Olen kateellinen laihdutusleikatuille ja lihavuuslääkkeitä käyttäville
Siinäpä se. Hävettää myöntää, mutta kadehdin, kun toiset ovat saaneet oikotien laihtumiseen. Tiedän joo, että noissa on omat haasteensa, mutta silti... Itse lievästä ylipainosta kärsivänä en ole tietenkään mitään apuja tähän saamassa ja tiukkaa tekee laihduttaminen, koko ajan vaikeampaa vaihdevuosien myötä, eikä runsas liikuntakaan auta.
Sieltä se kateus sitten kumpuaa, kun leikatut/lääkkeillä laihduttavat vaan hoikistuvat hoikistumistaan.
Kommentit (145)
Ap jatkaa:
Stressiä toki on vaikka muille jakaa, eikä yöunet ole enää kovin hyvät. Hormoneita käytän ja ne auttaa pahimpiin vv-oireisiin. Mutta tämä läskistyminen on vaan ihan sietämätöntä. Varmastikin saisin painoa alas, kun tiristäisin kalorit ihan minimiin, mutta henkiset voimavarat ei oikein riitä siihen. Siksi haaveilen lääkehoidosta, kun tosiaan liikunta on runsasta ja ruokailukin valtaosin kohdallaan, mutta läski on ikuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten usein ja mitä syöt nyt? Ja millaista liikuntaa harrastat?
Vaihdevuodet vaikuttavat merkittävästi glukoosiaineenvaihduntaan ja insuliiniherkkyyteen, joten hiilihydraattien määrää ruokavaliossa pitää vähentää jos on tarvetta laihtua. Toinen tärkeä elämäntapamuutos 40 ikävuoden jälkeen on lihaskuntoharjoittelun lisääminen vähintään kaksi kertaa viikossa. Lihasmassa tukee glukoosiaineenvaihduntaa ja auttaa painonhallinnassa. Ei pidä myöskään unohtaa riittävää proteiinin saantia, joka on välttämätöntä lihasmassan säilyttämiseksi.
Ei nuo lääkkeet tai leikkaukset ole kuin hetkellinen apu jos elämäntavat ei ole kunnossa. Parempaan lopputulokseen pääsee kun karsii ruokavaliosta pois turhat hiilihydraatit ja alkaa käydä salilla!
Salilla nimenomaan käyn ja teen lihaskuntoharjoittelua. Myös kovatehoista aerobista ja mahdollisina lepopäivinä kä
Ei riitä nuo kriteerit reseptiin..
..
Ei ehkä kannata käyttää noita laihdutuslääkkeitä. Olen kuullut, että niillä olisi todettu yhteyksiä syöpiin. Eräs tuttavani kertoi käyttäneensä lääkettä ja hän kuoli syöpään alkuvuodesta. Voihan se olla, ettei johtunut lääkkeesta tai sitten johtui.
Vierailija kirjoitti:
Ap jatkaa:
Stressiä toki on vaikka muille jakaa, eikä yöunet ole enää kovin hyvät. Hormoneita käytän ja ne auttaa pahimpiin vv-oireisiin. Mutta tämä läskistyminen on vaan ihan sietämätöntä. Varmastikin saisin painoa alas, kun tiristäisin kalorit ihan minimiin, mutta henkiset voimavarat ei oikein riitä siihen. Siksi haaveilen lääkehoidosta, kun tosiaan liikunta on runsasta ja ruokailukin valtaosin kohdallaan, mutta läski on ikuista.
Laita uni kuntoon vaikka unilääkkeillä. 9 h unta ja säännöllinen unirytmi. Silloin alkaa kilot karista.....
Semaglutiini resepteihin ei kriteerit täyty....
Vierailija kirjoitti:
Ei ehkä kannata käyttää noita laihdutuslääkkeitä. Olen kuullut, että niillä olisi todettu yhteyksiä syöpiin. Eräs tuttavani kertoi käyttäneensä lääkettä ja hän kuoli syöpään alkuvuodesta. Voihan se olla, ettei johtunut lääkkeesta tai sitten johtui.
Tuskin syöpiin. Mutta joku riski niissä on sokeutumiseen. Just oli joku juttu jossain eurooppalaisessa mediassa....
