Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuore uusperhe, mies ei "ehkä" halua enempää lapsia

Vierailija
23.04.2024 |

Olen itse lapseton, hieman alle kolmekymppinen nainen ja hiljattain muuttanut yhteen puolisoni kanssa, jolla on yksi lapsi ennalta. Alkuhuumassa mies oli niin kovin varma, että kyllä mennään naimisiin ja kyllä tehdään lapsia - kunnes tuli eka isompi riita. Tämän jälkeen mies onkin alkanut empimään ja sanoo suoraan, että tulevaisuus pelottaa ja "nyt tällä hetkellä ei tunnu siltä" että tehtäisiin lapsia (ja sanoo, että voi tehdä lapsen jos suhde on hyvä ja vakaalla pohjalla, mutta riita aiheutti nyt huolta tulevaisuudesta). Luonnollisesti tällainen mielenmuutos ihmetyttää ja vähän suututtaa, minä kun tein hyvin selväksi tapailuvaiheessa haluavani lapsen joskus tulevaisuudessa. Miehellä on tämä yksi lapsi ja antaa ymmärtää, ettei "tarvitse" lisää enkä voi kuulemma mitenkään tätä ymmärtää, kun en ole äiti.

En sinänsä toivo niitä "kyllä se haluaa lapsia, mutta ei vaan sun kanssa"-kommentteja, tiedostan tämän mahiksen itsekin. Haluaisin vaan mielipiteitä, että kauanko on oikeasti kohtuullista odotella, että muuttuuko hänen mieli vai tässäkö tämä nyt on? Vuosi, kaksi, ei ollenkaan? Tuntuisi kovin impulsiiviselta erota nyt saman tien. 

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä asuminen ajaa ne viat ulos. 

Vierailija
2/46 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutitte vasta yhteen ja nyt on jo iso riita ollut. Ilmeisesti aiheutti miehessa jotain traumaa. Riitaisaa suhteeseen ei pidä lapsia hankkia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu myös kovin impulsiiviselta tehdä lapsi, jos on vasta hiljattain muuttanut yhteen. Ettehän te vielä edes kunnolla tunne toisianne ja mies on ehkä huomannut saman.

Vierailija
4/46 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos riita on niin iso, että se järkyttää suhdetta noin perusteellisesti, niin kanssasi ei kannata hankkia lapsia.

Vierailija
5/46 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde vaan ap. Ei mies muuta mielipidettään.

Vierailija
6/46 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiljattain muuttanut yhteen 

Olisi itsellenikin lapsen hankkiminen vielä ehkä. 

Vierailija
7/46 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuisi kovin impulsiiviselta tehdä lapsi tuoreeseen suhteeseen ja suhteeseen jossa riita aiheuttaa epävarmuutta. 

Vierailija
8/46 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, odottaisin muutenkin vielä pari vuotta. Ensi huumassa ei pidä lapsia tehdä. 

Vierailija
9/46 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuisi kovin impulsiiviselta tehdä lapsi tuoreeseen suhteeseen ja suhteeseen jossa riita aiheuttaa epävarmuutta. 

Ei sitä lasta nyt tehtäisikään, vaan vuosien päästä. 

ap

Vierailija
10/46 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko olette olleet yhdessä?

Vierailija
11/46 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauanko olette olleet yhdessä?

Alle vuoden. Ja ei, kyse ei tosiaan ole siis siitä, että haluaisin väkisin pakottaa miehen lisääntymään ja sitoutumaan näin lyhyen ajan perusteella, vaan haluaisin edes pienen positiivisen viittauksen tulevaisuudesta, että voitaisiin ehkä joskus perhe perustaa tulevaisuudessa. 

ap 

Vierailija
12/46 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No, mitä sinä sitten hosut? 

Vierailija
13/46 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää hankkiko lapsia uusperheeseen, siitä ei seuraa muuta kuin kyyneleitä. Teille kaikille.

Vierailija
14/46 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No, mitä sinä sitten hosut? 

Varmaan lähinnä sitä, että alkaa tässä itsekin olla kohta sen verran iällä, että olisihan se kiva tietää onko mahdollista saada lasta tässä suhteessa tulevaisuudessa vai ei. Ei huvita olla kohta vanha, lapseton ja katkera akka. 

Vierailija
15/46 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso riita, jonka jälkeen mies yrittää päästä niskan päälle käyttämällä tehokkainta asettaan eli sinulle tärkeää lasta. Juokse.

Vierailija
16/46 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan tartte heti kytkintä nostaa, mutta voit hyvin asettaa itsellesi jonkin aikarajan, jonka jälkeen teet ratkaisut. Vuosia on turha kuluttaa suhteessa, jossa ei saa edes mahdollisuutta tavoitella sitä, mitä eniten elämältä haluaa. Ja puhu tästä lapsiasiasta avoimesti miehesi kanssa, siitä, kuinka tärkeä se sinulle on. Rehellinen puhe ei aina ole helppoa, mutta se on ainoa keino.

Olen itsekin uusperheellinen. Olin pitkään elänyt mieheni ja hänen lapsensa kanssa oikein hyvää elämää, mutta halusin kokea vanhemmuuden ja äitiyden myös itse. Puolisolleni taas olisi kelvannut elellä kuten ennenkin. Kun nuo asiat eivät oikein tahtoneet edetä, istutin miehen sohvalle ja kävimme vakavan keskustelun. Selitin, miltä tilanne minusta tuntuu ja mitä minä elämältäni haluan - oliko mies valmis siihen, mikä on minulle tärkeää? Tuon keskustelun jälkeen hän oli, ja nyt meillä on nelihenkinen perhe.

Vierailija
17/46 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisas mies.  Tajus heti millainen sekopää olit ja pisti jarrut kehiin.

Vierailija
18/46 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästä tää kala takaisin uimaan ap. Ei kuulosta hyvältä jäbän touhu.

Vierailija
19/46 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteissa tulee aina riitoja, mutta ei niiden pitäisi vaikuttaa niin isoon asiaan kuin lapsenhankintaan, ellei jotain ole muutenkin pielessä. Ei sellaista voi kiristyskeinona käyttää.

Olen samaa mieltä jonkun aiemman kirjoittajan kanssa, että joku aikaraja olisi hyvä, ihan sinun kannaltasi. Edellyttäen että haluat sen omankin lapsen.

Vierailija
20/46 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt naisia jotka taipuvat lapsettomuuteen siksi että jo lisääntynyt mies ei lapsia halua. Omassa lähipiirissä näitä on kaksi. Nainen hautaa lapsihaaveensa kun mies ei tarvitse enempää lapsia.

Ap, jos et saa nyt varmaa vastausta siitä aikooko mies vielä lisääntyä vai ei, lähde kävelemään. Tuhlaat hyviä vuosiasi mieheen jolla ei ole mitään hätää, hänellä kun on jo lapsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi