omaa sukuansa. Kesäloman retket teen lasten kanssa, mies menee samaan aikaan omille retkilleen. Sama se on läpi vuoden. Lomamatkoja yhdessä ei ole, on vain mies keskenään ja sitten minä ja lapset keskenämme, tai ei matkoja ollenkaan. Edes jätskille ei ole lähtenyt meidän kanssa yli vuoteen. Elää omaa elämäänsä ja on kuin lapsetkaan ei hänen elämään kuuluisi. Usein emme edes tiedä missä on. Vastaa kyllä jos soitamme perään ja kysymme, mutta yleensä en viitsi, jos kerran valitsee mennä yksin niin menköön sitten. Onko tämä tavallistakin? Itse en tätä haluaisi. Toiseen naiseen en usko ollenkaan, mikään ei sellaiseen viittaa. Saan hänet aina kiinni, kulkee vanhoissa rönttösissään eikä mitenkään suihkunraikkaana. Olen pari kertaa ehdottanut eroa, mutta mies ei halua erota. Eiköhän haluaisi jos hänellä joku nainen olisi. 

Kommentit (221)

Vierailija
81/221 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli tuollainen mies. Muutaman vuoden katselin ja erohan siitä tuli.

Päivääkään en ole ikävöinyt tai eroa katunut.

Selvisikö sinulle syy siihen miksi oli tuollainen?

Ap

Vierailija
82/221 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostaa ihan minun elämältä, mutta sillä erotuksella ettei mies käy muissa menoissa kun vaan töissä ja joskus kalassa. Muuten eletään omissa maailmoissa mies omassa ja minä/lapset omassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/221 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kova nalkuttamaan tai pitääkö kaikki tehdä sinun tavallasi? 

Vierailija
84/221 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei tee mitään aapeen kanssa eikä lasten suhteen. Ei ole ilmeisesti edes kotona niin että sille voisi nalkuttaa joskus. Joten mistä repäisit kommenttisi?

Vierailija
85/221 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kyllä tehdään reissujakin yhdessä, mutta jotenkin kaikki jää minulle. Jos en järjestä, ideoi ja ehdota niin tekemättä jää. 

Vierailija
86/221 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei tee mitään aapeen kanssa eikä lasten suhteen. Ei ole ilmeisesti edes kotona niin että sille voisi nalkuttaa joskus. Joten mistä repäisit kommenttisi?

Siitä repäisin, että ap sanoi ettei mies ole aina ollut tuollainen. Ehkä mies on lannistunut.

Vierailija
87/221 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisia mölö miehiähän Suomi on täynnä. Vaimo ja lapset on hankittu kun lähipiiri on jankannut, että ei ole mies eikä mikään jos ei ole akkaa ja lapsia. Introvertti luonne joka on sitten todennut ettei tämä olekaan minun juttu.  Anna mennä sinne itsemurha yksiöön, ja rakenna itsellesi hyvä elämä. Harmi kun ehti tehdä lapsia, tuollaiset geenit ei hyviä, toivottavasti lapset saivat enemmän sinun geenejäsi. Kaikkea hyvää Sinulle Ap, laita sinne yksiöön möllöttämään, älä anna tuollaisen pilata sinun ja lapsesi elämää. Lapsesi tulevat vielä sinua.

Vierailija
88/221 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei tee mitään aapeen kanssa eikä lasten suhteen. Ei ole ilmeisesti edes kotona niin että sille voisi nalkuttaa joskus. 

;D

Vierailija
89/221 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai olet huomannut, että nyt on 2025 eikä 1825, etkä tarvitse miehen lupaa eroamiseen? 

En kyllä yhtään ihmettele ettei mies halua erota. Niin kuin joku jo sanoikin, sillä on vaimo ja lapset, eikä mitään ole sen eteen tarvinnut tehdä. Miehille avioliitto ja lapset on statussymboli, sen takia se ei halua erota. Ihan sama vaikka ei edes muistaisi omien lasten nimiä ja kaikki olisivat onnettomia, se että ns. saanut naisen ja vielä jatkanut geenejään on jotenkin merkki siitä ettei ole luuseri. Mutta olet siis naimisissa oleva yksinhuoltaja. 

Sitä en tiedä onko miehellä salasuhde, mutta älä ylläty jos on, ja yhtäkkiä jossain vaiheessa haluaakin erota. Miehet harvemmin eroavat oma-aloitteisesti siksi, että voisivat olla yksin, koska tarvitsevat sen naisen tuoman statuksen, plus kodinhoidon, seksin, sosiaalisten suhteiden hoidon ja kaiken muun mikä yleensä heterosuhteissa jää naisen vastuulle. Muistaakseni tästä on tehty ihan tutkimuskin että naiset eroavat yleensä siksi että saavat olla yksin, miehet vain silloin jos on toinen nainen odottamassa. 

Vierailija
90/221 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus suomalainen mölli. Yleistä on.

Vierailija
91/221 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli tuollainen mies. Muutaman vuoden katselin ja erohan siitä tuli.

Päivääkään en ole ikävöinyt tai eroa katunut.

Selvisikö sinulle syy siihen miksi oli tuollainen?

Ap

Hän halusi perheen, mutta lapsuuden traumojen takia ei kyennyt olemaan normaali läsnäoleva perheenisä.