Vierailija kirjoitti:
Aloitat vain syömään vähemmän ja jätät mahdolliset lihottavat herkkusi pois päivittäisestä ruokailusta. Pysyt paljon terveempänä, kuin jos joutuisit noita lääkkeitä käyttämään.
Ongelma on se, että laihtuakseni kalorit saa mulla olla max 1000 kcal päivässä, liikunnasta huolimatta (ilman liikuntaa olisi vielä vähemmän). Tuo tulee täyteen lähes ajatuksen voimalla. Vaatii siis todella paljon tarkkailua ja normaali elämä menee tosi hankalaksi. Siksi haaveilen lääkkeestä, joka auttaisi nipistämään kaloreista, mutta samalla voisin vaikka käydä joskus lounasravintolassa tai nauttia viinilasillisen tai jäätelön. Tuohon 1000 kaloriin ei mahdu juuri mitään...
Kokeile Vhh. Kilot lähtee kyllä helposti, jos pysyy kuurilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin syöpiin. Mutta joku riski niissä on sokeutumiseen. Just oli joku juttu jossain eurooppalaisessa mediassa....
Hyvin pieni riski siis...
Vierailija kirjoitti:
Vaatiiko laihdutuslääkkeet aina paljon ylipainoa vai voiko niitä saada laillisesti vähemmälläkin lihavuudella? Onko kokemuksia?
Mysimba BMI 27.
Minkä ihmeen oikotien? Ihan syömällä se lihavuusleikattu ja laihdutuslääkettä käyttäväkin laihtuu. Lihavuusleikkaus ja laihdutuslääke ovat apuvälineitä eivätkä vapaalippuja. Ne eivät mullista fysiikan lakeja.
Jos uniasiat eivät ole kunnossa, eunlaihdu, vaikka söisit alle 1000 kcal vrk.
Lihavuusleikattu ei voi syödä ja juoda yhtä aikaa
Vierailija kirjoitti:
Kokeile Vhh. Kilot lähtee kyllä helposti, jos pysyy kuurilla.
Vhh ei sovi mun vatsalle. :(
Ap
Vierailija kirjoitti:
Eikö muka laihdutuslääkkeillä voi käyttää hiilihappojuomia tai alkoholia ym.?
Jos ei ole jättikokoinen ollut hoidon alkaessa, niin ei kai niitä poimujakaan sitten niin paljon ole.
Mitä järkeä vetää sisäänsä turhia kaloreita silloin kun laihduttaa? Ei yhtään mitään. Siinä nollaa kalliin lääkkeen vaikutusta.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ihmeen oikotien? Ihan syömällä se lihavuusleikattu ja laihdutuslääkettä käyttäväkin laihtuu. Lihavuusleikkaus ja laihdutuslääke ovat apuvälineitä eivätkä vapaalippuja. Ne eivät mullista fysiikan lakeja.
Oikotie olisi pitänyt laittaa lainausmerkkeihin. Ymmärrän, että siitä ei ole kyse, mutta kadehdin kuitenkin sitä, että lihavuuteen on saatu apua. Mulla ainoa apu on ruokavalion kiristäminen pelkällä tahdonvoimalla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Hajoa läskeihisi, pullukka.
Niin hajoankin! Ahdistaa. :(
Ikääntyminen on muutenkin ihan syvältä, mutta lihominen oikein alleviivaa ulkonäön menetystä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksityinen lääkäri voi kirjoittaa ehkä reseptin, jos ehdot täyttyy
Mitä ne ehdot on? Voiko saada, jos ei ole terveyshaittoja, esteettisiä vaan...
Painoindeksi 40 tai yli. Liitännäis sairauksia, vaikka diabetes.
Ehkä leikkaukseen muttei lääkkeisiin. Itse 172 cm ja paino 89 ja sain kyllä reseptin. Lääkärin mukaan painoindeksi 30 riittää.
Vierailija kirjoitti:
Ap jatkaa:
Joudut samojen fysiologisten asioiden kanssa painimaan lääkettäkin käyttäessä. Ei se lääke itsessään polta kaloreita eikä kasvata tai ylläpidä lihasmassaa. Käyttäjän on huolehdittava asiasta itse.
Aloitat vain syömään vähemmän ja jätät mahdolliset lihottavat herkkusi pois päivittäisestä ruokailusta. Pysyt paljon terveempänä, kuin jos joutuisit noita lääkkeitä käyttämään.