Pakeni nettiin ja töihin ja yksinäisiin harrastuksiinsa. 

Elettiin kuin kämppikset. Minä huolehdin kaikesta perheeseen ja kotiin liittyvistä asioista.

Hän toi vain palkan. Ja ahdistuksen, puhumattomuuden, raivokohtaukset ja epävarmuuden.

Purki tätä ahdistustaan minuun, lapsiin ja koiraamme. Kunnes riittävän pitkälle mentyään, hän ei enää kuulunutkaan perheeseemme.

Ikävä ei ole ollut päivääkään.

Vierailija
92/221 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä et kysele haluaako toinen erota, SINÄ otat sen eron kyselemättä! 

Vierailija
93/221 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha ketju. Muut ihmettelee ja ap jankuttaa. 

Hyvin läpi mennyt provo.

Vierailija
94/221 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurissa on tuollainen perhe, lapset jo teinejä.

Miehellä on mm kaikki mahdolliset harrastevälineet mitä maailmasta löytyy ja hän on paljon harrastuksissaan ja omissa menoissaan. Viikkojenkin omia reissuja

Rouva käy kaupassa ja hoitaa kodin. Koskaan eivät syö yhdessä mutta mies saattaa hakea /tilata pizzan itselleen. Siis vain yhden vaikka koko perhe on kotona???

Lapset saavat taatusti oudon perhemallin tuosta!

Itse en kestäisi päivääkään, meille perhe on kokonaisuus eikä vain erillisiä osia saman katon alla

Vierailija
95/221 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sä olet sen kanssa? Avioeroa voit hakea yksinkin, ei siihen miehen mielipidettä tarvitse kysyä.

Moni jatkaa tälläisessä liitossa rahan takia. On yhteistä varallisuutta ja lapset. Riippuu naisen tuloista. Ero voi merkitä taloudellista romahdusta lasten kanssa yksinhuoltajana. Myös lapsille voi tulla tiukat ajat ja opiskelut jäädä taloudellisten syiden vuoksi vähiin. Ero on riski, siksi sitä mietitään.

Vierailija
96/221 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla vakiotekosyy miehillä. Jos hoitaisivat osuutensa kunnialla, kukaan ei nalkuttaisi. 

Vierailija
97/221 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me kyllä tehdään reissujakin yhdessä, mutta jotenkin kaikki jää minulle. Jos en järjestä, ideoi ja ehdota niin tekemättä jää. 

Tuttua tarinaa mullekin.

Vierailija
98/221 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä tavallista? Kysytkö ihan tosissasi? No ei todellakaan ole tavallista. Ei kai nyt tuollaisesta liitosta halua erota, jos uutta naista ei ole katsottuna. Mikäs on miehen ollessa, kun ei tarvitse vastata mistään kenellekään.

En katselisi päivääkään tuollaista menoa.

Miksi ei haluaisi erota? Ei tämä liitto hänellekään mitään ihanuutta voi olla. Enkä minä tee hänelle mitään hotellisörviisihommia, hän joutuu ihan itse pesemään pyykkinsä ym. Ap

Mutta vastaat lapsista. Osallistuuko hän  lasten  rahallisiin menoihin? 

Jos ei osallistu , eroaisin 

Vierailija
99/221 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehelläsi on toinen nainen.

Älä ole sinisilmäinen.

En ole sinisilmäinen. Edellisten miesten kohdalla on tullut ikävä kyllä kokemusta niistä toisista naisista. Tämän nykyisen kohdalla vain mikään ei sellaiseen viittaa. Olen tarjonnut hänelle helppoa eroa melkein hopealautasella, eiköhän olisi siihen tarttunut jos sillä joku heila olisi. Ap

Hänellä on vaihtuvia panosuhteita, jotka tuo jännitystä ja sisältöä elämään. Tunti jossain ja samoissa ryysyissä takaisin. Rahakin voi liikkua. Sinä hääräät äitihahmona, joka huolehtii arjesta. Yhteiselämä ei tarjoa hänelle mitään. Ei ole kypsä isäksi tai pitkiin suhteisiin. Tilanne hänelle ihanteellinen. Aikamiespoika.

Vierailija
100/221 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä tavallista? Kysytkö ihan tosissasi? No ei todellakaan ole tavallista. Ei kai nyt tuollaisesta liitosta halua erota, jos uutta naista ei ole katsottuna. Mikäs on miehen ollessa, kun ei tarvitse vastata mistään kenellekään.

En katselisi päivääkään tuollaista menoa.

Miksi ei haluaisi erota? Ei tämä liitto hänellekään mitään ihanuutta voi olla. Enkä minä tee hänelle mitään hotellisörviisihommia, hän joutuu ihan itse pesemään pyykkinsä ym. Ap

Anteeksi, on vaikea olla olematta pilkallinen, mutta ohhoh, ihanko omat pyykkinsä joutuu pesemään.

Jos eroaisitte, hän ihan oikeasti joutuisi olemaan lastensa kanssa omilla hoitovuotoillaan. 

Ei hän luultavasti suostuisi ottamaan lapsia luokseen kuin tun

No mitä sotten haet tällä aloituksella?

Provoilet vaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi